Анотація досвіду роботи з безпеки життєдіяльності дошкільників

 Картка педагогічного досвіду

Тема  «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників»

Адреса досвіду:     смт. Квасилів

                             Рівненської області

                             Рівненського району

                             вул. Молодіжна, 26

Автор досвіду:      Сенюк Ніна Григорівна

Рік народження:   02 червня 1964 року

Посада:                 вихователь Квасилівського ДНЗ (ясла-садок)

Педагогічний стаж:  30 років

Нагороди, звання: звання «Вихователь-методист» (2004р.)        

                                  Анотація досвіду

Педагогічний досвід роботи вихователя Сенюк Н.Г. «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників» є раціоналізаторським і відображає нові шляхи у вирішенні завдань з основ здоров'я (валеології та ОБЖД), форми, методи і прийоми, систему роботи з безпеки життєдіяльності. Досвід роботи є досить актуальним, оскільки створений з метою удосконалення вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (Освітня лінія "Особистість дитини", розділ «безпека життєдіяльності») та допомагає вихователям ДНЗ чітко і повноцінно планувати навчально-виховну роботу з даного розділу з урахуванням сучасних вимог.

Сенюк Н.Г. у своєму досвіді опирається на результати сучасних наукових досліджень, теоретичних ідей, положень і рекомендацій з проблеми, чітко обґрунтовує мету - допомогти педагогічним працівникам у плануванні і проведенні систематичної роботи з безпеки життєдіяльності відповідно до вимог програми «Я у Світі», авторської програми «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільника» та тематики інтегрованих навчально-виховних блоків для дітей всіх вікових груп, розроблених творчою групою вихователів-методистів ДНЗ Рівненського району (див. методичний посібник Семенюк Р.Ф. та ін. «Навчально-виховна робота в ДНЗ: зразки планування, конспекти занять». - Х.: Вид. група "Основа", 2012).

У досвіді роботи Сенюк Н.Г. чітко розкрито технологію викладання курсу «Безпека життєдіяльності» в умовах сучасного дошкільного закладу: форми роботи з даної проблеми, методичні рекомендації до організації роботи з ОБЖД, власна програма та перспективне планування на навчальний рік для кожної вікової групи, система занять та дидактичних ігор з ОБЖД, практичні поради з планування та проведення Тижня безпеки дитини, показники життєвої компетентності дошкільників з безпеки життєдіяльності, кращі конспекти занять з ОБЖД тощо.

Аналіз практичного матеріалу до досвіду роботи свідчить про його доступність, раціональність, ефективність, інноваційність, високу результативність на рівні розвитку дітей різних вікових періодів.

Досвід роботи Сенюк Н.Г. вивчений творчою групою  та схвалений методичним об'єднанням вихователів Квасилівського ДНЗ, методичною радою відділу освіти Рівненської райдержадміністрації і представлений на районному методичному об'єднанні вихователів з проблеми «Фізичний розвиток».

Досвід роботи є актуальним як для педагогічних працівників дошкільних закладів Рівненського району, де створені всі необхідні умови для його впровадження, так і для інших дошкільних закладів області, України. Він досить простий у використанні і не вимагає значних додаткових матеріальних затрат і часу.

Для зручності у користуванні, подальшого використання та поширення досвід роботи упорядкований на електронних носіях та узагальнений в методичному посібнику «Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників»