Організація дистанційної роботи педпрацівників Квасилівського ЗДО (ясла-садок): алгоритм дій. Педагогічний брифінг вихователя-методиста

Педагогічний брифінг -  це інформаційна бесіда-пояснення важливих рішень, розпоряджень, постанов, наказів, листів, інструктивно-методичних рекомендацій МОН України.

Міністерство освіти і науки України у короткий період видало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 № 1/9-154, від 13.03.2020№ 1/9-161), у звязку з тим, що 12 березня 2020 року усі заклади освіти, в тому числі й дошкільні, були закриті на карантин через епідемію коронавірусу. Тож перед керівником ЗДО та адміністрацією постало питання, як організувати роботу дошкільного закладу надалі, як забезпечити дітям дошкільного віку освітній процес у цей час та ін.

Наказом від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 в закладах освіти, що функціонують на території України. Всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту та спілкуватися з педагогами у дистанційному режимі, який передбачає надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державного стандарту дошкільної освіти.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник ЗДО здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 наказом по ЗДО «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину»  запроваджується:

1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також іншим працівникам (бухгалтерії, діловоду тощо - за можливості).

2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов'язані:

- виконувати обов'язки, передбачені трудовим договором;

- відповідати на дзвінки керівника;

- перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;

- організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес з дошкільниками за допомогою дистанційних технологій;

- складати або корегувати плани роботи, готувати  матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності), виготовляти дидактичний матеріал;

- складати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;

- підвищувати кваліфікацію та займатися самоосвітою;

- тощо.

Згідно із частиною другою статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов'язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства). А тому у ході обговорення з педагогічними працівниками змісту дистанційної роботи приймається рішення про необхідність систематичного поширення серед колег, батьків, дітей та усіх зацікавлених осіб різного роду інформації, пов'язаної з дошкільною освітою:

- викладати матеріали на сайті Квасилівського ЗДО (ясла-садок), на інших освітніх платформах, у мережі фейсбук;  

- спілкуватися з усіма працівниками у вайбер-чаті «Квасилівський ЗДО. Працівники»;

- спілкуватися з педагогічними працівниками у вайбер-чаті «Вихователі ЗДО»;

- поширювати та приймати інформацію через електронну пошту ЗДО та через індивідуальні електронні пошти педагогів;

- надсилати опитувальники, інформації, консультації, пам'ятки, відеозаняття та ін. у вайбер-групах для батьків, які були створені у кожній віковій групі дітей тощо.

Щоб перебування дітей вдома залишалося цікавим, захоплюючим і результативним, педагогічні працівники пропонують батькам організовувати з малюками різні види діяльності: ігрову, трудову, художньо-продуктивну. Це те, що найбільше люблять діти дошкільного віку, що їм доступно і завжди вдається. Отже:

  • Ігрова діяльність. Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивний емоційний настрій, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє також розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.
  • Трудова діяльність. У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» - мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей. У старшому дошкільному віці у дітей з'являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності - зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з'являється об'єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов'язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов'язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.
  • Художньо-продуктивна діяльність. У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності у малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні тощо.

На карантині опинилися не лише працівники ЗДО, а й діти та батьки вихованців, тому є вкрай важливо усім педагогам щоденно підтримувати зв'язок із дітьми та батьками, допомагати їм організувати не менш цікавий і веселий садочок у себе вдома, а отже, систематично публікувати актуальні та змістовні рекомендації на різних доступних батькам онлайн-ресурсах, підтримувати спілкування з вихованцями та їх батьками у телефонному режимі.

Варто памятати, що карантин - оптимальний період для самоосвіти та підвищення кваліфікації педагогів. Тому важливо ще раз детально опрацювати Порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 та постанова КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133, якою внесені зміни до цього Порядку) та долучитися до його виконання.  

Оскільки кожен педагог ЗДО працює над індивідуальною проблемною темою, карантин – оптимальний період для роботи над темою самоосвіти і формування власного досвіду (опрацювання фахової преси, методичної літератури та інтернет ресурсів; створення системи роботи з проблемної теми; розробка методичних рекомендацій, конспектів занять з дітьми та різних форм взаємодії з батьками; виготовлення дидактичного матеріалу та посібників; створення різного роду картотек, портфоліо, презентацій та багато іншого: далі дивитися за посиланням https://vseosvita.ua/library/samoosvita-pedagogiv-zdo-metodicnij-suprovid-elektronnij-navcalno-metodicnij-posibnik-285711.html

Підготувала і провела в онлайн-режимі вихователь-методист Семенюк Р.Ф.