Реалізація педагогом завдань морального виховання

 Консультація  для  вихователів

       Питання морального виховання завжди мали особливу вагу, і з кожним роком його значення зростає.  Адже у час, коли нації та народи об'єднуються для розв'язання глобальних завдань людства, на перший план виступає питання моральної відповідальності за свої дії перед майбутнім.

     Педагоги повсякчас мають створювати умови для розвитку моральності вихованців. Важливо допомогти дітям навчитись керувати своїми емоціями. Формування емоційних зв'язків, розвиток емоційної сфери  - важлива складова дошкільного дитинства, якій педагоги мають приділяти особливу увагу.

Практичні поради педагогам

  • Будь-яку життєву моральну ситуацію необхідно обов'язково проаналізувати з дитиною, допомогти зробити з неї корисні висновки, а не просто похвалити малюка чи винести йому догану.
  • Сприяти засвоєнню дитиною моральних норм і відповідних форм поведінки на власному досвіді, усвідомленню нею своїх моральних почуттів, аналізу життєвих ситуацій з погляду наслідків можливих дій (позитивних та негативних).
  • Обов'язково слід отримати згоду дитини на формування в неї певної звички або моральної риси характеру, запитати, чи хотіла б вона стати доброю, чесною, товариською тощо.
  • Важливо демонструвати стриманість, терпіння і спокійну манеру спілкування. Значущою для дитини є підтримка дорослими її моральних ініціатив.
  • У разі виникнення моральних суперечок дорослий бере на себе роль посередника, щоб з'ясувати деталі та позиції обох сторін.
  •  Важливо щоразу хвалити дитину за вчинену позитивну дію, заохочувати її до подальших позитивних моральних вчинків.

Підготувала вихователь Круглик О.П.