Як спілкуватися з дитиною раннього віку

1.Підтримуйте і заохочуйте інтерес до занять дорослих. Якщо дозволите дитині в міру можливості і з врахуванням безпеки брати участь в домашніх справах, то вона не лише дізнається багато нового, але й набуде досвіду переживання радості від спільної роботи, хорошого результату.

2.Допомагайте вивчати побутові дії. Уміння користуватися ложкою, гребінцем, зубною щіткою, милом та ін. дитина набуває, вивчаючи побутові дії. Обов'язково пояснюйте зміст кожної дії.

3.Заохочуйте прагнення до самостійності. З вашою допомогою дитина багато що вміє робити сама, знає назви і призначення побутових предметів, прагне допомагати всім у сім'ї. Підтримуйте це цінне прагнення.

4. Допомагайте засвоювати дії з іграшками. Батьки часто жаліються на те, що діти швидко втрачають інтерес до іграшок, вимагаючи нові. Це відбувається тому, що на ранніх етапах дитинства малюки ще не вміють діяти з предметами за їх призначенням, а одноманітні маніпулятивні дії з ними швидко виснажують інтерес. Пам'ятайте: зрозуміти, як потрібно діяти з іграшкою, малюк може лише з вашою допомогою. Велике значення для дитини має гра з дорослими.

5.Підтримуйте допитливість. Адже це показник успішного психічного розвитку дитини. Дитина любить спостерігати за навколишнім середовищем , швидко знаходить нове, намагається дослідити його; може довго і захоплено експериментувати з піском, водою, фарбами - розділіть цю радість пізнання з дитиною.

6.Грайте з дитиною в різні види ігор. Приєднуйтесь до дій дитини, грайте разом, адже ігри мають велике значення для психічного розвитку дитини.

7. Розвивайте мову. Більше розмовляйте з дитиною. Називайте всі предмети, з якими ви разом граєте, свої дії, дії інших людей і самої дитини, коментуйте, що відбувається. Спонукайте до мови звертанням: "Скажи...", "Назви..."; запитаннями: "Що це?", "Де?" та ін.

8.З самого раннього віку долучайте до книги. Щоденно розповідайте і читайте малюку казки, потішки, віршики. Викликайте у дитини інтерес до ілюстрації: супроводжуйте читання розглядом картинок, розповідайте, що на них намальовано, просіть назвати і показати зображення.

Оберігайте позитивне відношення до самого себе. Підкреслюйте успіхи і досягнення дитини, підтримуйте. Якщо дитина провинилася, ніколи не називайте її поганою, не говоріть, що не будете її любити. Адресуйте зауваження не до особистості дитини, а до конкретної дії.