Практикум для батьків з проблеми «Нові діти: причини аномальної поведінки сучасних дошкільнят»

Мета:

  • познайомити учасників практикуму та об'єднати їх у групу;
  • забезпечити активну участь і взаємодію батьків між собою;
  • створити атмосферу довіри та взаєморозуміння;
  • визначити причини аномальної поведінки дитини та яку роль відіграє близьке оточення на її формування;
  • сприяти поліпшенню взаємин батьки-діти.

Матеріали: бейджики, плакат «Дерево очікувань», аркуші-листочки, аркуші-яблучка, ручки, маркери, клей-олівець, плакат «Правила роботи», роздавальні картки-інтонації, аркуші з фразами до вправи «Відповідальність», плакат «Сучасна дитина», мішечок з подарунками до вправи «Побажання».

Хід практикуму

Привітання учасників. Доброго дня! Сьогоднішня наша зустріч організовується з вашої ініціативи в особі голови батьківського комітету - Іванни Григорівни. Провівши анкетування батьків, вона виявила небайдужих та активних, які підтримали її ідею про створення Консультативного центру і зібралися сьогодні на перше його засідання з проблеми «Причини аномальної поведінки сучасного дошкільника та правила взаємодії з ним».

Правила роботи. Пропонуємо вам ознайомитися з правилами роботи:

- добровільність,

- активність,

- щирість,

- ввічливість,

- уважність.

- Чи погоджуєтеся ви працювати за такими правилами? Чи бажаєте ви їх доповнити?

Вправа «Знайомство», «Дерево очікувань»

Мета: виявлення очікувань учасників.

Учасники пишуть свої імена на бейджиках.

Розпочнемо зі знайомства. З яким настроєм ви сьогодні прийшли і що чекаєте від цієї зустрічі? Напишіть свої очікування на аркушах-листочках і прикріпіть на «Дереві очікувань». Побачимо наприкінці нашої роботи, чи не опаде листячко з дерева, чи будуть плоди на ньому.

Вправа «Що впливає на поведінку дитини?»

Мета - з'ясувати позитивні та негативні фактори впливу на поведінку дітей.

Кожен учасник висловлює свою думку. Усі відповіді записуються на плакаті «Сучасна дитина».

Інформаційне повідомлення «Нові діти: причини аномальної поведінки сучасних дошкільнят»

     Педагоги дуже стурбовані норовливістю, некерованістю та агресивністю багатьох сучасних дошкільнят. Видиме погіршення поведінки дітей мало б дати поштовх до пошуку нових методів спільної з батьками виховної роботи. Та на жаль, кризовим є те, що сучасні мами й тата не помічають, не усвідомлюють або не хочуть бачити аномальності поведінки дитини і важливості своєчасної корекції. Чому сучасні діти настільки неблагополучні?.

     Аномальна поведінка дитини, яка нормально розвивається, не є наслідком організації освітнього процесу дошкільного закладу. Приходячи до дитсадка дитина демонструє модель поведінки, прищеплену їй від народження.

     Як відбувається розвиток особистості та яку роль відіграє близьке оточення на її формування?

Стадія 1. Саме батьки формують у своїй дитині задатки впевненості, оптимізму, довіри до інших, задовольняючи базові фізіологічні потреби організму немовляти. У цьому віці формується прагнення до життя. Життєва позиція цього періоду: «Я можу тобі довіряти».

Якщо на цьому етапі життя навколо дитини панує неорганізованість, а стосунки між близькими мають напружений характер, це може призвести до формування страхів, образ. Світ сприймається дитиною як небезпечний, ворожий, непередбачуваний. Формується тривожна особистість.

Стадія 2. У цьому віці дитина робить перші кроки до самостійності, вона починає пізнавати себе та свої сили. Якщо близькі люди дратуються, коли дитина намагається зробити сама те, що їй під силу, у неї формуються почуття сорому, сумніву, невпевненості в собі.

Стадія 3. Для цього віку характерний розвиток ініціативи в дослідженні навколишнього світу. Жорстке поводження дорослих призводить до формування почуття провини. І навпаки, вседозволеність породжує безконтрольні прояви сильних негативних емоцій. Тож тільки мудра поведінка батьків і педагогів сприяє гармонійному становленню особистості

      Великий вплив на дитину має сім'я. Вона хоче бачити рідних врівноваженими і радісними. Дитині потрібна мама, яка проводить з нею багато часу, знайомить з природою, читає книги , з якою б вони разом фантазували...

     Сьогодні близько 75-80% дітей народжуються з ознаками функціональної незрілості центральної нервової системи. Формуванню, дозріванню, розвитку нервової системи дошкільника протипоказані перевантаження, стреси, високий темп життя та інтелектуальні марш-кидки. Найефективніші техніки впливу в цьому віці - спілкування та виховання. Спокійний сприятливий соціум - найкращий препарат для нервової системи дошкільника.

Вправа «Інтонації»

Мета - наголосити на важливості інтонації під час звернення до дитини.

Кожен учасник звертається до сусіда з тією інтонацією, яка написана на картках, що роздаються.

Ваші відчуття після вправи?

На сьогодні доведено, що розвиток дитини з раннього віку безпосередньо залежить від спілкування. Дитина, яка повноцінно харчується і гарно доглянута, проте позбавлена постійних контактів з дорослими, погано розвивається не лише психічно, але й фізично.. Проте спілкування може не лише давати користь, але й шкодити. Якщо дорослий не демонструє дитині свої добрі почуття та емоції, занадто вимогливий і суворий, дитина починає вважати, що її не люблять. А це - впливає на формування її особистості.

Отже, яким чином виховувати сучасного дошкільника?

Інформаційне повідомлення «Нові діти: правила виховання сучасного дошкільника»

Вправа «Відповідальність»

Мета: звернути увагу батьків на те, що власна відповідальність має значний вплив на налагодження стосунків з іншими людьми.

Батькам пропонують записати на аркушах по три фрази на кожен вислів, що починався б:

  • «Я повинен...»
  • «Я не можу...»
  • «Я боюся...».

Після цього, залишаючи продовження фраз незмінними, необхідно замінити їх початок, а потім зачитати:

  • «Я повинен...» - на «Я хочу...»
  • «Я не можу...» - на «Я не хочу...»
  • «Я не боюся...» - на «Я хотів би...».

Найважливіша річ у житті кожної людини - батьківська любов. Потреба в ній - одна з найсильніших у людини будь-якого віку, особливо малюка. Кожна проблема, що виникає в житті дитини,- це насамперед проблема батьків. Від вашої любові та ставлення до сина чи доньки залежить те, як вони справлятимуться з труднощами.

Вправа «Дерево очікувань»

Мета: з'ясувати результативність проведеної роботи.

Чи справдилися ваші очікування? Напишіть на аркушах-яблучках, що було найбільш корисним для вас, що сподобалося, і прикріпіть до «Дерева очікувань».

Заключна частина

Побажання. Кожен учасник отримує подарунок-сюрприз з мішечка і висловлює побажання.

«Не бійтеся любити своїх дітей. Кожна дитина потребує ніжності, обіймів, того, щоб її брали на руки, усміхалися до неї, гралися з нею. Коли ви показуєте своїй дитині, що вона для вас - найкраща у світі, це підживлює її душу так само, як молоко тіло». Бенджамін Спок.

Підготувала практичний психолог Турченюк І.О.