Довідка за результатами моніторингу якості освіти у Квасилівському ЗДО на кінець 2020/2021 н.р.

ДОВІДКА

за результатами тематичного контролю «Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі в дошкільній та початковій ланках освіти» у старших групах №2, 7, 10, 11 та інших вікових групах дошкільного навчального закладу

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» щодо обов'язкового виконання Базового компонента дошкільної освіти та вимог діючих програм, річного плану роботи ДНЗ на 2020-2021 навчальний рік, наказу завідувача по Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) від 03.09.2020 року року №17 «Про проведення моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників», з метою забезпечення контролю за діяльністю педагогічних працівників, якістю освітньої роботи з дітьми, визначення результативності освітнього процесу, оцінки рівня засвоєння знань та сформованості життєвої компетентності дошкільників в усіх старших групах №2, 7, 10, 11 (та паралельно в інших вікових групах) було здійснено тематичний контроль «Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі в дошкільній та початковій ланках освіти»,  який тривав  з 15 квітня по 14 травня 2021 року.

Мета тематичного вивчення: проаналізувати роботу вихователів щодо якості надання освітніх послуг, виконання дошкільниками державних стандартів дошкільної освіти та визначити рівень сформованості їх життєвої компетентності згідно вимог Програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі».

Тематичний контроль проводився у:

- старшій групі №2 (вихователі  Патій І.В., Нестерчук А.Ф.);

-  старшій групі №7 (вихователі Новосад Т.В., Малютіна О.В.);

-  старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.);

-  старшій групі №11 (вихователі Шум М.М., Бернацька Г.Ю.);

-  всіх інших вікових групах (за результатами педагогічного обстеження).

Тематичне вивчення проводили:

  • Лисак О.М. - завідувач;
  • Семенюк Р.Ф. - вихователь-методист;
  • Віннічук Ю.М. - практичний психолог.

Питання, які вивчалися:

1.  Визначення рівня життєвої компетентності дошкільників з усіх освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

2.  Визначення показників фізичного розвитку дошкільників та медичних критеріїв готовності старших дошкільників до шкільних навантажень.

3.  Визначення показників музичного розвитку дошкільників.

Протягом навчального року педагогічні працівники Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) ретельно опрацьовували всю нормативно-правову базу, яка стосується організації освітнього процесу в дошкільному закладі. Важливими документами стали інструктивно-методичні листи МОН щодо організації та планування освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році та лист від 19.04.2018 р. «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», спрямовані на неухильне виконання програми розвитку дошкільників та БКДО.

Перевіркою встановлено, що дошкільний заклад, в основному, забезпечений всіма необхідними в освітній роботі навчально-методичними посібниками, які постійно поповнюються, програмами, демонстраційним навчально-ігровим матеріалом, дитячою літературою, необхідною для занять з дітьми тощо. Вихователі не використовують у роботі програм, які не пройшли  експертної оцінки на державному рівні. У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив закладу продовжував працювати за оновленою програмою «Я у Світі»-2019. Вибір програми погоджений з батьками, які є також учасниками освітнього процесу.  

Наступність у роботі закладів дошкільної та загальної середньої освіти передбачає взаємозв'язок змісту, методів, прийомів, організаційних форм роботи з дітьми, а також підготовку дитини до школи і її адаптацію до нових умов навчання, виховання й розвитку. Саме дитячий садок забезпечує готовність дитини до нових знань, умінь і навичок, якими дитина має оволодіти у школі.

В умовах реалізації концепції та завдань Нової української школи багато уваги приділяється формуванню у дошкільників цілісної системи знань, умінь і практичних навичок з усіх освітніх ліній БКДО, їх життєвої компетентності та здатності продовжити навчання. Якості дошкільної освіти надається сьогодні особлива увага.

У ході підсумкового контролю встановлено, що на виконання вимог БКДО та програми всі педагогічні працівники закладу дбають про організацію розвивального простору у вікових групах - головної умови реалізації завдань програми та надання якісної дошкільної освіти. Створення різноманітного предметно-ігрового розвивального середовища в групах дозволяє забезпечити психолого-педагогічні умови повноцінного і різнобічного розвитку дітей, виховання їх ініціативності та творчості. Стимулюванню творчості педагогів у вирішенні даної проблеми сприяли огляди-конкурси закладу та груп до нового навчального року,  садові огляди-конкурси різної тематики.

У Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) створені належні умови для виховання і навчання дітей в умовах впровадження концепції Нової української школи. У всіх вікових групах є загальне ігрове середовище, до складу якого входять розвивальні осередки:

  • набори корпусних дитячих меблів відповідно до росту дітей;
  • шафи для іграшок - сенсорних, моторних, спортивно-моторних, технічних, образних, іграшок-тварин, музичних тощо;
  • килим для будівельно-конструктивних ігор;
  • куточок самостійної художньої діяльності;
  • столики для настільно-друкованих ігор;
  • атрибути для сюжетно-рольових ігор;
  • куточок розвивального навчання (креативний) та інші тематичні куточки, що зацікавлюють дітей і підказують зміст їхньої діяльності тощо.

 Освітній процес у закладі проводиться з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. Всі розвивальні осередки (куточки) оснащуються, по можливості, у відповідності до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН № 1633 від 19.12.2017.

Адміністрацією закладу та методичною службою систематично тримається на контролі стан освітньої роботи з дошкільниками. Орієнтовними критеріями оцінки освітньої роботи у вікових групах є:

- повнота та відповідність створених умов для успішного вирішення завдань розвитку, навчання та виховання дітей з різних  освітніх ліній БКДО та  програми, за якою працює заклад;

- раціональність співвідношення всіх основних видів діяльності в режимі дня залежно від віку дітей;

- взаємозв'язок між різними напрямками освітньої роботи відповідно до розділів програми та видів діяльності дітей  (забезпечення принципу інтеграції);

- різноманітність та доцільність застосування різних форм роботи з дітьми з кожного розділу програми;

- ефективність використання педагогами сучасних методів та прийомів роботи з дітьми з різних розділів програми;

- рівень виконання дітьми вимог програми;

- творчий підхід, самостійність, гнучкість і креативність мислення педагогів у застосуванні готових методик, апробації інноваційних технологій, впровадженні досвіду роботи з різних напрямів тощо.

Проблема наступності між двома ланками світи піднімалася протягом навчального року. На допомогу педагогічним працівникам у належному виконанні програми та активному вирішенні основних пріоритетних завдань дошкільної освіти було підготовлено і проведено у закладі в умовах адаптивного карантину ряд методичних онлайн-заходів:

- інтерактивний семінар на тему «Удосконалення професійної творчості педагога» (22.10.2021);

- садові методичні об'єднання з проблеми «Використання ІКТ-технологій в освітньому просторі ДНЗ» з практичними показами сучасних занять (Момоток Т.Р., Вернюк С.В., Віннічук Ю.М., Павлюк Ю.А., Бенюк О.В., Ревер О.Є., Парчук О.М., Рудяк Т.М.), педагогами, які атестувалися;

- огляд-конкурс на кращу картотеку дидактичних ігор (березень 2021року);

- підготовка та проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності дошкільників (2р\рік);

- підготовка та проведення Тижня рідної мови (лютий 2021року);

- консультації щодо особливостей організації і планування освітнього процесу в ДНЗ тощо (матеріали консультацій періодично розміщувалися на сайті та опрацьовувалися педагогами, батьками).

Педагогічні працівники Квасилівського ЗДО (ясла-садок) протягом навчального року в онлайн-режимі відвідували засідання професійної спільноти педагогічних працівників ЗДО Рівненської територіальної громади з різних напрямів освітньої роботи. Виконання програми розвитку дошкільників у закладі постійно трималося на контролі, про що свідчать видані накази по ДНЗ, організація комплексного контролю в молодшій групі №8 (вихователі Парчук О.М., Бенюк О.В.) та у групі дітей раннього віку №1 (вихователь Рудяк Т.М., Гаврильчик О.В.), тематичних контролів з різних проблем.

У закладі впродовж кількох останніх років запроваджена система внутрішнього забезпечення якості освіти - моніторинг якості дошкільної освіти за критеріями, розробленими  згідно  вимог БКДО та Програми «Я у Світі» й узгодженими з вимогами інших чинних програм для дітей різних вікових категорій.

Педагогічна діагностика - це основа для здійснення педагогічного моніторингу у закладі, який є безперервним і здійснюється з метою  виявлення рівня розвитку дошкільників. Її мета - виявлення ступеня відповідності результатів освітнього процесу державним стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Перевіркою встановлено, що всі педагогічні працівники нашого дошкільного закладу практично навчені проводити педагогічне оцінювання рівнів розвитку дошкільників за спеціально розробленими критеріями по кожній освітній лінії з використанням 4-х бальної шкали оцінювання. Однак, дане питання залишимо на контролі і у наступному навчальному році й проведемо додаткові заходи та практичні вправляння з використання кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дошкільників (якщо не поступить нових розпоряджень ДСЯО).

У ході тематичного контролю були використані основні методи педагогічної діагностики, а саме:

  • спостереження за дітьми (під час організованої навчально-пізнавальної діяльності, ігрової діяльності, в повсякденному житті, на святах і розвагах);
  • педагогічне обстеження (педагогічна діагностика) рівня розвитку дітей (вересень, травень);
  • спостереження - експеримент (контрольні зрізи знань);
  • дидактичні ігри і вправи (з різних розділів програми);
  • вивчення планування та іншої документації педагогів;
  • бесіди з вихователями (обмін думками);
  • бесіди з дітьми;
  • бесіди з батьками;
  • аналіз продуктів дитячої творчості;
  • перегляд аудіо-, відеозаписів занять, свят і розваг;
  • перегляд та аналіз контрольних та підсумкових занять;
  • збір статистичних даних.

Перевіркою встановлено, що досить результативними є контрольно-оцінювальні заняття з різних розділів програми, перегляд та аналіз яких відбувається щорічно і до яких вихователі і діти готуються відповідально.   Підсумок роботи за навчальний рік був проведений за результатами перегляду та аналізу підсумкових занять на тему «Школа екстремальних ситуацій» під час Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у старших групах: №2 (вихователь Патій І.В.), №7 (вихователь Малютіна О.В.), №10 (вихователь Грухаль М.К.), №11 (вихователь Бернацька Г.Ю.), в ході яких діти показали достатні і високі знання з БЖД.

У старших групах був здійснений перегляд результативних оцінювально-контрольних занять з логіко-математичного розвитку дошкільників:

-    «Математична грамота» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.);

-   «Діти проти зірок» у старшій групі №2 (вихователь Патій І.В.);

-   «Школа двері відкриває, математиків стрічає» у старшій групі №11 (вихователь Шум М.М.);

-   «Математична подорож» у старшій групі №7 (вихователь Новосад Т.В.);

-   «Мандрівка у цікаву країну Математику» (вихователь Бернацька Г.Ю.);

Результативно проведені оцінювально-контрольні заняття мовленнєвого спілкування та навчання елементів грамоти:

-   «Лісова школа» у старшій групі №7 (вихователь Малютіна О.В.);

-   «До Країни знань» у старшій групі №2 (вихователь Нестерчук А.Ф.);  

-   «Витівки Чарівника» у старшій групі №10 (вихователь Грухаль М.К.);  

-   «Переполох у Місті звуків» (вихователь  Бернацька Г.Ю.).

Проведений аналіз результатів контрольно-діагностичних зрізів з різних освітніх ліній в ході педагогічної діагностики кожної дитини; індивідуального педагогічного обстеження окремих дітей та спостережень за ними у повсякденні і на заняттях; співбесід з вихователями і батьками; співбесід з батьками тощо. Педагогічну діагностику аналізу стану освітнього процесу проводили всі вихователі і спеціалісти - музичні керівники, інструктор з фізкультури. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень провела практичний психолог Віннічук Ю.М. 

Свій посильний внесок у підвищення якості дошкільної освіти у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) зробили інструктори з фізкультури Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю., які провела також рутинну роботу з проблеми діагностики фізичного розвитку дітей молодших, середніх і старших вікових груп. У цьому навчальному році проведена діагностика фізичної підготовленості дітей за спеціальними критеріями, розробленими Семенюк Р.Ф. та Момоток Т.Р., і виведені відповідні результати. Заключним етапом роботи з фізичного розвитку дошкільників у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) були Спартакіади-2021, проведені в умовах адаптивного карантину з кожною старшою групою окремо, у яких взяли участь діти з високим рівнем фізичної підготовленості. Захід проведений зі старшими дошкільниками досить яскраво, змістовно і результативно.

(Аналіз оцінювання фізичної готовності дошкільників, яку провели інструктори з фізкультури Момоток Т.Р., Бобрикова М.Ю., додається)

Чимало зусиль у творчий і гармонійний розвиток наших вихованців докладають музкерівники  Денисюк О.М., Ревер О.Є. Протягом навчального року проводилася плідна робота з музичного розвитку дошкільників. Заключним підсумковим етапом освітньої діяльності з випускниками стали цікаві, багаті музично-естетичним змістом випускні ранки, які були якісно підготовлені, а тому проведені на високому професійному рівні і стали важливим підсумком роботи з музичного розвитку дошкільників на кінець навчального року. Майбутні першокласники продемонстрували присутнім на випускних ранках не тільки інтелектуальну й психологічну готовність до Нової української школи, але й свої досконалі музичні, хореографічні, пісенні, театральні, літературні, артистичні здібності...

Креативні назви випускних ранків та сценарії свят вказували на нетрадиційність, інноваційність,  сучасність, оригінальність задуму, де діти успішно виконували свої ролі. Це:

-  «Маленькі мрійники» у старших групах №7, 11 (музкерівник Ревер О.Є.);

-  «Випускний - новий формат, святкова тусовка для дошкільнят» у старших групах №2, 10 (музкерівник Денисюк О.М.).

(Аналіз оцінювання рівня музичного розвитку дітей старшого дошкільного віку провели музкерівники Денисюк О. М. та Ревер О.Є.)

Фотоматеріали всіх підсумкових занять у старших групах, цікавих форм роботи з дітьми протягом року, свят і розваг, Тижнів безпеки, спартакіади, випускних ранків тощо розміщені на сайті ДНЗ для ознайомлення батьків та зацікавлених осіб. Цим адміністрація забезпечує інформаційну відкритість закладу та ознайомлення з його діяльністю усіх зацікавлених та контролюючих органів.

 При проведенні діагностичних досліджень рівнів розвитку  дошкільників використано критерії, розроблені творчою групою педагогічних працівників ДНЗ, та програму Г. Єльнікової «Кваліметрична модель оцінювання рівнів розвитку дитини старшого дошкільного віку», у якій закладена 4-х бальна шкала оцінювання рівня розвитку дитини, де:

  • 4 бали- компетенція сформована в повній мірі (високий рівень)-100%рівеньсформованості компетенції, передбаченої БКДО, що свідчить про100% якість наданої дошкільної освіти.
  • 3 бали- компетенція сформована в достатній мірі (рівень вище середнього або достатній)-на 75%.
  • 2 бали- компетенція сформована посередньо (середній рівень)-на 50%.
  • 1 бал- компетенція сформована мінімально (рівень нижче середнього)-на 25%.
  • 0 балів- компетенція не сформована (низький рівень)-<12-14%.

Відповідно до середніх показників оцінювання рівня розвитку дитини, які були занесені у спеціальний протокол, за допомогою програми Г. Єльнікової було визначено рівень розвитку кожної дитини та його динаміку від початку навчального року і на кінець навчального року за відповідною шкалою:

  • 3.0-4 бали (75-100%) високий рівень розвитку дитини - ВР: дитина здібна та обдарована, вона самостійно і впевнено дає відповідь на поставлене проблемне запитання (завдання), яке навіть може відповідати програмі наступної вікової групи; обґрунтовує відповідь, критично мислить, доводить розпочату справу до кінця, комунікабельна; показник проявляється повною мірою, дитина має глибокі системні знання та практичні уміння; 
  • 2.5-2.9 бала (63-74%) - достатній рівень розвитку дитини - ВС (або вище середнього): дитина знаходить відповідь на запитання (завдання) за програмою своєї вікової групи, проте частіше за навідним запитанням вихователя; за підтримки дорослого доводить розпочату справу до кінця та виявляє впевненість у своїх діях, комунікабельна; показник проявляється частково й ситуативно; дитина має достатні, але не глибокі знання, чекає підтримки від дорослого;
  • 1.7-2.4 бала (42-62%) - середній рівень розвитку дитини - СР (посередній, задовільний): дитина якщо і розуміє суть запитання (завдання), проте відповідає і виконує його лише при допомозі дорослого; показник проявляється посередньо, знання та практичні вміння обмежені та безсистемні;
  • 1.0-1.6 бала (25-41%) - рівень розвитку дитини нижче середнього - НС (незадовільний): дитина здебільшого не розуміє суті завдання, не може самостійно дати відповідь на проблемне запитання чи виконати завдання; відповідає лише при значній допомозі вихователя, не виявляє впевненості у своїх діях; не може довести справу до кінця;
  • 0-0.9 бала (0-24%) - низький рівень розвитку дитини - НР (низький, критичний): дитина не розуміє суті запитання (завдання), а тому не може на нього відповісти - дитина мовчить (або «Не знаю», «Не можу», «Не вмію»); повна відсутність прояву, відсутність знань та практичних вмінь.

Встановлені кращі результати оцінювання рівня розвитку дошкільників і сформованості їх життєвої компетенції у таких вікових групах:

старша група № 2 (вихователі Патій І.В., Нестерчук А.Ф., музкерівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури Бобрикова М.Ю.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить загалом 78% (високий рівень);

середня група №5 (вихователі Храпко С.А., Лазаришина І.В., музкерівник Ревер О.Є., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 74% (достатній рівень);

середня група №9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В.., музкерівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури Бобрикова М.Ю.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 74% (достатній рівень).

Ключовим етапом моніторингу якості дошкільної освіти у закладі було виявлення найбільш сформованих компетентностей дошкільників відповідно до програми та БКДО. Зі зведеної таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими є компетентності дошкільників за освітніми лініями «Гра дитини» та «Дитина в соціумі». Найменш сформованими є компетентності дошкільників за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Мовлення дитини». Аналіз оцінювання рівнів розвитку дошкільників і сформованості їх життєвої компетенції занесений у Зведену таблицю, яка додається.

Аналіз освітньої діяльності Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) тісно пов'язується з моніторингом інших важливих для ДНЗ показників:

якість умов перебування дітей у закладі (раціональність режиму дня та розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням гранично допустимого навантаження на дошкільників; температурний режим у ДНЗ; психологічний мікроклімат; якість харчування дітей тощо);

якісний аналіз кадрового потенціалу та його фахового рівня;

якість проведення атестації педагогічних працівників;

якість самоосвітньої діяльності педагогічних працівників;

якість навчально-методичного забезпечення освітнього процесу;

якість розвивального середовища у вікових групах та ДНЗ в цілому;

якість матеріально-технічного забезпечення дошкільної освіти;

якість освітнього процесу та виконання програми тощо.

Ці показники також були предметом здійснення внутрішнього моніторингу якості освіти у закладі протягом навчального року.

Повний аналіз результатів педагогічного моніторингу дітей за освітніми лініями засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей з вересня по травень: низькі показники рівня розвитку дітей у вікових групах змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі.   

 Рівні розвитку дітей оцінені об'єктивно, цьому передувала напружена і відповідальна робота усіх педагогічних працівників.  Проте маємо прагнути кращих результатів, виходячи з вимог сьогодення та старту Нової української школи, яка чекає на українських дошкільників фізично досконалих, самостійних, адаптованих до викликів сьогодення, ініціативних, творчих, кмітливих, з добре розвиненим мовленням та креативним мисленням (вихователям: Станіцька Т.С., Круглик О.П., Грухаль М.К., Яремчук В.В., Павлюк Ю.А., Гаврильчик О.В., Рудяк Т.М., Бідюк В.М., Верема Г.Ф.).

Проводиться аналіз результатів за Зведеною таблицею

  Зведена таблиця     

результатів моніторингу оцінювання рівнів розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) за станом на кінець 2020-2021 навчального року 

 Освітні лінії

      

 

 

Вікові групи

 Особистість дитини

 Дитина в соціумі

 Дитина в природному довкіллі

 Дитина у світі культури

 Дитина в сенсорно-  пізнавальному просторі

 Мовлення дитини

 Гра дитини

 

Середня оцінка рівня виконання програми  у вікових групах (%)

Рівень виконання програми та БКДО за віковими категоріями  (%)

Старша

 

 

 

 

№2

81%

81%

81%

75%

76%

74%

80%

78%

високий

№7

67%

75%

75%

75%

63%

75%

67%

71%

достатній

№10

75%

68%

65%

65%

63%

65%

65%

67%

достатній

№11

68%

77%

70%

70%

70%

70%

77%

72%

достатній

Середня

 

 

№5

75%

74%

75%

75%

72%

79%

 65%

74%

достатній

№6

68%

69%

72%

74%

73%

67%

 71%

71%

достатній

№9

65%

77%

73%

77%

75%

75%

 75%

74%

достатній

№12

70%

69%

66%

65%

67%

66%

 70%

68%

достатній

 Молодша

 

 

 

№4

73%

70%

68%

67%

70%

80%

73%

72%

достатній

№8

67%

73%

70%

72%

73%

72%

73%

71 %

достатній

№13

69%

80%

70%

73%

75%

68%

78%

73%

достатній

№14

65%

65%

65%

64%

68%

62%

64%

65%

достатній

Група раннього віку

№1

63%

70%

67%

65%

65%

72%

70%

67%

достатній

№3

63%

63%

65%

70%

65%

74%

 63%

 

66%

достатній

    Вихователі віковихгруп:

-   раннього віку №1 - Гаврильчик Олена Василівна, Рудяк Тетяна Миколаївна

-   раннього віку №3 - Верема Галина Федорівна, Бідюк Віра Мелетіївна

-   молодшої групи №14 - Круглик Ольга Петрівна, Станіцька Тетяна Сергіївна,

-   молодшої групи №4 - Шевчук Надія Семенівна, Левкович Софія Володимирівна

-   молодшої групи №8 - Бенюк Оксана Володимирівна, Парчук Ольга Миколаївна

-   молодшої групи №13 - Цімох Анастасія Віталіївна, Українець Інна Вячеславівна

-   середньої групи №5 - Храпко Світлана Анатоліївна, Лазаришина Ірина Володимирівна

-   середньої групи №6 - Корнійчук Оксана Ананіївна, Степанюк Ірина Михайлівна

-   середньої групи №9 - Меланчук Лариса Михайлівна, Вернюк Світлана Володимирівна

-   середньої групи №12 - Яремчук Валентина Василівна, Павлюк Юлія Андріївна

-   старшої групи №2 - Патій Ірина Василівна, Нестерчук Аліна Федорівна

-   старшої групи №7 - Новосад Тетяна Володимирівна, Малютіна Ольга Володимирівна

-   старшої групи №10 - Грухаль Марія Корніївна, Сенюк Ніна Григорівна

-   старшої групи № 11 - Шум Марія Миколаївна, Бернацька Галина Юріївна

Підводячи підсумок освітньої роботи у старших групах №2, 7, 10, 11 на кінець дошкільного віку, можемо зробити висновок, що вихователі Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Новосад Т.В., Малютіна О.В., Грухаль М.К., Шум М.М., Бернацька Г.Ю. належним чином поставилися до виконання своїх професійних обов'язків, організації та проведення освітньої роботи з вихованцями груп, підготовки дітей до шкільних навантажень і навчання у Новій українській школі.

При здійсненні моніторингу освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку, слід пам'ятати, що головне не обсяг наявних знань та умінь у дітей, а вміння використовувати набуті знання та вміння у житті.  (Гасло Нової української школи - не механічне засвоєння знань, а практичне застосування їх у житті).

Тематичним контролем було виявлено також ряд недоліків, які потрібно усунути під час проведення вступної педагогічної діагностики й моніторингу якості дошкільної освіти у новому 2021-2022 навчальному році. Окремими недоліками проведення  педагогічного моніторингу були:

-  завищення балів, що призвело до необ'єктивності оцінювання рівня розвитку окремих дітей, в результаті чого у групі виявилися найбільша кількість дітей з високим рівнем розвитку (в середній групі №9, молодших групах №8, 14);

-  відповіді дітей, які оцінені без винятку у 4 бали, швидше бажані результати вихователя, ані ж фактичні результати розвитку дітей (в молодшій групі №14);

-   зустрічалися окремі випадки, коли на початку навчального року деякі діти мали низький та нижче середнього рівня розвитку, а вже на кінець навчального року - високий, що  не зовсім логічно (у групі раннього віку №3, молодшій групі №8)

-   за окремі завдання на початку навчального року вихователі виставляли дітям 0 балів; спочатку варто провести попередню освітню роботу з дитиною з даної проблеми і лише тоді проводити її оцінювання. Щоб об'єктивно оцінити дитину, потрібно спочатку її навчити (індивідуальні заняття, бесіди, дидактичні ігри тощо).

Таким чином, за результатами тематичного контролю винесені наступні пропозиції для педагогічних працівників ДНЗ:

1. Опрацювати зміст нового Державного стандарту дошкільної освіти усім педагогічним працівникам ДНЗ. (До 01 вересня 2021 року)

2. Надати усім педагогічним працівникам методичні рекомендації щодо впровадження нового Базового компоненту дошкільної освіти -  Державного стандарту дошкільної освіти. (Вихователю-методисту, до 31.05.2021 року)

3. Створити творчу групу з удосконалення моделей життєвих компетентностей дошкільників за усіма освітніми напрямами нового Базового компоненту дошкільної освіти. (До 01 вересня 2021 року. Завідувачу Лисак О.М.)

4.  Удосконалити критерії для діагностичного оцінювання дошкільників відповідно до вимог нового Базового компоненту дошкільної освіти-2021. (До 01 вересня 2021 року. Творчій групі)

5.  Обговорити зміст нових Державних стандартів дошкільної освіти з батьками вихованців. (До 01 вересня 2021 року. Усім педагогічним працівникам)

6. Взяти до уваги аналіз результатів моніторингу оцінювання рівнів розвитку дошкільників та виконання програми й державних стандартів дошкільної освіти на кінець навчального року, приділивши особливого значення ефективнішому вирішенню завдань освітніх ліній «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» та «Мовлення дитини». (Протягом 2021-2022 навчального року. Вихователям усіх вікових груп).

7. Продовжувати створювати у групах сучасний розвивальний простір з усіх освітніх напрямів, який сприятиме розвитку природніх сил дитини, реалізації її потенційних можливостей відповідно до вимог нового БКДО та програм розвитку для закладів дошкільної освіти. (Всім педагогічним працівникам.  Протягом навчального року).

8. Сприяти формуванню досвіду дитини на засадах діяльнісного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, соціокультурного, інтегрованого підходів до організації освітнього процесу. (Протягом 2021-2022 навчального року. Всім педагогічним працівникам).

9. Забезпечувати єдність, взаємозв'язок та наскрізну узгодженість мети, змісту, методів, форм організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах запровадження нового Базового компоненту дошкільної освіти та концепції «Нова українська школа». (Вихователям старших груп, практичному психологу, музкерівникам, інструкторам з фізкультури. Протягом нового навчального року).

10. Ознайомити батьків з підсумками підготовки дітей до навчання в школі у формі співбесід та провести індивідуальні і колективні онлайн-консультації для батьків майбутніх першокласників, розмістивши відповідні пам'ятки на сайті Квасилівського ДНЗ (ясла-садок). (Вихователям старших груп №2, 7, 10, 11. До 31.05.2021 року).

11. Здійснювати єдиний психолого-педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей; досліджувати рівень розвитку базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку як умови їх успішного навчання у початковій школі; активно застосовувати корекційно-розвивальні методи у роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які потребують індивідуального підходу. (Практичному психологу Віннічук Ю.М.. Протягом навчального року).

Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.