Як сформувати у дітей позитивне ставлення до школи. Групова онлайн-консультація для батьків майбутніх першокласників

Уже багато років проблема готовності дитини до школи залишається на піку популярності. Педагоги та батьки майбутніх першокласників інколи дезорієнтовані псевдо вимогами, які не враховують ні вікових особливостей розвитку дошкільника, ні індивідуальних можливостей шестирічної дитини. Тому всім учасникам освітнього процесу важливо відчувати професійну підтримку на складному шляху підготовки дитини до навчання у НУШ. Щоб дитина легше адаптувалася до шкільного життя, потрібно приділити увагу психологічній готовності до навчання у школі. Це сукупність морфофізіологічних і психологічних особливостей дитини старшого дошкільного віку, зокрема, наскільки в неї сформовані: нервова система; особистісні якості; психічні процеси.

Під час підготовчої роботи до навчання у школі потрібно навчити дошкільників комунікувати з однолітками та дорослими. Щоб дитина могла вибудовувати успішні комунікації, потрібно у неї сформувати:

- лідерські якості і навички;

- адекватну самооцінку;

- потребу в спілкуванні з іншими;

- уміння приймати інтереси групи дітей.

Щоб дитина позитивно ставилася до школи, потрібно мотивувати основну передумову навчальної діяльності - інтерес до навчання. Проте робити це потрібно не під час занять, а під час ігор, бо саме гра є провідним видом діяльності дошкільників. Тому аби зацікавити дітей навчанням у школі, проведіть серію сюжетно-рольових і режисерських ігор «Школа». А ще, готуючи дитину до школи:

  • організуйте екскурсію до школи та класу, де діти навчатимуться;
  • розгляньте й обговоріть зміст картин, ілюстрацій та листівок із зображенням учителів, школярів, класної кімнати;
  • прочитайте та обговоріть із дітьми твори художньої літератури про школу;
  • перегляньте разом короткі відеоролики про шкільне життя.

У квітні-травні потрібно провести цикл бесід про школу та шкільні правила, взаємини учителя та учнів. Це дасть змогу з'ясувати уявлення та очікування дітей щодо майбутнього шкільного життя.

Ось перелік орієнтовних запитань для бесід із шестирічками:

- Навіщо потрібно вчитися? А ви хочете вчитися? Чому?

- Яким ви собі уявляєте вчителя?

- Що необхідно учням, щоб навчатися у школі?

- Як можна здогадатися, що знаходишся у будівлі школи?

- Що учні роблять під час уроків?

- Що учні можуть робити під час перерви? 

Отже, щоб сформувати у дітей позитивне ставлення до школи, потрібно правдиво розповідати дитині про школу. Про те, як проходять уроки, як потрібно себе поводити на уроках та на перервах. Не можна залякувати дітей школою, а потрібно розповісти дітям про усі переваги навчання у школі. 

Використані джерела:

1.    Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу» № 5/ 2020

2.  Інтернетресурс

                                                                                                                                                          Підготувала вихователь Ольга Парчук