Що може зіпсувати дитяче свято? Консультація з обговоренням для музичних керівників та вихователів

Незручний одяг

Ситуація. П'ятирічна Оленка з нетерпінням очікувала новорічне свято, де вона буде феєю. Мама підготувала для неї сукню з пишною спідницею на криноліні та великими сяючими крилами. Однак під час свята виявилося, що сідати на стільчик у такій сукні незручно, а крила заважають грати в ігри.

Коментар. Головне в одязі для свята - він має бути зручним. Якщо дитині заважає тугий комірець, великий капелюх чи «кусючі» колготки, насолодитися святом вона не зможе. Порадьте батькам, щоб вони приміряли на дитину карнавальний костюм перед купівлею. Нехай вона в ньому підніме руки вгору, нахилиться, присяде та пострибає. Якщо дитині незручно рухатися, то купувати костюм не варто.

Громіздкі декорації

Ситуація. Педагоги дитячого садка зробили для випускного свята декорацію з картону у вигляді великого замку. За задумом, діти мали виходити в зал через ворота цього замку. Однак картонна конструкція не витримала й посеред свята почала хилитися та перекрила вихід з музичної зали.

Коментар. Не псуйте дитяче свято недоречними декораціями. Не використовуйте занадто великі чи, навпаки, замаленькі предмети. Декорації мають бути доступними для споглядання всім присутнім. Подбайте про мобільність і транспортабельність декорацій. Переконайтеся, що вони не заважатимуть дітям грати, танцювати, бігати тощо. Також зверніть увагу, чи не перекривають декорації виходи з музичної зали.

Недоречні атрибути

Ситуація. Музичний керівник/вихователь до кожної гри святкової розваги дібрав багато незвичних атрибутів. Проте не всі з них були зручними для дітей. Зокрема, під час естафети, замість м'ячів, дітям запропонували великі паперові кулі. Уже перша дитина її зім'яла, і решті грати було нецікаво. До того ж ще й фарба, якою були вкриті кулі, залишила сліди на руках та одязі дітей.

Коментар. Дотримуйте санітарних норм та екологічної чистоти в підготовці реквізиту: ідеться про матеріали, з яких виготовлені предмети, фарби, клей тощо. Обирайте предмети з безпечними формами - припустимої ваги, без гострих країв і надто дрібних деталей. Відмовтеся від реквізиту, що може зашкодити здоров'ю чи є травмонебезпечним. Не захаращуйте дитяче свято багатьма предметами, добирайте лише найпотрібніший та найефективніший реквізит.

Страшні персонажі

Ситуація. На святковий ранок у молодшу групу завітав Бармалей, який захотів вкрасти у дітей подарунки. Це була лялька, якою керував вихователь. Діти насторожено відреагували на появу такого персонажа, а кілька з них навіть перелякалися й розплакалися.

Коментар. У дитячих святах не має бути іграшок і персонажів, які можуть спричинити в дитини негативні емоції. Якщо за сценарієм передбачено, що до дітей завітає невідомий для них персонаж, проведіть попередню роботу. Зокрема, розкажіть дітям про нього, покажіть ілюстрації, намалюйте під час занять його портрет тощо. Також поспілкуйтеся з батьками дітей та з'ясуйте про їхню участь у різних святкових заходах за участю негативних персонажів і реакцію дітей на них.

Несправні прилади

Ситуація. Під час новорічного свята діти чекали на диво - яскраві вогники на ялинці. Проте, коли вони промовили чарівні слова, вогники не загорілися.

Коментар. Напередодні свята перевірте справність вимикачів, розеток, пристроїв для ілюмінації тощо. Проведіть інструктаж для педагогічних працівників, як і якими матеріалами можна прикрашати музичну залу та групи дитячого садка. Не використовуйте електричні прилади, якщо вони не відповідають вимогам безпеки або мають механічні пошкодження.

Гучна музика

Ситуація. Чотирирічний Максим щосили намагався співати пісню для мами під час весняного свята. Проте фонограма була занадто гучною і хлопчик розхвилювався, що мама його не почує. Тож замість співу постійно переходив на крик.

Коментар. Рівень шуму під час дитячого свята має відповідати санітарним нормам. Якщо музика занадто гучна, діти не слухають, не чують, не прислухаються до звуку. Тому часто викрикують, намагаються переспівати-перекричати всіх. Тож музичний супровід має бути помірним і якісним. Погане звучання зіпсує навіть геніальну пісню чи танець. Тому якщо не знайшли якісної фонограми, ліпше замініть її інструментальним супроводом.

Складний зміст

Ситуація. Для випускного свята вихователь і музичний керівник обрали сюжет відомого мюзиклу. Свято викликало захоплення в більшості батьків. Проте діти так і не зрозуміли, у чому полягав сюжет і які у них були ролі.

Коментар. Зміст свята має відповідати віку дітей. Щоб діти отримали задоволення від участі у святі, вони мають розуміти, що і для чого роблять. Що менші діти, то простішим має бути зміст і зрозумілішою мова пісень і віршів. Тож не намагайтеся зробити з дитячого свята шоу для батьків. Натомість добирайте зрозумілі для дітей образи, пісні та ігри. Звертайте увагу на інтереси дітей та їхні вікові можливості.

Психологічний тиск

Ситуація. Вихователь дуже турбувався про те, щоб діти добре поводилися під час свята. Тому постійно нагадував їм правила поведінки та погрожував, що ті, хто галасуватиме й не слухатиметься, подарунки не отримають.

Коментар. Не перетворюйте свято на випробування для дитини. Не робіть їй багато зауважень і не погрожуйте покаранням, якщо зробить щось не так. Натомість зосереджуйте увагу дитини на рисах характеру чи вміннях, які допоможуть їй виступити. Наприклад: «Ти виразно читаєш вірші», «Тобі вдалося запам'ятати всі слова й танцювальні рухи», «Мені подобається твоя наполегливість», «Я бачу, що тобі важливо, щоб усе було красиво» тощо. Подбайте, щоб після свята в дитини залишилися позитивні емоції, а не острах перед майбутніми виступами.

Джерело: Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу» №12/2021