Інтегроване заняття з пріоритетом завдань художньо-мовленнєвої діяльності для ІІ молодшої групи на тему «У казці звірі свою мову мають»
Програмові завдання:
художньо-мовленнєвий розвиток: розширити уявлення дітей про казку, як жанр усної народної творчості; продовжити вчити придумувати свою казку з новими героями, використовуючи пряму мову; вправляти дітей у використанні засобів інтонаційної виразності, доцільному поєднанні рухів та міміки;
рідна природа: закріпити та розширити знання дітей про домашніх та диких тварин, їх дитинчат, будову тіла, особливості поведінки, спосіб життя та живлення; виховувати гуманні почуття та любов до тварин;
мовленнєве спілкування: вчити дітей описувати тварин за картками-схемами; вправляти у придумуванні питальних речень; активізувати словник назвами тварин і їх дитинчат, пестливими словами; збагачувати словник образними поетично-художніми виразами (котик-воркотик, песик-дружок, півник-співунець, курочка-чубарочка, баранчик-баранець, корівка-рябенька, коза-гостренькі ріжки, поросятко-п'ятачок, курчатко-сонячний клубочок, качечка кривенька); розвивати діалогічне мовлення;
логіка: продовжити вчити дітей працювати із картками схемами; розвивати наочно-образне мислення в процесі вирішення інтелектуальних завдань та проблемних ситуацій;
образотворча діяльність: закріпити прийоми малювання нетрадиційними техніками з використанням різних матеріалів (на вибір дитини); розвивати естетичний смак.
Матеріал: бутафорська рукавичка, індивідуальні картки-схеми зображення диких тварин (лисиця, заєць, вовк, кабан, ведмідь, білка), маски-наголівнички домашніх тварин (для обігрування нової казки); матеріал для нетрадиційних технік малювання (на вибір).
Попередня робота: читання і розігрування казки «Рукавичка», заучування віршів про домашніх тварин.
Хід заняття
Всі мерщій збирайтесь, діти,
Домовляймось - не шуміти,
Не дрімати і не спати,
А активно працювати!
Всі готові? Тож гаразд!
Часу зовсім ми не гаймо,
В подорож у казку вирушаймо!
Вихователь. - Давайте сядемо рядком і поговоримо ладком.
- Діти, ви любите відвідувати ляльковий театр і дивитися лялькові вистави? (Відповіді дітей)
- Сьогодні я пропоную вам стати акторами і зробити сюрприз для усіх діток - показати їм казку.
Адже всі ми - квасилівські казкарята,
Фантазери - хлопчики і дівчата.
Про все на світі хочем знати,
В незвичайній казочці побувати.
Казочко, казочко, ти приходь до нас!
Ми складемо казочку про своїх звірят.
Звучить тиха музика. Відкривається захована за ширмою бутафорська рукавичка.
Вихователь (здивовано). - В яку це казочку ми з вами потрапили? (Рукавичка).
- Якими словами починається казочка, хто мені скаже? (Ішов дід лісом і загубив рукавичку)
- Пригадайте, будь ласка, хто перший побачив рукавичку? (мишка- норушка)
- А хто пристрибав потім? (жабка-скрекотушка)
- А хто ж прибіг згодом? (зайчик-побігайчик)
- А давайте заглянемо у рукавичку, може там хтось є?
Вихователь виймає з рукавички картки-схеми звірят і викладає їх на стіл.
Вихователь. - Та це ж якісь незвичайні чарівні картки-схеми! Давайте їх уважно розглянемо і відшукаємо, хто тут захований?
Діти підходять до столу, вибирають собі картку-схему і розглядають її.
Вихователь. - Діти, як ви думаєте, хто заховався у ваших незвичайних картинках?
Діти по черзі відгадують зашифрованих звірят і описують їх.
Робота із картками-схемами. Опис звірів.
Вихователь (звертаючись до кожної дитини). - Хто заховався у твоїй картці-схемі? (Зайчик). Як ти здогадався (-лася), що у цій картці заховався зайчик? Чому ти так думаєш?
Дитина по символічних зображеннях на картці описує зайчика (Наприклад. Це зайчик, бо його назва починається з букви «З». Закреслений будинок означає, що зайчик не живе у будинку, а у лісі під кущиком. В нього є чотири лапи і довгі вуха. Тулуб покритий короткою сірою шерстю. Зайчик любить їсти моркву і капусту).
Діти аналогічно відгадують і описують інших диких тварин із казки «Рукавичка».
Вихователь. - Діти, скажіть, будь ласка, хто прийшов першим до рукавички, а хто останнім?
Вихователь пропонує складати повні речення.
- Як закінчилась казка? Хто пригадає?
Вихователь. - Молодці, ви запам'ятали всіх героїв казки.
- Ці тваринки свійські чи дикі? Чому ви так думаєте? (Міркування дітей)
Фізкультхвилинка
Для звіряток ми усіх
Побудуєм гарний дім,
Ось такий високий, (руки вгору)
Ось такий широкий, (руки в сторони)
Двері щоб вузенькі, (руки перед собою)
А поріг низенький. (присідають)
Буде жити добре в нім, (оплески)
Буде весело усім. (стрибки)
Вихователь. - Діти, а давайте уявимо собі, що дідусь загубив рукавичку не в лісі, а у себе на подвір'ї, коли відкидав лопатою сніг.
- Як ви думаєте, хто б міг прибігти до рукавички?
Дидактична гра «Хто у кого?»
Мета: закріпити назви свійських тварин та їх дитинчат.
Вихователь називає тварину, а діти - її малят. Наприклад,
у киці - кошенята,
у собаки - цуценята,
у курки - курчата,
у свинки - поросята,
у качки - каченята,
у кролиці - кроленята,
у корови - телята,
у кози - козенята
Дидактична гра «Назви лагідні слова»
Кішка весела, а кошенятко...(веселеньке)
Собака сердита, а цуценятко...(сердитеньке)
Кролик білий, а кроленятко...(біленьке)
Корова ряба, а телятко...(рябеньке)
Кіт рудий, а кошенятко...(руденьке)
Свинка рожева, а поросятко...(рожевеньке)
Дидактична гра «Чий голос?»
Кожна тваринка свою мову знає,
Нею маму вона шукає.
- Давайте пригадаємо, як кажуть наші звірятка?
Кошенятко - няв-няв,
Цуценятко - гав-гав,
Поросятко - хрю-хрю,
Телятко - му-му,
Козенятко - ме-ме,
А лошатко - іго-го,
А дітки як кличуть маму? (мамо, матусю, мамусю і т. д.)
Вихователь. - Загралися ми з вами, діти. Час нам уже казку розпочинати, та своїм друзям її показати.
Поділ дітей на підгрупи: одні діти - актори, а інші - глядачі.
«Актори» одягають маски-наголівнички песика, котика, корівки, кози, баранчика, поросяти, півника, курочки, курчатки, качечки (на вибір).
Варіант нової казки «Рукавичка»
Вихователь (автор): Ходив дід по дворі та загубив рукавичку. Аж тут.
Йде на вулиці сніжок,
По снігу йде пес-дружок.
- Діти, хто йде по сніжку? (пес-дружок)
Вихователь. - Побачив рукавичку та каже:
Собачка. - Я із ранку і до ранку,
Сторожую дім на ганку.
Я на всіх гарчу, лякаю,
В дім чужих я не пускаю!
- А хто-хто в цій рукавичці живе?
- Тут я буду жити!
Вихователь. - Коли це йде котик-воркотик . Діти, хто прийшов до рукавички? (котик-воркотик). Та й питає:
Котик. - А хто-хто в цій рукавичці живе?
Собачка. - Я, собачка-дружок, а тих хто?
Котик. - А я котик-воркотик,
Вуса, мов дротик,
М'якенькі лапки,
І ходжу без шапки.
- Пусти мене у рукавичку!
Собачка. - Заходь!
Вихователь. - Коли це іде корівка рябенька, побачила рукавичку, та й питає:
Вихователь. - Хто, хто в цій рукавичці живе?
Собачка. - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, а ти хто?
Корівка. - А я рябенька корова,
Я виспівую чудово,
Му-му-му,
Молока кому?
- Пустіть мене у рукавичку?
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Коли це біжить коза, та до рукавички:
Коза. - Хто, хто в рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, а я корівка рябенька, а ти хто?
Коза. - Я коза - гостренькі ріжки,
Я коза - швиденькі ніжки.
- Пустіть і мене у рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Аж тут біжить баранчик та до рукавички:
Баранчик. - А хто, хто в цій рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, а ти хто?
Баранчик. - Я баранчик- баранець,
Круторогий молодець,
Я баранчик і тебе,
Я розважу співом бе-бе-бе!
- Пустіть мене у рукавичку!
Разом. - То заходь!
Вихователь. - Аж тут вибігло поросятко, та до рукавички:
Поросятко. - Хто, хто в цій рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, я баранчик-баранець, а ти хто?
Поросятко. - Я поросятко, всім кажу,
Дуже лагідно, хрю - хрю,
Попереду - п'ятачок,
Позаду - гачок,
Посередині - спинка,
А на ній щетинка.
Хрю-хрю-хрю!
- Пустіть і мене у рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Аж тут, хто це пісеньку таку заспівав: «Ку - ку - рі - ку?». Хто це, діти? (півник-співунець). Побачив рукавичку, та й питає:
Півник. - Хто, хто в рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, я баранчик-баранець, а ти хто?
Півник. - А я, півник-співунець,
Червоненький гребінець.
Досить спати на боку,
День настав: ку - ку - рі - ку!
- Пустіть і мене у рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Коли це вибігла курочка -чубарочка, побачила рукавичку та й питає:
Курочка. - Хто, хто в рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, я баранчик-баранець, я півник-співунець, а ти хто?
Курочка. - Я курочка-чубарочка,
По двору гуляю,
Зернятка шукаю! Ко-ко-ко!
- Пустіть і мене в рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Коли це біжить курчатко-жовтенький клубочок, побачило рукавичку та й питає:
Курчатко. - Хто-хто в рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, я баранчик-баранець, я півник-співунець, я курочка-чубарочка, а ти хто?
Курчатко. - А я, як сонячний клубочок,
Я шукаю маму-квочку,
Пі-пі-пі, пі-пі-пі,
Ви не бачили її?
- Пустіть і мене в рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Аж біжить по двору качечка кривенька, побачила рукавичку та й питає:
Качечка. - Хто-хто в рукавичці живе?
Звірі (по черзі). - Я собачка-дружок, а я котик-воркотик, я корівка рябенька, а я коза-гостренькі ріжки, я баранчик-баранець, я півник-співунець, я курочка-чубарочка, я курчатко-жовтенький клубочок, а ти хто?
Качечка. - А я качечка кривенька,
По дворику походжаю,
І водичку скрізь шукаю.
Я щодня ходжу до річки,
Бо не можу без водички!
- Пустіть і мене в рукавичку!
Разом. - Заходь!
Вихователь. - Аж тут виходить з хати бабуся, побачила дідову рукавичку та як гукне: «Ану віддайте моєму дідусеві рукавичку!». Почули звірі та й порозбігались, хто куди по подвір'ю.
Вихователь. - Діти, наша бабуся розсердилася через те, що звірята забрали дідусеву рукавичку, і він сильно замерз у руки. А давайте ми подаруємо дідусеві і його бабусі багато таких рукавичок. В мене їх дуже багато, але їх ще треба прикрасити, щоб були гарні і сподобалися бабусі і дідусеві. Хто мені допоможе їх розмалювати?
Самостійна робота дітей. Музикотерапія.
Вихователь пропонує готові форми різнокольорових рукавичок і різні матеріали для розфарбовування. Діти самостійно вибирають рукавичку і матеріали. По завершенню роботи знаходять пару своїй рукавичці і дарують дідусеві.
- Якими словами, діти, ми можемо закінчити нашу казку? (От і казочці кінець, а хто слухав. Молодець. Вам казочка, а мені бубликів в'язочка).
- Сподобалося вам наше заняття, діти?
- Давайте самі собі подякуємо за гарну роботу і старання. Діти плескають.
Вихователь. - А зараз я всіх - і звірят, і малят, запрошую до веселої гри.
Гра «Сопілочка» (під музичний супровід)
З досвіду роботи Квасилівського ЗДО (ясла-садок)
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів