Дитина в соціумі
Концепція освіти дітей дошкільного віку спрямовують педагогів на те, щоб уже з дошкільного віку сприяти становленню дитини-українця, носія українських цінностей у європейській спільноті. Це зумовлює необхідність формування у дітей патріотизму, шанобливого, креативного і ціннісно-дієвого ставлення до національних традицій.
Тиждень рідної мови у Квасилівському ЗДО проводився у період з 19 по 23 лютого 2024 року відповідно до запланованих заходів. (План заходів додається). Упродовж Тижневика у методичному кабінеті була створена виставка лінгвістичної літератури, дитячої літератури, малих фольклорних жанрів, українських народних казок на допомогу вихователям у проведенні освітнього процесу з дошкільниками. Також проведені онлайн-консультації для педагогів:
Просимо Вас відповісти на ряд запитань стосовно музично-патріотичного виховання дітей, щоб у подальшому змістовно планувати освітню роботу з дітьми та просвітницьку роботу із Вами. Щиро вдячні за співпрацю!
Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання у дитсадку є облаштування етнографічних осередків для проведення відповідної освітньої роботи з дошкільниками. Національний (етнографічний) куточок/осередок в групі має бути естетично оформлений і розташований у світлому, зручному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Наповнення куточка не має бути застиглим, а постійно змінюватися і поповнюватися...
Мета заходу: спонукати педагогів до пошуку умов, необхідних для плекання свідомих патріотів у закладі дошкільної освіти; розширювати уявлення про розмаїття шляхів та напрямів освітньої діяльності з національно-патріотичного виховання; активізувати знання педагогів з проблеми, розвивати їх творчий потенціал, комунікативні здібності, навички взаємодії у команді...
Методи виховання дошкільнят забезпечують оволодіння ними знаннями про рідний народ, його Батьківщину і на цій основі - розвиток національних рис і якостей підростаючого покоління. Серед актуальних методів і прийомів формування соціально-громадянської компетентності дошкільників є:
Виховання патріотичних почуттів є базою для формування світогляду та розвитку загально-людських цінностей дитини. І вплітати її в життєдіяльність дітей слід не одноразово, а систематично, послідовно й постійно. Аби ваші вихованці могли гордо сказати, що вони - українці, і пишалися цим...
Мета: формувати базові якості дошкільника: піклування один про одного, відчуття емоційної безпеки і єдності в групі, вміння вислухати; вчити розуміти, що мова складається зі звуків, розрізняти їх різновиди; формувати позитивне ставлення до свого імені, до розуміння, що лагідне звертання допомагає встановлювати дружні зв'язки; розвивати мову, пам'ять, емоційний інтелект, інтонаційну виразність мовлення; виховувати інтерес до рідної мови.
Ознайомлення з соціумом: продовжувати формувати уявлення дітей про світ професій (швачки, кухара, двірника, будівельника, лікаря), знання про їхні трудові дії та матеріали для роботи...
Дітям дошкільного віку доступна чітко структурована система знань про права людини. Залучаючи дитину до правового етикету, вихователь удається до одного з найдієвіших і перевірених часом засобів - казки. Саме через казку та гру діти дізнаються про свої права, закладені у Конвенції ООН про права дитини та Декларації про права дитини. А от чи знають батьки про права своєї дитини і чи не порушують їх - поведемо нашу розмову...
Забезпечувати засвоєння дітьми моральних правил у різних видах діяльності...
Програмові завдання: закріпити та розширити знання про рідне селище, його назву, об'єкти; підвести до розуміння, що Україна - це наша Батьківщина; збагатити знання про те, що люди, які живуть в Україні, - це український народ (українці) і розмовляють вони українською мовою; формувати уявлення про свою приналежність до українського народу...
Життя кожної людини безпосередньо пов'язане з економікою. Усім зрозуміло: в умовах ринкової економіки кожна людина потребує адекватних уявлень про економічні категорії та навичок економічної поведінки. Саме життя поставило перед педагогами завдання економічної освіти дітей...
Розширювати знання дітей про сім’ю (склад, взаємини); формувати поняття про те, що сім’я – це найближчі люди, які піклуються одне про одного...
Мета міні-музеїв у ЗДО - розширення освітнього простору для дошкільників; залучення педагогів, батьків та дітей до пошукової, краєзнавчої, художньо-естетичної роботи; виховання шанобливого ставлення до традицій, звичаїв та ремесел українського народу; формування потреби не лише зберігати духовні скарби українців, а й примножувати їх; виховувати національно-патріотичні почуття та гордість за Україну...
09-10 березня 2017 року у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) проведено Шевченківські дні пам'яті «Ми не забудемо тебе, Тарасе!» з метою розширення та закріплення знань дітей про творчість і життя великого поета, прищеплення любові до поетичних творів та творів мистецтва видатного генія, виховання морально-духовних цінностей...
Великоднє свято - найсвятіше. Це свято пов'язане із воскресінням Ісуса Христа, а отже, символізує перемогу добра над злом і світла над пітьмою. Христос вчить нас воскрешати себе мудрістю і терпимістю. Цього урочистого дня ми вітаємо один одного словами: «Христос Воскрес! - Воістину Воскрес!»...
В Україні 18 травня відзначають День вишиванки. Вишиванка є традиційним одягом українського народу і останні роки вона не лише уособлює символ національного одягу, а й стала яскравим прикладом стильного образу...
Наші діти - це зернятка нації. Щоб дитина виросла дозрілим колосом, потрібно посіяти в дитячу душу зернята пам'яті, народності, духовності, культури і краси, самоповаги до нашої держави України...
ознайомлення з довкіллям, економічне виховання: розширити і конкретизувати знання дітей про різні професії (учитель, водій, швачка, перукар, будівельник, продавець та ін.) та про працю як джерело добробуту; ознайомлювати з грошовою одиницею України; формувати уявлення про товари й товарно-грошові відносини (за гроші купують товари, продукти харчування, грошима оплачують послуги тощо); формувати основи економічної компетентності дошкільників;
Правове виховання: продовжувати знайомити дітей з їхніми правами, які проголошені в декларації, а саме з правом на щасливу сім'ю; ознайомити з родовим деревом та правилами розміщення родичів на ньому; продовжувати оцінювати поведінку людей, висловлювати свою думку...
Програмові завдання: ознайомлення з довкіллям, українознавство: розширити уявлення дітей про Україну, її столицю, державні символи; знайомити дітей з пам'ятними місцями Києва, вчити впізнавати їх та описувати за ілюстраціями (або слайдами); вчити розуміти поняття «народ», «нація»; збагатити знання про те, що всі народи світу хочуть жити в мирі і мати щасливе життя...
Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування в європейське співтовариство, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави...
Програмові завдання:
Соціально-комунікативний розвиток:
- збереження соціального здоров'я дітей через розвиток навичок вільного спілкування з оточуючими;
- створювати умови для накопичення позитивних емоцій і почуттів у дітей;
- розвивати у дітей навички конструктивного спілкування і взаємодії в процесі спільної діяльності з дорослим і однолітками, емпатії, слухового сприйняття, комунікативних здібностей;
- сприяти формуванню дружніх взаємовідносин дошкільників...
Дитина усвідомлює своє місце у сім'ї близьких дорослих та дітей, їхні імена, родинні стосунки; в дошкільному закладі - ім'я та по батькові педагогів. Розуміє вимоги дорослих до її поведінки, виявляє інтерес до спільної з ними та з іншими дітьми діяльності. Розуміє відмінність між дорослими та дітьми. Розуміє захищеність дітей батьками. Розрізняє рідних, знайомих і близьких людей. Уміє вітатися, дякувати, просити про допомогу і пропонувати її. Виявляє своє ставлення до людей за допомогою слів та в інший спосіб...
Зміст освітньої лінії «Дитина в соціумі» передбачає формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими як носіями суспільно-історичного досвіду людства в дитини з'являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об'єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження Дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства...
Сучасні орієнтири розвитку особистості проектуються і втілюються у педагогічний процес дошкільного закладу через створення умов для формування соціально-емоційного досвіду дітей...
Дорослому треба бути уважним до природних особливостей кожної дитини, орієнтуватися у своїй роботі на реальні ознаки визрівання її організму - антропометричні показники, час випадання старих і появи нових зубів, зміни тілобудови, появу нових потреб та інтересів. Показником поваги до природних особливостей дитини та динаміки їх змін є відсутність у педагогічній практиці намагань штучно прискорити розвиток. Такий педагог усвідомлює: не існує одного на всіх дітей раннього розвитку. Кожний малюк розвивається по-своєму, у властивому йому темпі, з притаманною йому інтенсивністю та яскравістю. Правильна педагогічна позиція полягає у спостереженні за дитиною та активному чеканні «моменту істини». Такий педагог щоденно забезпечує малюкові сприятливе для реалізації ним своїх фізичних, психологічних та соціально-моральних якостей розвивальне середовище, пропонує кожному можливість вибору...
Світова наука розглядає здоров'я як феномен, що інтегрує чотири складові - фізичну, психічну, духовну і соціальну. Усі вони нерозривно пов'язані між собою, впливають одна на одну, разом визначають стан здоров'я людини...
З погляду психології, сім'я - це те середовище перебування, де дитина відчуває себе в безпеці. Рідна домівка асоціюється в дитини з душевним теплом. Для кожного з нас рідна домівка - не просто частина дитинства, а дороге місце, з яким пов'язані найтепліші й найважливіші спогади. Дитина з'являється на світ маленькою істотою, яка потребує уваги, доброти, любові з боку дорослих. Цими дорослими насамперед є батьки. Саме від них діти пізнають перші життєві істини, наслідують зразки поведінки, вчаться оцінювати різні події, набувають досвіду взаємин з іншими людьми, вчаться культури поведінки та спілкування з оточуючими...
Пропонуємо для використання у дошкільних навчальних закладах цікавий конспект заняття з соціально-морального розвитку дошкільників...
Питання морлі, морального розвитку і морального виховання є злободенними для нашої держави, оскільки загальний моральний стан українського суспільства погіршився і потребує шляхів якнайшвидшого його поліпшення...
Для нашої держави питання морального розвитку і морального виховання є дуже актуальним, оскільки сьогодні спостерігається погіршення загального соціально-морального стану українського суспільства...
Програмові завдання:
українознавство: закріпити знання дітей про Україну; продовжити знайомити їх з вишиванням як одним із видів українського декоративно-прикладного мистецтва, орнаментами вишиванок, елементами українського національного одягу; навчати бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків і дівчаток; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання...
Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання в дитсадку є облаштування національних куточків для проведення відповідної освітньої роботи з дошкільниками. Національний куточок в групі має бути естетично оформлений і розташований у світлому, зручному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Наповнення куточка не має бути застиглим, а постійно змінюватися і поповнюватися...
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів