Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі Квасилівського ЗДО. Методична скарбничка для вихователів

Сучасна освіта потребує від фахівців професіоналізму, мобільності, здатності до творчого використання нової інформації та освітніх технологій на практиці. У Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) впроваджується інноваційна освітня діяльність, яка сприяє підвищенню якості освітнього процесу. Інноваційні педагогічні технології - це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів. 

Інноваційний потенціал дошкільного навчального закладу залежить від кількості педагогів, які з яскраво вираженим новаторським духом завжди першими сприймають нове як позитивне. Вони вміють розв'язувати нестандартні завдання, часто самі створюють досвід роботи і розробляють власні педагогічні інновації. Інноваційна компетентність педагога - це система мотивів, знань, умінь, навичок, особистісних якостей, що забезпечує ефективність використання нових педагогічних технологій у роботі з дітьми.

Компонентами інноваційної компетентності педагога ДНЗ є:

- поінформованість про інноваційні педагогічні технології;

- належне володіння їх змістом і методикою;

- висока культура використання інновацій в освітній роботі;

- особиста переконаність у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій.

Інноваційні педагогічні технології, які використовуються  в освітньому процесі Квасилівського ЗДО

1)  Технологія особистісно орієнтованої освіти

2)  Технологія інтегрованого навчання та виховання

3) Технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння алгоритмічним мисленням, роботою з базами даних; навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці; розуміння етики роботи з інформацією - дотримання академічної доброчесності; практичне застосування цифрових інструментів Google, YouTube, мобільного додатку Viber, Facebook; створення папок (Microsoft Office), набирання та опрацьовування текстів (Word), складання таблиць (Excel), створення презентацій (PowerPoint)  тощо)

4)  Технологія формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій,  інтелектуальні ігри Нікітіних та ін.)

5)  Технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера)

6)  Технологія розвитку пам'яті і мовлення з використанням прийомів ейдетики та мнемотехніки (Є.В. Антощук)

7)  Методика мовленнєвого розвитку дошкільників «Мовленнєвий компонент дошкільної освіти» (А.М. Богуш)

8)  Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності (А. Богуш, Н.Гавриш)

9)  Методика українознавства у дошкільному закладі (А. Богуш, Н. Лисенко)

10) Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі з дошкільниками: опис іграшок, одягу, посуду, овочів, фруктів, пір року; мнемічні схеми-моделі для заучування віршів (О. Білан, К Крутій)

11) Методика використання схем-моделей для навчання дітей описових розповідей (Т. Ткаченко)

12) Методика «Художнє слово і дитяче мовлення» (Н. Гавриш)

13) Методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (Л. Фесюкова)

14) Гуманістична педагогіка В.О. Сухомлинського (уроки мислення серед природи; уроки милування, уроки доброти, уроки патріотизму, уроки в кімнаті казки, слухання «музики природи», «Школа виховання добрих почуттів»)

15) Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (Л. Шульга)

16) Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей»)

17) Здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології: профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо); профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо)

18) Інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників (оздоровчі прогулянки; різновиди фізкультури на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, музично-ритмічна гімнастика, фізкультурно-музичні руханки, флешмоби, конкурси тощо)

19) Валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності в усіх вікових групах занять з основ здоров'я (валеології та безпеки життєдіяльності)

20). Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку. Олена Пометун, Наталія Гавриш

21) Інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетенції дитини

22) Ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів;  різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без, народних ігор тощо)

23) Музейна педагогіка

24) Козацька педагогіка

25) Технології кулінарії

26) Ігрова квест-технологія

27) Методика проведення ранкових зустрічей

28) Авторські технології відомих майстрів педагогічної праці; вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників ЗДО.

Підготувала вихователь-методист Семенюк Раїса