Групові форми роботи
Як показують наукові дослідження й досвід педагогів-практиків, творчі здібності дітей виявляються приблизно із п'ятого року життя, але це зовсім не означає, що до цього моменту їх не слід розвивати. Оскільки творчі здібності дитини формуються в процесі різних видів діяльності, педагогу варто постійно дбати про психолого-педагогічні умови для їх розвитку:
Перебуваючи у спокійному стані, запишіть чи навіть намалюйте (аби добре запам'ятати) джерела, що надають вам сили, як-от природа, спорт. Спілкування, присадибна ділянка, хобі та ін. І в момент, коли вас раптом «накриють» емоції або поглине апатія («Немає сил, нічого не хочу»), ви зможете припасти до одного із цих джерел і наповнитись енергією.
Гра - це «форма спілкування дітей», у якій діти відтворюють і переосмислюють накопичені образи, висловлюють свої емоції та почуття. Також завдяки грі діти можуть подолати негативні емоції через позитивне завершення ситуації, адже важливим елементом підтримки дітей під час воєнного стану є вміння педагогів організовувати та підтримувати дитячу гру, яка у свою чергу:
Загартування - це система дій, спрямованих на підвищення опірності організму, розвиток здатності швидко і без шкоди для здоров'я пристосуватись до різноманітних умов життя...
Визначити рівень самооцінювання освітніх і управлінських процесів за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес і компетентності дітей» у Квасилівському ЗДО в цілому як достатній.
Шановні педагоги! Просимо надати пропозиції щодо складання Плану роботи ЗДО на 2024/2025 навчальний рік та долучитися до річного планування різних форм роботи з педагогами, дітьми та їх батьками з метою покращення діяльності нашого закладу та надання якісних освітніх послуг. Ваші відповіді на запитання ми врахуємо під час складання річного плану роботи закладу дошкільної освіти...
ВАЖЛИВО! Вихователь має заохочувати та мотивувати дітей до рухливої гри, чітко наголошуючи на назві гри та визначаючи її правила. У процесі рухливої гри надавати уваги удосконаленню рухових умінь дітей та дотриманню основних правил. По завершенню рухливої гри потрібно проводити короткий аналіз її програвання усіма дітьми...
Цього року дошкільна освіта перебуває у центрі суспільної уваги. Реформа дошкільної освіти - в дії. Педагогічним працівникам ЗДО варто взяти до уваги усі відправні точки, які впливають на покращення якості дошкільної освіти та почати перебудовувати свої підходи, погляди й мислення відповідно до нових вимог у сфері дошкільної освіти...
Більшість часу впровадження освітнього процесу в укритті має відбуватись індивідуалізовано і полягати у забезпеченні вихователем індивідуальної зони творчого розвитку дитини, що дозволяє їй на кожному етапі створювати освітню продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості та здібності. В укритті діти мають знайти собі справу за інтересами:
В умовах війни педагогічні працівники ЗДО мають бути готовими і спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім'ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку, при цьому Базовий компонент дошкільної освіти (2021), як стандарт дошкільної освіти є актуальним у будь-який час...
Дати дитині відчуття безпеки. Дітям будь-якого віку дуже важливо відчувати безпеку. Вони мають бути впевнені, що коли приходять до своїх дорослих, яким довіряють - отримають відповідь...
Велике розумове навантаження, підготовка до школи, різноманітні гуртки, додаткові заняття, тривалі репетиції до свят замість гри або прогулянки спричиняють перевтому дітей, яка впливає на ефективність їхнього розвитку та стан здоров'я - з'являються відхилення у фізичному та психічному здоров'ї вихованців. Коли діти часто перевтомлюються, у них нерідко з'являються ознаки стресу...
В середньому термін перебування книги в куточку книги становить 2-2,5 тижні. У старших групах влаштовують тематичні виставки книг. Мета таких виставок - поглибити літературні інтереси дітей, зробити для дошкільнят особливо важливою, актуальною ту чи іншу літературну чи суспільно важливу тему...
Пропозиції до нового проєкту Положення про атестацію педагогічних працівників...
Мета колективних переглядів: використання інноваційних підходів до планування та організації освітнього процесу з дошкільниками в умовах воєнного стану; створення фундаменту для формування ключових компетентностей дошкільників за оновленим БКДО в офлайн/онлайн-режимах, виходячи з безпекової ситуації у регіоні...
Соціально громадянська компетентність - це здатність дитини виявляти особистісні якості, соціальні почуття, любов до Батьківщини; готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються у дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямованості на поліпшення спільного життя...
Якщо організувати протягом навчального року цикл проєктів, діти ознайомляться з власними правами та обов'язками і навчаться застосовувати набуті знання у різних життєвих ситуаціях...
Діяльність закладів освіти у 2023/2024 навчальному році буде продовжуватися в умовах воєнного стану, а тому слід враховувати усі особливості організації освітнього процесу, життєдіяльності здобувачів освіти та професійної діяльності педагогічних працівників в умовах війни. Найперше, освітній простір закладу освіти потрібно було у минулому навчальному році і зараз організовувати з дотриманням максимальної безпеки усіх учасників освітнього процесу. А тому, надаючи пріоритетності безпеці, мали місце освітні втрати щодо вирішення ряду питань. Як діяти далі? Давайте обговоримо разом!...
В умовах надзвичайної ситуації воєнного характеру (ракетний обстріл, вибух, повітряна тривога тощо) потрібно завжди зберігати особистий спокій, не кричати, не панікувати, не реагувати на різного роду провокації, а приймати виважені рішення. А для цього потрібно бути обізнаними з основними правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій...
Мета діяльності ЗДО у літній період - організація змістовного, різноманітного буття, оздоровлення дітей, забезпечення їх активного відпочинку в умовах ЗДО у літній період, дотримання безпеки життєдіяльності дітей, здорового способу життя в умовах воєнного стану...
У Державній службі якості освіти розробили ознаки «зразковості» закладу дошкільної освіти в аспекті захисту прав дитини. Відповідну інформацію опублікували на Facebook-сторінці ДСЯО...
Праця дітей дошкільного віку є найважливішим засобом виховання. Весь процес виховання дітей в дитячому саду може і повинен бути організований так, щоб вони навчилися розуміти користь і необхідність праці для себе й для колективу. Ставитися до роботи з любов'ю, бачити в ній радість - необхідна умова для прояву творчості особистості, її талантів...
ЕСЕRS-3 - це надійна міжнародна методика, якій довіряють у понад 30 країнах світу. Відповідно до цієї методики спілкування з дорослими та однолітками - важлива умова розвитку мовлення дитини, і дуже велике значення має щоденна взаємодія педагогів та іншого персоналу ЗДО з дітьми для вдосконалення вміння висловлювати власні думки, почуття, збагачення словникового запасу та розвитку грамотності...
ECERS-3 - це надійна міжнародна методика, якій довіряють у понад 30 країнах світу. Відповідно до цієї системи освітнє середовище має належати дітям. Середовище, яке спонукає до гри, взаємодії, досліджень, спілкування, дарує радість дитинства...
Професійний стандарт складено з урахуванням нової редакції Базового компонента дошкільної освіти (далі - Державний стандарт). Цей документ розкриває зміст професійної діяльності вихователя закладу дошкільної освіти (далі - ЗДО) в межах певного виду економічної діяльності й вимоги до його кваліфікації...
Перебуваючи з дітьми в укритті, також існує благодатний ґрунт для того, щоб вкотре опрацьовувати з ними українознавчу тему: активно включатися разом з вихованцями в її проживання - це найкраще, що нині можуть зробити вихователі для всієї країни. Нині важливо допомогти дітям осмислити, що вони як українці разом з дорослими захищають не лише свою землю, прекрасну українську природу, а й її славну історію, традиції та культуру. Це: знання про наші доблесні ЗСУ, народну й державну символіку, особливості побуту українського народу - житла, одягу, народних іграшок, українські народні ремесла, традиції українських свят тощо...
Поняття сталого розвитку - це цілий напрям освіти, який передбачає формування у людей такої моделі поведінки, яка дозволяє, не знижуючи сьогоднішній рівень життя, дбати про наступні покоління. Міжнародний проєкт «Освіта для сталого розвитку в дії» реалізується партнерами - українською неурядовою організацією «Вчителі за демократію та партнерство», міжнародною неурядовою організацією «Глобальний план дій», (GAP, Швеція) та за підтримки Агенції з питань міжнародного розвитку SIDA (Міністерство закордонних справ Швеції). Програма «Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку» (Н. Гавриш, О. Пометун, О. Саприкіна) у межах проєкту «Освіта для сталого розвитку в дії» є базовою основою для формування системи знань культури споживання...
Зауважимо, що аналіз відкритого перегляду заняття має свої відмінності від повсякденного...
«Цього навчального року нам прийдеться працювати у вкрай важких умовах, проте, команда працівників дошкілля повинна працювати ще краще, як торік і своїми досягненнями наближати нашу перемогу; не загубити свої досягнення, а навпаки примножувати їх - не загубити нашу ідентичність, національну гідність» - наголосила С. Нерянова, начальник відділу освіти МОН України, відкриваючи освітянську Міжнародну науково-практичну конференцію...
Настановна педагогічна рада «Особливості організації діяльності ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану» та її прийняті рішення...
Сьогодні, коли ми живемо у стані війни, дуже часто приходиться працівникам ЗДО та дітям ховатися в укриттях, аби зберегти свої життя. В Україні працює мобільний застосунок «Повітряна тривога», який сповіщає про небезпеку у конкретному регіоні. Його можна завантажити у Gogle Play Market та AppStore...
Освітню діяльність у дитячих садках здійснюють на основі розробленого плану роботи на навчальний рік і літній період, який схвалюють педагогічною радою закладу та затверджує його керівник...
Під час планування роботи влітку та створення безпечних умов перебування дітей та дорослих у закладі колектив опирається на: Постанову Головного санітарного лікаря України «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» від 25.08.2021 №8; Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затв. наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 року №234, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 року за №563/28693; Положення про заклад дошкільної освіти (Постанова КМУ від 27.01.2021 №86) та листи МОН України:
Для освітньої роботи з дітьми можна скачати цікавий конспект заняття чи сценарій свята, а для батьків - змістовну і актуальну консультацію. У кожному випадку вихователю варто дотримуватися академічної доброчесності...
Робота та спостереження за дітьми нашої групи змусили замислитись: а чи можна розвинути креативне мислення? Можливо, якщо формування та розвиток основних структур мислення дітей ітиме єдино правильним шляхом - шляхом добору змісту і методів навчання, адекватних інтересам дошкільнят...
Для належної організації самостійної діяльності дітей вихователі мають постійно дбати про збагачення предметно-ігрового розвивального середовища у групі, продумувати власне місце і роль у діяльності кожної дитини. Тривалість самостійної діяльності дітей може бути від кількох хвилин до години і більше. Дитина протягом дня може неодноразово повертатися до обраної справи...
Одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів дошкільної освіти (далі ЗДО) є забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров'я дітей - це найбільша цінність людства. Володіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих...
Вихователя приймає на посаду та звільняє з неї наказом директор закладу дошкільної освіти (далі - директор, заклад освіти) з дотриманням вимог нормативно-правових актів про працю...
Цього року дошкільна освіта буде перебувати у центрі суспільної уваги. Реформа дошкільної освіти - в дії. Педагогічним працівникам ЗДО варто взяти до уваги усі відправні точки, які впливають на покращення якості дошкільної освіти та перебудовувати свої підходи, погляди й мислення відповідно до нових вимог у сфері дошкільної освіти...
Навчайте дітей відтворювати образи навколишнього світу в різних видах художньо-продуктивної діяльності - малюванні, ліпленні та аплікації. Пропонуйте дітям художні техніки, що відповідають їхнім віковим можливостям. Нові прийоми вводьте та ускладнюйте поступово. Не намагайтеся охопити все одразу, формуйте одне технічне вміння за раз...
19 жовтня 2021 року вступив у дію наказ Міністерства економіки України за № 755-21 «Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти». Відповідно до цього Професійного стандарту визначено загальні компетентності вихователя ЗДО (громадянська, соціальна, культурна, лідерська, підприємницька, етична) та професійні компетентності (прогностична, організаційна, оцінювально-аналітична, предметно-методична, здоров'язбережувальна, проєктувальна, психо-емоційна, педагогічне партнерство, морально-етична, здатність до навчання впродовж життя, інформаційно-комунікаційна)...
Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність - це здатність дитини використовувати власну сенсорну систему в процесі логіко-математичної і дослідницької діяльності. Результатом є наявність пізнавальної мотивації, базису логіко-математичних, дослідницьких знань, набутих дитиною умінь і навичок (аналізу, порівняння, узагальнення, здійснення самоконтролю), пізнавальний досвід, що накопичується і використовується в різних видах дитячої діяльності...
Моделювання в широкому сенсі слова - це заміна дій зі звичайними предметами діями з їх зменшеними зразками, моделями, муляжами, макетами, а також їх графічними замінниками: малюнками, кресленнями, схемами тощо. Використання методу моделювання під час навчання дітей розв'язання задач на додавання й віднімання потребує певної підготовчої роботи вже з молодшого дошкільного віку...
Просимо повернути обіцяних вихователям попереднім проєктом ЗУ «Про дошкільну освіту» 25 год педагогічного навантаження. Більшість ЗДО України працює за режимом роботи 10, 30 год, а тому на групі працює 2 вихователі з неповним педагогічним навантаженням у 5,15 год...
Неприпустимо, щоб відпустка педагогічних працівників ЗДО, окрім вихователів, залишалася на рівні 42 календарних днів, коли ставилася правомірна і слушна вимога про 56 календарних днів для усіх педагогічних працівників...
Новий 2021-2022 навчальний рік розпочинається в умовах стрімких змін у законодавстві щодо організації дошкільної освіти в Україні. Саме ці зміни, нові законодавчі акти будуть регламентувати діяльність нашого закладу, нашого колективу. Всі документи мають знати педагоги, оперувати положеннями та доносити до батьків:
Метою літнього періоду було: організація змістовного, різноманітного буття, оздоровлення дітей, забезпечення їх активного відпочинку в умовах ДНЗ у літній період...
Пропонується орієнтовна тематика освітніх блоків для роботи з дошкільниками влітку...
Ознайомлення з працею дорослих і професіями має здійснюватися не на рівні одного завдання, а як цілісний органічний процес. Уся робота в ЗДО у цьому напрямі будується з урахуванням принципу інтеграції освітніх галузей відповідно до вікових можливостей і особливостей вихованців...
17 лютого 2021 року у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) відбувся семінар-практикум з проблеми «Запобігання та протидія булінгу» за порядком денним...
Правильне дихання - секрет довгого і здорового життя! Правильне дихання необхідно людині так само, як і харчування. Дихальна гімнастика у вузькому значенні - це спеціальні вправи для розвитку дихальної мускулатури. Вони відіграють важливу роль в оздоровленні організму, тому дошкільників потрібно навчати дихати правильно. Систематичне виконання вправ для м'язів спини, грудини, живота сприяє зміцненню дихальної мускулатури й розвитку рухливості грудної клітки. Тому такі вправи обов'язково включають у зміст фізкультурних занять...
Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. У Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) впроваджується інноваційна освітня діяльність, яка сприяє підвищенню якості освітнього процесу. Інноваційні педагогічні технології - це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів...
Пізнавальна активність є одним з головних чинників розвитку дитячої особистості. Саме тому в усіх розділах чинних освітніх програм значна увага приділяється розвитку пізнавальних інтересів дітей у освітньому процесі. Шляхів розвитку пізнавальних здібностей багато. Провідною діяльністю дітей дошкільного віку є ігрова діяльність...
Сьогодні все більше педагогів, особливо вихователів ЗДО починають розуміти, що виховати моральну дитину без опори на традиційні основи християнського віровчення неможливо, і робота в цьому напрямі має бути безперервною, з урахуванням вікових особливостей дитини, її індивідуальних якостей. Загальновідомо, що якщо не займатися духовно-моральним вихованням дитини, то пізніше її перевиховати буде дуже важко. Духовне здоров'я невіддільне від морального, тому практикують духовно-моральне виховання у єдності..
Освітній квест - це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою гравців вказаного маршруту за умови виконання спеціальних завдань. Квест є не лише формою навчання, а й має в собі потужний виховний потенціал. Участь у командних квестах сприяє соціалізації дитини та формує комунікативну компетентність дошкільника. Визначальною рисою квесту, який використовується в ЗДО, є перевага інтелектуальної та логічної складових...
Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Булінг (від англ. to bull - переслідувати) - свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
STEM-освіта - педагогічний процес (технологія) формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці...
«Сталий» - тобто постійний, стабільний, такий, який можна підтримувати на певному рівні, він дає змогу поколінням людей, які живуть сьогодні, задовольняти свої потреби, не ставлячи під можливу загрозу майбутні покоління. А це означає, що сучасне покоління має залишити достатні запаси природних, економічних та соціальних ресурсів наступним поколінням...
З метою розвитку творчих здібностей та креативного мислення дошкільників, варто використовувати на заняттях та у повсякденному житті не лише традиційні, але й інноваційні методи освітньої роботи...
Патріотизм - (від грец. - батьківщина) - любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народові. Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності - віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином своєї держави. Повноцінне життя в суспільстві та державі неможливе, якщо система виховання молодого покоління позбавлена моральних основ, любові до Батьківщини...
31 серпня 2020 року у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) у досить незвичних умовах - просто неба, відбулася перша настановна педагогічна рада з проблеми «Новий навчальний рік - нові пріоритети»...
До початку нового навчального року вихователю потрібно встигнути зробити чимало справ: підготувати групу та своє робоче місце; оновити ігрові осередки; виготовити нові рухливі та народні ігри; поновити атрибути до рухливих ігор, маски та костюми до ігор-драматизацій; скласти каталог новинок фахової преси та навчально-методичної літератури; оновити картотеки та багато іншого. А також варто завчасно подбати про готовність офіційної документації вихователя до нового навчального року...
Педагогічний брифінг - це інформаційна бесіда-пояснення важливих рішень, розпоряджень, постанов, наказів, листів, інструктивно-методичних рекомендацій МОН України...
Щоб забезпечити оптимальні умови для мовленнєвого розвитку дітей раннього віку, вихователям слід використовувати різні форми роботи з вихованцями: ігри (різних видів), проблемні ситуації, різні види діяльності, заняття (різних видів та з різних розділів програми), а також спеціально організовані заняття з мовленнєвого спілкування. Оскільки заняття з мовленнєвого спілкування відносяться до найскладніших занять у ЗДО, запрошуємо вихователів груп раннього віку до консультації-діалогу...
Практика показує, що одним із найскладніших розділів програми у ЗДО є мовленнєвий розвиток дошкільнят. Успішний мовленнєвий розвиток дитини раннього віку можливий лише завдяки чіткій системі роботи з вирішення мовленнєвих завдань з розвитку її активного мовлення, формування граматичної будови і звукової культури мовлення, збагачення словника, а для цього слугують: комплексні та тематичні мовленнєві ігри-заняття; інтегровані заняття; міні-заняття; бесіди; дидактичні ігри та вправи; творчі ігри; індивідуальні ігри-заняття; театралізована діяльність; самостійна художньо-мовленнєва діяльність; робота з книжкою; моделювання мовленнєвих ситуацій; активна рухова діяльність; спостереження; трудові доручення тощо...
Дорослий усвідомлює, що вже у ранньому віці дитині притаманне освоєння звуків довкілля - посуд на кухні, «голоси» дерев'яних кубиків, меблів, шурхотіння паперу. Найбільше дитина в цей період любить слухати пісні (забавлянки, потішки). Увага її триває 3-4 хв. Дитина може повторювати «люлі-люлі», «ля-ля» (плескає в долоні, притупує однією ніжкою, робить повороти кистями рук «ліхтарики»). З музичних інструментів, це: дзвоник, брязкальця, барабан, трикутник...
Критичне мислення - одна з найважливіших навичок, яких сьогоднішні діти потребуватимуть у майбутньому. Саме, критичне мислення включають у список топ-десяти найважливіших життєвих навичок, необхідних особистості ХХI ст. На другому місці з них знаходиться - критичне мислення...
Ключовими навичками майбутнього першокласника НУШ мають бути критичність, гнучкість та креативність мислення, вміння розв'язувати проблеми та висловлювати пояснювальні судження. З цією метою варто використовувати на заняттях у ЗДО відкриті запитання, які передбачають не лише одну правильну\стереотипну відповідь, а сприяють розмірковуванню та неординарному розв'язанню проблеми...
В Базовому компоненті дошкільної освіти сказано, що мовленнєва компетенція - це розуміння дітьми зв'язного тексту, вміння відповідати на запитання і звертатися із запитаннями, підтримувати та розпочинати розмову, вести діалог, складати різні види розповідей, описів. Цього можна навчити, використовуючи метод наочного моделювання, який є досить ефективним у навчанні дітей зв'язного монологічнного мовлення та вміння вести діалог...
28 листопада 2019 року у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) відбувся інтерактивний семінар-практикум з проблеми "Роль дитячої книжки у мовленнєвому розвитку дошкільників"...
13 листопада 2019 року у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) відбувся семінар-практику з проблеми «Художньо-мовленнєва діяльність дошкільників: сучасні підходи» (І етап)...
Творчий потенціал - це динамічна структура, що включає комплекс творчих задатків, які проявляються у творчій активності особистості й обумовлена креативністю. Перші творчі здібності проявляються в дошкільному віці, а тому перед педагогом ЗДО стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву в кожної дитини інтересів, природних задатків, творчих здібностей і створити оптимальні умови для її розвитку...
26 вересня 2019 року у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) відбулися педагогічні читання «Інтеграція освітнього процесу у ЗДО на засадах спадщини В. Сухомлинського» (до 101-ї річниці від дня народження Василя Сухомлинського)...
Діяльність ЗДО у новому навчальному році буде спрямовуватися на дотримання інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (від 02.07.2019 № 1/9-419)...
28 березня 2019 року на базі Квасилівського ЗДО (ясла-садок) проведений коучинг для педагогічних працівників ЗДО Рівненського району з проблеми національно-патріотичного виховання дошкільників...
Моральне виховання особистості має на меті формування моральної вихованості, яка передбачає системy моральних знань, умінь, навичок, переконань, поглядів, норм. В системі виховання дітей дошкільного вікy моральне виховання займає особливе місце. Саме y процесі ознайомлення та використання народної ляльки відбувається вирішення з дітьми завдань морального виховання...
Здавна повелося, що традиційний український вінок має бути з 12-ти квіток, кожній з яких надано певного символічного змісту...
Які документи мають вести вихователі ЗДО? Це запитання часто викливає дискусії. Педагоги сходяться лише в одному - план роботи з дітьми і журнал відвідування дітьми дитячого садка заповнювати потрібно обов'язково. Щодо решти документів позиції вихователів і вимогт в ЗДО різняться. Зясуємо, за формування і зберігання яких документів насправді має відповідати вихователь...
Від харчування дитини залежить її здоров'я. Тож знати, як правильно організувати режимні моменти, пов'язані з цим процесом, надзвичайно важливо. Режимні моменти пов'язані з харчуванням включають в себе: сніданок, обід, підвечірок, вечерю та моменти пов'язані з ними, - миття рук і дотримання правил столового етикету...
Спостерігаючи за дітьми під час прогулянки, бачимо що діти надають перевагу власним справам, тому що іншого їм не пропонують, а самостійно діти ще не можуть організувати колективну гру...
Ранкові зустрічі - це запланований, структурований збір групи, сидячи або стоячи у колі, тривалістю 20-25 хвилин, який надає змогу кожній дитині опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички. Така форма спілкування об'єднує соціальне, емоційне та інтелектуальне навчання кожного члена групи, що сприяє розвитку почуття доброти, емпатії і включення в освітній процес. Мета ранкових зустрічей - підготувати дітей до робочого дня...
Одним з основних завдань дошкільного дитинства є розвиток мовлення. Дитина, яка говорить чисто і правильно, упевнена в собі, сміливо долучається до бесід. Добре розвинене мовлення дає дітям сповна реалізувати комунікативну функцію й успішно соціалізуватися...
Для реалізації завдань морально-духовного виховання дошкільників зроблено добірку казок В.О. Сухомлинського з виділенням їх моральної цінності та виховної мети...
Педагогічні погляди В.О. Сухомлинського сформувалися в ході натхненної копіткої учительської праці (розпочав викладати рідну мову і літературу у Васильківській, потім Зибківській школах Онуфріївського району в 1935 р. і скінчив свій шлях 2 вересня 1970 року на посту директора Павлиської середньої школи), творчої діяльності вченого (кандидат педагогічних наук з 1955 p.), заслуженого вчителя України, члена-кореспондента кількох педагогічних академій. Праці відомого і визнаного у світі педагога увібрали в себе і частку його практичної діяльності, в якій, як зворотний зв'язок, апробувалися провідні теоретичні висновки В.О. Сухомлинського як вченого, педагога-експериментатора, учителя-новатора...
Дотримання методичних вимог щодо планування освітньої роботи та організації життєдіяльності дітей улітку, ефективне використання оздоровчих сил природи дасть педагогам змогу створити необхідні умови для зміцнення здоров'я та гармонійного розвитку дітей дошкільного віку...
Добрий день, шановні колеги ! Ми раді вітати вас на діловій грі, яку ми проведемо у формі фізкультурно-оздоровчого марафону «Збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільників»...
Щоб заворожити і привітати прихід весни, жінки розписували писанки. Тому найдревнішими знаками є знаки, в основі яких лежать символічні зображення Сонця – джерела тепла для всього живого на Землі. Не менш давнім вважається на писанці жіночий образ, який прийнято називати тепер «Берегинею». Жіноча фігура із зведеними догори руками зображує саму Велику Матір усього живого – богиню життя і родючості...
Найактуальніша вимога для сучасного вихователя: постійно оновлювати свої вже сформовані професійні знання, уміння й навички...
15 березня 2017 року в Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) відбулося садове методичне об'єднання вихователів з проблеми "Соціально-фінансова освіта дошкільників" з порядком дня:
Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і належить почуття патріотизму. Проблема патріотичного виховання дошкільників сьогодні є однією з найголовніших у пріоритетних напрямах роботи ДНЗ...
Щовесни 09 березня в нашій державі вшановують пам'ять Великого Кобзаря - Тараса Григоровича Шевченка. У 2017 році відзначається 203 річниця від дня народження поета. З метою популяризації його творчої спадщини, активізації патріотичного виховання, пов'язаного з іменем видатного митця, в Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) пропонується провести Шевченківські дні з різноманітними заходами...
У дошкільних навчальних закладах України сьогодні активно запроваджується соціально-фінансова (економічна) освіта дошкільників. Це зумовлено реаліями часу: нестабільна економічна ситуація в країні; мала обізнаність з основними економічними процесами; нестача елементарних економічних знань; малі доходи сім'ї; високі комунальні тарифи; недосяжні ціни на найнеобхідніші товари і продукти харчування; діти не навчені економити, а лише споживати та інше...
До системи заходів з економічного виховання варто вже залучати дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку, використовуючи при цьому різні форми організації їх життєдіяльності. Так, у роботі з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку переважають ігрові методи, зокрема дидактичні ігри економічного спрямування, а зі старшими дошкільниками проводяться тематичні заняття з економіки...
Проблема «Впровадження інноваційних педагогічних технологій в процесі моніторингових досліджень якості дошкільної освіти»...
Входження дітей в світ математики розпочинається вже в дошкільному віці. Вони порівнюють предмети по величині, встановлюють кількісні та просторові відношення, засвоюють геометричні еталони, розпочинають володіти моделюючою діяльністю...
Такого висновку дійшли заступник міністра освіти і науки, молоді та спорту України Борис Жебровський та голова правління Всеукраїнського громадського об'єднання "Асоціація працівників дошкільної освіти" Ніна Омельяненко, які підписали спільне звернення до керівників органів управління освітою, керівників та педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Відповідний лист-звернення від 05.02.13 № 1/9-74 направлено керівникам органів управління освітою...
Ефективна робота ДНЗ неможлива без активного залучення родин до участі в освітньому процесі, підвищення педагогічної культури батьків, формування у них відповідального та усвідомленого ставлення до батьківства, що є передумовою зміцнення сім'ї та реального захисту прав дитини...
Оскільки в основу Базового компонента покладено особистісно орієнтовну модель дошкільної освіти, освітяни мають свідомо і з розумінням справи поставитися до поступового переходу від навчально - дисциплінарної моделі до особистісно орієнтованої: у навчально-дисциплінарній моделі освіти центральною фігурою, розпорядником життя дитини виступає педагог, основним життєвим контекстом - навчальна діяльність (заняття), а основними досягненнями - знання, уміння, навички; центральною фігурою особистісно орієнтованої моделі освіти, розпорядником життя є дитина як його активний суб'єкт, життєвим контекстом - особистісне буття, діяльність, основними досягненнями - життєва компетентність дитини. Перехід до особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти - професійне завдання кожного педагога...
Запропоновані матеріали стануть у нагоді вихователям дошкільних груп під час обладнання куточка трудової діяльності (куточка праці) та організації трудового виховання дошкільників, яке останнім часом залишається поза увагою педагогів. Матеріали систематизовані та упорядковані згідно нової програми «Я у Світі» і представлені у вигляді програмових завдань з розділу трудового виховання дошкільників та рекомендацій щодо методики роботи...
За педагогічними колективами дошкільних навчальних закладів зберігається право вибору освітньої програми, але при умові - щоб вона відповідала вимогам нового Базового компонента дошкільної освіти. Потрібно щороку відстежувати інформацію на сайтах МОН та Інституту інноваційних технологій МОН стосовно діючих нових програм. Гриф програми «Я у Світі» оновлено (від 24.06. 2014) і її внесено у список чинних програм, а також сьогодні діюча програма «Світ дитинства» (від 26.06.2015). Якщо ж у ДНЗ є діти з особливими освітніми потребами, то освітній процес із ними будується із врахуванням вимог корекційних програм, які внесені до Переліку навчальної літератури на 2015-2016 н.р...
Підкреслюючи провідну роль гри в житті дитини, науковці називають її вищою формою дослідження навколишнього світу, а також основою людської культури. Гра для дошкільняти - зовсім не забава, у ній малюк переживає різноманітні емоції, задовольняє потребу в дії, закріплює знання і пізнає нове, набуває соціального досвіду, засвоює морально-етичні норми. У грі малюк живе і різнобічно розвивається, хоча сам про це й не здогадується, захоплений ігровим процесом і спілкуванням з дорослими та однолітками...
Спостерігаючи за іграми дітей у групах молодшого та старшого дошкільного віку, можна помітити, що часто між ними виникають конфлікти. Малюки не вміють вести спільну розмову, часто сваряться. Можна помітити, що кожен говорить про своє, співрозмовників ніхто не чує, у групі гомін, діти постійно конфліктують між собою. Виникає потреба у керівництві іграми дітей та процесом перебігу різних видів діяльності вихованців...
Плекати духовність у кожній дитині - святий обов'язок і справа честі педагога. Державним стандартом дошкільної освіти України окреслено сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій щодо сформованості духовного потенціалу перед її вступом до школи. Базовий компонент дошкільної освіти окреслив зміст освіти щодо формування духовної культури особистості дитини у освітніх лініях «Особистість дитини» та «Дитина в соціумі»...
К. Крутій у своїй статті «Термінологічне поле дошкільної дидактики: дизайн, сценарій чи все-таки конспект заняття?» замість терміну «конспект заняття» пропонує вживати більш сучасну термінологію - «педагогічний дизайн заняття». Найпростіше, на її думку, визначення педагогічного дизайну - системний підхід до навчального процесу. Педагогічний дизайн заняття - це спланований систематичний процес, що передбачає реалізацію таких чотирьох компонентів:...
Ефективним засобом довготривалого підтримання інтересу дітей до заняття та попередження їх втоми є використання мультисенсорного підходу до організації освітнього процесу. Нейрофізіологічні дослідження науковців довели, що діти краще засвоюють знання, коли «вмикаються» усі канали сприймання: слух, зір, дотик, нюх, смак...
Згідно сучасних вимог щодо організації життєдіяльності дітей в дошкільному закладі в режимі дня кожної вікової групи передбачений час на самостійну діяльність дітей (див. Режим дня). Вихователю слід пам'ятати, що час, коли дитина просто вільно переміщується груповим приміщенням з кутка в куток, не знайшовши собі заняття за інтересами, проходить для неї спонтанно, безпланово та безрезультатно. По відношенню до дитини - це аморально і негуманно, а по відношенню до вихователя - безвідповідально та непрофесійно. Час перебування дітей в дитячому садку має щоденно плануватися педагогами досить виважено і розумно, і кожній дитині протягом дня слід приділяти максимум уваги...
Що означає бути творчим вихователем? Які особливості педагогічної творчості? Як це - творчо взаємодіяти з вихованцями? Поміркуймо разом...
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів