Дитина в природному довкіллі

ІНФОРМАЦІЯ про результати конкурсу-огляду дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок сталого розвитку

Конкур-огляд проведений результативноБільшість вихователів вікових груп ЗДО ретельно готувалися до конкурсу-огляду: створено багато нових матеріалів зі сталого розвитку та споживчої культури. Матеріали сучасні і актуальні, естетично оформлені, заламіновані. Для них відведене спеціальне місце у груповому приміщенні...

ПОЛОЖЕННЯ про конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток

Конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток (далі - конкурс-огляд)  - форма методичної роботи, яка стимулює мотиваційні та рефлексійні процеси діяльності педагогів, їх професійний розвиток...

Куточок природи у закладі дошкільної освіти. Консультація для вихователів

Облаштовуйте куточок у світлій та доступній для дітей частині приміщення; враховуйте біологічні особливості та сумісність представників флори та фауни, різні потреби у світлі й теплі; продумайте, які елементи композиції будуть виконувати функцію змінних експозицій; використовуйте при розміщенні елементів естетичний підхід, аби приміщення мало цілісний вигляд...

Види діяльності, форми й методи формування навичок дошкільників, орієнтованих на сталий розвиток. Методичні рекомендації для вихователів

Освіта для сталого розвитку - освіта, спрямована на набуття знань і навичок, що формують світогляд і систему цінностей, які сприяють розвитку економіки та суспільства і збереженню довкілля та водночас включає програми, орієнтовані на комплексне вивчення соціальних, екологічних, економічних питань із врахуванням місцевих, національних й регіональних умов...

Інтегроване заняття з пріоритетом природничо-екологічних завдань для молодшого дошкільного віку на тему «Бережімо, діти, первоцвіти!»

Програмові завданняознайомлення з природним довкіллям: розширити знання дітей про пори року, ознайомлювати з ознаками весни та першими весняними квітами, проблемою продажу первоцвітів; узагальнити знання про значення рослин у житті людини; формувати природничо-екологічну компетентність дошкільників з навичками, орієнтованими на сталий розвиток;

Як правильно спостерігати за об'єктами природи влітку? Консультація-інструктаж для вихователів

Літо -  прекрасна пора для спостережень та ознайомлення з навколишнім світом. Цілими днями можна гуляти з дітьми на свіжому повітрі та спілкуватися з природою. Багато відкриттів можуть принести прості спостереження з дитиною на прогулянці...

Формування у дошкільників елементарних уявлень про планету Земля відповідно до вимог оновленої програми «Я у Світі» (2019)

Сформувати елементарні географічні поняття у дошкільників дає змогу природа рідного краю. Відповідно до вимог оновленої програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (2019) вихователі та батьки мають виховувати у дітей свідоме ціннісне ставлення до природніх об'єктів і явищ під час щоденних спостережень, дослідів, праці, а також окремих видів занять з дошкільниками...

Куточок природи в закладі дошкільної освіти: основні вимоги

Одна з умов гармонійного та всебічного розвитку вихованців дитячого садка - безпосереднє спілкування з природою. Організуйте для цього куточок природи у приміщеннях, де займаються діти. Враховуйте вікові особливості вихованців, пору року, технічні можливості приміщення та інші фактори. Знайомлячи дітей із природою, дотримуйтесь таких принципів: системність та послідовність, доступність, науковість або енциклопедичність, краєзнавчий підхід. Передбачте не лише засвоєння системних знань і розвиток певних умінь та навичок, а й формування ціннісного ставлення до природи, формування екологічної самосвідомості...

Різноманітність інноваційних підходів до еколого-природничої освіти дошкільників. Методична скарбничка для вихователя

Сьогодні природнича освіта дошкільників зазнає суттєвих змін. Цілі, які ставилися перед нею ще кілька десятиліть тому, стають неактуальними, бо не відповідають вимогам сучасного суспільства. Якщо раніше в ознайомленні дітей з природою переважали раціоналістичний і знаннєвий підходи (накопичення знань про природу та її корисність для людини), то нині потрібно віддавати перевагу компетентнісному підходу...

Як організувати прогулянку в ДНЗ весело і корисно? Консультація для вихователів

Прогулянки будуть радісними, цікавими, пізнавальними і досягнуть розвивальної мети за умови, якщо вихователь зуміє зацікавити та збагатити знання дітей і буде проводити прогулянку у відповідності до її структурних компонентів та сучасних вимог...

Конспект прогулянки «До зимового парку» для дітей старшої групи

Мета: продовжити знайомити дітей з характерними ознаками зими; вчити розрізняти дерева за корою, стовбуром, розміщенням гілок; закріплювати знання про зимуючих птахів та вчити робити висновки про правила догляду за ними; виховувати інтерес до живої і неживої природи...

Кімнатні рослини в дитячому садку: виконуємо вимоги Санітарного регламенту

У дитячому садку кімнатні рослини не тільки красиво виглядають і прикрашають інтер'єр, але і вносять частинку живої природи в життя кожного малюка. Крім естетичного задоволення, квіти приносять і практичну користь...

Куточок природи в закладі дошкільної освіти: основні вимоги до облаштування

Одна з умов гармонійного та всебічного розвитку вихованців дитячого садка - безпосереднє спілкування з природою. Організуйте для цього куточок природи у приміщеннях, де займаються діти...

Пізнавальні прогулянки з дошкільниками. Групова консультація для вихователів

 Ознайомлювати дошкільників із природою слід не за картинами, а наживо -  розглядаючи рослини, тварини, комах тощо. Інакше прогулянки нагадують «вигулювання» дітей, які безцільно блукають, копирсаються в піску, бешкетують. Подивімося на територію дошкільного закладу та найближчих парків, як на величезний кабінет, де є все необхідне для навчання, виховання та розвитку дітей. І перетворімося разом із дітьми на дослідників, пізнаючи природу довкола...

Формування у дітей естетичного ставлення до природи

 Рівень готовності дошкільнят до екологічної освіти і виховання у школі визначається саме системою виховання і навчання дитини у дитячому садку, тобто в період дошкільного дитинства. Метою виховання естетичного ставлення до природи є формування системи наукових знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального та дійового ставлення особистості до навколишнього середовища. У зв'язку з цим зміст освітньої роботи вихователя полягає у розкритті багатогранної цінності природи: естетичної, гігієнічної, рекреаційної, практичної...

Значення природного середовища та природних умов для зміцнення здоров'я дітей

Дитина - творіння природи: живої та неживої. Її тіло, зачате матір'ю та батьком, зіткане з води, повітря, ультрафіолетових сонячних променів, з глини, заліза, золота, олова та інших елементів. Все це - природа, її життєдайні компоненти...

Інтегроване заняття з пріоритетом завдань валеологічного змісту для дітей І молодшої групи на тему «Овочі і фрукти - корисні продукти»

Програмові завдання: ознайомлення з природним довкіллям, валеологія: формувати у дітей поняття про осінні явища природи (холодно, сонечко не гріє, ідуть дощі, опадають листочки); збагатити знання про овочі та фрукти, їх значення для здоров'я людини; вчити розрізняти овочі та фрукти за зовнішнім виглядом, формою, кольором та правильно називати їх. Формувати узагальнюючі поняття: «овочі», «фрукти»...

Навчіть дитину любити і берегти природу

Людина давно помітила, що саме природа є найбільш умілим майстром. Існують багато відкриттів і винаходів, які є нічим іншим, як відтворенням майстерності природи, хоча й не завжди усвідомленим самою людиною. Природа завжди була для людей учителем мудрості, простоти, доброти. Багато відомих осіб вважали, що саме спілкування з природою робить їх добрішими та кращими...