Інноваційні освітні технології
Організація освітнього процесу аналізувалася упродовж 2023/2024 навчального року. У педагогів, які атестувалися у 2024 році, був проведений аналіз їхніх професійних компетентностей відповідно до професійного стандарту та вимог нового Положення про атестацію. Розроблені Плани індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів відповідно до профстандарту та проведені самозвіти педагогів про результативність педагогічної та освітньої діяльності.
0знайомлення з природним довкіллям, БЖД: закріплювати знання дітей про весняні явища та ознаки весни; ознайомити дітей із таким стихійним лихом як повінь, та небезпекою, яку вона несе із собою; закріпити правила поведінки під час повені...
Програмові завдання: ознайомлення із соціумом: формувати уявлення дітей про світ професій (пожежника, лікаря, швачки, будівельника, вихователя, столяра, пекаря); закріпити знання про інструменти та матеріали, які необхідні людині певної професії; розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування: продовжити збагачувати активний словниковий запас словами-назвами поширених професій та слів- дій, пов'язаних із відповідними професіями дорослих; вправляти у побудові поширених речень; вчити уважно слухати і розгадувати загадки; розвивати мовне дихання, монологічне і діалогічне мовлення; ліплення: закріпити технічні прийоми ліплення бубликів (розкачувати прямими рухами циліндричну форму та з'єднувати кінці для отримання кільця). Виховувати шанобливе ставлення до праці людей різних професій, її результатів.
Програмові завдання: українознавство: формувати уявлення дітей про сім'ю; закріпити знання про трудові дії дорослих, за якими дитина спостерігає у побуті; мовленнєве спілкування: розвивати зв'язне діалогічне мовлення; вчити відповідати на запитання вихователя певними реченнями з 3-5 слів; активізувати словник словами на позначення родинних стосунків; розвивати мовний апарат; ліплення: продовжувати знайомити діток з солоним тістом і його властивостями; закріпити вміння розкачувати тісто на столі, вирізати печиво за допомогою формочок; заохочувати самостійність, розвивати творчість та дрібну моторику. Виховувати працелюбність, турботливе ставлення до близьких, любов, щирість.
Програмові завдання: формувати у дітей узагальнене поняття про дружбу і товаришування, хороші та погані вчинки, вміння висловлювати свою думку та слухати висловлювання своїх співрозмовників; сприяти розвитку духовності кожної дитини; формувати якості, необхідні для спілкування: симпатію, відкритість, доброзичливість; сприяти усвідомленню дітьми важливості дружби, формуванню атмосфери доброзичливості. Плекати вміння товаришувати, радіти спілкуванню з друзями, відчувати вдячність за їхню допомогу та підтримку...
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту дошкільного навчального закладу, річного плану роботи Квасилівського ЗДО (ясла-садок), наказу завідувача за № 86 від 29 жовтня 2020 року в період з 09 по 20 листопада 2020 року в групі раннього віку № 3 (вихователі Бідюк В.М., Верема Г.Ф.), молодшій групі № 4 (вихователі Шевчук Н.С., Левкович С.В.), молодшій групі № 13 (вихователі Цімох А.В., Українець І.В.), середній групі № 9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В.), середній групі № 12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А.) був проведений тематичний контроль «Особливості діяльності педагогічних працівників в інноваційному освітньому просторі», який охоплював основні питання:
Практику проведення ранкових зустрічей дітей дещо по новому доцільно вводити і в ЗДО. Ранкова зустріч (або ранкове коло) - це заздалегідь запланована, структурована на початку дня коротка (до 20 і менше хвилин) зустріч всієї групи дітей з вихователем, сидячи або стоячи у колі, яка дає змогу кожній дитині опанувати різноманітні соціальні, моральні, комунікативні, навчальні навички. Мета ранкових зустрічей - зацікавити дошкільнят та підготувати їх до робочого дня...
Д. Родарі, Л. Фесюкова: «Слід більше уваги приділяти підготовчій роботі з казкою: знайомство дітей з казками в рамках вікової групи (краще не читаючи, а розповідаючи її); розвиток діалогічного мовлення (відповідаючи на запитання за змістом казки); оцінення перших висновків дітей відносно моралі, добра і зла»...
Розширювати уявлення про різні країни планети Земля; заохочувати до перегляду слайдів про мандрівки людей різними країнами світу (Америка, Китай, Єгипет); збагачувати знання дітей про подорожі та речі, які необхідні мандрівникам; формувати знання про те, що ми живемо в найкращій країні - Україні, належимо до українського народу, розмовляємо рідною українською мовою, та елементарні уявлення про найближче й дальнє людське довкілля, про існування різних країн і народів...
Мета: створення спільноти y грyпі, розвиток навичок спілкyвання, соціальних навичок; створення позитивного настрою; формування довіри між дітьми; розвиток yміння говорити і слyхати один одного, при розмові звертатися на ім'я; поглибити знання про хлопчиків і дівчаток, їх спільні і відмінні особливості і якості...
Українознавство: закріплювати знання дітей про Батьківщину, яка називається Україною, про її народ - українців; вдосконалювати знання про предмет українського національного вбрання - віночок зі стрічками; формувати стійкий інтерес та повагу до українських звичаїв і традицій - плетіння віночка, символічного значення квітів та стрічок у віночку...
На сьогодні немає необхідності доводити, що розвиток мовлення найтіснішим чином пов’язаний із розвитком свідомості, пізнанням навколишнього світу, розвитком особистості в цілому. Відомо, що процес розвитку мовлення в дошкільників протікає під керівництвом дорослого. Однак при цьому ефективність педагогічного впливу залежить від активності дитини в умовах мовленнєвої діяльності. Чим активніша дитина, тим краще результат. Педагогу важливо спонукати дітей до мовленнєвої діяльності, стимулювати мовленнєву активність не тільки в процесі щоденного спілкування, але і в процесі спеціально організованого навчання...
Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. Завдання методичної служби та адміністрації ЗДО - постійно мотивувати педагогів до самоосвіти та оновлення знань. Адже на якому етапі життя і професійного шляху не перебував би фахівець, він не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну компетентність - цілком сформованою. Потреба в самоосвіті завжди захищає особистість від інтелектуального зубожіння...
Активізувати пізнавальну діяльність дітей; продовжити розширювати знання про характерні ознаки осені, зміни, що відбуваються в природі з приходом осені, осінні явища; вчити встановлювати причино-наслідкові зв'язки між явищами природи, станом погоди та одягом людей; закріпити назви пір року, осінніх місяців, погодних та природних явищ; вправляти дітей у доборі рим та складанні віршованих рядочків...
Ефективність освіти в сучасній школі чи дитсадку залежить від уміння педагога правильно вибрати методи і прийоми навчання в конкретних умовах для кожного заняття чи уроку...
Останні роки все більше уваги приділяється інноваційним формам проведення занять у ДНЗ. Основною формою навчання дошкільників у процесі організованої пізнавальної діяльності було й залишається заняття. Це поняття багатьма трактується по-різному. Поширеним є підхід, відповідно до якого заняття, на жаль, сприймається, як урок з формування нового знання, такий, як у школі...
Ознайомлення з природним довкіллям, валеологія: формувати у дітей поняття про осінні явища природи (холодно, сонечко не гріє, ідуть дощі, опадають листочки); збагатити знання про овочі та фрукти, їх значення для здоров'я людини; вчити розрізняти овочі та фрукти за зовнішнім виглядом, формою, кольором та правильно називати їх. Формувати узагальнюючі поняття: «овочі», «фрукти»...
Закріпити та розширити знання дітей про домашніх та диких тварин, їх дитинчат, будову тіла, особливості поведінки, спосіб життя та живлення; виховувати гуманні почуття та любов до тварин...
Продовжити знайомити дітей з працею кухаря (готує смачні страви, піклується про дітей і людей, щоб були ситі), з назвами предметів, необхідних для роботи кухаря; виховувати повагу до праці кухаря...
Дати дітям знання про глину, її властивості, способи видобування та використання...
Узагальнити знання дітей про стихійні лиха в природі та закріплювати правила поведінки під час них...
В оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти (2021) подано базовий зміст дошкільної освіти, який передбачає гармонійний та різнобічний розвиток дошкільника, подальше створення в умовах ЗДО розвивального життєвого простору. Донедавна суть педагогічної роботи з дошкільниками полягала в озброєнні їх знаннями, вміннями та навичками, що знадобляться їм у майбутньому...
Документ визначає мету, шляхи та етапи реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року. Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
Пропоновані параметри мовленнєвого становлення дошкільника представлені з позицій комунікативного підходу до розвитку засобів мовлення...
Сучасний вихователь закладу дошкільної освіти - це творчий педагог, який активно впроваджує інноваційні методи роботи з дітьми й безперервно працює над самовдосконаленням та фаховим розвитком. Важливим показником успішної діяльності є наявність педагогічних напрацювань та відкриттів, які в узагальненому вигляді становлять досвід роботи вихователя дитячого садка. Він є основою та фундаментом для науково-методичної роботи педагогічних колективів, що сприяє підвищенню кваліфікаційного рівня працівників, забезпечує розвиток майстерності вихователя та поліпшує якість навчання та виховання в цілому...
В даний час проявляється все більший інтерес до традицій, звичаїв, історії, культури своєї Батьківщини. В ДНЗ вирішуються завдання з раннього прилучення дітей до народної культури, пізнання минулого. Одна із перспективних форм ознайомлення дітей з рідним краєм - організація в дитячих садках етнографічних кімнат, міні-музеїв...
К. Крутій у своїй статті «Термінологічне поле дошкільної дидактики: дизайн, сценарій чи все-таки конспект заняття?» замість терміну «конспект заняття» пропонує вживати більш сучасну термінологію - «педагогічний дизайн заняття»...
Ефективним засобом довготривалого підтримання інтересу дітей до заняття та попередження їх втоми є використання мультисенсорного підходу до організації освітнього процесу. Нейрофізіологічні дослідження науковців довели, що діти краще засвоюють знання, коли «вмикаються» усі канали сприймання: слух, зір, дотик, нюх, смак...
Педагогічний колектив Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) активно використовує в освітньому процесі з дошкільниками сучасні освітні технології, кращі перспективні досвіди роботи та радо ділиться власними творчими здобутками...
Неможливо модернізувати освітню діяльність в ДНЗ без активного використання інноваційних педагогічних технологій...
Оскільки в основу Базового компонента покладено особистісно орієнтовну модель дошкільної освіти, освітяни мають свідомо і з розумінням справи поставитися до поступового переходу від навчально - дисциплінарної моделі до особистісно орієнтованої: у навчально-дисциплінарній моделі освіти центральною фігурою, розпорядником життя дитини виступає педагог, основним життєвим контекстом - навчальна діяльність (заняття), а основними досягненнями - знання, уміння, навички; центральною фігурою особистісно орієнтованої моделі освіти, розпорядником життя є дитина як його активний суб'єкт, життєвим контекстом - особистісне буття, діяльність, основними досягненнями - життєва компетентність дитини. Перехід до особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти - професійне завдання кожного педагога.
Педагогічний колектив ДНЗ активно використовує у практиці освітньої роботи з дошкільниками сучасні методи і прийоми...
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів