ПРОПОЗИЦІЇ до проєкту ЗУ «Про дошкільну освіту» № 6172 від 12.10.2021, який знаходиться на розгляді Кабінету Міністрів України

На e-mail uaror@ukr.net  

Педагогічний колектив

Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

смт. Квасилів

вул. Молодіжна, 26

Рівненської обл.

30.10.2021

Стаття 22. Педагогічна рада 

п.3 варто доповнити:

- схвалює Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти

- заслуховує звіти педагогічних працівників за міжатестаційний період

Стаття 24. Піклувальна рада закладу дошкільної освіти

п.4 доповнити

-  ... , крім тих, чиї діти є вихованцями цього закладу дошкільної освіти.

Стаття 25. Освітній процес (доповнити) у закладах дошкільної освіти  

п.4 потребує переосмислення та спрощення змісту, оскільки викладений надто теоретично і науково як для роботи з дітьми дошкільного віку.

Стаття 27. Інклюзивне навчання у закладі дошкільної освіти

п.3 другий абзац викласти у такій редакції:

Індивідуальна програма розвитку розробляється командою психолого-педагогічного супроводу, до складу якої входять: керівник закладу дошкільної освіти, вихователь-методист, сестра медична старша, вихователі, практичний психолог, асистент вихователя, асистент дитини, соціальний педагог, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог (та інші спеціалісти), батьки дитини.

Стаття 29. Державний стандарт

п.1 потребує повного перегляду, оскільки зроблена заміна окремих понять та перенесення деякого змісту від початкової школи.

Стаття 34. Атестація та сертифікація педагогічних працівників

п.1 абзац другий викласти у такій редакції:

За результатами атестації визначається відповідність або невідповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія (тарифний розряд) та може бути присвоєне або підтверджене педагогічне звання.

Стаття 35. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти

п.3 викласти у такій редакції:

Щорічно, до 25 грудня, педагогічні працівники надають керівнику закладу дошкільної освіти свої пропозиції щодо видів, форм, суб'єктів підвищення кваліфікації, на основі яких педагогічна рада формує та ухвалює річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, яким передбачено види, форми, суб'єкти підвищення кваліфікації, кількість годин на кожного педагогічного працівника, строки проходження підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Стаття 37. Учасники освітнього процесу у сфері дошкільної освіти

п.1 доповнити:

асистент вихователя

помічники вихователів

Стаття 42. «Педагогічні працівники у сфері дошкільної освіти, їх права та обов'язки» 

п.1 доцільно викласти у такій редакції:

На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають неповну вищу та вищу фахову педагогічну освіту, володіють державною мовою... (і далі по тексту). У разі виробничої необхідності на посаду педагогічного працівника можна прийняти особу, яка має педагогічну\вищу педагогічну освіту та\або професійну кваліфікацію вихователя у закладі дошкільної освіти, володіє державною мовою або володіє державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без українського громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров'я якого дозволяють виконувати професійні обов'язки.

 п.2 абзац 5 доповнити «... з додатковою оплатою праці, передбаченою у колективному договорі»

Стаття 43. Трудові відносини та оплата праці у закладі дошкільної освіти»

п.4 педагогічне навантаження на тиждень замінити у такому порядку:

вихователя - 25 год

вихователя-методиста - 30 год

асистента вихователя - 30 год

практичного психолога - 36 год

п.7 викласти у такій редакції

Тривалість відпустки педагогічних працівників закладу дошкільної освіти становить 56 календарних днів. Тривалість відпустки помічників вихователів становить 30 календарних днів.

Колективне звернення

професійної спільноти вихователів-методистів закладів дошкільної освіти  

Педагогічна спільнота вихователів-методистів ЗДО неухильно просить цим Законом змінити їх педагогічне навантаження, а отже і умови праці, із 36 на 30 год на тиждень у зв'язку з тим, що:

  • значно збільшуються вимоги до посади вихователя-методиста, що не завжди передбачено посадовою інструкцією;
  • збільшується перевантаження у роботі, особливо у період розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, оскільки доводиться працювати понад нормований робочий час, навіть у вихідні дні;
  • збільшилася кількість ділової документації, що веде за собою розширення об'єму номенклатури справ вихователя-методиста та ЗДО в цілому;
  • збільшується кількість різновидів методичних заходів у закладі та за його межами, що веде за собою значні затрати часу на їх повноцінну і результативну підготовку;
  • посилюються вимоги до аналізу та контролю освітнього процесу, комплексного самоаналізу освітньої діяльності в умовах розбудови ВСЗЯО та ведення відповідної документації;
  • посилюються вимоги щодо діяльності методичного кабінету, його наповнення та оснащення відповідно до заявлених сучасних вимог;
  • значно збільшується тривалість часу роботи вихователя-методиста за комп'ютером, що негативно впливає на самопочуття і стан здоров'я;
  • попри волю та згоду на вихователів-методистів перекладена додаткова неоплачувана робота з ведення та функціонування сайтів ЗДО, оновлення яких проводиться найчастіше поза межами робочого часу та у вихідні дні; є велика необхідність введення до штатів ЗДО посади адміністратора сайту!
  • збільшення об'єму роботи призводить до того, що складання річного плану роботи ЗДО, Програми розвитку та іншої супутньої документації частіше всього проводиться вихователем-методистом у період його відпустки і т.д.  

Неприпустимо, щоб відпустка педагогічних працівників ЗДО, окрім вихователів, залишалася на рівні 42 календарних днів, коли ставилася правомірна і слушна вимога про 56 календарних днів для усіх педагогічних працівників. Тарифні ставки педагогічних працівників дошкільної ланки освіти і до сих пір зведено до мінімальної зарплати в Україні, що є неприпустимим і може призвести до «вимивання» високопрофесійних педагогічних кадрів із ЗДО.

Дякуємо за розуміння з надією прийняти наші пропозиції до уваги та цим Законом покращити умови праці усіх педагогічних працівників закладів дошкільної освіти!

Підготувала вихователь-методист Раїса Семенюк