Інноваційні технології та форми роботи, які використовуються в освітньому процесі Квасилівського ЗДО (ясла-садок). Методична скарбничка для вихователя
Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. Завдання методичної служби та адміністрації ЗДО - постійно мотивувати педагогів до самоосвіти та оновлення знань. Адже на якому етапі життя і професійного шляху не перебував би фахівець, він не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну компетентність - цілком сформованою. Потреба в самоосвіті завжди захищає особистість від інтелектуального зубожіння...
Інноваційні педагогічні технології – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес від визначення мети до результатів.
Інноваційні педагогічні технології:
- технологія особистісно орієнтованої освіти;
- технології створення сучасного інформаційногоосвітнього середовища для дитини;
- технологія розвивального навчання і виховання (Д.Б. Ельконіна, В.В. Давидова);
- технологія формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій, логічні блоки Дьєнеша, кольорові палички Кюїзенера, інтелектуальні ігри Нікітіних, розвивальні ігри В. Воскобовича та ін.);
- технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера);
- технологія інтегрованого навчання та виховання;
- технологія індивідуалізації та диференціації освітнього процесу, компетентнісного та діяльнісного підходів до навчання дошкільників;
- технологія гуманізації освітнього процесу;
- технології нетрадиційних підходів до вирішення завдань фізичного виховання дошкільників;
- здоров'язбережувальні технології: впровадження профілактичних (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи (на профілактику плоскостопості, постави); оздоровча ходьба (в середньому темпі); оздоровчий біг; загартувальні процедури тощо); профілактично-лікувальних (фітотерапія, ароматерапія, вітамінотерапія, вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчих технологій терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, художня гімнастика, пальчикова гімнастика, дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика, зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), дитячий фітнес, чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо);
- валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності усіх вікових груп занять з основ здоров'я (валеології та безпеки життєдіяльності);
- інтерактивні технології;
- ігрові технології;
- інформаційно-комунікаційні технології (мультимедійні, мережеві);
- проектні технології;
- музейна педагогіка;
- козацька педагогіка;
- авторські технології відомих майстрів педагогічної праці тощо.
Інноваційні форми роботи з дітьми:
- інноваційні види занять (комплексні, комбіновані, інтегровані, проект);
- нетрадиційні заняття (міні-заняття; заняття-мандрівка; заняття-квест; заняття-казка; заняття-пошук; заняття-дослідження; заняття-вікторина; заняття-дискусія; заняття з логіки; заняття з українознавства; заняття з малювання з використанням нетрадиційних технік; заняття-відкриття; заняття-сюрприз; заняття-брейн-ринг; заняття-КВК; заняття-тренінг; заняття-інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»; урок ввічливості; урок милосердя і доброти; урок милування в природі; урок пам'яті; урок патріотизму; урок мислення; урок кулінарії тощо);
- нетрадиційні свята і розваги, різні види театрів, дослідницько-пошукова діяльність, гурткова робота;
- фізкультурно-оздоровчі заходи (оздоровчі прогулянки; піші переходи; фізкультура на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, ритмічна гімнастика, флешмоби, конкурси тощо);
- проведення ранкових зустрічей;
- організація освітніх ситуацій та освітніх подорожей (відповідно тематики тижневого освітнього блоку чи теми дня).
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів