Конспект заняття з ОБЖД для дітей старшої групи на тему «Подорож у минуле пилесмока»

Програмові завдання: ознайомити дітей з призначенням та функціями пилесмока, підвести до розуміння того, для чого людина постійно вдосконалює предмети - помічники; розширити знання про техніку безпеки при поводженні з електроприладами. Виховувати в дітей бережне відношення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих. Активізувати мовлення дітей словами: електроприлади, побутова техніка, пилесмок, електросіть, електромережа, електричний струм, розетка,  коробка, шнур, мішечок,  трубка, щітки-насадки.

Матеріал: дидактична гра «Помічники», килимок, предметні картинки, набір демонстраційного матеріалу «Історія звичайних речей» (- Х.: «Ранок», 2008).

Хід заняття

 Вихователь. - Сьогодні у кожному будинку « живе» електричний струм, а разом з ним безліч побутової техніки, яка допомагає людині. Вчені повсякчас думають про те, щоб усі види техніки мали красивий вигляд і працювали якнайкраще і якнайдовше. Як ви гадаєте, чи можемо ми називати побутову техніку нашими помічниками? Чому? ( міркування дітей). Як іншими словами ще називають побутову техніку? Чому? (Електроприлади; вони живляться від електричного струму, який «живе» в електромережі)

Дидактична гра «Помічники»

Діти називають предмети, які допомагають людині у тих чи інших діях (телевізор, пральна машина,пилесмок, магнітофон, мікрохвильова піч, фен, холодильник, комп'ютер, електроплита, праска, електрочайник тощо).

Загадка      Цілий день він пил ковтає,

                    Не хворіє і не чхає  (пилесмок)

Вихователь. - Сьогодні ми спостерігали за тим, як Наталя Степанівна чистить килим в груповій кімнаті. Давайте підійдемо ближче і роздивимось диво-машину, яка їй допомагає. Подивіться, які дива відбуваються, коли ця машина їде по килиму? Що ви бачите? (відповіді дітей)

Вихователь. - Як ви думаєте, як працює ця машина? (міркування дітей)

Правильно, все сміття і пил «ковтає» ця диво-машина. А як вона називається? ( Пилесмок ). Як ви думаєте, легко працювати пилесмоком чи без нього вручну? Чому ви так думаєте? (міркування дітей)

Вихователь. - Так, людині потрібно тільки ходити і керувати пилесмоком, а весь пил і сміття він збирає сам. Давайте роздивимося цю диво-машину. Це електричний прилад чи ні, як ви гадаєте? ( електричний, бо його включають в розетку, в електросіть).

-  Які ще електроприлади є у вас вдома? (відповіді дітей)

Дидактична гра «Електричний, чи ні?»

 Дітям показують предметні картинки із зображенням предметів, вони визначають сплесками рук, який він, електричний, чи ні.

Вихователь. - Може ви мені скажете,з яких частин складається пилесмок?     Діти розглядають пилесмок і з допомогою вихователя називають, з чого він складається:  коробка, на коробці кнопка, шнур, трубка, до якої прикріплюються різні щітки і насадки;вони потрібні для того, щоб збирати пил з різних предметів у кімнаті, твердих і м'яких; пил збирається в мішечок, який знаходиться в коробці пилесмока.

Розгляд електричного приладу - пилесмока

Вихователь. - А чи завжди був пилесмок, як ви думаєте? Тоді за допомогою чого люди прибирали у своїх оселях? ( віник, щітка, ганчірка)

- А як раніше боролися з пилом? ( витирали вологою ганчіркою).   Як чистили килими? ( вибивали пил спеціальними вибивачами, чистили снігом на вулиці;  килими невеликі прали). Як ви думаєте, зараз так роблять? Коли?  ( так, коли немає пилесмока). Чим незручний віник?  ( від нього піднімається пил, який осідає згодом на меблях і на всіх предметах в кімнаті).

- Що ви можете сказати про щітку?

Дидактична гра « Добре - погано»

         Діти розмірковують над тим, коли щітка ( віник, ганчірка, пилесмок) - це добре, а коли - погано.

Вихователь. - Отже, чим зручний пилесмок? ( він збирає  пил і сміття відразу) Правильно! А зараз є пилесмоки, які не тільки «ковтають» пил і сміття, а й миють різні предмети. Хто з вас бачив такі пилесмоки? У кого є такий пилесмок вдома? (відповіді дітей)

- Пилесмок, як ви говорили, електричний прилад. Коли можна користуватись пилесмоком? (відповіді дітей). Правильно, тільки разом з дорослими. І не забувайте вийняти шнур пилесмока з розетки, коли закінчите роботу, щоб не трапилось пожежі. Які ще правила протипожежної безпеки ви знаєте? (діти відповідають). Як слід поводити себе у разі виникнення пожежі від електроприладів? (Кликати на допомогу дорослих; вимкнути негайно з електромережі; у разі потреби дзвонити за номером «101»).

Дидактична гра «Угадайки»

       Вихователь пропонує відгадати загадки про електроприлади  (відшукати відповідну картинку) і розповісти про їхню роботу, а також пояснити, чим вони небезпечні для життя. Пізніше позначити знаком «+» ті речі, якими діти можуть користуватися самі, й знаком «-» ті, якими діти користуються за допомогою дорослих.

        По закінченню заняття запропонувати творчі ігри з використанням іграшкових електроприладів.