Інтегроване заняття з використанням ІКТ на тему «Пісня весняного струмочка. Повінь» для середнього дошкільного віку
Програмові завдання:
мовленнєве спілкування: вправляти дітей в умінні складати повні речення, закріплювати вміння відповідати на запитання вихователя за змістом сюжетної картини; утворювати іменники в пестливій формі; закріплювати вміння утворювати словосполучення іменників з прикметниками та іменників з дієсловами; збагачувати словниковий запас дітей словами-ознаками весни;
0знайомлення з природним довкіллям, БЖД: закріплювати знання дітей про весняні явища та ознаки весни; ознайомити дітей із таким стихійним лихом як повінь, та небезпекою, яку вона несе із собою; закріпити правила поведінки під час повені;
аплікація: продовжувати вчити дітей виконувати колективну аплікацію спільно з вихователем та іншими дітьми; створювати нескладні сюжетні композиції (з готових форм); розміщувати зображення по всьому аркуші паперу; формувати бажання складати колективну аплікацію; виховувати естетичний смак, охайність у роботі.
Розвивати креативне мислення дітей засобами логічних ігор та інтерактивних вправ; навички активного спілкування та зв'язного мовлення дошкільників. Виховувати інтерес до занять, культуру спілкування, любов до природи рідного краю.
Обладнання та матеріали: Дівчина-весна (лялька); мікрофон, аудіозапис звуку струмка, відеозапис фізкультхвилинки; ноутбук; дидактичні ігри: «Ознаки зесни», «Ознаки зими», «Склади картину»; лист від Весни; сонечко (без промінчиків), сонячні промінчики (із завданнями); інтерактивна вправа "Добре - погано"; струмочок, міст; весняне дерево, кошик з квітами; ватман з весняним фоном, готові форми на весняну тематику; клей, пензлики для клею, клейонка, паперові та вологі серветки.
Хід заняття
Привітання
- Як живеш?
- Ось так! (Показують «клас»)
- Як пливеш?
- Ось так! (Імітація плавання)
- Як біжиш?
- Ось так! (Біг на місці)
- Як в даль дивишся?
- Ось так! (Виглядати)
- Як чекаєш обід?
- Ось так! (Гладять по животику)
- Як спиш?
- Ось так! (Імітація сну)
- Як махаєш привіт?
- Ось так! (Махають один одному рукою)
Вступна частина
Вихователь: - Ну що, трішки попустували? А ми ж навіть і не помітили, як до нас у віконечко заглянуло сонечко і запрошує в гості до Весни. Але Зима ніяк не хоче відступати і затримала в дорозі Весну. Та вона надіслала нам листа. Давайте я вам його прочитаю. Хочете послухати?
Лист від Весни
«Любі діти! Мене затримала у дорозі люта Зима. Допоможіть мені, будь ласка. Виконайте усі завдання, і тоді я швидше прибуду».
Вихователь: - Дітки, допоможемо Весні? (Відповіді дітей).
Вихователь: - Чи хочете ви з нею зустрітися? (Відповіді дітей). Чому? (Міркування дітей)
Вихователь: - А ось разом з листом і завдання. Але подивіться, вони не
звичайні, а у вигляді чого?
Діти: - Сонячних промінчиків.
Вихователь: - Так, це промінчики сонечка. Якщо ми виконаємо усі завдання, то повернемо сонечку його промінчики, воно буде гріти сильніше і ми тоді зможемо швидше зустрітися з Весною. Ну що, готові?
Діти: - Так!
Основна частина
Вихователь: - Отже , щоб повернути ось цей промінчик, нам потрібно
пригадати ознаки Весни. Але Зима не сиділа тихенько, а все наплутала. Тепер не розібрати, де тут пелюсточки Чарівної квітки Весни. Давайте спробуємо віднайти ті, які відповідають саме Весні.
Дидактична гра «Ознаки весни/зими»
Серед картинок, де зображені ознаки вести та зими, дітям пропонується обрати саме весняні, та коротко про них розповісти.
- Навесні з'являються перші квіти.
- Небо блакитне, по ньому пливуть білі хмаринки.
- Надворі стає тепліше і тане сніг.
- Повертаються з теплих країв птахи.
- Ночі стають коротші а дні - довші.
- Прокидаються із зимової сплячки тварини.
Вихователь: - Молодці малята, ось і перший промінчик повернувся до
сонечка. Діти, як ви гадаєте, яке тепер сонечко стало?
Діти: - Сонечко стало світліше та тепліше.
Вихователь: - Так, з цим промінчиком і справді стало світліше та тепліше. Ну що, готові до наступного завдання?
Діти: - Так!
Вихователь: - Тоді слухайте уважно... На галявині художник малював картину «Прихід весни». І коли він її закінчив, то здійнявся сильний вітер, та розірвав полотно на шматки. Він дуже засмутився і просить нас допомогти відновити зіпсований малюнок. Діти, допоможемо художнику?
Діти: - Так!
Дидактична гра «Склади картину»
Діти складають картину з окремих вирізаних частин. Коли завдання виконали, вихователь по сюжету задає кілька питань:
Вихователь: - Що художник зобразив на картині?
Діти: - Художник намалював весну.
Вихователь: - Як ви гадаєте, який настрій у картини?
Діти: - У картини настрій веселий.
Вихователь: - Що роблять діти на картині?
Діти: - Хлопчик з дівчинкою садять деревце. Хлопчик запускає кораблик по струмочку.
Вихователь: - А що ви можете сказати про птахів на картині?
Діти: - Птахи повертаються з теплих країв.
Вихователь: - Хто прокинувся від зимової сплячки?
Діти: - Від зимової сплячки прокинувся ведмідь.
Вихователь: - Чудово, які ж ви молодці. Художник дуже зрадів та дякує вам і пішов малювати нову картину. А ми з вами можемо повернути ще один промінчик. Тепер не лише стало тепліше, а й веселіше. А коли у нас хороший настрій, то ми залюбки даруємо приємні слова один одному. І ось наше наступне завдання звучить так: «Порадуйте нашу Весноньку, щоб вона не сумувала, та подаруйте для неї ласкаві слова»
Мовна гра «Назви лагідно»
Із запропонованих слів потрібно утворити слова у пестливій формі: сонце - сонечко; крапля - крапелька; лист - листочок; калюжа - калюжка; дерево - деревце; хмара - хмаринка; дощ - дощик; струмок - струмочок; весна - веснонька; пташка - пташечка; квітка - квіточка; трава - травичка; річка - річечка.
Вихователь: - Молодці, діти. Я думаю, що після таких лагідних слів Весна зрадіє і ми дуже скоро з нею зустрінемось. А тепер давайте і ми трішки порадіємо та відпочинемо.
Фізкультхвилинка «Раз, два, три»
Вихователь: - Ось і ще один промінчик потрапив додому. Розім'яли наші ніжки та ручки, відпочили трішки. Скажіть, чи готові ви до наступних завдань?
Діти: - Так!
Вихователь: - Слухайте уважно. Весна дуже полюбляє пісеньки та віршики. Коли вона гуляє у своєму чарівному лісі, то всі мешканці з захопленням слухають її спів. Допоможіть Весні скласти нову весняночку.
Мовна гра «Слово називай - риму добирай»
До запропонованих слів потрібно підібрати риму: весна - красна; весна - запашна; сонечко - віконечко; бурульки - бульки; квіточки - діточки; деревце - стебельце; пташка - комашка; пташка - ромашка.
Вихователь: - Чудово малята, ви дуже добре впоралися з цим завданням. Я впевнена що вийде гарна пісня. Ось наступний промінчик приєднався до своїх братиків. Тепер наше сонечко ще яскравіше світить та зігріває землю.
- Ой, що це? Чуєте щось шумить?
Аудіозапис звуку струмка
Вихователь: - Дітки, як ви гадаєте, що це?
Діти: - Річка, струмок.
Вихователь: - Так, це струмочок. А ось де він протікає... Тут і місточок є, щоб через нього перейти та не намочити ніжки. Але щоб місточок нас пропустив, нам потрібно розповісти про струмок: який він буває, та що робить.
Мовна гра «Розкажи про струмочок»
- Струмок який? (швидкий, весняний, веселий, маленький, вузький, дзвінкий, радісний, холодний, синій).
- Струмок що робить? (тече, біжить, дзюркотить, співає, несеться).
Вихователь: - Молодці. Ви стільки слів знаєте про струмок. Але, на жаль, струмочки не завжди приносять радість та добро. Інколи вони можуть принести і велику біду.
Розповідь вихователя про повінь(з демонстрацією слайдів)
Вихователь: - Навесні на річках починається льодохід: лід розколюється, крижини пливуть по річці. Під теплими весняними променями сніг та лід швидко тане. На річках відбувається швидкий підйом води, і вона виходить з берегів. Так починається грізне явище природи - повінь (велика вода), яка приносить людям багато бід.
Інтерактивна вправа «Добре - погано»
Повінь - погано: вода затоплює будинки, поля, ліси; повінь затоплює села і міста; велика вода затоплює підвали з консервацією; повінь часто руйнує мости; не можна доїхати до іншого міста чи села, до магазину.
Сильна повінь буває небезпечною і для звірів. Як ви гадаєте чому? (Міркування дітей)
Вихователь: - Так, діти! Звірів у лісі оточує вода, затоплює їхні нори, дитинчат, вони рятуються від неї, шукаючи пагорби, дерева тощо.
Вихователь: - Як слід поводити себе під час повені, як ви гадаєте? (Міркування дітей)
Орієнтовні відповіді дітей:
- Не наближатися до великої води.
- Не гратися біля великої води.
- Бути завжди разом із дорослими.
- Разом з дорослими піднятися на горбок чи на дах і там пересидіти біду.
Вихователь: - Але коли повінь відходить і вода спадає, то земля поступово починає відроджуватись.
Коли вода навесні - це добре: оживають дерева та кущі; проростають перші квіти; і рослини, і тварини п'ють воду; висівають у ґрунт насіння і воно проростає тощо.
Вихователь: - Молодці, діти, гарно міркуєте про воду. Ось і ще один промінчик ми повернули. І для зустрічі з Весною я пропоную зробити для неї подарунок. А що ми могли б для неї підготувати? (Відповіді дітей)
Колективна аплікація «Весна прийшла»(колаж із готових форм)
Музикотерапія. На великому ватмані діти викладають готові форми, силуети, зображення весняної тематики і наклеюють їх.
Вихователь: - Дуже гарний вийшов подарунок. Тепер, мабуть, ми можемо зустрітися із Весною.
Заходить Дівчинка-Весна(лялька) із кошиком весняних квітів.
Вихователь: - Ой, погляньте, вона для вас приготувала також подарунок - ось цей чудовий кошик з квітами. Давайте подякуємо Весні за чудові квіти, які будуть довго цвісти у нашій групі, тішити нас і милувати око.
Заключна частина
Вихователь: - Малята, вам сподобалася наша подорож? (Відповіді дітей).
- Що найбільше вам сподобалось? (Відповіді дітей)
- Який настрій у вас зараз? (Відповіді дітей)
- А щоб настрій таким залишався надовго, я дарую вам ось такі веселі смайлики!
Вручення дітям веселих смайликів
Підготувала вихователь Інна УКРАЇНЕЦЬ
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів