ЗВІТ-2021 про виконання заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК "школа-ліцей"
Квасилівський ДНЗ (ясла-садок)
ІНФОРМАЦІЯ-ЗВІТ
про виконання заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та початковою ланкою освіти Квасилівського НВК «школа-ліцей» у 2020-2021 навчальному році
Річним планом роботи Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) щорічно передбачається змістовий блок «Організаційно-педагогічна робота» та основні завдання щодо реалізації напрямку роботи «Перспективність і наступність у роботі закладів дошкільної і загальної середньої освіти». Щорічно у червні місяці оновлюється Угода про співпрацю Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) та Квасилівського навчально-виховного комплексу «школа-ліцей» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=68 та складається План спільних заходів Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівського НВК «школа-ліцей» на навчальний рік http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1594
З метою запровадження інноваційних підходів щодо гармонійного розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства та старту Нової української школи, вивчення змісту та структури Державних стандартів дошкільної та початкової освіти на базі Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) був проведений спільний зі школою семінар-практикум на тему «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках розбудови Нової української школи», в ході якого учителі початкових класів ознайомилися зі змістом освітньої програми дошкільного навчального закладу, методами і прийомами розвитку, навчання, виховання дітей старшого дошкільного віку, а вихователі старших груп ознайомилися із Державним стандартом та освітніми програмами й технологіями навчання у початкових класах. Щоб забезпечити наступність Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) і Квасилівського НВК «школа-ліцей», встановили міцний зв'язок змісту дошкільної та початкової освіти, який полягає у послідовній і поступовій реалізації передбачених програм навчання, розвитку й виховання дітей дошкільного віку, а згодом і освітньої програми для дітей 1 класу. http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1158
На сучасному етапі розвитку освітнього середовища завданнями співпраці Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) і Квасилівського НВК «школа-ліцей» у 2020-2021навчальному році були:
- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого садка в школу);
- поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
- поглиблення інтересу дошкільників до життя у школі;
- надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання у школі і при вступі дитини до Нової української школи.
Відповідно до Плану заходів щодо забезпечення наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК «школа-ліцей» протягом 2020-2021 навчального року організована співпраця між двома ланками освіти шляхом проведення Інтернет-консультацій, лекторіїв, семінару-практикуму для батьків; організована діяльність Консультативного центру для батьків майбутніх першокласників у різних формах взаємодії:
- Що варто знати батькам про підготовку дітей до школи. Консультація для батьків
- Чому більшості шестирічок складно адаптуватися до школи? Консультація-порадник для батьків
- Готовність дитини до НУШ або Давайте перевіримо, як дитина засвоїла освітні лінії БКДО. Практикум для вихователів-методистів, вихователів та батьків
- Чому більшості шестирічок складно адаптуватися до школи? Консультація для батьків
- Розвивайте у дітей творчі здібності. Порадник для батьків
- Вимоги освітньої програми щодо навчання дошкільників елементів грамоти напередодні вступу до НУШ. Консультація-практикум для батьків
- Шляхи та методи формування емоційного інтелекту дитини. Консультація-діалог для батьків
- Профілактика комп'ютерної залежності у дитини. Психолого-педагогічні рекомендації для батьків
- Створення безпечних психологічних умов зростання дитини. Психологічний порадник для батьків
- Батьківський лекторій. Формування життєвої компетентності дитини старшого дошкільного віку
- Готовність дитини до школи. Консультація для батьків
- Визначаємо рівень готовності дитини до навчання в школі. Опитувальник для батьків
- Портрет ідеального першокласника. Батьківський всеобуч
- Як зацікавити дитину читанням книг. Консультація-порадник для батьків
- Вивчаємо Державні стандарти дошкільної освіти (БКДО) разом з батьками. Лекторій
- Рекомендації батькам, діти яких відмовляються іти в школу
- Коли вважати дитину готовою до школи?
- Діти, які готові (умовно готові, не готові) до навчання
- Батьківські секрети успішної підготовки дитини до школи. Консультація-порадник для батьків
- Готуємося до школи разом!!! Батьківський всеобуч
Відповідно до Плану заходів щодо забезпечення наступності між двома ланками освіти було зреалізовано:
- опрацювання й обговорення з батьками і вчителями 1 класу Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку (затверджено Президією Національної академії педагогічних наук України (протокол № 1-2/8-119 від 18.06.2020 р.) http://leleka.rv.ua/koncepciya-osvity-ditey-rann-ogo-ta-doshkil-nogo-viku.-vyvchayemo-novyy-dokument-razom-z-bat-kamy-ta-vchytelyamy-pochatkovoyi-shkoly-12.html
- ознайомлення педагогічного колективу зі змістом програми для Нової української школи: Типовою освітньою програмою для 1-2 класу http://leleka.rv.ua/typova-osvitnya-programa-dlya-novoyi-ukrayins-koyi-shkoly-1-2-klas.-vyvchayemo-ta-obgovoryuyemo-z-bat-kamy-i-vchytelyamy-pochatkovoyi-shkoly.html
- сприяння самоосвіті педагогів, підвищення їх фахової майстерності шляхом відвідування тематичних консультацій, перегляду онлайн-вебінарів, семінарів-практикумів та ін.;
- планову екскурсію з дітьми старших груп №2, 7, 10, 11 до школи, шкільної їдальні, спортивних майданчиків (з дотриманням карантинних обмежень);
- ознайомлення старших дошкільників з правилами поведінки та рутинами школярів;
- проведення Днів відкритих дверей у Квасилівському НВК «школа-ліцей»; попереднє знайомство вчителів зі своїми майбутніми учнями;
- взаємовідвідування вчителями та вихователями підсумкових занять з дітьми старшого дошкільного віку та уроків у початковій школі (в онлайн-режимі), а саме:
- заняття з математики на тему «Математична подорож» у старшій групі №7 (вихователь Новосад Т.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-u-starshiy-grupi-7-na-temu-matematychna-podorozh.html
- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Лісова школа» у старшій групі №7 (вихователь Малютіна О.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-lisova-shkola-u-starshiy-grupi-7.html
- заняття з математики на тему «Школа двері відчиняє, математиків стрічає» у старшій групі №11 (вихователь Шум М.М.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-na-temu-shkola-dveri-vidkryvaye-matematykiv-strichaye-u-starshiy-grupi-11.html
- заняття з математики на тему «Діти проти зірок» у старшій групі №2 (вихователь Патій І.В.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-matematyky-na-temu-dity-proty-zirok-u-starshiy-grupi-2.html
- заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Школа екстремальних ситуацій» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.) http://leleka.rv.ua/shkola-ekstremal-nyh-sytuaciy.-pidsumkove-zanyattya-z-bzhd-u-starshiy-grupi-10.html
- заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Школа екстремальних ситуацій» у старшій групі №7 (вихователь Малютіна О.В.) http://leleka.rv.ua/shkola-ekstremal-nyh-sytuaciy.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-u-starshiy-grupi-7.html
- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Витівки Чарівника» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-i-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-vytivky-charivnyka-u-starshiy-grupi-10.html
- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Подорож до Країни знань» у старшій групі №2 (вихователь Нестерчук А.Ф.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movlennya-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-do-krayiny-znan-v-starshiy-grupi-2.html
- заняття з математики на тему «У світі математичної грамоти» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-na-temu-u-sviti-matematychnoyi-gramoty-u-starshiy-grupi-10.html
- заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування на тему «Переполох у Місті Звуків» у старшій групі №11 (вихователь Бернацька Г.Ю.) http://leleka.rv.ua/monitoryng-yakosti-doshkil-noyi-osvity.-pidsumkove-zanyattya-z-rozvytku-movy-ta-movlennyevogo-spilkuvannya-na-temu-perepoloh-u-misti-zvukiv-u-starshiy-grupi-11.html
- заключна спартакіада-2021 «Сміливим усміхається доля» у старших групах № 2, 7, 10, 11 (інструктори з фізкультури Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю.) http://leleka.rv.ua/smilyvym-usmihnet-sya-dolya.-spartakiada-v-starshyh-grupah-10-ta-11.html; http://leleka.rv.ua/spartakiada-v-starshyh-grupah-2-ta-7.html
- проведення внутрішнього моніторингу якості освіти (жовтень, квітень-травень), що здійснювався у рамках річного плану роботи з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей; проведення педагогічної діагностики з визначення рівня сформованості різних компетентностей старших дошкільників та готовності їх до школи;
- обговорення змісту нового Базового компоненту дошкільної освіти - Державного стандарту дошкільної освіти (затверджено 12 січня 2021 року) http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1676;
- підготовка і проведення заключної педагогічної ради з проблеми «Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі в дошкільній та початковій ланках освіти»;
- обговорення проблемних питань і визначення завдань, що необхідно вирішити до завершення навчального року;
- відвідування вчителями 1 класу випускних ранків у ДНЗ (в онлайн-режимі);
- спільні збори батьків майбутніх першокласників з педагогами ДНЗ та вчителями школи (березень 2021 року);
- складання проєкту плану на наступний навчальний рік з проведення спільних заходів відповідно до визначених завдань за участю адміністрацій і методичних служб обох закладів освіти, батьків дітей старшого дошкільного віку тощо.
Взаємодія Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівського НВК «школа-ліцей» у питанні роботи психологічних служб включала:
- здійснення єдиного психолого-педагогічного контролю за динамікою розвитку дітей;
- дослідження рівня розвитку базових компетентностей особистості дітей старшого дошкільного віку як умови успішного навчання у початковій школі;
- аналіз умов успішної адаптації учнів першого класу до шкільного життя;
- застосування корекційно-розвивальних методів у роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які потребують індивідуального підходу;
- різнопланові форми роботи з батьками майбутніх першокласників: бесіди, проблемні діалоги, онлайн-консультації, щотижневі консультації для батьків «Порадься з психологом», дискусії, анкетування та діагностування тощо;
- проведення діагностики щодо психологічної готовності старших дошкільників до навчання у школі та ін.;
- оформлення тематичного стенду для батьків «Поради для батьків майбутніх першокласників» з рубриками:
- «Готуємося до школи разом»
- «Розвиваємо дрібну моторику - розвиваємо мовлення дітей»
- «Як перевірити, чи готова ваша дитина до школи?»
- розміщення на сайті Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) матеріалів-порадників для батьків:
- «Портрет ідеального першокласника» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1488
- «Як підготувати дитину до школи» http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1755
- «Мамо, тату, допоможи мені підготуватися до школи!» Порадник для батьків http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1754
Виходячи з вище зазначеного, пріоритетним напрямком наступності між Квасилівським ДНЗ (ясла-садок) та Квасилівським НВК «школа-ліцей» є удосконалення форм організації і методів навчання як у дошкільному закладі, так і в 1 класі НУШ. Для цього плануємо і надалі:
1. Активно вивчати і впроваджувати новий Державний стандарт дошкільної освіти;
2. Відмовлятися від регламентованого навчання в ДНЗ (статичних поз на заняттях, розташування столів у ряд по типу традиційного, відповідей по піднятій руці тощо);
3. Забезпечувати рухову активність дітей у школі на уроках фізкультури, великих перервах, а також у процесі позакласної роботи;
4. Використовувати різноманітні форми навчання, що включають специфічні види діяльності на інтегративній основі;
5. Використовувати в ДНЗ циклічність і проєктну організацію змісту навчання, що створює умови для використання самими дітьми наявного у них практичного досвіду;
6. Забезпечити взаємозв'язок занять (фронтальних, групових) з повсякденним життям дітей, самостійною діяльністю (ігровою, художньою, конструктивною тощо);
7. Збагачувати розвивальне предметне середовище як у дошкільному закладі, так і початковій школі, функціонально моделюючи зміст дитячої діяльності;
8. Використовувати методи, що активізують у дітей критичне мислення, уяву, пошукову діяльність, тобто елементи проблемності у навчанні;
9. Використовувати в початковій школі (особливо в перший рік навчання) ігрові методи і прийоми, цікаві форми організації діяльності дітей, створювати емоційно-значимі ситуації, умови для самостійної практичної діяльності, коли діти можуть на основі наявних у них знань виявляти ініціативу, творчість, фантазію, відповідальність;
10. Змінювати форми спілкування дітей як на заняттях у дошкільному закладі, так і на уроках у школі; забезпечити дитині можливість орієнтуватися на партнера-однолітка, взаємодіяти з ним і вчитися в нього (а не тільки в дорослого); підтримувати діалогічне спілкування між дітьми; визнавати право дитини на ініціативні висловлювання й аргументоване відстоювання своїх пропозицій, право на помилку;
11. Провідною в освітньому процесі як дошкільного закладу, так і початкової школи повинна стати діалогічна форма спілкування дорослого з дітьми, що сприяє розвитку в дитини активності, ініціативності, почуття власної гідності і самоповаги.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів