Конспект ранкової зустрічі на тему «Наша рідна мова» Молодша група

Мета: формувати базові якості дошкільника: піклування один про одного, відчуття емоційної безпеки і єдності в групі, вміння вислухати; вчити розуміти, що мова складається зі звуків, розрізняти їх різновиди; формувати позитивне ставлення до свого імені, до розуміння, що лагідне звертання допомагає встановлювати дружні зв'язки; розвивати мову, пам'ять, емоційний інтелект, інтонаційну виразність мовлення; виховувати інтерес до рідної мови.

            Хід ранкової зустрічі

I. Привітання

 Ранкові привітання за бажанням дітей відповідно до вибору   емблеми. Формування кола за сигналом дзвіночка.

 Вихователь: - Дзвіночок гучно лунає - діток у дружнє коло скликає.

 Діти стають у коло і вітаються всі разом.

                   Треба дружно привітатись: «Добрий день!»

                   Дружно, голосно сказати: «Добрий день!»

                   Тихо, лагідно сказати «Добрий день!»

                   Вліво, вправо повернутись,

                   Один одному всміхнутись,

                   Ще раз дружно привітатись «Добрий день!»

ІІ. Обмін інформацією

 Вихователь: - Діти, скажіть мені, будь ласка, чому ви так сьогодні по святковому одягнулися? (Відповіді дітей)

- Яке сьогодні свято? (Свято рідної мови)

- Якою мовою ви розмовляєте, чому? (Відповіді дітей).

Дидактична вправа «Мова яка?»

 Вихователь: - Нашу мову називають по різному. Якщо вона така, як мамині руки, вона яка? (Лагідна) Така, як пухнасте кошеня. (Ніжна) Така гарна, як калина. (Калинова)  Мелодійна, як пісня солов'я. (Солов'їна)  Коли вона наша, то вона нам яка? (Рідна)

-  Діти, мова складається з різних звуків. Є звуки мовні, є звуки природні, є звуки предметні.

Діти слухають фрагмент грамзапису співу пташок та шуму вітру.

- Що ви почули? (Відповіді дітей)

Вихователь: - Так, діти, спілкується природа. А хочете почути, як спілкуються предмети?

Рухлива гра «Хованки»

Мета: вчити дітей діяти за сигналом, створювати емоційний настрій.

Діти ховаються у роздягальні у свої шафки, або за ширмою. Вихователь промовляє віршовані рядки і грає на сопілочці.

                       Я кімнатою ходжу, діток не знаходжу.

                       Ну, куди ж мені піти, щоб малюків знайти?

                       Слід сопілочку дістати та гучніш на ній зіграти.

                       Всі почують та прийдуть, танцювати враз почнуть.

Діти вибігають і танцюють, щойно сопілочка припиняє грати. Вихователь пропонує знову заховатись. Наступний раз змінюється музичний інструмент (брязкальце, бубон тощо).

Вихователь: - Коли дитинка тільки народжується, вона відразу ж чує своє ім'я, яким її назвали, до неї звертаються дорослі, кличуть її. Кожне ім'я має своє значення. А у вас є ім'я? Скажіть мені, як вас звати? (Відповіді дітей). Давайте послухаємо Софійку, вона розповість нам про своє ім'я.

«Крісло автора»

Мета: повідомити про значення і походження свого імені. Дитина розповідає, сівши на стільчик попереду - «крісло автора».

ІІІ. Спільна діяльність

Гра «Заховаюсь під хустинку»

Мета: формувати позитивне ставлення до свого імені і імені навколишніх; вчити змінювати й утворювати лагідну пестливу форму імені, мотивуючи, що лагідне звертання допомагає встановити дружні зв'язки та згуртувати дитячий колектив.

Діти сидять, закривши очі, а вихователь накриває дитину хустиною і відкриває лише тоді, коли діти відгадають ім'я і лагідно, пестливо покличуть малюка. Дитина відповідає: «Ку-ку, я тут!»

Вихователь: - Наша мова багата на різні гарні та добрі слова, забавлянки, мирилки, лічилки, заклички. Давайте пригадаємо вашу першу забавлянку «Ой, ладусі, ладки, ладки».

Діти розповідають забавлянку, інсценуючи її за допомогою рухів.

Вихователь: - А зараз давайте пригадаємо пальчикову вправу «Сорока-ворона» і зробимо її своєму товаришеві.

Пальчикова вправа «Сорока-ворона» (робота в парах)

Вихователь: - Скажіть, малята, коли наша мова буде весела?

Інтерактивна вправа «Мова - весела, мова - сумна»

 Орієнтовні відповіді дітей:

- Мова весела, коли вживаємо ввічливі слова.

- Мова весела, коли вчимо вірші.

- Мова весела, коли не вживаємо образливих слів.

- Мова весела, коли говоримо тихо, привітно, не кричимо і т д.

Вихователь: - А коли мова буде сумна?

Орієнтовні відповіді дітей:

- Мова сумна, коли говоримо образливі слова.

- Мова сумна, коли ми не вітаємося і не кажемо ввічливих слів.

-  Мова сумна, коли говорити сердитим голосом.

-  Мова сумна, коли не слухаєш маму і тата і т.д.

IV. Щоденні навини.

Розгляд інформаційного стенду «Пора року, погода сьогодні, день сьогодні»

Діти відмічають стрілочками на стенді пору року, погоду і день тижня.

Гра «Розвідники»

Вихователь пропонує знайти у групі щось на думку дітей українське, національне і стати тихенько біля нього. Вихователь перевіряє знахідки (український рушник, посуд, лялька у національному одязі, народні іграшки, національний прапор та ін.)

«Дошка щоденних новин»

Вихователь: - Сьогодні, діти, уся наша країна Україна та усі країни світу відзначають День рідної мови. Ми з вами сьогодні будемо ще багато говорити про нашу рідну українську мову, вчити вірші, лічилки, мирилки, грати у цікаві українські народні ігри, читати ваші улюблені казки нашою рідною мовою. Протягом цього тижня ми також будемо робити багато хороших справ і славити Україну та нашу рідну українську мову.

Підсумок ранкової зустрічі. - На честь нашого свята рідної мови я хочу подарувати вам напам'ять ці чудові емблеми «Я люблю рідну мову».

Вихователь роздає кожній дитині тематичну емблему та бажає миру і вдалого дня.

Підготувала вихователь Ніна СЕНЮК