А Н К Е Т А за матеріалами семінару-практикуму "Розвиток мовлення і навчання рідної мови дітей раннього та дошкільного віку: сучасні підходи"

Анкетуванна проводиться за результатами проведення семінару-практикуму з освітнього напряму "Мовлення дитини"

                                 А Н К Е Т А

Шановні вихователі! 

З метою вдосконалення вашої професійної та фахової майстерності з проблеми мовленнєвого розвитку дошкільників у сучасному ЗДО, просимо дати короткі і чіткі відповіді на запитання анкети, сформовані за матеріалами онлайн-семінару-практикуму з проблеми «Розвиток мовлення і навчання рідної мови дітей раннього і дошкільного віку: сучасні підходи». Результати анкетування будуть ретельно обговорені і доведені до вашого відома, що дасть змогу правильно спланувати нашу подальшу методичну та освітню діяльність з освітнього напряму  «Мовленння дитини».

Дякуємо за співпрацю!

1. Що ви вкладаєте у поняття «комунікативно-освітній простір ЗДО»?  

2. Яку модель організації освітнього процесу ви використовуєте у своїй професійній діяльності в умовах воєнного стану? Обґрунтуйте свій вибір  

3.  Які засоби онлайн-комунікації з учасниками освітнього процесу використовуєте

4.  Яка, на вашу думку, мета комунікативно-мовленнєвого середовища у ЗДО?

5.  Якими формами організації освітньо-мовленнєвої роботи з дошкільниками послуговуєтеся найчастіше? Чому?  

6.  Які види мовленнєвих занять за змістом реалізації мовленнєвих завдань використовуєте найчастіше у практичній роботі з дошкільниками?  

7.  Як часто впроваджуєте інтегровані мовленнєві заняття?  

8.  Що вважаєте основною формою організованої пізнавальної діяльності у розвитку мовлення і навчанні дошкільників рідної мови?  

9.  З якого віку рекомендується проводити спеціально організовані заняття з розвитку мовлення і навчання дошкільників рідної мови (часто вживають «мовленнєвого спілкування»)?  

10. Із 25 основних вимог до організації і проведення мовленнєвих занять назвіть п’ять, на вашу думку, найпріоритетніших (відповідь позначте числом за порядком вимог

11. Яка основна мета занять з розвитку мови та мовленнєвого спілкування?  

12. До яких методів розвитку мовлення і навчання дошкільників рідної мови відносяться ігри-інсценівки? Переказ? Екскурсії-огляди?  

13. Із важливих словесних прийомів розвитку мовлення і навчання дошкільників рідної мови який вважаєте найпріоритетнішим?  

14. Які засоби навчання дітей рідної мови використовуєте у практиці своєї роботи?  

15. Який засіб навчання дітей рідної мови вважаєте пріоритетним?  

16. На що спрямовані інноваційні методи і технології навчання дітей рідної мови і мовленнєвого спілкування?  

17. Яким інноваційним методам і технологіям навчання дітей рідної мови і мовленнєвого спілкування надаєте сьогодні перевагу?  

18. Що покладено в основу інтерактивних методів розвитку мови і навчання дошкільників рідної мови?  

19. Які інтерактивні методи використовуєте найчастіше на заняттях з розвитку мови і навчання дошкільників рідної мови?  

20. Як методично правильно скласти програмові завдання до комплексного мовленнєвого заняття?  

21. Як рекомендується об’єднувати дітей на мовленнєве заняття?  

22. Які види мовленнєвих занять проводяться з дітьми раннього віку?  

23. Яка тематика занять з розвитку мови і мовленнєвого спілкування у групі дітей раннього віку?  

24. Назвіть основні завдання формування лексичної компетентності дошкільників (за віковими категоріями)  

25. Назвіть основні методи словникової роботи з навчання дітей рідної мови  

26. Що включає у себе поняття «граматична правильність мовлення

27. Назвіть основні завдання формування граматичної компетентності дошкільників (за віковими категоріями)  

28. Що є, на вашу думку, найефективнішим методом формування граматичної правильності мовлення дошкільників

29. Які види зв’язного мовлення дошкільників ви знаєте?  

30. Які ефективні методи діалогічного мовлення практикуєте у роботі з дошкільниками?  

31. До якого виду зв’язного мовлення відносяться творчі розповіді дітей?  

32. У навчанні дітей розповіді які прийоми використовуєте найбільше?  

33. Які сюжетні картини використовуються у навчанні дітей розповіді за їх змістом?  

34. Які творчі розповіді на наочній основі практикуєте з дітьми найчастіше?

35. Які види переказу доцільно використовувати у старшій групі

36. Сформулюйте визначення монологічної компетентності.  

37. Якою бачите послідовність навчання дошкільників елементів грамоти?  

38. Які ви ставите перед собою завдання щодо навчання дітей звукового аналізу слів?  

39. Який ваш алгоритм дій з навчання дітей звукового аналізу слів?  

40. Який ваш алгоритм з ознайомлення дітей з графічним зображенням звуків – буквами?  

41. Які завдання передбачають заняття з підготовки руки дитини до письма?  

42. Якою має бути тривалість занять з підготовки руки дитини до письма?  

43. Скільки часу допустимо відводити на безпосереднє письмо (проведення ліній дітьми)?  

44. Яку систему занять з підготовки руки дитини до письма ви впроваджуєте?  

45. Як ви розумієте дотримання принципу наскрізного планування мовленнєвих завдань?  

46. Які завдання вирішуються на спеціальному занятті з мовленнєвого спілкування? Назвіть іншу термінологію спеціального заняття.  

47. Звідки вихователь черпає тематику мовленнєвих занять

48. Як ви плануєте індивідуальну роботу з мовленнєвого спілкування?  

49. З якого віку рекомендується вчити дітей відповідати реченнями

50. Які форми та засоби використовуєте в освітньо-мовленнєвій роботі з дошкільниками задля популяризації державної мови?

 

Дякуємо за ваші відповіді!