Довідка про результати атестації педагогічних працівників Квасилівського ЗДО (ясла-садок) у 2019-2020 навчальному році

 

 На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 №1255/18550, наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 року «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказу відділу освіти Рівненської РДА «Про затвердження складу атестаційної комісії ІІ рівня та заходів щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2019-2020 навчальному році», наказу по Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок)  «Про затвердження  складу атестаційної  комісії І рівня при дошкільному навчальному закладі та заходів щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2019-2020 навчальному році» проведено атестацію п’яти педагогічних працівників закладу у 2019-2020 навчальному році, а саме:

-  Грухаль Марії Корніївни, вихователя середньої групи № 10;

-  Патій Ірини Василівни, вихователя середньої групи № 2;

-  Нестерчук Аліни Федорівни, вихователя середньої групи № 2;

-  Корнійчук Оксани Ананіївни, вихователя групи молодшої групи № 6;

-  Круглик Ольги Петрівни, вихователя старшої групи № 14;

Поважних причин перенесення чергової атестації педагогічних працівників ще на один рік не було.

Атестація педагогічних працівників Квасилівського ЗДО (ясла-садок) - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється\підтверджується кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.

Метою атестації було стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.

 Основними принципами атестації були: відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об’єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.

Завданнями атестації було:

-   цілеспрямоване неперервне підвищення професійного рівня педагогічних працівників;

-   визначення відповідності педагогічного працівника зайнятій посаді, рівню кваліфікації, залежно від якого встановлюється (підтверджується) кваліфікаційна категорія, присвоюється (підтверджується) відповідне педагогічне звання та відбувається оплата праці.

Умовою чергової атестації педагогічних працівників було обов’язкове проходження на період атестації курсів підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм навчання, програм і навчального закладу. Цьогоріч всі педагогічні працівники на момент атестації мають пройдені курси підвищення кваліфікації при РОІППО, тобто більше, як 24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік,  передбачених Листом МОН № 1/9-683 від 04.11.19 року «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників».

Для організації та проведення атестації педагогічних працівників у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) було створено атестаційну комісію І рівня (до 20 вересня). Атестаційна комісія створена у складі: голови Лисак О.М., заступника голови Семенюк Р.Ф., секретаря Левкович С.В., членів атестаційної комісії, про що був виданий наказ по ЗДО.

До 20 жовтня атестаційна комісія затвердила списки педагогічних працівників, які атестуються, графік роботи атестаційної комісії. Педагогічні працівники, що атестуються, ознайомилися з графіком проведення атестації під підпис.

У відповідності до вимог обладнаний атестаційний куточок біля методичного кабінету, у якому висвітлені: Положення про атестацію (вимоги до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників), план заходів щодо атестації, графік проведення атестації, список педагогічних працівників, які атестуються у поточному навчальному році.

Атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіка роботи до 15 березня вивчала педагогічну діяльність осіб, які атестуються. На кожного педагогічного працівника був складений план вивчення професійної діяльності у міжатестаційний період, який  включав усі форми роботи  на період його атестації.

Атестація педагогічних працівників: Грухаль М.К., Патій І.В.,    Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П. здійснювалася на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації, педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності педагогічних працівників шляхом:

· проведення аналізу освітнього процесу з урахуванням плану вивчення професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період;

· проведення колективного перегляду освітнього процесу та творчого звіту з індивідуальної проблеми самоосвіти;

· аналізу індивідуальної облікової картки кожного педагога та його участі у різних методичних заходах ЗДО та району в міжатестаційний період;

· аналізу результатів діагностики та анкетування педагогічних працівників щодо фахового рівня та професійної майстерності;

· аналізу різних форм роботи з батьками;

· аналізу виставки дидактичних посібників та розвивальних ігор для дошкільників;

· аналізу результатів відвідування різних форм життєдіяльності дошкільників;

· аналізу створеного розвивального середовища в групі;

· діагностування рівня розвитку дітей;

· проведення співбесід з дітьми, їхніми батьками та педагогічними працівниками;

· аналізу стану ділової документації кожного педагога у відповідності до номенклатури справ;

· аналізу результативності проведення свят і розваг з дошкільниками тощо.

В міжатестаційний період вихователі, які атестуються, підлягали комплексному контролю, за результатами якого були складені змістовні довідки з детальним аналізом досягнень колективів груп, організації освітнього процесу з дошкільниками. Комплексний контроль показав належним чином організовану освітню діяльність у всіх вікових групах та відсутність критичних зауважень до педагогів, які атестються.

Упродовж вивчення професійної діяльності педагогічних працівників, які атестуються у поточному навчальному році, членами атестаційної комісії було відмічено, що вихователі Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П. досить відповідально віднеслися до атестації:

- систематично готувалися до освітньої роботи з дошкільниками;

- складали щоденні змістовні календарно-перспективні плани освітньої роботи;

- активно займалися самоосвітою, працювали над індивідуальними темами, готували матеріали досвіду роботи та портфоліо-звіт;

- проводили різноманітні заходи з дітьми та батьками у відповідності до плану вивчення їх професійної діяльності у міжатестаційний період з 20 жовтня 2019 року  до 15 березня 2020 року.

Атестаційною комісією відмічено, що плани вивчення професійної  діяльності педагогів виконані на належному рівні. Матеріали перегляду освітнього процесу у вихователів, які атестуються, систематично висвітлювалися на сайті ЗДО у новинах та на особистій сторінці кожного педагога, який атестувався.

Свій фаховий рівень та професійну майстерність, рівень володіння інноваційними освітніми технологіями педагогічні працівники: Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П.  продемонстрували під час вивчення їхньої педагогічної діяльності та колективних переглядів освітнього процесу. Так, протягом навчального року були успішно здійснені такі колективні перегляди:

-   інтегроване заняття на тему «Маленькі кухарі» в середній груп №10, (19.12.2019, вихователь Грухаль М.К.).

Мета: формування комунікативних навичок дошкільників засобами трудового виховання з використанням технології кулінарії;

-   інтегроване заняття-квест на тему «Подорож Дори країнами світу» в середній групі №2 (21.01.2020, вихователь Патій І.В.).

Мета: ознайомлення дошкільників з елементарними географічними поняттями (карта, країни світу, гори та рівнини, моря та океани, річки й озера, ліси й степи, пустелі, тварини, рослини тощо);

-   заняття-брейн-ринг «Знавець казок» з елементами театралізованої діяльності в середній групі №2 (04.02.2020, вихователь Нестерчук А.Ф.). Мета: формування діалогічного мовлення дошкільників засобами театралізованої діяльності; 

-   інтегроване заняття на тему «Коли в серці живуть добринки» у старшій групі №14 (27.02.2020, вихователь Круглик О.П.).

Мета: формування уявлення дошкільників про моральні норми поведінки, створення умов для виховання позитивних емоцій і моральних почуттів;

-   урок доброти за творами Василя Сухомлинського на тему «Найгарніша мама» (27.02.2020, вихователь Корнійчук О.А.).

Мета: забезпечення умов для морального виховання дошкільників; виховання у них поваги й доброзичливого ставлення до тих, хто їх оточує.

У міжатестаційний період педагогічні працівники, які атестуються,   активно долучалися до цікавих професійних конкурсів у ЗДО та отримували за окремі з них призові місця:

- конкурс «Моя найкраща годівничка» (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В.,  листопад 2015 року);

- конкурс на кращий куточок трудової діяльності (праці) (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В., 2015)

- конкурс на кращу ляльку-мотанку (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В., січень 2016 року);

- огляд-конкурс на кращий міні-музей (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В., листопад 2017 року);

- огляд-конкурс на кращий бізіборд (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П., 2019);

- огляд-конкурс на кращу картотеку рухливих ігор (вихователі: Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П., березень 2020).

Аналіз індивідуальних облікових карток педагогів показав, що кожен із вихователів, відповідно до навчальних років свого міжатестаційного періоду, були активними учасниками майстер-класів Н. Шевчук: «Вишивання стрічками» (2016), «Декоративні пластилінові розписи» (2017), «Лялька-мотанка – оберіг людської душі» (2017), «Самобутня й неповторна писанка» (2018), «Технологія виготовлення виробів з глини» (2019) та виготовили цікаві творчі роботи для оздоблення своїх групових приміщень і сучасних розвивальних осередків на коридорах дошкільного закладу.

Педагогічні працівники, які атестуються, щорічно планували та успішно проводили з дошкільниками Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності (жовтень, квітень), Тижні рідної мови (лютий). Активно залучали батьків до участі у спільних з дітьми святах осіннього, зимового, весняного циклів, фізкультурних свят, які організовували і проводили разом із музичним керівником та інструктором з фізкультури досить результативно.

У міжатестаційний період вихователі, які атестуються, були активними учасниками садових методичних об’єднань, педагогічного клубу «Майстерня успіху», семінарів-практикумів, педагогічних читань В. Сухомлинського, «круглих столів», групових консультацій різної тематики, педагогічних рад з різних актуальних проблем та готували до них змістовні виступи та практичні матеріали, а саме:

- «Як запобігти затримці мовлення дітей?», «Методика навчання переказу у різних вікових групах», «Художнє слово про працю», «Розвиток словесної творчості на літературних заняттях», «Чому діти відмовляються виконувати трудові доручення?» (вихователь Грухаль М.К.);

- «Завдання морального виховання дошкільників у світлі вимог оновленої програми «Я у Світі»-2019» (вихователь Круглик О.П.);

- «Методика проведення морально-етичної бесіди», «Морально-етичне виховання дошкільників на засадах спадщини В. Сухомлинського», «Азбука моралі В. Сухомлинського» (вихователь Корнійчук О.А.);

«Напрями педагогічного керівництва театралізованою діяльністю дошкільників у процесі відтворення сюжетів художніх творів», «Завдання оновленої програми «Я у Світі» щодо розвитку театралізованої діяльності дошкільників» (вихователь Нестерчук А.Ф.);

- «Індивідуальний підхід до формування логіко-математичної компетенції дошкільників», «Патріотичне виховання дошкільників», «Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю», «Оптимізація освітньої роботи з профілактики простудних захворювань та покращення відвідуваності дітей у ЗДО» (вихователь Патій І.В.).

У міжатестаційний період вихователь Патій І.В. успішно провела відкритий показ інтегрованого заняття на тему «Ми хочемо жити у чистому селищі» для слухачів методичного об’єднання вихователів ЗДО району та поділилася досвідом освітньої роботи з формування у дошкільників елементарних географічних понять.

Вихователь Круглик О.П. у січні 2020 року для вихователів Школи молодого спеціаліста ЗДО району успішно провела відкритий перегляд заняття з розвитку мови і мовленнєвого спілкування на тему «На фабриці іграшок «Тигрик» та поділилася досвідом роботи з використання сучасних комунікативно-мовленнєвих та ІКТ-технологій, методів і форм роботи з мовленнєвого розвитку дошкільниками.

В міжатестаційний період педагогічні працівники, які атестуються, активно працювали над індивідуальними темами самоосвіти:

· Праця як засіб формування комунікативних навичок дошкільників (Грухаль М.К.);

· Формування в дошкільників елементарних географічних понять засобами  ознайомлення з природою рідного краю (Патій І.В.);

· Театралізована діяльність як умова формування діамонологічної компетентності дошкільників  (Нестерчук А.Ф.);

· Морально-етичне виховання дошкільників за творами Василя Сухомлинського (Корнійчук О.А.);

· Моральне виховання дошкільників засобами художнього слова (Круглик О.П.).

В результаті самоосвітньої роботи над індивідуальними проблемними темами зібрані цікаві методичні та практичні доробки, створені портфоліо, які педагоги презентували в ході творчих звітів на садових методичних об’єднаннях вихователів.

В ході вивчення педагогічної діяльності вихователів Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А., Круглик О.П. було проведено чіткий аналіз рівня формування життєвої компетенції дошкільників та виконання програми вікової групи. Так, щорічно на початок та на кінець навчального року вихователі долучалися до досить трудомісткої та відповідальної роботи - моніторингових досліджень (педагогічної діагностики рівнів розвитку дітей та визначення рівня виконання державних стандартів дошкільної освіти). За результатами моніторингу якості наданої дошкільної освіти у ЗДО рівень виконання програми у вікових групах становив:

Нав-чальні роки

Вікова група

Рівень виконання програми

Вихователі

2015-2016

молодша група №14

 

73%   ВС

Круглик О.П., Парчук О.М.

середня група №10

77%    ВР

Грухаль М.К., Сенюк Н.Г.

старша група №2

74%    ВС

Патій І.В., Ничипорук М.В.

2016-2017

середня група №2

 

69%    СР

Патій І.В., Рудяк Т.М.

старша група №10

74%    ВС

 Грухаль М.К., Сенюк Н.Г.

2017-2018

середня група №6

 

73%    ВС

 Корнійчук О.А., Денисюк О.Я.

старша група №2

 

74%    ВС

Патій І.В., Рудяк Т.М.

старша група №10

79%    ВР

 Грухаль М.К., Сенюк Н.Г.

2018-2019

раннього віку №1  

73%    ВС

Нестерчук А.Ф., Гаврильчик О.В.

молодша група №2  

74%    ВС

Патій І.В., Рудяк Т.М.

молодша група №10  

71%    ВС

Грухаль М.К., Сенюк Н.Г.

середня група №14

69%    СР

Круглик О.П., Станіцька Т.С.

старша група №6

76%    ВР

Корнійчук О.А., Денисюк О.Я.

Самоаналіз професійної майстерності педагогів, які атестуються, показав:

- рівень професійного рівня та фахової компетентності: високий (Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Круглик О.П.); достатній (Нестерчук А.Ф., Патій І.В.)

- рівень науково-методичного забезпечення роботи педагогів: достатній (Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Нестерчук А.Ф., Патій І.В., Круглик О.П.);

рівень організації освітньої діяльності педагогів: високий (Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Круглик О.П.); достатній (Нестерчук А.Ф., Патій І.В.);

- рівень ведення документації педагога у відповідності до номенклатури справ: достатній (Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Нестерчук А.Ф., Патій І.В., Круглик О.П.).  

У міжатестаційний період вихователі, які атестуються, щорічно підлягали різним видам контролю: оперативному, тематичному, комплексному, підсумковому.  Результати вивчення їх професійної діяльності засвідчують, що за період атестації педагогічні працівники: Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Круглик О.П., Корнійчук О.А. відчутно підвищили свою кваліфікацію та професійний рівень, збагатилися новими знаннями та методичними підходами до організації та провадження освітньої діяльності в ЗДО в умовах запровадження освітньої реформи «Нова українська школа». Удосконалили методику проведення сучасного заняття в ЗДО та різних інноваційних форм роботи з дошкільниками; інтегрованих занять, ранкових зустрічей, заняття-брейн-рингу, уроків доброти; освоїли квест-технологію, технологію кулінарії, інтерактивні технології тощо.

У міжатестаційний період педагогічні працівники, які атестуються, активно займалися самоосвітою: працювали з новинками методичної літератури, в мережі Інтернет, вивчаючи кращий досвід роботи у закладах дошкільної освіти, озброюючись новими освітніми технологіями та педагогічними ідеями; вчилися формувати досвід роботи, проводити самоаналіз освітньої діяльності та професійного рівня, створювати портфоліо-звіт за міжатестаційний період та презентувати власний досвід роботи на садових методичних об’єднаннях вихователів. Підготували творчі звіти у паперовому та електронному варіантах. На завершальному етапі атестації стали відчутними  результати освітньої діяльності з дошкільниками, рівень формування їх життєвої компетенції з усіх освітніх ліній БКДО.

Вихователь-методист Семенюк Р.Ф. до 01 березня 2020 року подала до атестаційної комісії характеристики діяльності педагогічних працівників:  Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Круглик О.П., Корнійчук О.А. у міжатестаційний період, які містять оцінку виконання педагогічними працівниками своїх безпосередніх посадових обов’язків, відомості про їх професійну підготовку, творчі та організаторські здібності, ініціативність, компетентність, організованість, результативність освітньої діяльності, морально-психологічні якості, дані про участь у роботі методичних заходів та самоосвітній рівень тощо.

В результаті аналізу\самоаналізу рівня кваліфікації та професійного рівня виявлено деякі труднощі у педагогів, які атестуються:

-   знання окремих нормативно-правових актів про освіту (Корнійчук О.А., Патій І.В.);

-   володіння ІКТ, вміння користуватися оргтехнікою та банком комп’ютерної інформації (Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Нестерчук А.Ф.);

-   володіння корекційними програмами, умінням запроваджувати диференційований підхід до проблемних дітей та дітей з ООП (Круглик О.П., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Корнійчук О.А.).

В результаті аналізу\самоаналізу науково-методичного забезпечення та професійного самовдосконалення педагогів, які атестуються, виявлено деякі недоліки:

-   на середньому рівні облаштовані осередки розвивального навчання такі, як: мистецький, сенсорики, експериментально-дослідницької діяльності, ігор з піском і водою (Патій І.В., Нестерчук А.Ф.);

-   недостатньо укомплектовані картотеки для освітньої роботи з дітьми: дидактичних, рухливих, сюжетно-рольових ігор, конспектів занять та інших методичних розробок (Нестерчук А.Ф.);

-   недостатнє володіння знаннями діагностичних методик, вміння застосовувати елементарні методи педагогічної діагностики (Нестерчук А.Ф., Патій І.В.);

-  недостатньо поставлена робота педагогів з підвищення кваліфікації у перехідний період відповідно до «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 № 800 (Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Круглик О.П., Корнійчук О.А.).

Виходячи з вище викладеного у довідці, доцільно відмітити, що завдання атестації педагогічних працівників Квасилівського ЗДО (ясла-садок): Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф., Круглик О.П., Корнійчук О.А. виконані.

За результатами атестації педагогів у 2019-2020 навчальному році педагогічна рада ухвалила:

1. Взяти до уваги довідку про результати атестації педагогічних працівників Квасилівського ЗДО (ясла-садок) у 2019-2020 навчальному році.

2. Продовжити процес оволодівання основами комп’ютерної грамотності та вміннями користуватися банком комп’ютерної інформації з її активним використанням в освітньому процесі з дошкільниками.

Вихователям:  Грухаль М.К., Корнійчук О.А., Нестерчук А.Ф. Протягом 2020 року.

3. Дообладнати осередки ігрового предметно-розвивального середовища у групі: мистецький, сенсорики, експериментально-дослідницької діяльності, ігор з піском і водою.

 Вихователям: Патій І.В., Нестерчук А.Ф. До кінця березня 2020 року.

4. Укомплектувати картотеки для освітньої роботи з дітьми: дидактичних, рухливих, сюжетно-рольових ігор, конспектів занять та інших методичних розробок.

Вихователям: Нестерчук А.Ф., Патій І.В. До кінця березня 2020 року.

5. Надати консультативну і практичну допомогу вихователям Нестерчук А.Ф., Патій І.В. щодо володіння ними знаннями діагностичних методик, вміння застосовувати елементарні методи педагогічної діагностики.

Вихователю-методисту Семенюк Р.Ф. До кінця березня 2020 року.

6. Активізувати роботу з підвищення кваліфікації відповідно до сучасних вимог щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти.

Вихователям: Грухаль М.К., Патій І.В., Нестерчук А.Ф.,  Круглик О.П., Корнійчук О.А. Щорічно.

7. Активно долучатися до обміну досвідом роботи з індивідуальних проблемних тем самоосвіти через: батьківські куточки; презентації професійних новинок на семінарах, семінарах-практикумах, педрадах, консультаціях-діалогах тощо; публікації статей у фахових періодичних виданнях; розміщення матеріалів з досліджуваної проблеми на сторінках вебсайту Квасилівського ЗДО (ясла-садок), на сайті «Всеосвіта» тощо.

Протягом року. Педагогічним працівникам, які атестуються.

8.  За результатами атестації та заслуханих творчих звітів педагогічних працівників за міжатестаційний період передати на розгляд атестаційної комісії І рівня рішення педагогічної ради:

-  Грухаль М.К. відповідає займаній посаді і може бути атестована на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та підтвердження педагогічного звання «вихователь-методист»;

-  Патій І.В. відповідає займаній посаді і може бути атестована на   присвоєння кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»;

-   Нестерчук А.Ф. відповідає займаній посаді і може бути атестована на    присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;

-  Круглик О.П. відповідає займаній посаді і може бути атестована на    присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;

-   Корнійчук О.А. відповідає займаній посаді і може бути атестована на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».

До 31 березня 2020 року.

Щиро дякуємо вам, шановні колеги, за добросовісне виконання своїх посадових обов’язків, за хороші відгуки про вашу педагогічну діяльність зі сторони колег та батьків вихованців і бажаємо подальших успіхів у професійній діяльності, міцного здоров’я, творчих звершень, підвищення кваліфікаційного рівня та гідної оплати праці!

 

Ознайомлені: ___________

Дата: 16 березня 2020 року