ЗВІТ-2021 про виконання заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК "школа-ліцей"

Квасилівський ДНЗ (ясла-садок)

ІНФОРМАЦІЯ-ЗВІТ

про виконання заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та початковою ланкою освіти Квасилівського НВК «школа-ліцей» у 2020-2021 навчальному році 

Річним планом роботи Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) щорічно передбачається змістовий блок «Організаційно-педагогічна робота» та основні завдання щодо реалізації напрямку роботи «Перспективність і наступність у роботі закладів дошкільної і загальної середньої освіти». Щорічно у червні місяці оновлюється Угода про співпрацю Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) та Квасилівського навчально-виховного комплексу «школа-ліцей» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=68 та складається План спільних заходів Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівського НВК «школа-ліцей» на навчальний рік http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1594

З метою запровадження інноваційних підходів щодо гармонійного розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства та старту Нової української школи, вивчення змісту та структури Державних стандартів дошкільної та початкової освіти на базі Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) був проведений спільний зі школою семінар-практикум на тему «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках розбудови Нової української школи», в ході якого учителі початкових класів ознайомилися зі змістом освітньої програми дошкільного навчального закладу, методами і прийомами розвитку, навчання, виховання дітей старшого дошкільного віку, а вихователі старших груп ознайомилися із Державним стандартом та освітніми програмами й технологіями навчання у початкових класах. Щоб забезпечити наступність Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) і Квасилівського НВК «школа-ліцей», встановили міцний зв'язок змісту дошкільної та початкової освіти, який полягає у послідовній і поступовій реалізації передбачених програм навчання, розвитку й виховання дітей дошкільного віку, а згодом і освітньої програми для дітей 1 класу. http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1158

На сучасному етапі розвитку освітнього середовища завданнями співпраці Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) і Квасилівського НВК «школа-ліцей» у 2020-2021навчальному році були:

- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого садка в школу);

- поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

- поглиблення інтересу дошкільників до життя у школі;

- надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання у школі і при вступі дитини до Нової української школи.

Відповідно до Плану заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК «школа-ліцей» протягом 2020-2021 навчального року організована співпраця між двома ланками освіти шляхом проведення Інтернет-консультацій, лекторіїв, семінару-практикуму для батьків; організована діяльність Консультативного центру для батьків майбутніх першокласників у різних формах взаємодії:

Що варто знати батькам про підготовку дітей до школи. Консультація для батьків

Чому більшості шестирічок складно адаптуватися до школи? Консультація-порадник для батьків 

Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні її вступу до НУШ. Консультація-порадник для батьків

Готовність дитини до НУШ або Давайте перевіримо, як дитина засвоїла освітні лінії БКДО. Практикум для вихователів-методистів, вихователів та батьків

Чому більшості шестирічок складно адаптуватися до школи? Консультація для батьків

Розвивайте у дітей творчі здібності. Порадник для батьків

Вимоги освітньої програми щодо навчання дошкільників елементів грамоти напередодні вступу до НУШ. Консультація-практикум для батьків

Шляхи та методи формування емоційного інтелекту дитини. Консультація-діалог для батьків

Профілактика комп'ютерної залежності у дитини. Психолого-педагогічні рекомендації для батьків

Створення безпечних психологічних умов зростання дитини. Психологічний порадник для батьків

Батьківський лекторій. Формування життєвої компетентності дитини старшого дошкільного віку

Готовність дитини до школи. Консультація для батьків

Визначаємо рівень готовності дитини до навчання в школі. Опитувальник для батьків

Портрет ідеального першокласника. Батьківський всеобуч

Як зацікавити дитину читанням книг. Консультація-порадник для батьків

Вивчаємо Державні стандарти дошкільної освіти (БКДО) разом з батьками. Лекторій

Рекомендації батькам, діти яких відмовляються іти в школу

Коли вважати дитину готовою до школи?

Діти, які готові (умовно готові, не готові) до навчання

Батьківські секрети успішної підготовки дитини до школи. Консультація-порадник для батьків

Готуємося до школи разом!!! Батьківський всеобуч

Відповідно до Плану заходів щодо забезпечення наступності між двома ланками освіти було зреалізовано:

  • опрацювання й обговорення з батьками і вчителями 1 класу Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку (затверджено Президією Національної академії педагогічних наук України (протокол № 1-2/8-119 від 18.06.2020 р.) http://leleka.rv.ua/koncepciya-osvity-ditey-rann-ogo-ta-doshkil-nogo-viku.-vyvchayemo-novyy-dokument-razom-z-bat-kamy-ta-vchytelyamy-pochatkovoyi-shkoly-12.html
  • ознайомлення педагогічного колективу зі змістом програми для Нової української школи: Типовою освітньою програмою для 1-2 класу http://leleka.rv.ua/typova-osvitnya-programa-dlya-novoyi-ukrayins-koyi-shkoly-1-2-klas.-vyvchayemo-ta-obgovoryuyemo-z-bat-kamy-i-vchytelyamy-pochatkovoyi-shkoly.html
  • сприяння самоосвіті педагогів, підвищення їх фахової майстерності шляхом відвідування тематичних консультацій, перегляду онлайн-вебінарів, семінарів-практикумів та ін.;
  • планову екскурсію з дітьми старших груп №2, 7, 10, 11 до школи, шкільної їдальні, спортивних майданчиків (з дотриманням карантинних обмежень);
  • ознайомлення старших дошкільників з правилами поведінки та рутинами школярів;
  • проведення Днів відкритих дверей у Квасилівському НВК «школа-ліцей»; попереднє знайомство вчителів зі своїми майбутніми учнями;
  • взаємовідвідування вчителями та вихователями підсумкових занять з дітьми старшого дошкільного віку та уроків у початковій школі (в онлайн-режимі), а саме:

- заняття з математики на тему «Математична подорож» у старшій групі №7 (вихователь Новосад Т.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-u-starshiy-grupi-7-na-temu-matematychna-podorozh.html

- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Лісова школа» у старшій групі №7 (вихователь Малютіна О.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-lisova-shkola-u-starshiy-grupi-7.html

- заняття з математики на тему «Школа двері відчиняє, математиків стрічає» у старшій групі №11 (вихователь Шум М.М.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-na-temu-shkola-dveri-vidkryvaye-matematykiv-strichaye-u-starshiy-grupi-11.html

- заняття з математики на тему «Діти проти зірок» у старшій групі №2 (вихователь Патій І.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-na-temu-dity-proty-zirok-u-starshiy-grupi-2.html

- заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Школа екстремальних ситуацій» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.) http://leleka.rv.ua/shkola-ekstremal-nyh-sytuaciy.-pidsumkove-zanyattya-z-bzhd-u-starshiy-grupi-10.html

- заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Школа екстремальних ситуацій» у старшій групі №7 (вихователь Малютіна О.В.) http://leleka.rv.ua/shkola-ekstremal-nyh-sytuaciy.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-u-starshiy-grupi-7.html

- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Витівки Чарівника» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-i-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-vytivky-charivnyka-u-starshiy-grupi-10.html

- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Подорож до Країни знань» у старшій групі №2 (вихователь Нестерчук А.Ф.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movlennya-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-do-krayiny-znan-v-starshiy-grupi-2.html

- заняття з математики на тему «У світі математичної грамоти» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.)  http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-na-temu-u-sviti-matematychnoyi-gramoty-u-starshiy-grupi-10.html  

- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Переполох у Місті Звуків» у старшій групі №11 (вихователь Бернацька Г.Ю.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-perepoloh-u-misti-zvukiv-u-starshiy-grupi-11.html

- заключна спартакіада-2021 «Сміливим усміхається доля» у старших групах № 2, 7, 10, 11 (інструктори з фізкультури Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю.) http://leleka.rv.ua/smilyvym-usmihnet-sya-dolya.-spartakiada-v-starshyh-grupah-10-ta-11.htmlhttp://leleka.rv.ua/spartakiada-v-starshyh-grupah-2-ta-7.html

  • проведення внутрішнього моніторингу якості освіти (жовтень, квітень-травень), що здійснювався у рамках річного плану роботи з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей; проведення педагогічної діагностики з визначення рівня сформованості різних компетентностей старших дошкільників та готовності їх до школи;
  • обговорення змісту нового Базового компоненту дошкільної освіти - Державного стандарту дошкільної освіти (затверджено 12 січня 2021 року) http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1676;
  • підготовка і проведення заключної педагогічної ради з проблеми «Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі в дошкільній та початковій ланках освіти»;
  • обговорення проблемних питань і визначення завдань, що необхідно вирішити до завершення навчального року;
  • відвідування вчителями 1 класу випускних ранків у ДНЗ (в онлайн-режимі);
  • спільні збори батьків майбутніх першокласників з педагогами ДНЗ та вчителями школи (березень 2021 року);
  • складання проєкту плану на наступний навчальний рік з проведення спільних заходів відповідно до визначених завдань за участю адміністрацій і методичних служб обох закладів освіти, батьків дітей старшого дошкільного віку тощо.

 Взаємодія Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівського НВК «школа-ліцей» у питанні роботи психологічних служб включала:

  • здійснення єдиного психолого-педагогічного контролю за динамікою розвитку дітей;
  • дослідження рівня розвитку базових компетентностей особистості дітей старшого дошкільного віку як умови успішного навчання у початковій школі;
  • аналіз умов успішної адаптації учнів першого класу до шкільного життя;
  • застосування корекційно-розвивальних методів у роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які потребують індивідуального підходу;
  • різнопланові форми роботи з батьками майбутніх першокласників: бесіди, проблемні діалоги, онлайн-консультації, щотижневі консультації для батьків «Порадься з психологом», дискусії, анкетування та діагностування тощо;
  • проведення діагностики щодо психологічної готовності старших дошкільників до навчання у школі та ін.;
  • оформлення тематичного стенду для батьків «Поради для батьків майбутніх першокласників» з рубриками:

- «Готуємося до школи разом»

- «Розвиваємо дрібну моторику - розвиваємо мовлення дітей»

- «Як перевірити, чи готова ваша дитина до школи?»

  • розміщення на сайті Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) матеріалів-порадників для батьків:

- «Портрет ідеального першокласника» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1488

- «Як підготувати дитину до школи» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1755

- «Мамо, тату, допоможи мені підготуватися до школи!» Порадник для батьків http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1754

Виходячи з вище зазначеного, пріоритетним напрямком наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК «школа-ліцей» є удосконалення форм організації і методів навчання як у дошкільному закладі, так і в 1 класі НУШ. Для цього плануємо і надалі: 

1. Активно вивчати і впроваджувати новий Державний стандарт дошкільної освіти;

2. Відмовлятися від  регламентованого навчання в ДНЗ (статичних поз на заняттях, розташування столів у ряд по типу традиційного, відповідей по піднятій руці тощо);

3. Забезпечувати рухову активність дітей у школі на уроках фізкультури, великих перервах, а також у процесі позакласної роботи;

4. Використовувати різноманітні форми навчання, що включа­ють специфічні  види діяльності на інтегративній основі;

5. Використовувати в ДНЗ циклічність і проєктну організацію змісту навчання, що створює умови для використання самими дітьми наявного у них практичного досвіду;

6. Забезпечити взаємозв'язок занять (фронтальних, групових) з повсякденним життям дітей, самостійною діяльністю (ігро­вою, художньою, конструктивною тощо);

7. Збагачувати розвивальне предметне середовище як у дошкільному закладі, так і початковій школі, функціонально моделюючи зміст дитячої діяльності;

8. Використовувати методи, що активізують у дітей критичне мислення, уяву, пошукову діяльність, тобто елементи проблем­ності у навчанні; 

9. Використовувати в початковій школі (особли­во в перший рік навчання) ігрові методи і прийоми, цікаві форми організації діяльності дітей, створювати емоційно-значимі ситуації, умови для самостійної практичної діяльності, коли діти можуть на основі наявних у них знань виявляти ініціативу, творчість, фантазію, відповідальність;

10. Змінювати форми спілкування дітей як на заняттях у дошкіль­ному закладі, так і на уроках у школі; забезпечити дитині можливість орієнтуватися на партнера-однолітка, взаємодіяти з ним і вчитися в нього (а не тільки в дорослого); підтримувати діалогічне спілкуван­ня між дітьми; визнавати право дитини на ініціативні висловлюван­ня й аргументоване відстоювання своїх пропозицій, право на помил­ку;

11. Провідною в освітньому процесі як дошкільного закладу, так і початкової школи повинна стати діалогічна форма спілкування дорослого з дітьми, що сприяє розвитку в дитини активності, ініціативності, почуття власної гідності і самоповаги.

Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.