Орієнтовна схема аналізу заняття, на якому були присутні колеги вихователя

                  Аналіз заняття у процесі загальної дискусії (К. Крутій)

Зауважимо, що аналіз відкритого перегляду заняття має свої відмінності від повсякденного.

1. Вступне слово директора (вихователя-методиста)

  • Дається коротка характеристика педагога (освіта, скільки працює в групі, основні професійні досягнення, над якою темою працює поглиблено  тощо).
  • Повідомляється мета, що стоїть перед аналізом заняття.
  • Надається слово вихователю, заняття якого аналізується.

2. Короткий аналіз вихователем свого заняття

  • Що виконано із запланованого?
  • Який новий елемент уведений у процес розвитку, навчання і виховання?
  • Розкриваються інтерактивні методи, які були задіяні на занятті.
  • Чи досягло заняття мети?

3. Виступ присутніх на занятті

  • Відповідно до своїх записів і вражень з'ясовується, що було незрозуміло на занятті.
  • Під час аналізу заняття особливу увагу необхідно звертати на мету і наявність цільових завдань, на вміння ставити їх перед дошкільниками на відповідних етапах заняття, конкретизувати найбільш суттєве у змісті пропонованого матеріалу;
  • Робиться висновок про повне чи часткове досягнення мети заняття, коли якесь цільове завдання або не ставилось перед дошкільниками, або не передбачалось педагогом, або ж намічалось, але за браком часу не вирішувалось (установлюються причини часткового досягнення мети, і вноситься корекція способу її формулювання).
  • Характеристика позитивних і невдалих сторін заняття. Рекомендується, що можна запозичити із цього заняття для роботи інших педагогів.
  • Висловлюються зауваження і пропозиції.

4. Узагальнення і висновок з аналізу відвіданого заняття (веде особа, яка керує аналізом).

  • Вирішуються спірні питання, якщо вони мали місце в ході аналізу.
  • Узагальнюються висловлювання присутніх на занятті.
  • Дається глибокий аналіз заняття. Особлива увага надається новому елементу в освіті дошкільників, уведеному на занятті. Аналізується якість складання плану заняття. Робляться висновки із заняття.
  • Висловлюються пропозиції вихователю і рекомендується література для поліпшення якості заняття (за потреби).

5. Прикінцеве слово вихователя, який проводив заняття

Висловлюється думка за виступами тих, хто аналізував заняття, згоден чи ні з висновками і пропозиціями.

За матеріалами вебінару К. КРУТІЙ "Підготовка та проведення відкритого перегляду занять і заходів: що є пріоритетом - діти чи зміст?"