Інтегроване заняття на тему «Маленькі кухарі» для середнього дошкільного віку

Програмові завдання:

українознавство: розширити знання дітей про свята, традиції, звичаї українців;

мовленнєве спілкування: вдосконалювати вміння дітей вести діалог, полілог; збагатити словник словами-назвами українських страв; формувати комунікативно-мовленнєві навички;

художня література: вдосконалювати вміння декламувати вірші, відгадувати загадки, емоційно реагувати на художні твори;

трудова діяльність: виховувати вміння планувати свої дії (послідовність приготування української страви - ліплення вареників; досягати наміченого результату; домовлятися та співпрацювати з однолітками; прибирати робоче місце; формувати навички приготування їжі).

Виховувати працелюбність, шанобливе ставлення до українських свят, звичаїв і традицій.

Матеріал: оформлення приміщення декораціями та атрибутами відповідно до теми заняття; святкова арка; вишиті рушники; ілюстрації до народних християнських свят; тематичні вірші, загадки.

Спеціальний матеріал: фартушки, ковпаки, качалки, дерев'яні дошки, тарілки, миски, серветки; продукти для приготування страви (мука, яйця, сливи, горіхи, мед).

Хід заняття

Вихователь.  Не за синіми морями,

Не в далекій далені,

Тут у нас - на Україні

У квітучому селі

Жили дівчатка:

Чорненька, руденька, русява, біленька.

Вибігають дівчатка.

Дівчатка. - Доброго здоров'ячка!

Вихователь. - Ой, дівчата, мої любі,

                       Розкажіть про себе людям!

Дівчинка 1. - Мене звати Софійка.

                      Я дуже полюбляю співати

Дівчинка 2. - Мене звати Кіра.

                      Люблю з бісеру квіти викладати.

Дівчинка 3. - А я Соломійка.

                      Люблю книжечки переглядати.

Дівчинка 4. - А я Мія.

                      Гімнастика - це моє.

Вихователь. - А ще Софійка любить постійно щось вигадувати.

Дівчинка 1. - О! Є ідея. Давайте відкриємо кафе.

Дівчинка 2. - І як ми його назвемо?

Дівчинка 3. - Ну, звичайно, «Веселка». Група «Веселка» і кафе «Веселка».

Дівчинка 1. - Як ідея?

Вихователь. - Як завжди - хороша! Дівчата що будете робити у своєму кафе?

Дівчатка:

-  Я буду зустрічати.

-  А я буду пригощати.

-  А ми на кухні будемо готувати.

Вихователь. - Ви мене до себе візьмете?

Дівчата. - Звичайно!

Вихователь. - І яка моя роль?

Дівчата. - Сама маленька, малюсінька, мацюпусінька! Ви будете керувати нами.

Вихователь. - Я шеф кухар?

Дівчатка. - Так!

Вихователь. - Як ви думаєте, з чого починається будь яке кафе?

Дівчинка 1. - Будь яке кафе починається з фартуха!

Вихователь. - Це не проблема! Фартушки у нас є.

Дівчата одягають фартушки.

Вихователь. - Ой, які ви гарні. На фартушку «Веселка», кафе «Веселка» і на серці весело. Ну що, дівчатка, готові?

Дівчатка. - Готові.

Дівчинка 1. - Мені потрібно подзвонити. (Вдає, що телефонує і повідомляє, що відкрилося кафе «Веселка»).

Веселий дзвін. Забігають дівчатка

Дівчатка. - Привіт! А ось і ми!

Дівчинка 2. - Перші клієнти!

Дівчинка 1. - Це не клієнти, це мої подружки. А чого це ви так вирядились?

Дівчатка.

-       А нам «сорока на хвості принесла», що тут відкривається кафе.

-       Вечорниці на носі. Хату вільну знайти треба.

-       Вареники ліпити треба.

-       Хлопці скоро прийдуть.

Вихователь. - Я навіть знаю, як ту «сороку» звати.

Дівчинка 1. - Це називається - реклама.

Вихователь. - Добре, дівчата, що ви до нас завітали. То яка перша страва буде у нашому меню?

Дівчатка. - Вареники.

Вихователь. - В народі кажуть: «Зима прийшла - свята з собою принесла». Одне з перших свят - свято Андрія Первозванного. Хлопці та дівчата збиралися на вечорниці, ліпили вареники. Дівчата гадали на хорошу долю, веселилися. Запрошую Вас на кухню кафе «Веселка», будемо ліпити вареники. Спочатку одягнемо шапочки і помиємо руки. Гаразд?

Діти миють руки.

Вихователь. - Давайте пригадаємо технологію приготування тіста (Діти називають необхідні інгредієнти: мука, яйця, молоко цукор). Замішуємо тісто.

Вихователь. - А яку начинку можна покласти у вареники?

Діти називають ( картопля, м'ясо, капуста, чорниці, тощо.....)

Вихователь розрізає тісто на шматочки, діти розкачують його та ліплять вареники. Наліплені вареники віддають на кухню варити, прибирають робоче місце. З кухні приносять зварені вареники, дівчатка поливають їх медом, посипають горішками.

Заходять хлопці.

Ой, дівчата чорноброві,

Відкривайте двері,

Бо на вашому порозі

Стоять кавалери!

Дівчинка. - Не відкриємо ми двері,

Не дамо вам сісти

Наварили вареників -

Самі будемо їсти.

Хлопчик. - Відкривайте двері,

Стеліть скатертину,

Бо не бачили ми вас

Вже цілу годину.

Дівчинка. - Ой-ой-ой, засумували -

Не велике горе.

Подолайте перелаз,

Тоді й поговорим.

Вихователь. - Ну що ж, хлопці, подолайте перелаз!

Дівчинка. - Ой, які в нас спритні хлопці -

Справжні козачата.

То ж заходьте до світлиці,

Будем святкувати.

Хлопці проходять лабіринт (смуга перешкод).

Хлопчик. - Дівчата, відгадайте загадку!

З квітів його виплітають,

Ним голівки прикрашають,

Щоб дівчиноньку зберіг

Український оберіг.

Дівчата всі разом. - Вінок!

Дівчинка. - Сплели ми із квітів чудовий вінок,

Дівчатонька любі, ставаймо в танок!

Нехай навкруг лунає дітей веселий спів,

Наш вінок яскравий єднає в коло всіх.

Хоровод «Коло»

Дівчинка запрошує хлопців їсти вареники.

Їжте, хлопці, варенички!

Їжте, бо смачненькі!

Будете, як варенички,

Круглі і товстенькі.

Діти ідуть смакувати вареники.

Підготувала вихователь Грухаль М.К.