Використання відкритих запитань на занятті для розвитку творчих здібностей дитини
Памятка для вихователя
1. Гіпотетичні запитання (- Що б ви зробили, коли б...? Що б ви зробили, якби...? Що б ви подумали, коли б...?). Ці запитання стимулюють розвиток думки дитини, розвивають навички міркування та активізують мовлення.
2. Запитання-роздуми (- Як ми можемо допомогти розв'язати цю проблему?). Ці запитання спонукають дитину до роздумів, розмірковувань, власного вирішення проблеми:
3. Запитання-виявлення власної позиції (- А що ти думаєш з цього приводу? Що ти відчуваєш? Як ти ставишся до цього?). Ці запитання доводять дитині, що її думка є дуже важливою і цікавою для вихователя і він хоче порадитися з тобою, прислухатися до тебе.
4. Запитання-заохочення, підтримка (- Цікаво, а що ж сталося потім? Хотілося б знати, як було далі насправді?). ЦІ запитання дають можливість дитині розкрити свої погляди і життєвий досвід, дають можливість заохотити її до активної мовленнєво-творчої діяльності.
5. Запитання-розслідування (- Чому ти так вважаєш? Хто думає по іншому? Чому ти не погоджуєшся з тим, що...?). Ці запитання дають можливість дитині пояснити і довести свою думку, розвивають доказове мислення.
6. Запитання-уточнення, підбиття підсумків (- Чи правильно міркує хлопчик, коли сказав, що...? Отже, хто з них сказав правильно?). Ці запитання допомагають довести думку до кінця і зробити відповідні висновки про правильність рішення.
7. Запитання-пошук згоди (- Чи погоджуєтеся ви з тим, що...? Чи всі згідні з тим, що...?). Цим запитанням можна почати чи завершити дискусію на занятті, активізувати дитяче мовлення.
Завдання вихователя: відходити від риторичних запитань, які не спонукають дітей до розмірковувань, не розвивають дивергентного мислення, не стимулюють дитину до творчого вирішення проблеми, не активізують дитяче мовлення (- Так чи ні? Можна чи не можна це робити? Правильно чи ні? Будемо це робити чи не будемо? До6ре це чи ні?), а використовувати на всіх заняттях відкриті запитання, які розвивають творчі здібності дошкільників, активізують їх мовлення.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів