ЩО СЛІД ЗНАТИ БАТЬКАМ ПРО РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ДИТИНИ? Пам'ятка-порадник для батьків

Пам'ятка-порадник для батьків 

  • Соска шкідлива, якщо дитина ссе її довго й часто. По-перше, у неї формується високе (готичне) піднебіння, яке впливає на формування правильної вимови звуків. По-друге, соска заважає мовленнєвому спілкуванню. Замість вимови слів дитина спілкується за допомогою жестів і пантоміміки.
  • Артикуляційна гімнастика - це гімнастика для губ, язика, нижньої щелепи. Навчіть малюка перед дзеркалом відкривати й закривати рота, піднімати язика вгору, робити його широким/вузьким, утримувати у правильному положенні.
  • Швидке мовлення - неприпустиме у розмові з дитиною. Говоріть зрозуміло, чітко, правильно, використовуючи як «дитячі», так і «дорослі» слова (це машина - бі-бі, а ось собака - гав-гав). Не дозволяйте дитині говорити швидко. Завжди розповідайте про те, що бачите.
  • Пам'ятайте: якщо для вас усе навколишнє знайоме і звичне, то маляті з усім, що нас оточує, потрібно познайомитися. Пояснюйте йому, що дерево росте, а квітка цвіте, навіщо на ній бджола. Від вас залежить, як розвиватиметься ваш малюк.
  • Головні складові гарного мовлення: правильність, чіткість, виразність, помірні темп і гучність, багатство словникового запасу й інтонаційна виразність. Таким має бути ваше мовлення.
  • Дихальна гімнастика важлива у становленні мовлення. Щоб виробити правильний повітряний струмінь, необхідний для вимови багатьох звуків, навчіть дитину дути струменем на легкі іграшки, кульки, кораблики на воді (Щоки надувати не можна!).
  • Ілюстрації у дитячих книжках, відповідні до віку дитини, - прекрасний посібник для розвитку мовлення. Розглядайте з дітьми ілюстрації, говоріть про те, що зображено на них; нехай вона відповідає на запитання: Де? Хто? Коли? Що робить?
  • Фольклор - найкращий мовленнєвий матеріал, накопичений народом століттями. Потішки, приказки, скоромовки, вірші, пісеньки розвивають мовлення дітей та із задоволенням ними сприймаються.
  • Ліворукість - не відхилення, а індивідуальна особливість людини, і переучувати її не можна. Це може спричинити неврози і заїкуватість. Але якщо дитина вправно користується обома руками або ще не звикла до переваги якоїсь однієї, слід нагадувати і привчати її працювати правою.

Підготувала вчитель-логопед Анастасія Єрчик