Інтегроване заняття на тему «У моєї мами - вихідний день» для дітей раннього віку
Програмові завдання:
українознавство: формувати уявлення дітей про сім'ю; закріпити знання про трудові дії дорослих, за якими дитина спостерігає у побуті.
мовленнєве спілкування: розвивати зв'язне діалогічне мовлення; вчити відповідати на запитання вихователя певними реченнями з 3-5 слів; активізувати словник словами на позначення родинних стосунків; розвивати мовний апарат;
ліплення: продовжувати знайомити діток з солоним тістом і його властивостями; закріпити вміння розкачувати тісто на столі, вирізати печиво за допомогою формочок; заохочувати самостійність, розвивати творчість та дрібну моторику.
Виховувати працелюбність, турботливе ставлення до близьких, любов, щирість.
Матеріал: ляльковий будиночок, набір ляльок «Сім'я», демонстраційний матеріал «Сімейні обов'язки», дидактична гра «Кольорове прання», дидактична гра «Залатаємо фартухи», солоне тісто, формочки для печива, народна рухлива гра «Жили у бабусі».
Хід заняття
І. Закличка до початку заняття
Привітання
Я усіх дітей гукаю!
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати
Заняття час вже починати.
Вихователь: - Дітки, давайте з вами привітаємось.
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня.
Бажаємо вам ми здоров'я й добра!
ІІ. Основна частина
Вихователь: - Дітки, погляньте, що це за будиночок з'явився у нашій групі? Як ви думаєте, хто у ньому живе? (Роздуми дітей).
- Заглянемо у віконечко і подивимось, хто там є?
- Тут живе справжня сім'я.
Вихователь: - Дітки, як ви думаєте, що таке «сім'я?» (Відповіді дітей)
- Як звати твою маму? А твою? (Відповіді дітей)
Дидактична вправа «Яка моя мама?»
Вихователь: - Моя мама щедра. А яка твоя матуся? (Відповіді дітей)
Вихователь: - Чим займається мама вдома? (Відповіді дітей)
- За що ви любите свою матусю?
Дидактична вправа «Скажемо лагідно»
Вихователь: - Дітки, як ми лагідно можемо сказати на маму? (Матуся, мамуля, мамочка, мамуся, ненечка)
- Тато, а лагідно... ? (татусь)
- Баба, а лагідно...? (бабуся)
- Дід, а як скажемо лагідно...? (дідусь)
- Брат, а лагідно...? (братик)
- Сестра, а лагідно...? (сестричка)
Фізкультхвилинка «У нашій сім'ї працьовиті усі»
У нашій сім'ї працьовиті ми всі (стоять прямо, руки на поясі)
Ось так ми витрушуємо килими (імітаційні рухи)
Ось так ми збирали опеньки в гаю!
Ось так ми підмітаємо хату свою!
Ось так ми покупки в руках несемо!
Ось так подушки ми всі переб'ємо!
А так ми навшпиньках будем ходить,
Коли хтось в родині захоче спочить!
Вихователь: - Дітки, ви знаєте, що мама постійно працює і має багато роботи.
В нашої мами нема вихідних
Чом це ніхто не подумав про них?
Будень чи свято, вівторок, субота -
Завжди знайдеться в матусі робота.
Вихователь: - Дітки, а давайте зробимо нашим матусям сьогодні вихідний. Як ми можемо допомогти своїй мамі? (Відповіді дітей)
- Що зазвичай роблять наші матусі? (готують їсти, прибирають у хаті, миють посуд, перуть білизну та одяг...)
- Давайте допоможемо мамі попрати речі і пограємо у цікаву гру.
Дидактична гра «Кольорове прання»
Завдання гри: закріпити знання дітьми кольорів; розвивати кольорові відчуття, пам'ять, логічне мислення, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати посидючість.
Хід гри. На столі розкладені предметні картинки із зображенням предметів одягу. Діти мають вибрати кольоровий одяг відповідно до кольору пральної машини.
Вихователь: - Ось як багато речей ви попрали і ви з цією роботою вправно справились. Молодці! Мама вами буде дуже задоволена. А поки наші мами відпочивають, давайте сьогодні побудемо ще справжніми кухарями і напечемо смачного печива для наших матусь. Ви згідні?
- Дітки, щоб працювати на кухні, що нам потрібно одягнути? (фартушки). Але наші фартушки з дірочками, їх потрібно залатати.
Дидактична гра «Залатаємо фартушки»
Мета: закріплювати вміння дітей співвідносити предмети за формою, кольором та добирати до відповідних отворів; розвивати увагу, уяву; виховувати дбайливе ставлення до одягу.
Хід гри. Вихователь звертає увагу на фартушки, у яких бракує декілька клаптиків. Дітям потрібно дібрати клаптики до фартушків згідно із кольором та геометричною формою.
Вихователь: - Молодці, вже наші фартушки без дірочок і ми можемо мити ручки, одягати фартушки і випікати наші смаколики.
Діти миють руки.
Вихователь: -Тож давайте станемо кухарями і підготуємо наші пальчики до роботи.
Пальчикова вправа «Щоби кухарями стати»
Щоби кухарями стати,
Треба пальці розім'яти.
Тісто розминаємо,
На столику качаємо.
Вихователь: - Подивіться, тісто яке? (м'яке, пухке)
- Як будемо розкачувати тісто?
- А щоб вийшло печиво, потрібно використати формочки.
Вихователь показує формочки і дії з ними.
Вихователь: - А тепер візьмемо тісто і приступимо до роботи.
Самостійна робота дітей
Діти видавлюють печиво за допомогою формочок і викладають на дечку.
Вихователь: - Ось і виліпили смачне печиво. Давайте поставимо його у піч, щоб пеклося. А поки наші смаколики печуться, давайте пограємо у цікаву гру.
Рухлива гра «Жили у бабусі»
Вихователь: - А для того, щоб наші мами, і всі хто з нами живе, були здоровенькі, давайте разом помолимось.
О, Боже мій дорогенький,
До тебе я ручки зношу:
Для тата, для мами, здоров'ячка прошу.
Для діда, для баби, для всієї родини.
Послухай мій, Боже, малої дитини.
Вихователь: - Діти, пригадайте, будь ласка, як ми сьогодні допомагали нашим матусям? (Відповіді дітей)
- Я думаю, що наше печиво уже спеклося і ми можемо посмакувати ним.
ІІІ. Підсумок заняття
- Наше заняття закінчується, ви сьогодні були справжніми помічниками для своїх матусь і вони вам за це дуже дякують.
Пригощання дітей печивом.
Підготувала вихователь Рудяк Т.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів