Інтегроване заняття для молодшої групи на тему «Віночок для Катрусі»
Програмові завдання:
українознавство: закріплювати знання дітей про Батьківщину, яка називається Україною, про її народ - українців; вдосконалювати знання про предмет українського національного вбрання - віночок зі стрічками; формувати стійкий інтерес та повагу до українських звичаїв і традицій - плетіння віночка, символічного значення квітів та стрічок у віночку;
мовленнєве спілкування: розвивати зв'язне мовлення дітей; вчити вживати слова-назви державних та народних символів (Герб, Прапор, Гімн, віночок, рушник, калина та ін.), слова-ознаки (велика, багата, єдина, рідна тощо);
художньо-мовленнєва діяльність: вправляти в умінні виразно читати вірші про Україну і українців та розуміти їх зміст;
образотворча діяльність: вправляти дітей в умінні складати квіти у віночку з готових форм, працювати в парі та разом милуватися своїми роботами.
Виховувати любов і повагу до України, інтерес до національних символів та оберегів, почуття національної гордості за свою країну та її народ.
Матеріал: дидактичні ігри: «А що таке Україна?», «Яка Україна?»; мікрофон, вірші про Україну та українців (на вибір) та мнемотаблиці до них; зображення державних та народних символів; лялька Катруся; вінок зі стрічками; українська народна гра «Віночок»; танець-руханка «Якщо весело живеться».
Хід заняття
Психогімнастика
Добрий день, добрий день!
Пальчики сказали.
Ми сьогодні всіх гостей
Хочем привітати:
- Доброго ранку, привіт усім, доброго здоров'я,
доброго дня, посміхайтеся щодня!
Вихователь. - Ми ідем, ідем, ідем,
Дружно в коло всі стаєм.
Стелиться доріжка
Прямо нам під ніжки.
Діти йдуть вздовж килимка.
Вихователь. - Станьте діти, станьте в круг (2 р.)
Ти мій друг і я твій друг
Разом ми всі друзі.(кажуть діти)
Вихователь. - А де живуть друзі? (В садочку, в Квасилові, в Україні)
Дидактична гра «А що таке Україна?»
Вихователь. - А що таке Україна? Україна - це наша держава!
Інтерактивна гра «Мікрофон»
(Діти відповідають у мікрофон)
Діти (по черзі):
-Україна - це наш край;
- Це зелений гай;
- Це степи і діброви;
- Це високі гори;
- Це пшеничне поле;
- Це широке море;
- Це сонце золоте, це небо голубе;
- Це ти і я, це наша земля.
Вихователь. - А якби не було України?
Інтерактивна вправа «А якби не було України?»
Діти.- Не було б мови, нас українців, нашого рідного краю, нашої Батьківщини, нашого прапора, нашої землі.
Вихователь. - А як називають людей, що живуть в Україні? Може англійці, американці, поляки? (Ні). (Прийом «Навмисна помилка» або «Педагогічна провокація») А хто ми?
Діти. - Ми - українці.
Вихователь. - А ти хто? (Звернення до дівчинки)
Дівчинка. - Українка я маленька,
Українці тато й ненька.
І бабуся, й братик милий
В Україні народились.
Вихователь. - А ти хто? (Звернення до хлопчика)
Хлопчик. - Українець я маленький
І росту швиденько,
Як у дощ грибок.
Україна моя ненька,
Я - її синок.
Вихователь запрошує дітей сісти.
Вихователь. - Ми всі українці і живем в нашій славній Україні. А яка вона?
Дидактична гра «Яка Україна?»
(Відповіді говорять для "диво-квітки", яку передають з рук в руки)
Діти. - Україна велика, рідна, одна-єдина, багата, міцна, сильна, сонячна, квітуча, неозора, гарна, найкраща ( слова-ознаки).
Вихователь. - Про нашу рідну Україну сьогодні знає весь світ. З повагою до нас відносяться всі країни, а ми дуже любимо свою країну, свою Батьківщину. Про свою любов до своєї України ми зараз розкажемо.
Діти читають вірші з використанням мнемотаблиць
- «Ми любимо свій рідний край» (М. Познанська)
- «Рідний край» ( П.Тичина)
- «Це моя Україна» ( А. Камінчук)
Вихователь. - Наша рідна Україна, як і кожна держава, має свої державні символи. (Показ прапора, герба)
- А що ви знаєте про прапор, герб?
Дитина 1. - Синій, як небо,
Як день золотий.
З неба і сонця
Наш прапор ясний.
Дитина 2.- Наш герб - тризуб,
Це воля, сила, слава!
Вихователь. - А третій символ - це урочиста пісня, яку виконують на святі - це Гімн.
Вихователь показує народні символи і запитує: - А це що за символи?
Діти. - Це народні символи: рушник, вінок, калина.
Розповідь вихователя про віночок «Цікаво знати»
Вихователь. - Цікаво знати, що в нашій країні, віночок дуже полюбляють дівчата. Його плетуть з квітів, він дуже гарний, з яскравими різнокольоровими стрічками. Він є не тільки народним символом, а й оберегом. В народі кажуть: «Віночок - оберіг дівочий», «Віночок на голові - це здоров'я» ( прислів'я)
Сюрпризний момент. Прихід Катрусі (лялька)
Вихователь. - Діти, до нас знову завітала лялька... Катруся. Вона - українка і була вже у нас в гостях. У неї гарний український одяг, взуття. Але щось не вистачає в неї. Як ви думаєте, чого не вистачає у Катрусі?
Діти. - Віночка.
Вихователь. - Давайте запитаємо, де її віночок? Лялька Катя трохи сумна, бо віддала свій віночок подрузі.
- Дітки, давайте допоможемо Катрусі і сплетемо їй новий віночок. Ви згідні?
Практичне вправляння в плетінні віночка
Вихователь. - Ось у мене є квіточка, це - мак. Це квітка пам'яті, печалі і любові.
Дівчинка: - Візьміть, будь ласка, і мою квіточку - ромашку, квіточку - світла і добра... (квіточку соняшника - квіточку тепла; квіточку волошку - квіточку життя).
Вихователь.- А що ще не вистачає у нашого віночка?
Діти. - Стрічок (хлопчики пропонують свої стрічки):
- червону - стрічку пам'яті;
- жовту - стрічку сонечка;
- голубу - стрічку неба і води;
- зелену - стрічку життя;
- світло-коричневу - стрічку землі-матінки.
Вихователь. - Гарний віночок, він запрошує нас всіх у гру.
Українська народна гра «Віночок»
- Ти віночку чарівний, ти віночку золотий
Ти по колу пройдись, біля (ім'я дитини) зупинись!
Всі діти. - Ось тобі віночок, затанцюй таночок!
Дитина виходить на середину кола і танцює, а діти плескають у долоні.
Вихователь. - Наша Катруся стала дуже весела, вона рада, що ми їй сплели віночок. А щоб вона більше нікому його не дарувала, давайте зробимо (зліпимо) її подружкам інші віночки.
Ліплення квітів з кольорового пластиліну (готові форми кульок) для віночка (робота в парах)
Музикотерапія.
Вихователь. - А що не вистачає нашим віночкам?
Діти.- Стрічок.
Вихователь. - Стрічки для наших віночків подарують наші гості!
Запрошені вихователі прикріплюють стрічки до дитячих віночків.
Підсумок заняття.
Вихователь. - Діти, ви задоволені тим, що допомогли Катрусі і її друзям? Вам сподобалось заняття? Ми всі дуже задоволені, нам весело і радісно на душі, і разом з Катрусею та гостями хочемо повеселитись. Давайте створимо живий віночок і затанцюємо веселий таночок!
Танець-руханка «Якщо весело живеться»
- До побачення, Катрусю!
Підготувала вихователь Шум М.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів