Тематичне заняття-квест «Про дружбу і товаришування» для середнього дошкільного віку
Програмові завдання: формувати у дітей узагальнене поняття про дружбу і товаришування, хороші та погані вчинки, вміння висловлювати свою думку та слухати висловлювання своїх співрозмовників; сприяти розвитку духовності кожної дитини; формувати якості, необхідні для спілкування: симпатію, відкритість, доброзичливість; сприяти усвідомленню дітьми важливості дружби, формуванню атмосфери доброзичливості. Плекати вміння товаришувати, радіти спілкуванню з друзями, відчувати вдячність за їхню допомогу та підтримку.
Вчити складати невеликі розповіді про свого друга. Розвивати мовлення дітей, увагу, пам'ять, творчість та фантазію. Виховувати дружелюбність, доброзичливість, прагнення допомагати іншим.
Попередня робота: читання казки Братів Грім «Маленькі чоловічки», перегляд мультфільмів «Фіксики» (в домашніх умовах), читання віршів про дружбу, «Притчи про дружбу», розгляд ілюстрацій, обговорення проблемних ситуацій, розучування мирилок, прислів'їв про дружбу, слухання пісеньки «Якщо друг тобі всміхнеться»
Матеріал: скриня, звукозапис вайбер-сигналу, ваза «Дружба», лист маленьких чоловічків, конверти з завданнями, вивіски («Скарбниця добрих справ», «Пункт швидкої допомоги», «Острів радості», «Дерево любові»), плакат «Казкові герої - наші друзі», д/ігри «Оціни вчинок», «Хто де живе?», «Нагодуй тваринку», «Пташине меню», «Настрій мого друга», фішки-символи, камінці, кольоровий пісок, сердечка дружби, мікрофон, відео «Справжній друг», сюрпризи.
Хід заняття
Привітання
Добрий ранок,
В добрий час,
Ми вас раді тут вітать.
Наберем в долоні сміху
І розсиплем всім на втіху,
Напорошим швидше вуха,
Щоб усе все слухать.
Ми протремо оченята,
Щоб усе спостерігати,
Бо ми хочемо все знати,
Дружніми й веселими
Малятами зростати!
(Діти сідають на килимку)
Вступна бесіда «Хто такий друг?»
Вихователь. - Діти, як називається наша група? (Дружба)
- Як ви гадаєте, чому наша група має таку назву? (Бо ми веселі, дружні, разом граємося, ділимося іграшками, не ображаємо один одного, гарно спілкуємося, сміємося тощо).
- На вашу думку, хто такий друг? (Друг не ображає, з ким граємося, гуляємо, малюємо, багато розмовляємо тощо)
- Як ви гадаєте, яким повинен бути справжній друг? (добрим, вірним, щедрим, веселим, радісним, робити добро, всім допомагати, бути люблячим тощо)
- Як ви думаєте, кому ми можемо стати друзями? (тваринкам, діткам, птахам, рослинам, іграшкам тощо)
Справжня дружба міцна і незламна, як ось ці камінці!
Вихователь. - Здавна справжніх друзів цінували, поважали, берегли. Про дружбу складали багато прислів'їв та приказок. Давайте пригадаємо, які ми знаємо прислів'я чи приказки.
- «Друг не той, хто медом маже, а той, хто правду каже»
- «Дерево міцне корінням, а людина - друзями»
- «Сила птаха в крилах, а людини - в друзях»
- «Справжній друг пізнається в біді»
- «Нових друзів май, а старих не забувай»
(Раптом лунає вайбер-сигнал)
Вихователь. - Діти, здається мені на телефон прийшло повідомлення. Давайте переглянемо разом, бо раптом щось важливе надійшло... (Відкриває «повідомлення», читає)
«Привіт, діти! Це ми - маленькі чоловічки. У нас трапилось лихо! Допоможіть нам, будь-ласка! Всю інформацію ми залишили вам у кімнаті, де живе сон...»
Вихователь. - Діти, а ви знаєте, хто такі маленькі чоловічки? Де вони живуть? (У казці, у мультиках, у майстерні, в квіточках, на сніжинках...)
- Як ви гадаєте, що роблять маленькі чоловічки? (Допомагають усім, роблять добро, бережуть посмішки і т.д.)
- Давайте дізнаємось, що залишили нам маленькі чоловічки. Куди нам потрібно прямувати? (У кімнату, де живе сон - у спальню!)
(Діти прямують у спальню, знаходять скриню, виносять в групу)
Вихователь. - Щоб скриню нам відкрити треба промовити слова справжніх друзів: «Один за всіх і всі за одного!»
(Розглядають вміст скрині: записка, конверти із завданнями, скляна ваза чи банка)
Вихователь читає записку:
«Любі діти групи «Дружба»! Довгий час ми берегли ДРУЖБУ у цій вазі, але сталося так, що ми посварилися і вся ДРУЖБА з вази розсипалася на частинки. Допоможіть зібрати їх, щоб всі люди на землі жили дружно! Якщо не зібрати частинки дружби, то всі у світі стануть злими! Щоб віднайти дружбу, вам знадобляться підказки у конвертах! Якщо допоможете нам, на вас чекатиме сюрприз від нас»
Вихователь. - Діти, а давайте допоможемо маленьким чоловічкам помиритися, як це можна зробити? (Діти пригадують мирилки)
Мирилка летіла, на плече сіла,
Сказала тихенько - мирися швиденько!
Подивися просто в очі, я сваритися не хочу,
Я образить не хотів, ненароком зачепив,
Просто в очі подивись і на мене не сердись!
Битися - не билися, просто посварилися,
Потім посміялися - друзями зосталися.
Перший конверт - «До «Скарбниці добрих справ» вирушайте через тунель»
Локація 1. «Скарбниця добрих справ»
Вихователь. - Справжню дружбу завжди поєднують добрі вчинки. Оберіть, які є добрі вчинки, а які погані. Поясніть, чому погані вчинки шкодять дружбі.
Дидактична гра «Оціни вчинок»
Мета: вчити дітей аналізувати вчинки за картинкою, оцінювати їх, розрізняти добрі та погані вчинки. Складати поширені речення, висловлювати свою думку.
(Після виконання завдання діти отримують торбинку з піском певного кольору та відкривають наступний конверт)
Другий конверт - «Доведіть, що ви справжні друзі - побудуйте «доріжку допомоги», яка приведе вас до «Пункту швидкої допомоги»
(Діти пересуваються за допомогою пазлів)
Локація 2. «Пункт швидкої допомоги»
Вихователь. - Справжні друзі завжди готові допомогти один одному. Дуже часто ми з вами допомагаємо друзям з казочок, коли вони просять у нас допомоги.
Дидактична гра «Кому з казкових героїв потрібна допомога?» (Робота з дидактичною картиною)
Мета: вчити дітей впізнавати і називати казкових героїв, якої допомоги вони потребували у казці. Розвивати мовлення, мислення, пам'ять.
- Зайчику - з казки «Коза-дереза».
- Марійці - з казки «Марійка та ведмідь»
- Дідусю - з казки «Ріпка», «Рукавичка»
- Півнику - з казки «Півник і двоє мишенят», «Котик і півник»
- 7 козеняткам - з казки «Вовк і семеро козенят»
- Колобку - з казки «Колобок»
- Звірятам - з казки «Солом'яний бичок»
Дидактична вправа «У якій казці живе дружба?»
Вихователь. - Пригадайте, у якій казці є справжні друзі.
- 2 мишенят - у казці «Півник і двоє мишенят»
- Звірята - у казці «Рукавичка»
- Дідусь і собачка - у казці «Рукавичка»
- Котик і півник - у казці «Котик і півник»
- Зайчик і рак-неборак - у казці «Коза-дереза»
- Дідусь, бабуся, внучка і звірята - у казці «Ріпка»
Дидактична гра «Допоможемо друзям»
Мета: вчити дітей допомагати (годувати тваринок, птахів, знаходити їхнє житло), впізнавати і називати тварин, птахів, чим вони харчуються, де проживають. Розвивати мислення, мовлення.
Вихователь. - Щоб усім допомогти треба розділитися на команди, допоможуть нам фішки у конверті.
Діти витягують фішки, які позначають до якої з команд відноситиметься дитина і кому надаватиме допомогу.
1 команда - допоможе погодувати птахів.
2 команда - допоможе знайти будиночок для звірят.
3 команда - допоможе погодувати звірят.
(Після виконання всіх завдань діти отримують торбинку з піском певного кольору та відкривають наступний конверт)
Третій конверт - «Щоб потрапити на «Острів радості», виконайте дружній танок»
Локація 3. «Острів радості»
Вихователь. - Справжні друзі завжди разом веселяться, радіють спілкуванню і спільним іграм. Вас чекає завдання, але щоб його виконати, потрібно потренуватися.
Гра «Потренуємо емоції»
- Насуптеся, як: дощова хмара, зла чарівниця.
- Розсердьтеся, як: коза-дереза, безпритульна собака.
- Злякайтеся, як: зайчик, що побачив вовка.
- Посміхніться, як: кіт на сонці, хитра лисиця, дід, чия рукавичка знайшлася.
Дидактична гра «Настій мого друга»
Мета: закріплювати назви емоцій, спонукати уважно розглядати обличчя людей, визначати їх настрій. Розвивати мислення, увагу, мовлення.
Вихователь. - Оберіть настрій, який ви хотіли б бачити на обличчі своїх друзів.
(Діти виконують завдання, отримують торбинку з піском певного кольору, відкривають наступний конверт)
Четвертий конверт - «Не зашкодить водоспад справжній дружбі аж ніяк! Хто крізь нього пройде, той «дерево любові» знайде!»
Локація 4. «Дерево любові»
Інтерактивна гра «Інтерв'ю»
Мета: складати невелику розповідь про свого друга, пояснювати свою думку. Розвивати комунікативне мовлення.
Вихователь. - Діти, а ви любите своїх друзів? Дерево любові дарує вам сердечка, які ви можете подарувати своєму другу.
(Діти дарують сердечка один одному та отримують торбинку з піском певного кольору)
Вихователь. - Ось і всі конверти ми відкрили. Що ви знайшли? (Торбинки з кольоровим піском, камінці)
Вихователь. - Тепер ці частини дружби ми повернемо у вазу маленьких чоловічків і дізнаємося, що поєднує нас усіх і робить справжніми друзями.
Діти з допомогою вихователя засипають піском вазу, закривають міцно кришкою.
- Камінці - справжня дружба міцна, як камінь.
- Синій колір - добрі вчинки друзів - доброта, яку ми приносимо один одному.
- Зелений колір - допомога один одному: що б не трапилось, ми готові допомогти своєму другові..
- Жовтий колір - радість від дружби один з одним.
- Червоний колір - любов до своїх друзів.
Інтерактивна вправа «Якби не було дружби...?»
Вихователь пропонує дітям на хвилинку уявити, що сталося б, якби не було дружби? (Міркування дітей)
Рефлексія
Вихователь. - Що вам сподобалось на занятті?
- Чи хочете мати справжніх друзів?
- Що для цього потрібно робити? (Бути самому дружелюбним, щирим, добрим, допомагати один одному, робити добрі справи, любити один одного)
Вихователь. - Діти, ви молодці, довели, що ви справжні друзі і дружбу свою бережете та іншим допомагаєте! Тому пам'ятайте - «Міцну ДРУЖБУ і вогнем не спалиш!». А маленькі чоловічки дарують вам сюрприз за вашу допомогу.
Підготувала вихователь Павлюк Ю.А.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів