ПРАВИЛА реагування на випадки булінгу (цькування) у Квасилівському ЗДО (ясла-садок)

 Додаток  6

                                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                   Наказом  директора Квасилівського ЗДО 

                                                                                   від  04.01.2021 № 3 о/д 

                                                                                  Директор____________О.ЛИСАК

1. ДИРЕКТОР: забезпечує створення в ДНЗ безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • приймає та розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
  • скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • за результатами рішення комісії про підтвердження факту булінгу повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ДНЗ;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від нього;
  • з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства юстиції України, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ДНЗ;
  • забезпечує оприлюднення на вебсайті, дошці оголошень та при проведенні інструктажів для усіх працівників ДНЗ:

- правил поведінки здобувача освіти в ДНЗ;

- плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ДНЗ;

- порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ДНЗ;

- порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ДНЗ та відповідальність осіб, причетних до цього.

2. ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ:

  • повідомляє про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію про які отримав від інших осіб. Уживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • бере участь у проведенні розслідування випадків булінгу (цькування), засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування);
  • повідомляє батькам здобувачів освіти за їх запитом інформацію про діяльність ДНЗ, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали свідками або вчинили його.

3. ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ:

  • повідомляє завідувача, вихователя-методиста про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію, про які він отримав від інших осіб;
  • уживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • спілкується з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками;
  • забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню);
  • забезпечує надання консультативної допомоги батькам з питань булінгу;
  • здійснює психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали свідками або вчинили його.

4. ВИХОВАТЕЛЬ:

  • повідомляє завідувача, вихователя-методиста про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію про яку він отримав від інших осіб;
  • уживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • за рішенням завідувача ДНЗ бере участь: у проведенні розслідування випадків булінгу; засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування);
  • спілкується з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками;
  • проводить системну роботу з інформування, роз'яснення з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії усіх учасників освітнього процесу, організації тематичних заходів, зустрічей, бесід, консультацій.

5. СЕСТРА МЕДИЧНА СТАРША:

  • повідомляє завідувача ДНЗ, вихователя-методиста про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вона була особисто або інформацію, про яку вона отримала від інших осіб;
  • уживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • спілкується з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками;
  • надає (у разі необхідності) невідкладну медичну допомогу.

6. ОБСЛУГОВУЮЧИЙ ПЕРСОНАЛ:

  • повідомляє завідувача ДНЗ, вихователя-методиста про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію, про яку він отримав від інших осіб;
  • уживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

7. БАТЬКИ ПОСТРАЖДАЛОЇ ДИТИНИ:

  • подають завідувачу ДНЗ заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • можуть вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • можуть брати участь у засіданні комісії з розслідування випадку булінгу;
  • звертаються до уповноважених органів Національної поліції України та служби у справах дітей для повідомлення про випадок булінгу, у тому числі в разі незгоди з рішенням комісії, яка не кваліфікувала випадок як булінг;
  • сприяють завідувачу у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ДНЗ;
  • можуть запитувати інформацію про діяльність ДНЗ, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

8. ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ:

  • повідомляють завідувача ДНЗ, вихователя, педагога-спеціаліста, помічника вихователя про факти булінгу (цькування), жертвою або свідком яких вони були особисто.

9. ДИТИНА, ЯКА ПОСТРАЖДАЛА ВІД БУЛІНГУ:

  • звертається для подальшого реагування до завідувача ДНЗ, вихователя, педагога-спеціаліста, помічника вихователя;
  • та/або до батьків чи інших законних представників, органів Національної поліції, служби у справах дітей, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, спеціалізованих установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги тощо;
  • може брати участь у засіданні комісії з розслідування випадку булінгу.