Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі Квасилівського ЗДО. Методична скарбничка для вихователів
Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. У Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) впроваджується інноваційна освітня діяльність, яка сприяє підвищенню якості освітнього процесу. Інноваційні педагогічні технології - це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів.
Інноваційний потенціал дошкільного навчального закладу залежить від кількості педагогів, які з яскраво вираженим новаторським духом завжди першими сприймають нове як позитивне. Вони вміють розв'язувати нестандартні завдання, часто самі створюють досвід роботи і розробляють власні педагогічні інновації. Інноваційна компетентність педагога - це система мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечує ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі з дітьми.
Компонентами інноваційної компетентності педагога ДНЗ є:
- поінформованість про інноваційні педагогічні технології;
- належне володіння їх змістом і методикою;
- висока культура використання інновацій в освітній роботі;
- особиста переконаність у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій.
Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі Квасилівського ЗДО
1) Технологія особистісно орієнтованої освіти
2) Технологія інтегрованого навчання та виховання
3) Технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння алгоритмічним мисленням, роботою з базами даних; навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці; розуміння етики роботи з інформацією - дотримання академічної доброчесності; практичне застосування цифрових інструментів Google, YouTube, мобільного додатку Viber, Facebook; створення папок (Microsoft Office), набирання та опрацьовування текстів (Word), складання таблиць (Excel), створення презентацій (PowerPoint) тощо)
4) Технологія формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій, інтелектуальні ігри Нікітіних та ін.)
5) Технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера)
6) Технологія розвитку пам'яті і мовлення з використанням прийомів ейдетики та мнемотехніки (Є.В. Антощук)
7) Методика мовленнєвого розвитку дошкільників «Мовленнєвий компонент дошкільної освіти» (А.М. Богуш)
8) Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності (А. Богуш, Н.Гавриш)
9) Методика українознавства у дошкільному закладі (А. Богуш, Н. Лисенко)
10) Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі з дошкільниками: опис іграшок, одягу, посуду, овочів, фруктів, пір року; мнемічні схеми-моделі для заучування віршів (О. Білан, К Крутій)
11) Методика використання схем-моделей для навчання дітей описових розповідей (Т. Ткаченко)
12) Методика «Художнє слово і дитяче мовлення» (Н. Гавриш)
13) Методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (Л. Фесюкова)
14) Гуманістична педагогіка В.О. Сухомлинського (уроки мислення серед природи; уроки милування, уроки доброти, уроки патріотизму, уроки в кімнаті казки, слухання «музики природи», «Школа виховання добрих почуттів»)
15) Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (Л. Шульга)
16) Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей»)
17) Здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології: профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо); профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо)
18) Інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників (оздоровчі прогулянки; різновиди фізкультури на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, музично-ритмічна гімнастика, фізкультурно-музичні руханки, флешмоби, конкурси тощо)
19) Валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності в усіх вікових групах занять з основ здоров'я (валеології та безпеки життєдіяльності)
20). Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку. Олена Пометун, Наталія Гавриш
21) Інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетенції дитини
22) Ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів; різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без, народних ігор тощо)
23) Музейна педагогіка
24) Козацька педагогіка
25) Технології кулінарії
26) Ігрова квест-технологія
27) Методика проведення ранкових зустрічей
28) Авторські технології відомих майстрів педагогічної праці; вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників ЗДО.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Раїса
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів