3.Серпнева конференція освітян Рівненського району 2014 року. Виступ завідувача Лисак О.М.
Освіта України будується на міцному фундаменті - дошкілля. Саме тому предметом постійної турботи як відділу освіти, так і громадськості, органів управління є дошкільне виховання і навчання, розвиток мережі дошкільних навчальних закладів. Позитивним є те, що проблемами дошкілля опікуються, що є зрушення у питаннях розвитку, адже вважається, що саме дошкілля закладає в дитині основу її подальшого життєвого старту. Наші діти - це є наше майбутнє.
Як було зазначено в доповіді, у районі значно розширено мережу дошкільних навчальних закладів, на часі її розширення шляхом відкриття додаткових груп.
Новий навчальний рік у нашому Квасилівському ДНЗ (ясла-садок) розпочнеться з хорошої події - відкриття додаткової групи повної тривалості з 10,5 год. режимом роботи.
У селищі понад 800 дітей дошкільного віку, у садочку виховується та навчається близько 300. У групі, яка відкривається, функціонувала група короткотривалого перебування, проте більшість батьків у черзі бажають працевлаштуватися та віддати дітей до дитячого садка на повний день. Відкриття групи не задовільнить всіх бажаючих, проте частково зніме напругу незадоволення серед батьків.
Знаменно, що у закладі відновлено роботу всіх груп у ювілейний рік - 30 років тому, осінньої пори у 1984р. завод Рівнесільмаш відкривав для дітей селища новий дитячий садок.
Районна рада, районна адміністрація безпосередньо здійснюють керівництво відкриттям групи:
-було вивчене дане питання;
-прийняте рішення на сесії районної ради;
-здійснюється допомога в ремонті та оснащенні групи;
-безпосередньо ведеться контроль за ходом робіт по відкриттю.
Попередньо у закладі була відкрита група у 2011 році. Таким чином по закладу виконана Програма розвитку дошкільної освіти району на 2011-2017 роки, яка передбачала розширення мережі шляхом відкриття додаткових груп у Квасилівському ДНЗ у 2011 та 2013 роках.
Серпневі конференції педагогів покликані аналізувати досягнення та проблеми в галузі освіти. Дошкільникам теж є про що звітувати.
У 2013 - 2014 навчальному році значна робота проведена по впровадженню комп'ютерних технологій в роботу закладів району:
-відкриті власні сайти дошкільних навчальних закладів у Квасилові, Клевані 1, Клевані 2, Зорі.
-розроблені положення та запроваджена електронна реєстрація дітей для прийняття у дошкільні навчальні заклади в цих же населених пунктах.
Враховуючи відсутність в колективах спеціалістів - фахівців, відсутність виділених коштів, вирішення даних питань давалося дуже складно. Проте, сайти функціонують, вони є корисним засобом обміну досвідом. Наші ідеї, форми роботи з дітьми, цікаві батькам, колегам, про що засвідчує результативність роботи сайту, наприклад у Квасилові були дні коли показник відвідувань та переглядів становив понад 500 в день, в підсумку маємо біля 70 000.
Електронна реєстрація дітей на чергу забезпечує права дитини на доступність здобуття дошкільної освіти, спрощує процедуру та забезпечує вільний доступ до інформації про облік дітей до вступу у дошкільні навчальні заклади. Електронна реєстрація запроваджена на підставі рішення сільських, селищних рад. Особливо є актуальною за наявності великої кількості дітей на черзі у закладі. Забезпечується прозорість, відкритість, здійснюється запобігання корупції...
У минулому навчальному році адміністрація Квасилівського дошкільного навчального закладу плідно співпрацювала з районним архівним відділом. У результаті:
- створена експертна комісія та затверджене Положення про експертну комісію;
- розроблена та затверджена інструкція з діловодства для закладу;
- розроблене та затверджене Положення про архівний підрозділ;
- розроблена та схвалена на засіданні експертної комісії районного архівного відділу Номенклатура справ Квасилівського дошкільного навчального закладу;
- проведена значна робота по впорядкуванню діловодства у закладі.
Всі дошкільні навчальні заклади району провели грунтовну підготовку до нового навчального року:
-проводиться модернізація матеріально-технічної бази дошкільних закладів, шляхом проведення ремонтних робіт у приміщеннях, забезпечення меблями, іграшками, технологічним обладнанням.
Так у нашому Квасилівському яслах-садку, в період підготовки, проведена значна робота:
-ми радіємо того, що вперше за багато років у закладі вдалося збагатити ігровим обладнання майданчики (встановлені два тіньових навіси, ігрові комплекси «Казковий будиночок» 5 шт., «Мухоморова сімейка» 3шт., замінено спортивні лави на спортивному майданчику 2 шт. по 12 м.);
-поповнено промисловим технологічним обладнанням харчоблок (встановлено картоплечистку, електрокип'ятильник, шафу жарову, овочерізку ); дані проблеми вирішені за кошти з бюджету розвитку шляхом взаємозаліку;
-проведено якісні ремонти приміщень, встановлено 26 міжкімнатних дверей та багато іншого. Завдання дорослих, навіть святий обов'язок - створити найсприятливіші умови для виховання дітей у ДНЗ.
Щира подяка батьківській громадськості, адже поточне утримання та ремонти сьогодні в основному покладаються на їхні плечі. Керівники ж несуть відповідальність за те, що не виконується в державі задекларована безкоштовна освіта. Неодноразово доводиться вислуховувати нарікання, давати відповіді та пояснення на скарги. Проблема недостатнього фінансування закладів освіти не нова. Особливо гостро вона постала сьогодні з невтішних для нас усіх причин.
Аналіз стану системи дошкільної освіти у районі засвідчує наявність гострих проблем:
- першочергово є необхідність впровадження енергозберігаючих технологій: заміна вікон, заміна котлів, капітальні ремонти опалювальних систем;
- у зв'язку з підвищенням цін, іде тенденція зниження виконання норм харчування дітей у закладах, що негативно впливає на здоров'я дітей;
- є проблемою оснащення закладів комп'ютерною технікою та підключення до мережі Інтернет, адже на сучасному етапі розвитку освіти - в Рівненському районі є дошкільні заклади без комп'ютерної техніки;
- потребує покращення навчально-методичне забезпечення;
Зокрема для нашого закладу є проблеми:
- необхідний капітальний ремонт та утеплення фасаду приміщення;
- перехід на автономне опалення;
- потребують ремонту асфальтовані доріжки на території закладу;
- необхідно проводити заміну огорожі;
- потребують ремонту тіньові навіси на ігрових майданчиках;
- необхідний капітальний ремонт сходів та захисних навісів над ними.
Проблеми у дошкільній освіті лишаються. Головне ми визнаємо, що вони є, розуміємо в чому вони полягають, бачимо можливості розв'язання деяких з них.
Сьогодні у нашій державі дуже складний період, проте ми освітяни зобов'язані зі всією відповідальністю виконувати свої обов'язки, ударною працею підтримувати владу та народ, створювати умови для якісної дошкільної освіти, забезпечувати безтурботне, щасливе дитинство нашим вихованцям. Попереду настановчі педради на яких буде визначено пріоритетні завдання у закладах на новий навчальний рік.
Міністерство освіти та науки України у листі «Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014-2015 навчальному році» зазначило, що відповідаючи на вимоги часу, запити суспільства, у контексті духовного розвитку особистості важливо здійснювати виховання в дітях патріотизму і толерантності до людей різних національностей. Отже одне з пріоритетних завдань для нас з вами в дошкільній освіті було, є і буде гартування маленького патріота. Виховуймо любов до Батьківщини, гордість за свою країну в поєднанні із формуванням доброзичливого, толерантного ставлення до оточуючого та людей. Будуймо дім в якому живе любов. Миру нам всім у рідній країні та плідної праці на освітянській ниві.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів