Робота з батьками
До усіх жахів і випробувань, через які проходить зараз кожен українець, у переселенців (ВПО) є ще два додаткових:
Вибух, землетрус, ДТП, витік газу, пожежа, воєнне вторгнення - це ситуації, про які зазвичай важко говорити з дітьми. Однак пояснювати їм, що робити, коли це вже сталося, - пізно. З дітьми важливо говорити про надзвичайні ситуації зокрема для того, щоб інформація, яку вони можуть отримати під час самої НС, не шокувала й не травмувала їх. Підготовка робить стрес дитини «експертним», виводить її та дорослого зі стану травматичної безпорадності та вразливості. Пояснюючи, ми протиставляємо тривозі продуктивні дії...
Адаптація дітей до ЗДО завжди була й лишається найбільш складним періодом як для дитини та її батьків, так і для педагогів дошкільного закладу. Врахування специфіки адаптаційного періоду допоможе не лише знайти правильний підхід до малюка, а й закласти передумови для його успішної соціалізації в новому колективі...
Частина психологів вважає, що сором’язливість генетично обумовлена. Уже в перші тижні життя діти емоційно відрізняються один від одного: деякі більше плачуть, більш схильні до змін настрою. Крім усього цього, діти спочатку мають властивість відрізнятися за темпераментом і необхідністю контактів. Пізніше ці особливості можуть прорости і перетворитися в стійкі моделі поведінки...
Проводячи час вдома, налаштуйте себе та своїх рідних на позитив! Завдяки цим порадам ви зможете організувати власне дозвілля з користю для себе та своїх близьких. Для цього нам підійдуть незвичайні техніки малювання. Ось декілька з них:
Якщо змалечку дитину виховувати в атмосфері любові та взаєморозуміння, вона виросте чуйною та доброзичливою. Якщо ж батьки зривають на ній всі свої невдачі й подають приклад стосунків, не гідний наслідування, то дитина зростає нечуйною, черствою, а іноді жорстокою у ставленні до інших (до тварин, рослин, людей)...
Формування правильної вимови у дітей - це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати звернене до неї мовлення, здійсню-вати контроль за мовленням оточуючих та власним. У роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м'язів рук. Рухи рук тісно пов'язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування...
Подивіться на ситуацію з точки зору дитини і поспівчувайте їй («Я знаю і розумію, як тобі важко залишити гру, але час обідати»)...
Під гіперактивністю прийнято розуміти занадто неспокійну фізичну і розумову активність у дітей, коли збудження переважає над гальмуванням. Лікарі вважають, що гіперактивність є наслідком дуже незначного ураження мозку, яке не визначається діагностичними тестами. Кажучи науковою мовою, ми маємо справу з мінімальною мозковою дисфункцією. Ознаки гіперактивності виявляються у дитини вже в ранньому віці. Піки прояву гіперактивності співпадають з піками психомовного розвитку: в 1-2 роки, 3 роки, 6-7 років...
Покарання як метод виховного впливу застосовували завжди і часто його вважають дієвим способом обмеження або виправлення небажаної поведінки вихованця. Дитина, пізнаючи світ і себе, багато що робить не так, як прийнято в суспільстві, не так, як хочеться дорослим. Як її зупинити, якщо вона не хоче виконувати волю старшого?...
Намагаєтесь якомога рідше вживати слово «Ні», не сваріть дитину. Лише тоді, коли це дійсно необхідно («дитина схопила ніж», «підійшла на прогулянці до відкритого каналізаційного люка»), тобто, коли щось може зашкодити її здоров'ю або оточуючих людей...
Створюйте в сім΄ї комфортне середовище для дитини. Любіть її. Не забувайте про тілесний контакт із нею: пригортайте, цілуйте... Знаходьте радість у спілкуванні...
Поясніть дитині, що кожна людина має право на прояв своїх почуттів та емоцій, головне - навчитися керувати ними, а не бездумно та безконтрольно піддаватися їхньому впливу...
- У перші дні відвідування дитсадка не залишайте дитину саму, побудьте з нею якийсь час (до обіду, до сну, під час сну), не запізнюйтесь, в перші дні забирайте дитину вчасно...
Адаптація до дитячого садка для деяких малюків - це складний і довготривалий процес, який несе з собою все нове: ще невідомі простір, оточення, стосунки. То ж зробімо разом її якомога легшою та безболісною...
- Називати речі своїми іменами. Не можна говорити про загиблих, що вони «заснули», «пішли», бо це може нав'язати страх, що спати - означає померти. Треба казати як є - людина померла, якщо дитина про це питає...
Якщо ми не будемо давати дітям свою картину світу, пояснювати, що йде війна, що на ній гинуть люди, то діти фантазуватимуть і придумуватимуть свої варіанти того, що відбувається. І ці фантазії, зазвичай ще страшніші за реальність. Понад усе дітей травмує (є ще таке хороше слово - «невротизує») - невпевненість батьків. Діти хочуть бачити своїх батьків упевненими людьми...
Усім батькам дошкільнят знайомі дитячі вередування, капризи та впертість. Примхи можуть проявлятися по різному: іноді дитина висловлює своє невдоволення на все на світі - вона весь час хникає і ниє, відповідає характерними спалахами гніву на будь-яку вимогу дорослого, незалежно від того, чи просять щось зробити, чи забороняють що-небудь...
Стрес - цілком невід'ємна частина нашого життя. Під дію стресогенних факторів підпадають не лише дорослі, а й діти. Стрес у дітей проявляється по-різному - це залежить від віку дитини, її психоемоційного стану, особливостей нервової системи...
Психологічна готовність до шкільного навчання - необхідний і достатній рівень психічного і психологічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми за адекватних умов навчання...
Сьогоднішні реалії життя все частіше стикають нас із питаннями, що стосуються здоров'я: його збереження та відновлення. Особливо гостро це питання постає для турботливих батьків, коли йдеться про здоров'я найдорожчого - дитини. Якщо про стан соматичного (тілесного) здоров'я дитини свідчить відсутність скарг на біль, нормальна температура тіла, хороший апетит і звична рухова активність, то як батькам дізнатись про стан психічного здоров'я малюка? І взагалі, що таке «психічне здоров'я»?
Шановні батьки! Можливо, вам стане у пригоді напівжартівливий меморандум дитини, складений психологами від її імені...
Депресія у дітей так само реальна, як у підлітків або дорослих, хоча і зустрічається рідше. Проте, діти від 6 до 12 років, які страждають від ознак депресії, зовсім не є чимось дивним. Депресія може розвинутися навіть у немовлят, якщо ті не отримують достатньо любові і ласки...
Любіть свою дитину такою, якою вона є. Не порівнюйте свою дитину з дітьми сусідів чи родичів. У кожної дитини власний темп і час осягнення та становлення...
Для того, щоб підвищити загальну стійкість уваги, подбайте про гігієну розумової праці, освітлення та температуру повітря, відсутність сторонніх звуків...
На розумовий розвиток дитини значною мірою впливає повсякденне оточення. Те, що дитина бачить, чує навколо себе, відображається нею, стає матеріалом, над яким працює її розум...
Зіштовхуючись із проблемами дитини, батьки часто почуваються безпорадними. Знаючи, як варто було б учинити у тій чи іншій ситуації, вони не можуть передати малюкові свою впевненість і знання. Тим паче, що намагаючись поговорити «відверто», вони ризикують зіштовхнутися із захисною реакцією і небажанням дитини впустити їх у свій внутрішній світ...
Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватного реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища...
У перші дні відвідування садка не залишайте дитину одну до вечора, тривалість її перебування у новому колективі має становити 1.5-2.5 год і поступово збільшуватись...
Формування повноцінної активної особистості має насамперед ґрунтуватися на вихованні у дитини почуття власної гідності, усвідомлення своєї самоцінності, поваги до себе, віри у власні сили. Дитина має намагатися бути сама собою, не схожою на інших...
Початок відвідування дитячого садка для малюка надзвичайно важливий і лише за підтримки найбільш значущих дорослих, тобто мами і тата, цей період пройде легко та з найменшими емоційними затратами...
Психологи твердять, що малюнок дитини - один з найточніших джерел інформації про неї. Адже малюнок для дитини є її мовою, якою вона може виразити найпотаємніше - те, що не може (або не хоче!) висловити словами...
Мета: познайомити учасників практикуму та об'єднати їх у групу; забезпечити активну участь і взаємодію батьків між собою; створити атмосферу довіри та взаєморозуміння; визначити причини аномальної поведінки дитини та яку роль відіграє близьке оточення на її формування; сприяти поліпшенню взаємин батьки-діти...
Нове сприймати завжди складно навіть дорослому. А що говорити про дитину, яка вперше йде до дитячого садка? Це значне випробування для її психіки, оскільки знайоме та звичне життя зазнає кардинальних змін: новий режим дня, незнайомі дорослі й діти, незвичні вимоги до поведінки, новий стиль спілкування з дорослими...
Психічне здоров'я дитини - стан душевного благополуччя, емоційного комфорту, впевненість у своєму майбутньому, пов'язана з відчуттям захищеності свого Я. Здорова дитина завжди життєрадісна, активна, комунікативна, має оптимальний рівень розумового розвитку...
Роль батьків у розвитку особистості дитини переоцінити неможливо, адже вони - перше оточення, в якому вона набуває важливого досвіду, знань про себе і світ. Задоволена потреба в любові дає дитині сили й упевненість, лежить в основі позитивної самооцінки, допомагає робити самостійні кроки в житті. Батьківська любов гарантує відчуття безпеки, підтримує сприятливий стан емоційно-чуттєвої сфери, вчить любові, моральної поведінки, забезпечує позитивний емоційний досвід, який є основою для пізнання світу...
Окремо варто спинитися на іграшках. Дуже часто дорослі, купуючи їх дитині, виходять з власних уподобань, інтересів, намагаючись певною мірою компенсувати обмеженість іграшкового асортименту в своєму дитинстві, тобто купують іграшку для себе. Або ж вважають, що велика кількість іграшок та їх розмаїття сприяють організації самастійної гри дитини, а їм, відповідно, забезпечить невідривне виконання власних справ або спокійний тихий вечір...
Підкреслюйте успіхи і досягнення дитини, підтримуйте. Якщо дитина провинилася, ніколи не називайте її поганою, не говоріть, що не будете її любити. Адресуйте зауваження не до особистості дитини, а до конкретної дії...
Вступ дитини до шкільного закладу - важлива подія в житті малюка, що знаменує певний етап розвитку, пов'язаний із входженням у широкий соціум, адаптацією до нових умов життя, освоєнням правил поведінки у групі. Однак дітям будь-якого віку не так вже й просто почати відвідувати дитячий садок, адже в їхньому житті з'являються нові і не завжди приємні зміни. Процес адаптації відбувається у всіх дітей по-різному. Яким діткам легше адаптуватися?...
Коли дитина просить : «Мамо, пограйся зі мною» - у перекладі з дитячої мови на дорослу це означає : «Покажи, що ти мене любиш, покажи зараз, а не тоді , коли перемиєш весь посуд і прибереш будинок, а ще поговориш з усіма тітками на світі по телефону або інтернету. Грайся зі мною. Дитяча хвилина дорівнює дорослим рокам»...
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів