Інтегроване заняття на тему «Усі професії потрібні, усі професії важливі» для молодшої групи
Програмові завдання: ознайомлення із соціумом: формувати уявлення дітей про світ професій (пожежника, лікаря, швачки, будівельника, вихователя, столяра, пекаря); закріпити знання про інструменти та матеріали, які необхідні людині певної професії;
розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування: продовжити збагачувати активний словниковий запас словами-назвами поширених професій та слів- дій, пов'язаних із відповідними професіями дорослих; вправляти у побудові поширених речень; вчити уважно слухати і розгадувати загадки; розвивати мовне дихання, монологічне і діалогічне мовлення;
ліплення: закріпити технічні прийоми ліплення бубликів (розкачувати прямими рухами циліндричну форму та з'єднувати кінці для отримання кільця).
Виховувати шанобливе ставлення до праці людей різних професій, її результатів.
Матеріал: загадки; малюнки із зображенням людей різних професій, картинки з предметними речами, які мають відношення до певної професії; скринька-сюрприз; ляльки для вистави; тісто, обладнання для роботи з тістом.
Хід заняття
Привітання: Ідіть, мої любі, під ніжки дивіться,
Гарно один одному ви посміхніться!
А наше завдання повчальним хай стане,
Про нього розкажете тату і мамі.
Діти сідають на місця.
Вихователь. - Вас запрошую, малята, в світ професій завітати!
- Але перш ніж будемо розпочинати, розкажіть, ким ви мрієте стати?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Діти коротко розповідають, ким мріють стати.
Чути гамір. З'являється лялька-пожежник.
Пожежник. - Добрий день, діти, ви мене впізнали? Хто я? (Пожежник)
Пожежник. - Так, я пожежник? Що робить пожежник? Кому потрібна його робота? (Відповіді дітей)
З'являється лялька-лікар.
Лікар. - Добрий день, а мене ви впізнали? Хто я? (Лікар)
- Так мене всі знають, бо я - добрий лікар, який лікує усіх.
Виникає спір між ляльками обох професій.
Лікар. - Моя професія важлива, бо я лікую людей.
Пожежник. - Ні, моя важлива, бо я ліквідовую пожежі і рятую людей.
Вихователь. - Шановні гості, не сперечайтесь. Зараз ми з дітками вирішимо вашу суперечку.
- Діти, як ви думаєте, яка ж професія найважливіша, найпотрібніша? (Відповіді дітей).
- А яке ми знаємо прислів'я про професії? («Усі професії важливі, усі професії потрібні»).
- От бачите, діти, немає найважливішої професії, усі вони важливі і потрібні. А давайте покажемо нашим гостям, які ми ще знаємо професії?
Фізкультхвилинка «Професії»
Ой, як у світі професій багато!
Навіть не знаю, яку ж то обрати?
Став будівельником я б залюбки,
Зводив будинки, дитячі садки...
І космонавтом теж хочеться стати:
Серед зірок і планет політати.
Кухар - професія також хороша,
Бо куховарити вправно він може.
Шлях оберемо в житті - я і ти,
Тільки спочатку нам слід підрости.
Вихователь. - Бачите, скільки важливих і потрібних професій для людей ми назвали.
Дидактична гра «Хто чим займається?»
- Що робить лікар? (Лікар лікує людей)
- Що робить будівельник? (Будівельник будує будинки)
- Що робить двірник? (Двірник прибирає)
- Що робить водій? (Водій керує автомобілем)
- Що робить кухар?(Кухар готує їсти)
- Що робить столяр? (Столяр виготовляє меблі)
- Що робить швачка? (Швачка шиє одяг)
- А що ж робить художник? (Художник розмальовує іграшки)
Вихователь. - Діти, скажіть мені, будь ласка, для кого потрібна їхня робота? (Їхня робота потрібна для людей)
Лікар і пожежник (разом). - О малята, бачимо, що ви знаєте багато професій. Дякуємо, що допомогли вирішити нашу суперечку. За це ми хочемо подарувати вам ось цю скриньку. До побачення!
Вихователь. - Ой, цікаво, що там? Зараз гляну. (Дивиться) Якісь листи. Щоб їх відкрити, необхідно загадки розгадати. Ото ж, будьте уважними!
Будь який вогонь вгамує,
Від пожежі нас рятує... (Пожежник)
А хто одяг шиє всім -
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою і ниткою,
Строчить швейною машинкою...(Швачка)
Виростають скрізь будинки,
Хто ж складав усі цеглинки?
Хто тут стіни мурував,
Нам садочок збудував... (Будівельник)
Пальчикова гра «Будівельник»
Будівельник зводить дім,
І оселяться у нім:
Лікар, токар, агроном,
Диктор, столяр, астроном,
Вчитель, льотчик, журналіст,
Ще й прославлений артист.
Ось який великий дім,
Місця вистачить усім!
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку завжди з малятками?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить, пестить, умиває? (Вихователь)
Дидактична гра «Кому що необхідно для роботи?»
Вихователь. - Професії ми розгадали. Молодці! А давайте підберемо, кому що необхідно для роботи?
Діти добирають предметні картинки відповідно до професій.
Вихователь. - Тут є ще одна цікава гра, давайте пограємо у неї.
Дидактична гра «Хто що виготовив?»
Діти підбирають необхідні картинки для професії столяра та пекаря.
Вихователь. - Молодці, ви дуже гарно впоралися із завданням.
- А що робить пекар? З чого він виготовляє це все? (З тіста)
- Я пропоную вам перетворитися на пекарів, і спробувати приготувати смачні бублики. Давайте одягнемо шапочки, фартухи. Але щоб приступити до замішування тіста, нам потрібно помити руки.
Діти миють руки.
Дидактична гра «Що необхідно для тіста?»
Діти розглядають інгредієнти (вода, мука, сіль, цукор, яєчко).
Вихователь. - Тож давайте додамо необхідні інгредієнти для тіста.
1. Висипаємо муку. 3. Додаємо яєчко
2. Додаємо водичку. 4. Додаємо сіль, цукор.
- Залишилося замісить тісто.
Пальчикова гімнастика «Тісто»
Тісто місимо, мнемо, бубликів напечемо,
Ось таких кругленьких, ой, яких смачненьких!
- Ось і тісто готове, сідайте за свої столики.
Діти сідають і працюють під спокійну музику. Хто зробив бублика, викладає на дечку. Витирає серветкою руки.
Вихователь. - Куди необхідно поставити бублики, щоб вони спеклись? (У піч, в духовку)
Вихователь ставить бублики у пічку.
Підсумок
Вихователь. - Кому необхідна професія кухара? (Для людей).
- Давайте пригадаємо, про які професії ми сьогодні говорили? (Відповіді дітей)
- То яка професія найважливіша? (Усі професії важливі усі професії потрібні).
- А поки бублики будуть пектися, давайте підемо погуляємо.
Руханка «Скік скок»
Вихователь. - Молодці! Ви дуже сьогодні старалися. Чуєте, які аромати розійшлись по групі. Давайте поглянемо, чи готові бублики? Понюхаємо, як вони пахнуть (Вдих-видих)
- Смачні, пахучі і гарячі! Давайте подмухаємо, щоб наші бублики швидше схолонули.
- Пригощайтеся, будь ласка!
Музикотерапія.
Підготувала вихователь Парчук О.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів