3. АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про результати комплексного самооцінювання якості освітніх і управлінських процесів у Квасилівському ЗДО

  за напрямами: 

  • Освітнє середовище ЗДО
  • Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес та компетентність дітей
  • Фахова діяльність педагогічних працівників
  • Управлінські процеси ЗДО 

ЗМІСТ

1. Комплексне самооцінювання: методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації.

2. Інформаційно-статистична довідка.

3.  Освітнє середовище Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок).

4. SWOT-аналіз діяльності Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок).

- Напрям 1. Освітнє середовище ЗДО

- Напрям 2. Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес і компетентність дітей

- Напрям 3. Фахова діяльність педагогічних працівників

- Напрям 4. Управлінські процеси ЗДО

5. Модель самооцінювання діяльності Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) ......................32

ДОДАТКИ

1. Наказ «Про створення робочої групи та проведення комплексного самооцінювання за чотирма напрямами

2. План роботи робочої групи з проведення комплексного самооцінювання освітніх і управлінських процесів Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) на навчальний рік

1.  Комплексне самооцінювання: методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації

Для вивчення якості освітньої діяльності у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) використовувалися такі методи збору інформації та інструменти:

Опитування:

- анкетування учасників освітнього процесу (педагогів, дітей, батьків)

- індивідуальне інтерв'ю (з педагогами, батьками)

- опитування (педагогів, батьків, дітей)

- спілкування з практичним психологом.

 Спостереження:

-  за освітнім середовищем;

-  за організацією життєдіяльності дошкільників;

-  за проведенням занять;

-  за дотриманням режиму прогулянок та їх змістом тощо.

Вивчення документації: освітньої програми; плану роботи на навчальний рік; календарних та перспективних планів освітньої діяльності педагогів; плану заходів із запобігання булінгу (цькування); плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників; протоколів засідань педагогічної ради; наказів керівника; номенклатури справ; стратегії розвитку ЗДО (Програми стратегічного розвитку тощо).

Моніторинг:

- сформованості основних компетенцій здобувачів дошкільної освіти;

- педагогічної діяльності (спостереження за проведенням занять та інших форм роботи з дошкільниками, організацією партнерської взаємодії з батьками тощо);

- освітнього середовища (санітарно-гігієнічні умови, стан забезпечення розвивальних осередків у групі, безпека ігрових та спортивного майданчиків, вплив середовища на якість освітнього процесу та ін.).

- навчально-методичного забезпечення (навчально-методична база, програми, методичні рекомендації, методичні розробки, досвід роботи, демонстраційний матеріал, картотеки дидактичних матеріалів, картотеки публікацій та ін.);

- самоосвітньої діяльності та підвищення кваліфікації педагогів;

- тощо.

Аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність:

- система оцінювання рівнів розвитку здобувачів дошкільної освіти;

- підсумкове оцінювання дітей на підсумкових заняттях;

- висновки за результатами відвідування освітнього процесу;

- фінансування закладу;

- кількісно-якісний кваліфікаційний склад педагогічних працівників;

- щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- оцінювання предметно-просторового розвивального середовища у вікових групах та ЗДО в цілому;

- інші інструменти, розроблені ЗДО.

2.   Інформаційно-статистична довідка

Квасилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) (далі - Квасилівський ЗДО) загального типу здійснює свою діяльність відповідно до: Конституції України; Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту»; Національної доктрини розвитку освіти; Конвенції «Про права дитини»; Закону «Про охорону дитинства»; Санітарного регламенту для закладів дошкільної освіти; Статуту Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок); Положення про заклад дошкільної освіти; Колективної угоди між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом; Правил внутрішнього трудового розпорядку; посадових інструкцій; норм харчування за системою НАССР для закладів дошкільної освіти; Положення «Про порядок здійснення інноваційної діяльності»; оновленого Базового компонента дошкільної освіти  та  інших документів згідно чинного законодавства.

Квасилівський ЗДО заснований 10 листопада 1984 року  заводом «Рівнесільмаш»; з 1992 року його засновником була Квасилівська селищна рада. З 01 січня 2021 року Квасилівський ЗДО перейшов у підпорядкування Рівненської територіальної громади в особі Рівненської міської ради. Уповноваженим органом громади з питань освіти є управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради. Заклад здійснює свою діяльність на підставі відповідної ліцензії, виданої у встановленому законодавством порядку.

Квасилівський ЗДО з 2016 року отримав фінансову автономію і на даний час є розпорядником коштів місцевого бюджету нижчого рівня. Заклад   розміщений у типовій двоповерховій будівлі загальною площею 2466,6 кв. м.

Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у  Квасилівському ЗДО - українська.

Квасилівський ЗДО розміщений у типовій двоповерховій будівлі загальною площею 2466,6 кв. м. Будівля закладу обладнана пандусом та кнопкою виклику для обслуговування осіб з особливими потребами.

Заклад обладнаний мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації, водостоку, опалення, вентиляції і під'єднаний до централізованого теплопостачання та водопостачання. Гарячою проточною водою заклад забезпечений завдяки наявності електробойлерів у всіх групових приміщеннях, на харчоблоці та пральні. Електропостачання закладу здійснюється за ІІ категорією надійності від двох незалежних взаєморезервуючих шляхів живлення. Будівля розташована на окремій земельній ділянці загальною площею 1.4476 га. 

Квасилівський ЗДО здійснює освітній процес за пріоритетним напрямом: фізкультурно-оздоровчий. Фізкультурно-оздоровча робота з дошкільниками організовується за окремо розробленою системою та Комплексною програмою фізкультурно-оздоровчої роботи для кожної вікової групи. (Див. Система фізкультурно-оздоровчої роботи у Квасилівському ЗДО)  http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1445

Протягом останніх 5-ти років значна робота у закладі проводилася щодо охоплення дітей дошкільного віку дошкільною освітою. На виконання ст.19 Закону України «Про дошкільну освіту», ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування», з метою охоплення дітей дошкільною освітою відповідно до освітніх запитів населення смт Квасилова та створення умов для здобуття дошкільної освіти, педагогічні працівники ЗДО відповідно до наказу по закладу проводили ряд заходів, а саме:

  • роз'яснення серед батьків, педагогічних працівників, інших громадян селища з питань здобуття дітьми дошкільної освіти та законодавчих актів, які регламентують дані питання;
  • уточнення списків дітей дошкільного віку по території селища Квасилів віком від народження до шести років на підставі документів первинного обліку громадян органами місцевого самоврядування та шляхом відвідування сімей з дітьми;
  • уточнення форм здобуття дошкільної освіти дітьми селища;
  • створення банку даних про дітей дошкільного віку, потреб та причин невідвідування ЗДО (ведуться списки дітей за роками народження із зазначенням адреси та форми здобуття дошкільної освіти);
  • здійснення соціально-педагогічного патронату дітей, які виховуються вдома, у тому числі з вадами психофізичного розвитку (надання методичної, діагностичної і консультативної допомоги сім'ї);
  • робота Консультативного центру для батьків, або інших законних представників дитини, які виховують дітей самостійно (відповідно до наказу по закладу та затвердженого Примірного положення про консультативний центр для батьків);
  • заходи щодо охоплення дітей дошкільною освітою відповідно до соціально-педагогічних потреб сімей, та заходи, які передбачають активне залучення сімей до освітнього процесу, проведення з ними просвітницької роботи;
  • узагальнення інформації про кількість дітей дошкільного віку та форми здобуття ними дошкільної освіти у селищі Квасилів (двічі на рік - вересень, січень).

Станом на 30 травня 2022 року наявна черговість на здобуття дошкільної освіти дітьми селища, яка складає:

- 105 дітей від народження до 2-х років;

- 120 дітей від 2-х до 3-х років.

У закладі запроваджена електронна реєстрація дітей на поступлення у ЗДО. Зарахування дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється директором протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. 

Першочергово до закладу дошкільної освіти зараховуються діти, які:

1) проживають на території обслуговування комунального закладу дошкільної освіти (у разі її встановлення його засновником);

2) є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в цьому ж закладі дошкільної освіти;

3) є дітьми працівників цього ж закладу дошкільної освіти;

4) належать до категорій дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;

5) належать до категорій дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім'ю, а також усиновлених дітей;

6) перебувають у складних життєвих обставинах та знаходяться на обліку в службах у справах дітей;

7) мали статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, але втратили його у зв'язку з усиновленням (у разі якщо батьки дитини не зберігають таємницю усиновлення);

8) мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до законів України.

Таким чином, у закладі здобувають дошкільну освіту різні категорії дітей.

СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ за станом на червень 2022 року

Категорії дітей

Кількість

дітей

Вид допомоги

Діти, позбавлені батьківського піклування

1

Звільнення від плати за харчування. Соціально-психологічний супровід

Діти з інвалідністю

6

Звільнення від плати за харчування. Здійснюється корекція фізичного та/або розумового розвитку

Діти з малозабезпечених сімей

12

Звільнення від плати за харчування.

Діти з багатодітних сімей (3-є і більше дітей)

40

Зменшена плата за харчування на 50%

Діти з сімей, члени яких є учасниками зони військових дій ООС

23

Звільнення від плати за харчування

Діти, які перебувають на диспансерному медичному обліку

48

Медична допомога в оздоровленні. Організація дієтичного харчування (за рекомендаціями сімейного лікаря)

Діти з ООП, охоплені соціальним патронатом

5

Соціально-психологічний супровід

Діти батьків з інвалідністю

1

Соціально-психологічний супровід

Діти з неповних сімей

 

Соціально-психологічний супровід

Діти з сімей «групи ризику»

 

Соціально-психологічний супровід

Діти, які є внутрішньо переміщеними особами, з сімей з тимчасово окупованої  території та районів, у яких проводяться активні бойові дії внаслідок  повномас-штабного вторгнення російських військ в Україну 

5

Соціально-психологічний супровід

Звільнення від плати за харчування

Щорічно у закладі дошкільної освіти проводиться кількісний аналіз охоплення дітей селища Квасилів дошкільною освітою.

УЗАГАЛЬНЕНА ІНФОРМАЦІЯ

про кількість дітей дошкільного віку та форми здобуття дошкільної освіти у селищі Квасилів за станом на 01.01.2022 року

Кількість дітей

Всього

Соціально-педагогічний патронат

Консульт-пункт

Короткотривале перебування

В сім'ї

батьки - педагоги

Кількість груп

Кількість дітей

Загальна к-сть дітей від 2 до 6 років.

У тому числі:

336

29

22

-

-

 

від 0 до 1 року

 

 

 

 

 

 

від 1 до 2 років

 

 

 

 

 

 

від 2 до 3 років

33

 

 

 

 

 

від 3 до 4 років

94

 

 

 

 

 

від 4 до 5 років

102

2

2

 

 

2

від 5 до 6 років

107

27

20

 

 

5

від 6 до 7 років

 

 

 

 

 

 

 Управлінська діяльність адміністрації Квасилівського ЗДО спрямована на забезпечення гарантованого права громадян на отримання дітьми дошкільної освіти. У закладі є всі нормативно-правові акти щодо функціонування і розвитку закладів дошкільної освіти, створені умови для забезпечення права дитини на здобуття дошкільної освіти, задоволення її життєвих потреб.

Кількість дітей у закладі: 340 (планова наповнюваність 270). Кількість груп, що функціонувала за станом на 31.05.2022 року  - 14. З них:

Вікові групи

Кількість

груп

дітей

Групи раннього вік у(3-й рік життя)

2

42

Молодший дошкільний вік (4-й рік життя)

4

96

Середній дошкільний вік (5-й рік життя)

4

96

Старший дошкільний вік (6-й рік життя)

4

106

 ВСЬОГО

 14

 340

Режим роботи Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) - п'ятиденний. Із 14-ти вікових груп - 13 груп працює з 10,5-ти годинним перебуванням дітей, 1 чергова група - з 12-ти годинним.

ОРІЄНТОВНИЙ ТИЖНЕВИЙ РОЗПОДІЛ

організованої навчально-пізнавальної  діяльності у Квасилівському ЗДО на 2021/2022 навчальний рік в умовах адаптивного карантину

 

Групи

раннього віку

  

Групи молодшого дошкільного віку

 

Групи середнього дошкільного віку

 

Групи старшого дошкільного віку 

 Понеділок

Фізкультура

Ознайомлення з довкіллям (природним, предметним, соціальним)

 

Фізкультура

Ознайомлення

із соціумом

Художньо-продуктивна діяльність (ліплення/ аплікація) (ІІ пол. дня)

Музичне мистецтво

Ознайомлення

 із соціумом

 

 

Ознайомлення

 із соціумом

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

Фізкультура

Вівторок

Музичне мистецтво

Розвиток мови і мовленнєве спілкування

ХМД (театр) (ІІ пол. дня)

Математика

Музичне мистецтво

Конструювання

(ІІ пол. дня)

   Математика (+логіка) 

Фізкультура

  Конструювання

(ІІ пол. дня)

Математика (+логіка)

  Конструювання/

  художня праця

Музичне мистецтво

Середа

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

Фізкультура

 

 

 

Фізкультура

Ознайомлення

з природним

довкіллям 

 

Ознайомлення з природним довкіллям 

Фізкультура

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

(ІІ пол. дня)

Ознайомлення з

природним довкіллям 

Художньо-продуктивна  діяльність (ліплення/ аплікація)

Гурток «Грамотійко»

Четвер

Музичне мистецтво

Художньо-продуктивна діяльність (ліплення/ аплікація)

Розвиток мови і мовленнєве спілкування

Музичне мистецтво

 ХМД (театр) (ІІ пол. дня)

Розвиток мови і мовленнєве спілкування

Музичне мистецтво

ХМД (театр) (ІІ пол. дня)

Розвиток мови і мовленнєве спілкування

  ХМД (театр)

Музичне мистецтво

П'ятниця          п'ятниця

Основи здоров'я\

українознавство

Сенсорика\ конструювання,   математика

Основи здоров'я\

 українознавство

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

 

Основи здоров'я\

 українознавство

Художньо-продуктивна діяльність (ліплення/ аплікація)

Основи здоров'я\

 українознавство

Фізкультура

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

 Розклад організації освітнього процесу затверджує директор закладу до початку навчального року. Під час складання розкладу занять  враховується їх домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачаються раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному занятті та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, фізкультурної та музичної зали, ігрового, спортивного майданчика, квітника, куточків лісу чи саду тощо).

Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. В окремих випадках допускається проведення деяких занять у другій половині дня (образотворча діяльність, фізкультура, підготовка руки дитини до письма, художньо-мовленнєва діяльність та ін.). Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні: ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо.

Максимально допустима кількість організованих навчальних занять у першій половині дня в молодшій та середній групах, переважно, не перевищує двох, у старшій - трьох. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей,  проводяться фізкультурні хвилинки. Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю: вівторок та середа. Поєднуються та чергуються такі заняття, по можливості, із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Усі заняття (організована навчально-пізнавальна діяльність) у ЗДО в період адаптивного карантину із-за сприятливих погодніх умов проводяться на свіжому повітрі. У другу половину дня в усіх старших групах проводилася гурткова робота «Грамотійко» з навчання дошкільників елементів грамоти. З-за сприятливих погодніх умов ранкова гімнастика проводиться на свіжому повітрі з обов'язковим музичним супроводом.

Розподіл занять на тиждень проводиться відповідно до Наказу МОН №446 від 20.04.2015 року «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

КАДРОВИЙ СКЛАД

працівників Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

Кадрове забезпечення Квасилівського закладу дошкільної освіти  (ясла-садок) проводиться у відповідності до типових штатів. Станом на 31.05.2022 року у закладі кількість посад: 

з/п

Назва структурного підрозділу

Назва посад

Кількість

1

Адміністративний персонал

3

 

Директор

1

 

Заступник директора господарства

1

 

Вихователь-методист

1

2

Педагогічні працівники

31

 

Вихователі

26

 

Музичні керівники

2

 

Інструктори з фізкультури

2

 

Практичний психолог

1

3

Спеціалісти

5

 

Головний бухгалтер

1

 

Бухгалтер

1

 

Діловод

1

 

Сестра медична старша

2

4

Молодший обслуговуючий персонал

33.5

 

Помічники вихователів для дітей віком до 3 років

2.5

 

Помічники вихователів для дітей віком від 3 років

13

 

Кухар

3

 

Шеф-кухар

1

 

Комірник

1

 

Підсобний робітник

2

 

Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни)

2

 

Кастелянка

1

 

Прибиральник службових приміщень

1,5

 

Робітник з комплексного обслуговування й ремонту  будівель

1

 

Слюсар-електромонтер

0.5

 

Двірник

2

 

Сторож

3

 

                                                                           Всього

72.5

Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.

Кваліфікаційний рівень

педагогічних працівників за станом на вересень 2022 року

  • спеціаліст вищої категорії - 13 педагогів
  • спеціаліст першої категорії - 7 педагогів
  • спеціаліст другої категорії - 7 педагогів
  • спеціаліст - 0 педагогів
  • 11-й тарифний розряд - 3 педагоги
  • 10-й тарифний розряд - 1 педагог.

Програмне та навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у ЗДО

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу у Квасилівському ЗДО використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання у закладах дошкільної освіти у навчальному році, розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України. Про що йдеться у щорічних відомчих листах МОН  щодо переліків навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів дошкільної освіти у навчальному році.

Освітня програма Квасилівського ЗДО на навчальний рік розробляється щорічно відповідно до вимог Законів України «Про освіту» (ст. 33), «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку. Мова викладання у закладі - державна. Основою для розроблення освітньої програми є Базовий компонент дошкільної освіти-2021 та Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (2019).

Базовий компонент дошкільної освіти (у новій редакції) затверджено наказом МОН № 33 від 12.01.2021 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція». Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе, відображені у програмі, є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (2019). Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти педагогічний колектив Квасилівського ЗДО здійснює за оновленою програмою розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (2019), яка є основною частиною Освітньої програми закладу.  

Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» має гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН № 1/11-6326 від 12.07.2019). Програму оновили науковці під керівництвом Олени КОНОНКО, завідувача кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, д-ра психол. наук, професора. Програма «Я у Світі» відповідає Базовому компоненту дошкільної освіти. У ній відображено вимоги до оновленого змісту освіти, уніфіковано вимоги до розвиненості, вихованості й навченості дитини впродовж дошкільного дитинства.

Методична служба дошкільного закладу, по можливості, щорічно поповнює бібліотеку методичного кабінету ЗДО новинками навчального забезпечення на новий навчальний рік та ознайомлює педагогічний колектив з бібліотечним фондом методкабінету і змістом нового навчального видання. Підписка на фахові періодичні видання та придбання нової навчально-методичної літератури відбуваються два рази на рік постійно 

3.   Освітнє середовище Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

Важливим чинником роботи Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) (далі - ЗДО) є аналіз та створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці відповідно до санітарних норм і правил, рівень забезпеченості матеріально-технічної бази. Улаштування території ЗДО та розташування основних приміщень є раціональним та безпечним. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплено. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми.

У закладі забезпечується архітектурна доступність території та приміщень будівлі. Обладнання  основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним вимогам. Дотримується належний санітарний режим: здійснюється провітрювання, вологе прибирання, дотримується тепловий режим, проводиться кварцування групових приміщень. Тепловий режим у групових приміщеннях в межах норми (+18+22С). Працівники забезпечені спецодягом, який використовується за призначенням. Всі групові приміщення музична та фізкультурна зала забезпечені бактерицидними лампами.

Освітній простір Квасилівського ЗДО представлений у таблиці за трьома складниками:

  • Приміщення
  • Територія
  • Особливості предметно-просторового розвивального середовища групових приміщень

Таблиця 1

 

 

 

 

 

 

Приміщення

Заклад забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для організації освітнього процесу та життєдіяльності дошкільників відповідно до типу та профілю закладу. Кожне групове приміщення ізольоване від інших та має зручні сполучення з іншими функціональними приміщеннями дошкільного закладу. Приміщення ЗДО включає:

-    14 групових приміщень, кожне з яких має: роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнату, буфетну кімнату для миття і зберігання посуду

-    музична зала (із сучасним інвентарем, ТЗН)

-    фізкультурна зала із сучасним інвентарем, традиційним та нетрадиційним обладнанням, ТЗН (побудована і здана в експлуатацію у 2017 році)

-    кабінет директора із сучасним обладнанням та необхідними матеріалами

-    методичний кабінет - центр  методичної роботи з педагогічними кадрами, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про методичний кабінет Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок);

-    кабінет практичного психолога із сучасним обладнанням та необхідними матеріалами

-    кабінет бухгалтерської служби та архівне приміщення із сучасним обладнанням та необхідними матеріалами

-    харчоблок, який забезпечений усім необхідним технологічним обладнанням: 2 електроплити, духова шафа, кип'ятильник, стаціонарна електропательня, м'ясорубка, картоплечистка, холодильна камера, 3 холодильники, 1 морозильна камера, вентиляційна система, 3 ваги, необхідний посуд (каструлі, сковороди, миски, ножі, розливні ложки тощо)

-    пральня, яка забезпечена двома пральними машинами, центрифугою, сушильною машиною, гладильним катком

-    медичні кабінети для обслуговування дітей: медичний кабінет, ізолятор, маніпуляційна (які забезпечені необхідним обладнанням та матеріалами)

-    кабінет діловода та заступника завідувача господарства із сучасним обладнанням та необхідними матеріалами

-    кабінет кастелянки (з кладовими для брудної і чистої білизни)

-    осучаснені інформаційні стенди у коридорі: «Паспорт ЗДО», «Оголошення», «Графіки роботи», «Наші нагороди»; куточки: «Охорона праці», «Цивільний захист», «Пожежна безпека»; «Куточок споживача», «Меню для батьків» та ін.

Стіни групових приміщень та приміщення ЗДО - місце не лише для інформаційних куточків. Велике значення у закладі надається естетичному оформленню всього приміщення зі створенням розвивальних центрів для дошкільників та дорослих (запроваджується технологія «Стіни, стеля, підлога, які говорять»). Виготовлені та оформлені на стінах пластикові розвивальні стенди для дошкільників:

  • «Сонячна система» (із зображенням різних планет)
  • «Кольорові вагончики» (з цифрами та геометричними фігурами)
  • «Кольорові олівці» (з цифрами і математичними знаками)
  • «Парканчик різнокольоровий» (з буквами)
  • Дерево «Чарівні слова» (для читання та вивчення ввічливих слів)
  • «Парасольки емоцій» (із зображенням різних видів емоцій)
  • «Дні тижня» (для читання слів-назв днів тижня на кольорових кульках)

А також у технології «Стіни, стеля, підлога, які говорять» у коридорах приміщення ЗДО обладнані:

 

-    дитячі картини у різних нетрадиційних техніках: із ниток, шкіри, солоного тіста, глини, бісеру, технологією «квілінг», технологією пластилінографії, гобеленові картини;

-    галереї: художніх сюжетних картин «Казки по-новому»; репродукцій художніх картин відомих художників;

-    виставка творчих робіт педагогів «Лялька-мотанка - берегиня роду»;

-    виставка творчих робіт педагогів «Писанка-паняночка» з великою кількістю зразків писанок, виконаних у різних техніках;

-    виставка дитячих малюнків «Сім кольорів дитинства»;

-    куточок сільської оселі (дерев'яна хата під стріхою, криниця із журавлем, дерев'яний місток, дерева)

-    розвивальний центр «Пори року» (картини за порами року, виготовлені педагогами у техніці «ниткографія») та ін.

 

 

Територія

Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена у сучасному стилі. Ігрові та спортивний майданчики, обладнання підтримуються у задовільному і безпечному стані. Встановлене нове ігрове обладнання для активного рухового режиму дошкільників. За потребою здійснюється викошування трави, обрізка кущів та дерев. Проведене зовнішнє освітлення території.

На території ЗДО наявні:

-   14 дитячих ігрових майданчиків під тіньовими навісами, відокремлених захисними зеленими насадженнями-смугами

-   фізкультурний майданчик (зі спортивним ігровим обладнанням)

-   куточок лісу (для ознайомлення із деревами відповідно до їх рекомендованого переліку в освітній програмі)

-   куточок саду (для ознайомлення із фруктовими деревами відповідно до їх рекомендованого переліку в освітній програмі)

-   куточок лугу (для ознайомлення із рослинами лугу відповідно до їх рекомендованого переліку в освітній програмі)

-   городні ділянки (для ознайомлення з городніми культурами та проведення дослідницької роботи з дітьми дошкільних груп)

-   клумби (для ознайомлення дітей із квітами відповідно до їх рекомендованого переліку в освітній програмі)

 

Особливості предметно-просторового розвивального середовища групових приміщень

У групових приміщеннях ЗДО облаштовані різні осередки предметно-просторового розвивального середовища:

-   центр ігрової діяльності (з осередками для сюжетно-рольової гри, будівельно-конструкторських, настільних ігор)

-   центр сенсорно-пізнавальної діяльності (з математичним, дослідницьким, екологічним, народознавчим осередками)

-   центр здоров'я (охоплює осередки: фізкультурний, валеології, безпеки життєдіяльності)

-   центр відпочинку (психологічного розвантаження, куточок усамітнення, затишний куточок) - для емоційного розвантаження дітей, зняття втоми і постійного напруження, задоволення потреби дітей в усамітненні)

-   центр естетичний (художній, театральний, музичний) - з осередком для самостійної художньої діяльності із традиційними і нетрадиційними матеріалами для художньо-продуктивних видів діяльності дітей)

-   центр розвитку мови і навчання елементів грамоти (з бібліотечним осередком)

-   центр трудового виховання (з матеріалами та обладнанням для різних видів праці дітей) та ін.

-   батьківські куточки (з актуальною інформацією для батьків, меню тощо)

-   стенди для виставки творчих робіт дітей (з художньо-продуктивних видів мистецтва)

-   куточки приналежності (з метою унаочнення інформації для дітей про всю групу, досягнення кожної дитини)

-   куточки «Правила групи» (стенд із зонами: «можна», «не можна»)

-   екрани настрою (із зображенням простору веселого і сумного настрою та смайликами-символами настрою) та ін.

 

4.   SWOT-аналіз діяльності Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

SWOT-аналіз діяльності Квасилівського ЗДО сформований за основними напрямками на основі його внутрішніх потенційних переваг та недоліків.

                                                             Напрям 1. Освітнє середовище ЗДО

Сильні сторони

(Потенційні внутрішні переваги)

Слабкі сторони

(Потенційні внутрішні недоліки) 

Матеріально-технічне забезпечення

1.  Все обладнання території і приміщень закладу справне.

2. Дотримуються вимоги щодо обладнання дитячих ігрових майданчиків тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням. Проведені поточні ремонти: заміна дахів тіньових навісів на майданчиках груп № 1, 3, 6, 8, 14.

3. Фізкультурний майданчик поповнено новим гімнастичним обладнанням.

4. Дитячі майданчики періодично поповнюються ігровим обладнанням (ігрові гірки, гойдалки, пісочниці та ін.).

5.   Обладнаний пандус.

6. Проведений капітальний ремонт по утепленню та оформленню фасаду приміщення.

7. Проведений ремонт тротуарних доріжок до входів у приміщення закладу біля груп №3, 7, 9, 11.

8.  Виготовлено захисні дахи у підвальні приміщення біля груп №1, 5, 7 та №11.

9.  Проведена реконструкція: системи опалення, водопостачання та каналізаційної системи, зовнішнього освітлення.

10. Проведений поточний ремонт електромережі закладу (проведено два силових кабелі подачі електроенергії, замінені електролічильники у щитовій).

11. Усі групові приміщення  забезпечені водонагрівачами, пилососами.

12. Проведені ремонти та заміна сантехніки у кімнатах для миття посуду в усіх групах.

13.  Проведені ремонти та заміна сантехніки у туалетних кімнатах усіх вікових груп. 

14. Постійно поповнюється м'який інвентар: постільною білизною, рушниками для дітей, спецодягом для працівників, гардинами та шторами, покривалами, килимами, килимовими доріжками тощо.

15. Проведено капітальний ремонт приміщення пральні.

16. Заклад забезпечений у достатній кількості вуглекислотними та порошковими вогнегасниками, які періодично перезаряджаються.

17. Придбано стаціонарний пожежний щит з відповідним обладнанням.

18. Придбано апарат високого тиску «KERHER» для прання дитячих килимів.

19. Обладнано куточок відпочинку для працівників (2 м'яких крісла).

20. Закуплено нові меблі для харчоблоку (шафи для інвентаря, індивідуальні шафи для особистого одягу працівників, індивідуальні шафи для використаного спецодягу, шафа для зберігання хліба).

21.  Придбано нові столи,  електрообладнання та спеціальний посуд для харчоблоку.

22.  Встановлена нова витяжка на харчоблоці.

23.  Придбано нові дитячі столи, стільчики та шафи для дитячого одягу.

24.  Придбано нові господарські шафи у туалетні кімнати груп № 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14.

25.  Придбано нові меблі у буфетні кімнати усіх груп.

26.  Придбано нові дитячі меблі в усі групи.

27.  Обладнано медичні кабінети новими меблями та необхідними матеріалами.

28.  Придбано бензокосу.

29.  Проведена часткова реконструкція опалювальної системи закладу.

30.  Придбано бактерицидні лампи для музичної та фізкультурної залів, групових приміщень.

1.Потребують відповідного ремонту та обладнання усі укриття закладу. 

2. Аварійний стан асфальтового покриття на території ЗДО.

3.  Не замінені тіньові навіси на майданчиках груп № 7, 9, 10, 11, 12, 13.

4.Потребує дообладнання фізкультурний майданчик на вулиці відповідно до сучасних вимог.

5. Потребує подальшого вирішення проблема облаштування приміщень і території закладу з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування для дітей є ООП.

6.  Не завершений ремонт тротуарних доріжок до входу у центральне приміщення закладу та на його території.

7. Відсутність ресурсної кімнати із-за обмеженої площі ЗДО.

8. Відсутність пожежних драбин на дах закладу.

9. Не проведений ремонт туалетної кімнати у групі №3.

10.Потребують заміни шафи для дитячого одягу у роздягальнях груп №3, 11, 12.

11.  Потребують заміни господарські шафи у туалетних кімнатах груп №3, 11, 12.