Довідка за результатами підсумкового контролю «Створення фундаменту успішності дитини в умовах освітньої реформи «Нова українська школа»

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» щодо обов'язкового виконання Базового компонента дошкільної освіти та вимог діючих програм, річного плану роботи ЗДО на 2018-2019 навчальний рік, наказу відділу освіти райдержадміністрації від 03.12.2018 р. «Про проведення в закладах дошкільної освіти району моніторингу освітньої діяльності у 2018-2019 навчальному році», наказу завідувача по ЗДО від 10.04.2019 року №28 «Про проведення моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників», з метою забезпечення контролю за діяльністю педагогічних працівників, якістю освітньої роботи з дітьми, визначення результативності освітнього процесу, оцінки рівня засвоєння знань та сформованості життєвої компетентності дошкільників у старших групах №5, 6, 9, 12 (та паралельно в усіх інших вікових групах) було здійснено підсумковий контроль «Створення фундаменту успішності дитини в умовах освітньої реформи «Нова українська школа», який тривав  з 17 квітня по 18 травня 2019 року.

Мета підсумкового контролю: проаналізувати роботу педагогічних працівників щодо якості надання освітніх послуг, виконання дошкільниками державних стандартів дошкільної освіти та визначити рівень розвитку і сформованості їх життєвої компетентності згідно вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Підсумковий контроль проводився у:

- старшій групі №5 (вихователі  Храпко С.А., Лазаришина І.В.);

- старшій групі №6 (вихователі Корнійчук О.А., Денисюк О.Я.);

- старшій групі №9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В.);

- старшій групі №12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А.);

- всіх інших вікових групах (за результатами педагогічного обстеження).

Підсумковий контроль проводили:

- Лисак О.М. - завідувач;

- Семенюк Р.Ф. - вихователь-методист;

- Ковтун Л.М. - медична сестра старша;

- Павлусь М.М. - практичний психолог.

Питання, які вивчалися:

1.  Визначення рівня життєвої компетентності дошкільників з усіх освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

2.  Визначення показників фізичного розвитку дошкільників та медичних критеріїв готовності старших дошкільників до шкільних навантажень.

3.  Визначення показників музичного розвитку дошкільників.

4.  Визначення психологічної готовності старших дошкільників до навчання в школі.

«Якісно виконати державний стандарт дошкільної освіти, що закладений у програмі для кожної вікової групи, вкласти державний стандарт у кожну дитину - професійний обов'язок і першочергове завдання педагогічних працівників дошкільного закладу» (Н.Савінова, І.Карабаєва).

Протягом навчального року педагогічні працівники Квасилівського ЗДО (ясла-садок) ретельно опрацьовували всю нормативно-правову базу, яка стосується організації освітнього процесу в дошкільному закладі. Важливими документами стали інструктивно-методичні листи МОН щодо організації та планування освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2018-2019 навчальному році та лист від 19.04.2018 р. «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», спрямовані на неухильне виконання програми розвитку дошкільників та БКДО.

Перевіркою встановлено, що дошкільний заклад, в основному, забезпечений всіма необхідними в освітній роботі навчально-методичними посібниками, програмами, демонстраційним навчально-ігровим матеріалом, дитячою літературою, необхідною для занять з дітьми тощо. З метою якісної організації освітнього процесу, вихователі періодично оновлюють навчально-методичну та дидактичну базу у своїх вікових групах та заносять новинки у Книгу обліку методичної літератури, демонстраційного матеріалу та наочних посібників.

Наступність у роботі закладів дошкільної та загальної середньої освіти передбачає тісний взаємозв'язок змісту, методів, прийомів, організаційних форм роботи з дітьми, а також підготовку дитини до школи і її адаптацію до нових умов навчання, виховання й розвитку. Саме дитячий садок має забезпечити готовність дитини до шкільних навантажень, нових знань, умінь і навичок, якими дитина має оволодіти у Новій українській школі. На порозі НУШ багато уваги приділяється формуванню у дошкільників цілісної системи знань, умінь і практичних навичок з усіх освітніх ліній БКДО, їх життєвої компетентності та здатності продовжити навчання. Якості дошкільної освіти надається сьогодні особлива увага.

Здійснювати державний контроль (нагляд) за закладами освіти уповноважена уже Державна служба якості освіти (ДСЯО), серед  основних завдань якої:

-  проводити інституційний аудит закладів освіти;

- проводити моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі (Постановою КМУ від 14.03.2018 р. №168 затверджене «Положення про Державну службу якості освіти України»).

ДСЯО для виконання покладених на неї вищезгаданих завдань має право одержувати під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), інституційного аудиту пояснення, довідки, матеріали, документи та відомості з питань, що виникають під час контролю якості освіти, а тому їх ведення у закладі освіти є необхідним, правомірним, обов'язковим. У свою чергу ДСЯО має надавати чіткі рекомендації дошкільним закладам щодо організації та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, тобто організації моніторингу. Оскільки такі рекомендації ще не надавалися ЗДО, у закладі впродовж уже кількох років запроваджуємо систему внутрішнього забезпечення якості освіти - моніторинг якості дошкільної освіти за своїми об’єктивними критеріями, розробленими  згідно  вимог нового БКДО та Програми «Я у Світі» й узгодженими з вимогами інших чинних програм для дітей різних вікових категорій. 

  Завданнями системи внутрішнього забезпечення якості освіти у нашому ЗДО є:

- оновлення методичної бази освітньої діяльності (придбання нових методик розвитку дошкільників, сучасного наочно-дидактичного матеріалу та оновлення картотеки ігор);

- контроль за виконанням освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок дітей, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

- створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників та ін.

Наказом МОНУ № 372 від 16 квітня 2018 року затверджено нове «Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти», яким передбачені основні завдання методичного кабінету, одним з яких є: здійснення внутрішнього моніторингу якості освіти з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в закладі, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності в межах державних вимог до змісту, рівня її обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.

Адміністрацією закладу та методичною службою систематично тримається на контролі стан освітньої роботи з дошкільниками. В ході підсумкового контролю встановлено, що у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) створені належні умови для виховання і навчання дітей в умовах впровадження концепції «Нова українська школа». У всіх вікових групах є загальне ігрове середовище, до складу якого входять різні розвивальні осередки, що зацікавлюють дітей і підказують зміст їхньої діяльності протягом дня. Всі розвивальні осередки (куточки) оснащуються, по можливості, у відповідності до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН № 1633 від 19.12.2017. Освітній процес у закладі проводиться з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

Проблемі створення фундаменту успішності дитини в умовах освітньої реформи «Нова українська школа» приділяється належна увага у нашому закладі дошкільної освіти. На допомогу педагогічним працівникам в   активному вирішенні основних пріоритетних завдань дошкільної освіти було підготовлено і проведено у закладі ряд методичних заходів:

- засідання педагогічного клубу «Майстерня успіху» з наступних проблем: «Комплексна оцінка рівня розвитку дитини-дошкільника» (жовтень, 2017); «Організація ранкових зустрічей дітей у сучасному ЗДО» (жовтень, 2018);

- семінари-практикуми з проблем: «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа» (березень, 2018); «Еколого-природнича освіта дошкільників» (листопад, 2018);

- садові методичні об'єднання з проблеми «Використання ІКТ-технологій в освітньому просторі ЗДО» з практичними показами цікавих сучасних занять (Яремчук В.В., Шевчук Н.С., Шум М.М., Бернацька Г.Ю., Бідюк В.М., Верема Г.Ф., Павлусь М.М.) педагогами, які атестувалися;

- огляд-конкурс на кращий у групі бізіборд (березень, 2019);

- підготовка та проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності дошкільників (2р\рік);

- підготовка та проведення Тижня рідної мови (лютий, 2019 року);

- коучинг для педагогів з проблеми «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення»;

- консультації щодо особливостей організації і планування освітнього процесу в ЗДО тощо (матеріали консультацій періодично розміщуються на сайті та опрацьовуються педагогами, батьками й усіма охочими);

- творчі звіти педагогічних працівників;

- тощо.

Окремі педагогічні працівники Квасилівського ЗДО (ясла-садок) протягом навчального року відвідували районні методичні заходи. Виконання програми розвитку дошкільників у закладі постійно трималося на контролі, про що свідчать видані накази завідувача по ЗДО, організація комплексного контролю в середній групі №4 (вихователі Шевчук Н.С., Левкович С.В.), в молодшій групі №11 (вихователі Шум М.М., Бернацька Г.Ю.), у групі раннього віку №3 (вихователі Верема Г.Ф., Бідюк В.М.), у старшій групі №12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А.) та тематичних контролів з різних проблем.

Педагогічна діагностика - це основа для здійснення педагогічного моніторингу у закладі, який є безперервним і здійснюється з метою  виявлення рівня розвитку дошкільників. Її мета - виявлення ступеня відповідності результатів освітнього процесу державним стандартам і вимогам дошкільної освіти. Педагоги закладу були вчасно забезпечені інструментарієм для здійснення педагогічної діагностики, матеріалами щодо фіксування результатів (протоколами, таблицями, картками).

Перевіркою встановлено, що досить результативними були контрольно-оцінювальні заняття з різних розділів програми, перегляд та аналіз яких відбувається щорічно і до яких вихователі й діти готуються досить відповідально. Вже у ході контрольних занять адміністрації закладу легко виділити дітей з високим та низьким рівнями розвитку і дати конкретні поради щодо подальшої роботи з ними.

Підсумок роботи за навчальний рік був проведений за результатами перегляду та аналізу цікавих підсумкових занять на тему «Школа екстремальних ситуацій» під час Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у старших групах №5 (вихователь Храпко С.А.), №6 (вихователь Денисюк О.Я.), №9 (вихователь Меланчук Л.М.), №12 (вихователь Павлюк Ю.А.), в ході яких діти показали достатні та високі знання з БЖД.

В усіх старших групах був здійснений перегляд досить змістовних і результативних оцінювально-контрольних занять з логіко-математичного розвитку дошкільників:

«В країну Математики» (вихователь Лазаришина І.В.);

- «Подорож у країну Арифметику» (вихователь Денисюк О.Я.);

- «Математику ми знаємо – до школи вирушаємо» (вихователь Павлюк Ю.А.);

- «Подорож у країну професій» (вихователь Вернюк С.В.);

Результативно проведені оцінювально-контрольні заняття з мовленнєвого спілкування та навчання елементів грамоти:

- «В подорож рушаємо - Весну привітаємо!» (вихователь Яремчук В.В.);

- «Ми вже не малята, а майже школярі» (вихователь Храпко С.А.);

- «Туристична подорож у ліс» (вихователь Меланчук Л.М.);

- заняття-розвага «До школи з Каракулькою» (вихователь  Корнійчук О.А.).

Діагностику аналізу стану освітнього процесу  проводили вихователі усіх вікових груп та спеціалісти - музичні керівники, інструктор з фізкультури. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень провела практичний психолог Павлусь М.М. 

При визначенні рівня виконання державних стандартів дошкільної освіти та оцінювання рівня розвитку дошкільників продовжуємо використовувати програму доктора педагогічних наук Єльнікової Г.В. «Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дитини» за 4-х бальною шкалою, закладеною у цій програмі:

- 3,0-4 бали (75-100%) високий рівень розвитку дитини - ВР: дитина здібна та обдарована, вона самостійно і впевнено дає відповідь на поставлене проблемне запитання (завдання), яке може відповідати програмі наступної вікової групи; обґрунтовує відповідь, критично мислить, доводить розпочату справу до кінця; показник проявляється повною мірою, дитина має глибокі системні знання та практичні вміння;

- 2,9 бали (62-74%) достатній рівень розвитку дитини- ВС (вище середнього): дитина знаходить відповідь на запитання (завдання) за програмою своєї вікової групи, проте частіше за навідним запитанням вихователя; за підтримки дорослого старанно доводить розпочату справу до кінця та виявляє впевненість у своїх діях; показник проявляється частково й ситуативно; дитина має достатні, але не глибокі знання, чекає підтримки від дорослого;

- 1,7-2,4 бали (42-61%) середній рівень розвитку дитини - СР (посередній, задовільний): дитина якщо і розуміє суть запитання (завдання), проте виконує його і відповідає лише при допомозі дорослого; показник проявляється посередньо, знання та практичні вміння обмежені та безсистемні;

- 1,0-1,6 бали (25-41%) рівень розвитку дитини нижче середнього - НС (незадовільний): дитина здебільшого не розуміє суті завдання, не може самостійно дати відповідь на проблемне запитання чи виконати завдання; відповідає лише при значній допомозі вихователя, не виявляє впевненості у своїх діях; не може довести справу до кінця;

- 0-0,9 балів (0-24%) низький рівень розвитку дитини - НР (низький, критичний): дитина не розуміє суті запитання (завдання), а тому не може на нього відповісти - дитина мовчить (або «Не знаю», «Не можу», «Не вмію»); повна відсутність прояву, відсутність знань та практичних вмінь.

 За допомогою програми було визначено кінцеві показники рівня виконання програми й БКДО за всіма освітніми лініями та встановлені підсумкові результати оцінювання рівня розвитку дошкільників і сформованості їх життєвої компетенції у всіх вікових групах. Результати моніторингу занесені у зведену таблицю.

В ході підсумкового контролю встановлені наступні результати моніторингу оцінювання рівня розвитку старших дошкільників перед їх вступом до Нової української школи:

-  старша група №5 (вихователі Храпко С.А., Лазаришина І.В., музкерівник Ревер О.Є., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить на кінець навчального року 74% (вище середнього або достатній рівень);

старша група №6 (вихователі Корнійчук О.А., Денисюк О.Я., музкерівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 75% (високий рівень);

-  старша група №9 (вихователі Меланчук Л.М., Вернюк С.В., музкерівник Ревер О.Є., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 74% (вище середнього або достатній рівень);

-  старша група №12 (вихователі Яремчук В.В., Павлюк Ю.А., музкерівник Денисюк О.М., інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти становить 76% (високий рівень).

Середній показник виконання програми та БКДО за віковими категоріями на кінець навчального року загалом становить:

-   у старших групах  - 75% (високий рівень);

-   у середніх групах - 68% (достатній рівень);

-   у молодших групах - 60% (середній рівень);

-   у групах раннього віку - 67% (достатній рівень).

Аналіз оцінювання рівня розвитку дошкільників показав, що на результативність освітньої роботи значно впливає рівень захворюваності у групі, часті карантини та пропуски дітей без поважних причин. Так, для прикладу, знижена захворюваність за І квартал 2019 року відмічалася в середніх групах №4, 8, старших групах № 6, 9, 12, звідси – й кращі показники виконання програми і рівнів розвитку дошкільників.

Аналіз оцінювання рівня розвитку дошкільників показує, що на результативність освітньої роботи у групі впливають також діти, менші за віком, які докомплектовані у групи, діти з ООП та з низьким рівнем розвитку, які потребують індивідуально-диференційованого підходу до опанування програми.

(Аналіз медичних показників та фізичного розвитку проводить сестра медична старша Ковтун Л.М.)

Педагогічний моніторинг проводився, в основному, об'єктивно, з виставленням об'єктивних оцінок вихованцям та у визначений термін. Всі вікові групи оцінені, цьому передувала досить напружена і відповідальна робота всіх педагогічних працівників. Зі зведеної таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими по ЗДО є компетентності дітей за освітніми лініями:

- «Гра дитини» (70,3%)

- «Дитина в соціумі» (70,2%).

Найменш сформованою є компетентність дітей за освітньою лінією «Мовлення дитини» (65,5%).

Повний аналіз результатів педагогічного діагностування дітей за освітніми лініями засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей з вересня по травень у кожній віковій групі: низькі показники рівня розвитку дітей у вікових групах змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі. Це свідчить про налагоджену організацію освітньої роботи у дошкільному закладі та належну відповідальність педагогічних працівників перед дітьми, батьками і державою за надання якісної дошкільної освіти відповідно до державних стандартів.

Загальна оцінка рівня організації освітнього процесу та виконання програми й БКДО в дошкільному закладі становить 68%  - достатній рівень (проте є дещо нижчим, у порівнянні з минулим навчальним роком  - 71%).  Маємо прагнути кращих результатів, виходячи з вимог сьогодення та старту Нової української школи, яка чекає на українських дошкільників фізично досконалих, самостійних, адаптованих до викликів сьогодення, ініціативних, творчих, кмітливих, з добре розвиненим мовленням та креативним мисленням.

Посильний внесок у підвищення якості дошкільної освіти у Квасилівському ЗДО (ясла-садок) робить інструктор з фізкультури Момоток Т.Р., яка також провела рутинну роботу з проблеми діагностики фізичного розвитку дітей молодших, середніх і старших вікових груп. У цьому навчальному році проведена діагностика фізичної підготовленості дітей за новими критеріями та виведені відповідні результати. Заключним етапом роботи з фізичного розвитку дошкільників у закладі стала Спартакіада-2019, у якій взяли участь діти з високим рівнем фізичної підготовленості. Захід проведений зі старшими дошкільниками досить яскраво, змістовно і результативно. Щира подяка Момоток Т.Р. за гарний захід!

(Аналіз оцінювання фізичної готовності дошкільників проводить інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.)

Чимало зусиль у творчий і гармонійний розвиток наших вихованців щорічно докладають музкерівники  Денисюк О.М., Ревер О.Є. Протягом навчального року проводилася плідна робота з музичного розвитку дошкільників. А заключним підсумковим етапом освітньої діяльності зі старшими дошкільниками завжди є цікаві, багаті музично-естетичним змістом випускні ранки, в ході яких майбутні першокласники демонструють присутнім на святі не тільки інтелектуальну й психологічну готовність до Нової української школи, але і свої досконалі музичні, хореографічні, пісенні, театральні, літературні, артистичні здібності...

(Аналіз оцінювання рівня музичного розвитку дітей різних вікових груп проводять музкерівники Денисюк О. М. та Ревер О.Є.)

Фотоматеріали всіх підсумкових занять у старших групах, цікавих форм роботи з дітьми протягом року, свят і розваг, Тижнів безпеки, спартакіади, випускних ранків тощо розміщені і будуть ще розміщуватися на сайті ЗДО та у Фейсбуці для ознайомлення батьків та зацікавлених осіб. Цим адміністрація закладу забезпечує інформаційну відкритість результатів освітньої діяльності закладу всім бажаючим та контролюючим органам.

Щорічно аналізуємо та співставляємо результати моніторингу якості дошкільної освіти у старших вікових групах та психологічної готовності дітей до школи.

 (Аналіз психологічної готовності дітей до школи проводить практичний психолог Павлусь М.М.)

Підводячи підсумок освітньої роботи у старших групах №5, 6, 9, 12 на кінець дошкільного віку, можемо зробити висновок, що вихователі Храпко С.А., Лазаришина І.В., Корнійчук О.А., Денисюк О.Я., Меланчук Л.М., Вернюк С.В., Яремчук В.В., Павлюк Ю.А. відповідально  поставилися до виконання своїх професійних обов'язків, організації та проведення освітньої діяльності з вихованцями груп, виконання програми та державних стандартів дошкільної освіти, підготовки  дітей до шкільних навантажень і навчання у Новій українській школі. Рівень виконання програми та БКДО на кінець старшого дошкільного віку високий, що відповідає 75%. Проте при здійсненні моніторингу освітньої діяльності з дітьми старшого дошкільного віку, слід пам'ятати, що головне не обсяг наявних знань та умінь у дітей, а вміння використовувати  набуті  знання та вміння у житті.  (Гасло Нової української школи - не механічне засвоєння знань, а практичне застосування їх у житті).

Окремими недоліками проведення педагогічної діагностики та  моніторингу якості дошкільної освіти були:

-  окремі випадки, коли на початку навчального року деякі діти мали нижче середнього рівня розвитку, а вже на кінець навчального року - високий, що не зовсім логічно;

-  в окремих випадках вересневі показники рівня розвитку дитини були вищими, ніж травневі (в середніх групах №13,14);

- в окремих випадках вихователі виставляли 0 балів за біологічну зрілість дитини, що є нелогічно (в середній групі №13).

На підсумковій педагогічній раді адміністрація дошкільного закладу висловлює щиру подяку усім педагогічним працівникам, які плідно організовували освітній процес протягом навчального року, враховуючи сучасні вимоги, активно проводили педагогічну діагностику у своїх вікових групах, вчасно здавали відповідну документацію та досягнули достатніх результатів своєї педагогічної діяльності та сформованості життєвої компетентності вихованців.

Наказом відділу освіти №615 від 03.12.2018 року передбачено закладам дошкільної освіти району забезпечити відкритий доступ до інформації про результати проведеного моніторингу на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників), що буде зроблено до кінця навчального року.

Довідку підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф

 

Проект рішення педагогічної ради від 24. 05. 2019 року

По першому питанню:

1.   Взяти до уваги інформацію про виконання рішень  попередніх педрад, знявши їх з контролю як такі, що виконані. 

По другому питанню:

1.   Взяти до уваги аналіз результатів моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти відповідно державних стандартів дошкільної освіти на кінець навчального року, приділивши особливого значення ефективнішому вирішенню завдань освітньої лінії «Мовлення дитини», показники якої нижчі від інших освітніх ліній БКДО.

Вихователям усіх вікових груп.

2. Удосконалювати внутрішню систему оцінювання якості дошкільної освіти у вікових групах та дошкільному закладі загалом, беручи до уваги методичні рекомендації, які розробляються Державною службою якості освіти. 

Протягом 2019-2020 навчального року.

3. Продовжувати створювати в групах сучасний розвивальний простір з усіх освітніх ліній, який сприятиме розвитку природніх сил дитини, реалізації її потенційних можливостей, збагаченню міцними життєвими знаннями і практичними навичками згідно вимог БКДО та програм розвитку для закладів дошкільної освіти.

                             Всім педагогічним працівникам.  Протягом навчального року.

4. Зберегти і змістовно збагачувати провідні види діяльності дітей старшого дошкільного віку (спілкування, гра, рухова, пізнавальна, господарсько-побутова, художньо-естетична (ліплення, малювання, аплікація, конструювання, слухання музики, спів, хореографічна, театралізована) з метою поступового психологічно-комфортного переходу від гри до навчання у Новій українській школі.

Вихователям, музкерівникам, інструктору з фізкультури. Протягом 2019-2020 навчального року

5. Забезпечувати єдність, взаємозв'язок та наскрізну узгодженість мети, змісту, методів, форм організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах впровадження концепції «Нова українська школа».

 Вихователям старших груп, практичному психологу, музкерівникам, інструктору з фізкультури. Протягом 2019-2020 навчального року

6. Ознайомити батьків з підсумками підготовки дітей до навчання в школі у формі співбесід та провести індивідуальні і колективні консультації для батьків майбутніх першокласників, розмістивши відповідні пам'ятки на сайті ЗДО:

-  Батьківський лекторій. Виконуємо Державні стандарти дошкільної освіти разом з батьками (завідувач Лисак О.М., вихователь-методист Семенюк Р.Ф.)

- Опитувальник для самостійного визначення батьками рівня готовності дитини до шкільного навчання (практичний психолог Павлусь М.М., вихователь Храпко С.А.)

-  Рекомендації батькам, діти яких відмовляються іти в школу (вихователі старших груп)

-  Основні критерії готовності дитини до НУШ (вихователь Яремчук В.В.)

-  Як зацікавити дитину книжкою? Педагогічна просвіта батьків (вихователь Шевчук Н.С.)

-  Розвиток особистісної сфери дошкільника (вихователь Лазаришина І.В.)

-  Коли вважати дитину готовою до школи? (вихователь-методист Семенюк Р.Ф.)

-  Діти, які готові (умовно готові, не готові) до навчання? (вихователі старшиих груп)

-  Батьківські секрети успішної підготовки дитини до школи (вихователь Храпко С.А.)

-  Фізичний та психічний розвиток дитини: шукаємо золоту середину (інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.)

-  Підготовка дитини до школи: практичний порадник для батьків (практичний психолог Павлусь М.М.)

                                                    До 30.05.2019 року.

7. Здійснювати єдиний психолого-педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей; досліджувати рівень розвитку базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку як умови успішного навчання у початковій школі; активно застосовувати корекційно-розвивальні методи у роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які потребують індивідуального підходу.

Практичному психологу. Протягом 2019-2020 навчального року.

 По третьому питанню:

1.  Взяти до уваги аналіз роботи педагогічного колективу з реалізації ІІ етапу роботи над науково-методичною проблемою «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина».

Всьому педагогічному колективу

2.  Накреслити план заходів Квасилівського ЗДО (ясла-садок) з національно-патріотичного виховання дошкільників на 2019-2020 навчальний рік.

Вихователю-методисту. До 30 серпня 2019 року

По четвертому питанню:

1.  Взяти до уваги методичні рекомендації щодо проведення літньої оздоровчої кампанії в ЗДО. Прийняти до виконання план роботи, режим дня та розклад організованої навчально-пізнавальної діяльності на літній оздоровчий період.

Всім педагогічним працівникам. Протягом літа.