Інтегроване заняття на тему «Допитливий Смайлик» (старша група) + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Програмові завдання:
ознайомлення з природою: ознайомити дітей з утворенням веселки; вчити милуватися її кольорами; розвивати вміння аналізувати позитивний та негативний вплив природи на людину;
безпека життєдіяльності: узагальнити знання дітей про стихійні лиха в природі та закріплювати правила поведінки під час них;
логіка: удосконалювати вміння працювати самостійно зі схематичними картками, використовуючи набуті знання; продовжувати вчити складати ціле з частин. мовленнєве спілкування: продовжувати закріплювати слова-назви стихійних лих; вправляти у складанні речень за змістом зображеного на картинці (слайді).
Прищеплювати любов до природи, уміння милуватися нею.
Матеріал: 2 хмаринки, ліхтарик, бубон, сонечко, сюжетні картинки про пожежу (12 штук), пазли з вулканом (12 штук), тканина синього кольору для утворення цунамі, сніжинки 24 штуки, дидактичні ігри: "По порядку","Поділи на склади","Визнач настрій","Склади пазл","Хто уважний?","Де заховалась помилка?"; рухливі ігри: "Хвиля росте","Сніжинки і вітер"; гра-імітація "Все з маленької краплинки".
Хід заняття
Вихователь. - Сьогодні, діти, ми зустрінемось зі Смайликом, який дуже любить подорожувати, щоб дізнаватись щось нове. Він запрошує і нас. Хочете? Але подорож буде небезпечна, тому треба бути уважним і використовувати всі знання і вміння, які у нас є.
1 . Розгляд слайду «Гроза»
- Чому блискавка влучила у найвищий будинок? (бо до нього ближче, а блискавка влучає в усе найвище). Тому люди встановлюють громовідводи. (Вихователь просить повторити нове слово і запам'ятати його).
- Чи слід купатися у річці під час грози? Чому ви так думаєте? (блискавка любить воду і може принести шкоду людині, яка купається).
- Куди слід ховатися від грози? (міркування дітей). Чи слід ховатися від грози поблизу металевих предметів? (блискавка любить металеві предмети та мобільні телефони, тому біля металевих предметів ховатися небезпечно).
- Отже, ми бачимо, що пожежу спричинила блискавка, а не люди. Але ми знаємо правила поведінки під час грози і це нам стане у пригоді.
Дидактична гра "По порядку"
(Хронологія подій: сонце, 2 хмаринки, ліхтарик, бубон).
Вихователь. - Заховалось сонце (дитина - сонечко сідає на місце);
- Нависли хмари (дитина - хмаринка доторкається до іншої дитини - хмаринки);
- Від зіткнення утворюється блискавка (дитина - блискавка вмикає ліхтарик);
- Гримить грім (дитина - грім б'є в бубон).
- Гроза застала нас у лісі, де ми заховаємось?
- Чому не слід ховатися під деревами?(може влучити грім та розколоти де-
рево;вдарити блискавка та запалити його і принести шкоду людині).
2. Розгляд слайду «Пожежа»
- Що може статися з тваринами під час пожежі в лісі? (загинуть дитинчата; згорять домівки; загинуть кущі та дерева; не буде їжі для тварин).
Дидактична гра "Визнач настрій" (небезпечні місця під час пожежі в лісі позначити сумним Смайлом, безпечні - веселим).
Індивідуальна робота парами за столами з сюжетними картинками.
- Ми знаємо правила поведінки під час пожежі в лісі і швидко прийшли на допомогу Смайлику.
3 . Розгляд слайду «Землетрус»
- Яку шкоду приносить землетрус для людей? (руйнує дороги, будинки).
- Так, землетрус ділить усе на маленькі частинки, а я пропоную вам поділити слова на склади і це принесе лише користь, а не шкоду.
Дидактична гра "Поділи слова на склади" (дощ, сніг, вогонь, пожежа, гроза, крапля...)
Фізкультхвилинка:
Крапля раз, крапля два,
Дощик тихо накрапа.
Дощик дуже накрапа.
Ось вже краплі поспішають,
Одна одну підганяють: крап, крап, крап.
4 . Розгляд слайду "Вулкан"
- Яку шкоду приносить вулкан? (його пил пошкоджує двигуни у літаків, дим пошкоджує легені людям, лава спалює усе на своєму шляху , після чого рослини
довгий час не ростуть).
Дидактична гра "Склади пазл" (щоб вийшов вулкан). Індивідуальна робота за столами.
5 . Розгляд слайду "Цунамі"
- Ви впоралися із завданням, і ми можемо подорожувати далі.
- Чим загрожує сильна морська хвиля? (руйнує будинки, розмиє дороги...).
Рухлива гра "Хвиля росте" (присідання, виконання команд) Роздаються шапочки з краплинкою на кожну дитину або тканина синього кольору для утворення цунамі (діти, присівши і тримаючи тканину синього кольору, поступово піднімаються і накривають макети будинків та автомобілі тканиною-хвилею - це "цунамі".
6 . Розгляд слайду "Торнадо"
- Чим шкодить торнадо? (смерч закручує усе, що потрапляє йому на дорозі, і має таку силу, що може перенести усю воду з невеличкого озера або автомобіль і людину в інше місце).
- Торнадо страшний і тим, що ніхто не знає, куди він направляється.
- Де найкраще заховатися від торнадо, як ви думаєте? (у підвалі,погребі).
- За те, що ми розповіли Смайлику правила поведінки під час торнадо, він приніс цікаву гру.
Дидактична гра "Хто уважний?"
- Висока хвиля води - це пожежа (цунамі).
- Блискає і гримить - це заметіль (гроза).
- Викидає лаву - це цунамі( вулкан).
- Труситься земля, пошкоджені дороги, будинки - це пожежа (землетрус).
- Дороги замело снігом - це торнадо (заметіль).
- Дим, вогонь - це землетрус (пожежа).
7 . Розгляд слайду "Заметіль"
- Яку шкоду приносить заметіль? (замітає дороги, будинки, псуються лініі електропередач, аварії на дорогах через погану видимість).
Рухлива гра "Сніжинки і вітер" (кружляють, присідають)
Кожна дитина має по дві сніжинки в руках.
Ми сніжинки-веселинки літаєм-кружляєм,
Високі кучугури снігу людям намітаєм.
Ми вкриваєм все навколо в зимовіі шати,
Не даємо людям виходити з хати.
- Ми знаємо про шкоду заметілі і будемо уважними на дорозі, не будемо близько ходити біля ліній електропередач, будемо прочищати сніг та ходити повільно, щоб не послизнутися і не травмуватися.
8 . Розгляд слайду "Град"
- Чим небезпечний град, як ви думаєте? (травмує людей, пошкоджує врожай, псує будинки).
Гра-імітація "Все з маленької краплинки"(діти на стільчиках)
Дидактична гра "Де заховалась помилка?"
Індивідуальна робота з картками-схемами з навмисними помилками. Діти домальовують те, що забув Смайлик.
- Діти, за нашу допомогу Смайлик дарує нам веселку.
9 . Розгляд слайду "Веселка"
Подарунок від Смайлика (хвилинка-милування).
- Чи знаєте ви, як утворюється веселка? Після дощу у повітрі залишаються дуже маленькі краплинки води, які виблискують різними кольорами тоді, коли на них світить яскраве сонечко.
- Який настрій викликає веселка?
- Що доброго вам хочеться зробити?
- Природа, яка нас оточує, може приносити не лише сум, а й задоволення.
Підсумок заняття
- Діти, про що ми сьогодні з вами дізналися?
- Які ви знаєте і запам'ятали стихійні лиха?
- Що ми порадимо нашому Смайлику?
Дякую всім за старання і гарні відповіді на занятті.
Дивитися презентацію
Вихователь Квасилівського ЗДО (ясла-садок) Новосад Т.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів