Психофізіологічні особливості хлопчиків і дівчаток 5-ти річного віку (Консультація для батьків)

Психофізіологічні особливості діяльності дівчаток п'ятирічного віку

Особливості сприйняття

      У сприйнятті простору, кольорів, запахів і розрізненні відтінків перевершують хлопчиків. Поступаються їм у сприйнятті часу. Вища чутливість до дотиків. Більше чутливі до смаку їжі, тому можуть бути перебірливіші.

Ставлення до предметів

    Частіше ніж хлопчики використовують іграшки за призначенням, керуючись вимогою дорослого грати "як потрібно ". Оскільки внутрішня будова іграшок їх не дуже цікавить, іграшки ламаються рідше, ніж у хлопчиків.

Характеристика психіки в діяльності

     Схильні до опікування, подобається няньчити, турбуватись про когось. У виборі іграшок, у характері ігор виявляють материнський інстинкт. Надають перевагу спокійним іграм. Не дуже схильні до перетворювальної діяльності. Значно старанніші і акуратніші за хлопчиків. Сприйнятливість психіки у них вища, тоді як винахідливість нижча. Віддають перевагу готовому зразку, на який орієнтуються під час виконання роботи. Більше ніж у хлопчиків, успіх залежить від оцінки дорослих, тому майже завжди перебувають в очікуванні оцінки за виконану роботу. Більш емоційні і внаслідок цього менш здатні відокремити об'єктивне від власних переживань. Схильні до компромісів. Гірше передають події, їм важко описати дорогу, по якій йшли, маловідомий маршрут. Більше уваги звертають на особисті переживання події, ніж конкретні на факти. У незвичній обстановці звичайно губляться, важко знаходять собі заняття. Більше чутливі до міжособистісних стосунків, надають їм більшого значення ніж хлопчики. Тонше реагують на норми, прийняті в їхній соціальній групі. Намагаються додержуватись зразка поведінки. У випадках конфлікту з однолітками частіше звертаються до дорослих зі скаргами, у результаті сприймаються ними як потерпілі (що не завжди справедливо). Здатні до хитрощів. На тон зауважень реагують гостріше ніж на зміст.

Психофізіологічні особливості діяльності хлопчиків п'ятирічного віку

Особливості сприйняття

     У сприйнятті простору, запахів, кольорів, їх відтінків поступаються дівчаткам. Перевершують їх у сприйнятті часу.

Ставлення до предметів

    Часто застосовують предмети та іграшки для різних завдань, знаходять їм несподіване призначення. Їм властивий дослідницький інтерес, вони прагнуть розібратися в будові речей, які їх оточують. Тому в них часто ламаються іграшки. Помилково вважати це неохайністю чи недбалістю.

Характеристика психіки в діяльності

     Менше ніж дівчатка схильні до настанов і повчань своїх друзів, братів, сестер. Рідше виявляють бажання піклуватись про них. Серед іграшок обирають ті, якими можна діяти - возити, навантажувати, конструювати. Як правило, грають у більш емоційні ігри. Негативно реагують на заборони рухової діяльності. Більш винахідливі ніж дівчатка, несхильні орієнтуватися на зразок, нерідко ігнорують обов'язкові правила, вважають їх неістотними. Для них більш характерний експромт. Більш рішучі у виборі, сміливі у рішеннях. Краще за дівчаток описують послідовність дій, спрямованих на досягнення мети. Можуть добре описати дорогу, маршрут. Більше уваги приділяють фактам, ніж ставленню до них. Добре орієнтуються в новій незвичайній обстановці. Не схильні вуалювати свої негативні прояви, рідше хитрять. При конфліктах одне з одним воліють самі розібратися в суперечці. Рідше за дівчаток скаржаться дорослим. Хлопчиків важче привчити до самообслуговування. Нерідко може бути розрив між рівнем розвитку інтелекту і навичками самообслуговування. Вони мало піклуються про свою зовнішність. Спокійніше за дівчаток ставляться до похвали чи осуду. Їх важче змусити сміятись або плакати. При отриманні зауважень з боку дорослих, реагують насамперед на його справедливість, а не на тон висловлення. Даючи хлопчикові завдання, поясніть, для чого це потрібно виконати.

Консультувала практичний психолог Бабій А. В.