ДОВІДКА-ЗВІТ про результати внутрішнього моніторингу якості освіти-2023 у Квасилівському ЗДО
ДОВІДКА-ЗВІТ
про результати внутрішнього моніторингу стану освітнього процесу, виконання вимог БКДО та освітньої програми у старших групах № 4, 8, 13, 14 та інших вікових групах
від 25.05.2023 року
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» щодо обов'язкового виконання Базового компонента дошкільної освіти та вимог освітньої програми, Положення про внутрішню систему якості освіти у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок), плану роботи на 2022/2023 навчальний рік, наказу директора від 05.09. 2022 року №39 о/д «Про проведення моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників», з метою забезпечення внутрішнього контролю за діяльністю педагогічних працівників, якістю освітнього процесу з дітьми та визначення його результативності, оцінки динаміки розвитку та сформованості життєвої компетентності дошкільників у старших групах № 4, 8, 13, 14 та паралельно в інших вікових групах було здійснено підсумкове вивчення «Моніторинг якості дошкільної освіти», яке тривало з 15 квітня по 14 травня 2023 року з урахуванням особливостей діяльності закладу в умовах воєнного стану.
Мета підсумкового вивчення - проаналізувати роботу вихователів та інших педагогічних працівників щодо якості надання освітніх послуг, виконання дошкільниками державних стандартів дошкільної освіти та визначити рівень сформованості їх життєвої компетентності згідно вимог освітньої програми.
Підсумкове вивчення проводилося у:
- старшій групі № 4 (вихователі Шевчук Надія, Левкович Софія);
- старшій групі № 8 (вихователі Парчук Ольга, Денисюк Ольга);
- старшій групі № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна);
- старшій групі №14 (вихователі Круглик Ольга, Рудяк Тетяна);
- всіх інших вікових групах (за результатами педагогічної діагностики дошкільників).
Підсумкове вивчення проводили:
- Лисак Ольга - директор;
- Семенюк Раїса - вихователь-методист;
- Віннічук Юлія - практичний психолог.
Питання, які вивчалися:
1. Визначення рівня розвитку дошкільників та виконання вимог освітньої програми з усіх освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти.
2. Визначення показників фізичного розвитку дошкільників та медичних критеріїв готовності старших дошкільників до шкільних навантажень.
3. Вивчення динаміки музичного розвитку дошкільників.
4. Вивчення результатів психологічної діагностики дітей старшого дошкільного віку.
Одним із головних завдань дошкільної освіти є формування життєвої компетентності дитини, розкриття її творчих здібностей, набуття соціального досвіду, готовності до навчання у НУШ. У Базовому компоненті дошкільної освіти зведено норми і положення, що визначають державні вимоги до обов'язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку 6 (7) років.
Важливим показником результативності роботи ЗДО є забезпечення якості освіти, а критеріями - показники особистісного зростання кожної дитини: що адекватніше, ефективніше та різноманітніше дитина розв'язує поставлені навчальні та життєві завдання/проблеми, то вища оцінка роботи педагогів і ЗДО загалом.
Одним з інструментів утілення моделі якісної дошкільної освіти є моніторинг, який включає контроль, перевірку, оцінювання, накопичення статичних даних про дитину та їх аналіз, розглядає результати розвитку дитини з урахуванням способів їх досягнення.
Метою моніторингу є виявлення ступеня відповідності результатів діяльності ЗДО державним стандартам і вимогам дошкільної освіти. Учасниками моніторингу в ЗДО є діти усіх вікових груп.
Основними документами щодо проведення моніторингу якості дошкільної освіти, на які опиралася комісія, були:
- Закон України «Про дошкільну освіту»
- Порядок проведення моніторингу якості освіти (наказ МОН від 16.01.2020 № 54)
- Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти (наказ Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71)
- Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) (наказ директора від 17 березня 2021 року № 12 о/д)
- Програма стратегічного розвитку Квасилівського ЗДО на 2022-2025 роки (Наказ директора № __від 01.06.2022 року)
- Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (лист МОН від 27.07.2022 № 1/8504-22)
- Професійний стандарт «Вихователь дошкільної освіти» (наказ Міністерства економіки України від 19.10.2021 № 755-21)
- Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти (лист МОН від 12.12.2019 № 1/9-765)
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (лист МОН від 19.04.2018 № 1/9-249)
Перевіркою встановлено, що заклад дошкільної освіти, в основному, забезпечений необхідними в освітній роботі навчально-методичними посібниками, програмами, демонстраційним навчально-ігровим матеріалом, дитячою літературою, необхідною для занять з дітьми, інтернетом тощо. У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив закладу продовжував працювати за освітньою програмою «Я у Світі». Вибір програми погоджений з батьками, які є також учасниками освітнього процесу.
У ході підсумкового вивчення комісією встановлено, що на виконання вимог БКДО та освітньої програми педагогічні працівники закладу дбають про організацію освітнього середовища у вікових групах. Створення різноманітних предметно-ігрових розвивальних осередків у вікових групах дозволяє забезпечити психолого-педагогічні умови повноцінного і різнобічного розвитку дітей, виховання їх ініціативності та творчості. Стимулюванню творчості педагогів у вирішенні даної проблеми сприяли огляди-конкурси закладу та груп до нового навчального року, конкурс на краще втілення авторського проєкту «Зонування групових приміщень та змістове наповнення групових осередків», який відбувся у березні 2023 року.
Відповідно до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» серед професійних компетентностей вихователя виділено проєктувальну - здатність організовувати та проєктувати освітні осередки за принципами універсального дизайну та розумного пристосування. Комісією встановлено, що у закладі створені належні умови для виховання і навчання дітей; в усіх вікових групах організоване безпечне предметно-ігрове середовище, до складу якого входять розвивальні осередки:
- ігровий
- сенсорно-пізнавальний
- осередок мовлення, читання і письма
- природознавчий
- художньо-естетичний (художньо-продуктивний, театральний, музичний)
- осередок трудового виховання
- осередок здоров'я
- етнографічний осередок
- осередок усамітнення та відпочинку (психологічного розвантаження) та ін.
Розвивальні осередки оснащуються, по можливості, у відповідності до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН № 1633 від 19.12.2017 року. Адміністрація закладу та комісія з проведення конкурсу на краще зонування і наповнення групових осередків висловлює щиру подяку колективам усіх вікових груп за проведену роботу зі зміцнення розвивального предметно-ігрового середовища для своїх вихованців. Комісією було відмічено, що більшість педагогів груп ретельно опрацювали Положення про конкурс і діяли відповідно до його вимог під час зонування, змістового наповнення групових осередків та їх презентації.
Ознайомлення педагогів з результатами конкурсу на краще втілення авторського проєкту
«Зонування групових приміщень та змістове наповнення групових осередків»
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ
результатів конкурсу на краще втілення авторського проєкту «Зонування групових приміщень та змістове наповнення групових осередків»
Групові осередки (середній бал) Вікові групи |
Ігровий
|
Сенсорно-пізнавальний |
Мовлення, читання і письма |
Природознавчий |
Художньо-естетичний |
Трудового виховання |
Осередок здоров'я |
Етнографічний
|
Куточок усамітнення та відпочинку |
Середня оцінка (бал) |
Група раннього віку № 3 |
2.6 |
3.0 |
2.0 |
2.3 |
2.1 |
2.1 |
2.0 |
2.3 |
3.0 |
2.3 |
Молодша група № 5 |
2.7 |
2.7 |
2.9 |
3.4 |
2.9 |
3.4 |
3.6 |
3.0 |
2.6 |
3.0 |
Молодша група № 6 |
2.4 |
2.7 |
2.7 |
2.5 |
2.7 |
2.7 |
2.9 |
2.6 |
3.1 |
2.7 |
Молодша група № 9 |
3.7 |
3.7 |
3.7 |
3.3 |
3.4 |
3.7 |
3.4 |
3.3 |
3.6 |
3.5 |
Молодша група № 12 |
3.3 |
3.4 |
3.9 |
3.1 |
3.7 |
3.3 |
3.3 |
3.4 |
3.6 |
3.4 |
Середня група № 2 |
2.6 |
2.6 |
2.6 |
2.6 |
2.6 |
2.4 |
2.4 |
2.6 |
2.3 |
2.5 |
Середня група № 7 |
3.0 |
3.3 |
3.0 |
2.3 |
3.3 |
2.7 |
3.1 |
3.4 |
3.0 |
3.0 |
Середня група № 10 |
3.4 |
3.6 |
3.3 |
3.4 |
3.6 |
3.6 |
3.7 |
4.0 |
4.0 |
3.6 |
Середня група № 11 |
3.3 |
3.1 |
3.1 |
2.9 |
3.7 |
3.0 |
3.3 |
3.6 |
3.0 |
3.2 |
Старша група № 4 |
3.9 |
3.7 |
3.7 |
3.9 |
4.0 |
3.9 |
3.9 |
4.0 |
3.9 |
3.9 |
Старша група № 8 |
3.3 |
3.0 |
3.3 |
3.1 |
3.3 |
3.0 |
3.3 |
3.1 |
2.7 |
3.1 |
Старша група № 13 |
3.7 |
3.9 |
3.4 |
3.7 |
4.0 |
3.4 |
3.3 |
3.7 |
3.6 |
3.6 |
Старша група № 14 |
3.4 |
3.1 |
3.4 |
3.3 |
3.1 |
3.0 |
3.3 |
3.4 |
2.7 |
3.2 |
Підсумки конкурсу за номінаціями:
1. Найкращий ігровий осередок - групи № 4, 9, 13
2. Найкращий сенсорно-пізнавальний осередок - групи № 13, 4, 9
3. Найкращий осередок мовлення, читання і письма - групи № 12, 4, 9
4. Найкращий природознавчий осередок - групи № 4, 10
5. Найкращий художньо-естетичний (художньо-продуктивний, театральний, музичний) осередок - групи № 4, 13, 11, 12, 10
6. Найкращий осередок трудового виховання - групи № 4, 9, 10
7. Найкращий осередок здоров'я - групи № 4, 10, 5
8. Найкращий етнографічний осередок - групи № 4, 10, 13, 11
9. Найкращий осередок усамітнення та відпочинку (психологічного розвантаження) - групи № 10, 4, 9, 12, 13
За підсумками конкурсу:
І місце (3.9 бала) - старша група № 4 (вихователі Шевчук Надія, Левкович Софія)
ІІ місце (3.6 бала) - середня група № 10 (вихователі Грухаль Марія, Сенюк Ніна), старша група № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна)
ІІІ місце: 3.5 бала - молодша група № 9 (вихователі Меланчук Лариса, Вернюк Світлана); 3.4 бала - молодша група № 12 (вихователі Яремчук Валентина, Павлюк Юлія)
За підсумками конкурсу «На краще зонування та змістове наповнення групових осередків» комісія винесла наступні пропозиції:
1. Дидактичне забезпечення, призначене вихователями лише для проведення занять з дітьми (дидактичні ігри, предметні та сюжетні картинки, ілюстративний матеріал тощо) недоцільно розміщувати в ігрових осередках з вільним доступом дітей (краще розмістити їх у робочій шафі вихователя)
2. Дообладнати осередок мовлення, читання і письма та сенсорно-пізнавальний осередок відповідно до вимог (групи № 2, 3, 5, 6)
3. Дообладнати куточки відпочинку та усамітнення (групи № 2, 5, 8, 14)
4. Облаштувати та періодично збагачувати осередок «Крок за кроком» для роботи з дітьми з ООП (групи № 4, 6, 9)
5. Дообладнати/збагатити ігровим матеріалом куточок вивчення правил дорожнього руху (групи № 3, 5, 10, 14); забрати з куточка природи куточок вивчення ПДР та перенести його на окремий стіл (у групі № 6)
6. Забезпечувати вільний доступ дітей до осередків на рівні очей дитини (зняти усе із шаф), посортувавши ігровий матеріал у спеціальні контейнери (усі вікові групи)
7. Періодично оновлювати настільно-друковані ігри за освітніми напрямами: «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі» (формування навичок для сталого розвитку), «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (усі вікові групи)
8. Поповнити ігрові осередки конструкторами LEGO відповідно до вимог оновленого БКДО (усі вікові групи)
9. Поповнити природознавчий осередок матеріалами для трудової діяльності та ДПД (усі вікові групи).
10. Дбати про змістове наповнення/оновлення групових осередків сучасними ігровими матеріалами та іграшками (усі вікові групи)
11. Збагачувати групові приміщення стендами для оформлення групи та партнерської взаємодії з дітьми, впроваджуючи технологію «Стіни, стеля, підлога, які говорять» (усі вікові групи)
12. Дотримуватися принципу організації предметно-просторового розвивального середовища - це відсутність нагромадження речей, які педагоги не використовують в освітньому процесі; не допускати нагромадження великої кількості книг, настільних ігор та інших речей на підвіконні; вікна мають бути вільними; табу - на масивні штори, на високі та ті, що в'ються, кімнатні рослини (п. 2-5 р-лу 7 Регламенту)
13. Забезпечити у кожній віковій групі використання та правильне збереження виносних іграшок і обладнання на дитячих ігрових майданчиках.
14. Забезпечувати гнучкий дизайн та естетичне облаштування ігрових осередків біля закріпленого за віковими групами місця в укритті (усі вікові групи).
Проблема наступності між двома ланками освіти піднімалася упродовж 2022/2023 навчального року. На допомогу педагогічним працівникам у належному виконанні програми та активному вирішенні основних пріоритетних завдань дошкільної освіти, з урахуванням особливостей воєнного стану, було підготовлено і проведено у закладі ряд методичних онлайн-заходів:
- Інтерактивний семінар-практикум «Розвиток мовлення і навчання рідної мови дітей раннього і дошкільного віку: сучасні вимоги» (І-ІІ етапи: жовтень, листопад 2022 року);
- групові консультації щодо особливостей організації, планування і проведення освітнього процесу в ЗДО (матеріали консультацій періодично розміщувалися на сайті та опрацьовувалися педагогами, батьками):
- «Особливості організації освітньої діяльності ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану» (вихователь-методист Семенюк Раїса);
- «Як зберегти емоційне здоров'я дітей в умовах війни» (практичний психолог Віннічук Юлія);
- «Якими компетентностями має володіти вихователь, у групі якого є дитина з ООП?» (вихователь Парчук Ольга);
- «Які орієнтири для розвитку комунікативних умінь дошкільників за ECERS-3 - міжнародною методикою оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО (вихователь Українець Інна);
- «Типові помилки вихователя на занятті, які перешкоджають активізації мовлення дітей» (вихователь-методист Семенюк Раїса);
- «Які орієнтири для створення фізичного середовища у групі за ECERS-3 - міжнародною методикою оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО (вихователь Малютіна Ольга);
- «Як забезпечити високий ступінь активності та свободи дитини в організації ігрової діяльності?» (вихователь Сенюк Н.Г.) та інші;
- підготовка та проведення Тижнів безпеки дитини (2р\рік);
- підготовка та проведення Тижня рідної мови (лютий 2023року);
- колективні перегляди занять у педагогів, які атестувалися (Гаврильчик Олена, Храпко Світлана, Меланчук Лариса);
- онлайн-коучинг для педагогічних працівників з проблеми «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення: сучасні методи і прийоми» (лютий 2023) тощо.
Педагогічні працівники Квасилівського ЗДО упродовж 2022/2023 навчального року щомісячно, з урахуванням особливостей воєнного стану, відвідували засідання професійних спільнот педагогічних працівників ЗДО Рівненської територіальної громади з різних освітніх напрямів БКДО. У методичному кабінеті ведеться Циклограма участі педагогів Квасилівського ЗДО у різних формах методичної роботи у 2022/2023 навчальному році, яка береться до уваги під час атестації педагогічних працівників.
Виконання програми розвитку дошкільників у закладі постійно трималося на контролі, про що свідчать видані накази по ЗДО, організація комплексного вивчення у групі раннього віку № 5 (вихователі Храпко Світлана, Бідюк Віра), тематичного вивчення з освітнього напряму «Мовлення дитини» (у молодшій групі № 9, середній групі № 11) та щодо проблеми створення комфортних, безпечних, доступних і нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей і праці, у тому числі дітей з ООП (у групі раннього віку № 3, молодших групах № 6, 12, середніх групах № 2, 7, 10).
Відповідно до Професійного стандарту «Вихователь ЗДО» однією із професійних компетентностей вихователя є оцінювально-аналітична (здатність здійснювати та інтерпретувати результати моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей та потреб дитини, вимог БКДО). Перевіркою встановлено, що всі педагогічні працівники нашого закладу уже практично навчені проводити педагогічне оцінювання рівнів розвитку дошкільників за спеціально розробленими критеріями до кожного освітнього напряму з використанням 4-х бальної шкали оцінювання, а вихователь-методист узагальнює результати моніторингу у зведену таблицю за допомогою програми Г. Єльнікової «Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дошкільників».
У ході підсумкового вивчення були використані основні методи моніторингу, а саме:
- спостереження за дітьми (під час організованої навчально-пізнавальної діяльності, ігрової діяльності, в повсякденному житті, на святах і розвагах);
- педагогічне обстеження (педагогічна діагностика) рівнів розвитку дітей (вересень, травень);
- спостереження-експеримент (контрольні зрізи знань);
- дидактичні ігри і вправи (з різних розділів програми);
- аналіз продуктів дитячої творчості;
- перегляд та аналіз підсумкових занять у старших групах;
- вивчення якості планування та іншої документації педагогів;
- бесіди з вихователями (обмін думками);
- бесіди з дітьми;
- бесіди з батьками;
- збір статистичних даних.
У ході підсумкового вивчення якості дошкільної освіти у ЗДО на кінець навчального року проведений аналіз результатів контрольно-діагностичних зрізів з різних освітніх напрямів у ході педагогічної діагностики кожної дитини; індивідуального педагогічного обстеження окремих дітей та спостережень за ними у повсякденні і на предметних та підсумкових заняттях; співбесід з вихователями і батьками тощо. Педагогічну діагностику аналізу стану освітнього процесу проводили всі вихователі і спеціалісти - музичні керівники, інструктор з фізкультури. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень провела практичний психолог Віннічук Юлія.
Підсумок роботи за навчальний рік був проведений за результатами перегляду та аналізу підсумкових занять з БЖД під час квітневого Тижня безпеки дитини з урахуванням особливостей діяльності закладу в умовах воєнного стану, на яких діти показали достатній та високий рівні сформованості життєвої компетентності з безпеки життєдіяльності. Тематика занять, форма їх проведення (бінарна) та їх зміст були досить цікаві:
- «Пес Патрон на тренуванні» у старшій групі № 4 (вихователі Шевчук Надія, Левкович Софія) http://leleka.rv.ua/tyzhden-bezpeky-dytyny.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-pes-patron-na-trenuvanni-u-starshiy-grupi-4.html
- «Школа екстремальних ситуацій» у старшій групі № 8 (вихователі Парчук Ольга, Денисюк Ольга) http://leleka.rv.ua/tyzhden-bezpeky-dytyny.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-shkola-ekstremal-nyh-sytuaciy-u-starshiy-grupi-8.html
- «Пригоди Червоної Шапочки» у старшій групі № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна) http://leleka.rv.ua/tyzhden-bezpeky-dytyny.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-prygody-chervonoyi-shapochky-u-starshiy-grupi-13.html
- «У школі екстремальних ситуацій песика Патрона» у старшій групі № 14 (вихователі Круглик Ольга, Рудяк Тетяна) http://leleka.rv.ua/tyzhden-bezpeky-dytyny.-pidsumkove-zanyattya-z-bezpeky-zhyttyediyal-nosti-u-shkoli-ekstremal-nyh-sytuaciy-pesyka-patrona-u-starshiy-grupi-14.html
У старших групах був також здійснений перегляд результативних оцінювально-контрольних занять з логіко-математичного розвитку дошкільників:
- «Подорож у Місто математичних завдань» у старшій групі № 4 (вихователь Шевчук Надія);
- «Математичний рюкзачок» у старшій групі № 13 (вихователь Бернацька Галина);
- «Подарунок від принцеси Арифметики» у старшій групі № 8 (вихователь Денисюк Ольга);
- «Цікаві завдання від казочок для розумних діточок» у старшій групі № 14 (вихователь Круглик Ольга).
Результативно проведені оцінювально-контрольні заняття з розвитку мови та навчання елементів грамоти у:
- старшій групі № 4 на тему «Подорож країною АБВГДейкою» (вихователь Левкович Софія)
- старшій групі № 8 на тему «У пошуках скарбів» (вихователь Парчук Ольга)
- старшій групі № 13 на тему «Сюрприз від Феї Країни Знань» (вихователь Українець Інна)
- старшій групі № 14 на тему «Подорож з краплинкою» (вихователь Рудяк Тетяна).
Комісією встановлено, що інструктор з фізкультури Момоток Тамара провела рутинну роботу з проблеми діагностики фізичного розвитку дітей середніх і старших вікових груп за спеціальними критеріями, розробленими у співпраці з вихователем-методистом з виведенням відповідних результатів оцінювання дітей. У групах раннього віку та у молодших групах стан фізичного розвитку дітей проводили самі вихователі, оскільки посада інструктора з фізкультури у цих групах не була передбачена.
Заключним етапом роботи з фізичного розвитку дошкільників у ЗДО була Спартакіада-2023 на тему «Наближаємо разом нашу Перемогу», у якій взяли участь діти з високим рівнем фізичної підготовленості. Захід проведений зі старшими дошкільниками досить яскраво, змістовно і результативно. http://leleka.rv.ua/spartakiada-2023-nablyzhayemo-razom-nashu-peremogu.html
За результатами діагностики рівня фізичної підготовленості дошкільників та формування їх фізичних якостей складена зведена таблиця, за якою можна зробити висновок, що фізична підготовленість наших дошкільників на достатньому та високому рівнях.
Короткі звіти та фотоматеріали усіх підсумкових занять у старших групах, цікавих форм роботи з дошкільниками в усіх вікових групах, свят і розваг, Тижнів безпеки, спартакіади, випускних ранків тощо розміщені на сайті ЗДО для ознайомлення батьків та зацікавлених осіб. Цим адміністрація забезпечує інформаційну відкритість закладу та ознайомлення з його діяльністю батьків та контролюючих органів.
Обговорення результатів діагностики фізичної підготовленості вихованців відповідно до показників, занесених у зведену таблицю
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ
результатів діагностики фізичної підготовленості вихованців Квасилівського ЗДО (ясла-садок) на кінець 2022-2023 н.р.
Вікова група
К-сть дітей
|
Середня |
Всього % |
Старша |
Всього % |
|||||||
№2 |
№7 |
№10 |
№11 |
№4 |
№8 |
№13 |
№14 |
||||
18 діт. |
21 дит. |
20 діт. |
17 діт. |
19 діт. |
20 діт. |
20 діт. |
23 дит. |
||||
Рівні розвитку |
високий
|
3 дит. |
5 діт. |
3 дит. |
3 дит. |
19%
|
4 дит. |
4 дит. |
4 дит. |
6 діт. |
21%
|
% |
17% |
24% |
15% |
18% |
21% |
20% |
20% |
26% |
|||
середній
|
11 діт. |
13 діт.
|
13 діт.
|
11 діт.
|
63%
|
13 діт.
|
15 діт.
|
12 діт.
|
13 діт. |
64% |
|
% |
61% |
62% |
65% |
65% |
68% |
75% |
60% |
57% |
|||
низький
|
4 дит. |
3 дит.
|
4 дит.
|
3 дит.
|
18%
|
2 дит. |
3 дит.
|
4 дит.
|
4 дит.
|
15% |
|
% |
22% |
14% |
20% |
17% |
11% |
15% |
20% |
17% |
В результаті підсумкового вивчення та проведеного моніторингу якості освітньої діяльності у ЗДО комісією встановлено, що упродовж навчального року проводилася ефективна робота з музичного розвитку дошкільників керівниками музичними Денисюк Оленою та Ревер Оксаною. Заключним підсумковим етапом освітньої діяльності з випускниками є цікаві, багаті музично-естетичним змістом випускні ранки, які якісно підготовлені, а тому проведені на високому професійному рівні і є важливим підсумком роботи з музичного розвитку дошкільників на кінець навчального року. Майбутні першокласники продемонстрували присутнім на випускних ранках не тільки інтелектуальну, вольову і психологічну готовність до Нової української школи, але й свої досконалі музичні, хореографічні, пісенні, театральні, літературні, артистичні навички і здібності. http://leleka.rv.ua/vidbulysya-vypuskni-svyata-u-dytsadku.html
Креативні назви випускних ранків та сценарії свят вказують на нетрадиційність, інноваційність, сучасність, оригінальність задуму, де діти успішно виконували свої ролі. Це:
- «Дитинства щасливого миті» у старших групах № 13, 4 (музкерівник Ревер Оксана);
- «Зоряний випускний-2023» у старших групах № 8, 14 (музкерівник Денисюк Олена).
За результатами діагностики музичного розвитку дошкільників з усіх напрямів (слухання музики, співи, гра на ДМІ, музично-ритмічні рухи, самостійна музична діяльність) можна зробити висновок, що динаміка розвитку дітей позитивна і музично-освітня діяльність у закладі проводиться на достатньому та високому рівнях.
Проводиться аналіз оцінювання рівня музичного розвитку дітей старшого дошкільного віку
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ
результатів моніторингу оцінювання рівня музичного розвитку дошкільників на кінець 2022/2023 навчального року
Вікові групи |
Підсумкова оцінка рівня виконання програми та БКДО з музичного розвитку |
||
вересень |
травень |
||
Старша
|
№4 |
68% ВС |
84% ВР |
№8 |
80% ВС |
82% ВР |
|
№13 |
79% ВР |
90% ВР |
|
№14 |
73% ВС |
85% ВР |
Ключовим етапом моніторингу якості дошкільної освіти у закладі було виявлення динаміки розвитку дошкільників у вікових групах та рівень виконання освітньої програми за усіма освітніми напрямами БКДО. Результати моніторингу занесені у Зведену таблицю.
Проводиться аналіз оцінювання якості дошкільної освіти у ЗДО
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ
результатів внутрішнього моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у Квасилівському ЗДО за станом на кінець 2022/2023 навчального року
Освітні напрями
Вікові групи |
Особистість дитини |
Дитина в соціумі |
Дитина в природному довкіллі |
Дитина у світі мистецтва |
Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі |
Мовлення дитини |
Гра дитини
|
Середня оцінка рівня виконання програми у вікових групах (%) |
Рівень виконання програми та БКДО за віковими категоріями |
|
Старша
|
№4 |
83% |
86% |
87% |
88% |
87% |
86% |
92% |
87% |
високий |
№8 |
72% |
73% |
72% |
75% |
71% |
73% |
82% |
74% |
достатній |
|
№13 |
78% |
82% |
77% |
80% |
77% |
80% |
90% |
80% |
високий |
|
№14 |
81% |
86% |
86% |
84% |
84% |
86% |
90% |
85% |
високий |
|
Середня
|
№2 |
71% |
72% |
75% |
75% |
72% |
69% |
75% |
73% |
достатній |
№7 |
73% |
74% |
72% |
74% |
75% |
72% |
78% |
74% |
достатній |
|
№10 |
71% |
80% |
77% |
72% |
73% |
69% |
76% |
74% |
достатній |
|
№11 |
71% |
74% |
72% |
69% |
69% |
68% |
74% |
71% |
достатній |
|
Молодша
|
№6 |
62% |
61% |
60% |
64% |
66% |
60% |
66% |
63% |
достатній |
№9 |
73% |
70% |
67% |
69% |
67% |
67% |
76% |
70% |
достатній |
|
№12 |
67% |
66% |
68% |
67% |
68% |
65% |
72%
|
68% |
достатній
|
|
Група ранньо- го віку
|
№3 |
46% |
43% |
39% |
48% |
45% |
40% |
63%
|
46% |
середній (Група набрана із січня місяця) |
№5 |
66% |
65% |
65% |
69% |
65% |
72% |
67% |
67% |
достатній |
Вихователі груп:
- старшої групи № 14 - Круглик Ольга Петрівна, Рудяк Тетяна Миколаївна
- старшої групи № 4 - Шевчук Надія Семенівна, Левкович Софія Володимирівна
- старшої групи № 8 - Парчук Ольга Миколаївна, Денисюк Ольга Ярославівна
- старшої групи № 13 - Бернацька Галина Юріївна, Українець Інна Вячеславівна
- середньої групи № 2 - Патій Ірина Василівна, Нестерчук Аліна Федорівна
- середньої групи № 7 - Новосад Тетяна Володимирівна, Малютіна Ольга Володимирівна
- середньої групи № 10 - Грухаль Марія Корніївна, Сенюк Ніна Григорівна
- середньої групи № 11 - Шум Марія Миколаївна, Гаврильчик Олена Василівна
- молодшої групи № 6 - Корнійчук Оксана Ананіївна, Степанюк Ірина Михайлівна
- молодшої групи № 9 - Меланчук Лариса Михайлівна, Вернюк Світлана Володимирівна
- молодшої групи № 12 - Яремчук Валентина Василівна, Павлюк Юлія Андріївна
- раннього віку № 3 - Верема Галина Федорівна
- раннього віку № 5 - Храпко Світлана Анатоліївна, Бідюк Віра Мелетіївна
Повний аналіз результатів педагогічного моніторингу дітей за освітніми напрямами засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей в усіх вікових групах з вересня по травень: низькі показники рівня розвитку дітей змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі.
Рівні розвитку дітей оцінені об'єктивно, цьому передувала напружена і відповідальна робота усіх педагогічних працівників. Проте маємо прагнути ще кращих результатів, виходячи з вимог сьогодення та старту Нової української школи, яка чекає на українських дошкільників фізично досконалих, самостійних, адаптованих до викликів сьогодення, ініціативних, творчих, кмітливих, з добре розвиненим мовленням та креативним мисленням.
Зі зведеної таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими у старших дошкільників є компетентності за освітніми напрямами: «Гра дитини» та «Дитина в соціумі»; найменш сформованими є компетентності за освітніми напрямами: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Особистість дитини». В інших вікових групах варто докладати максимум зусиль вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини», (оскільки ще велика кількість дітей мають вади мовлення, недостатній мовленнєвий розвиток) та «Особистість дитини» (формування здоровязбережувальної компетентності та компетентності з безпеки життєдіяльності).
Вихователі усіх вікових груп мають приділити більше уваги виконанню вимог освітньої програми за освітніми напрямами, результати оцінювання за якими є найнижчими. (Див. Зведену таблицю показників моніторингу)
Висловлюємо вдячність педагогічним працівникам, які працювали у старших групах № 4, 8, 13, 14 та досягли високих результатів освітньої діяльності. У ході підсумкового вивчення встановлені кращі результати рівня виконання освітньої програми ЗДО за усіма освітніми напрямами БКДО у:
- старшій групі № 4 (вихователі: Шевчук Надія, Левкович Софія, музкерівник Ревер Оксана, інструктор з фізкультури Момоток Тамара) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти високий, що відповідає на 87% від заявлених вимог;
- старшій групі № 14 (вихователі: Круглик Ольга, Рудяк Тетяна, музкерівник Денисюк Олена, інструктор з фізкультури Момоток Тамара) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти високий, що відповідає на 85% від заявлених вимог;
- старшій групі № 13 (вихователі: Бернацька Галина, Українець Інна, музкерівник Ревер Оксана, інструктор з фізкультури Момоток Тамара) - рівень виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти високий, що відповідає на 80% від заявлених вимог.
Висловлюємо подяку усім педагогічним працівникам, які упродовж складного 2022/2023 навчального року працювали і організовували освітній процес з дітьми попри усі негаразди: коронавірус, карантин, повітряні тривоги через ворожу російську агресію, часті перебування дітей в укриттях, і у кінцевому результаті - недостатню відвідуваність дітей у групах. Це могло спричинити, у свою чергу, і недостатній рівень сформованості життєвої компетентності дошкільників та виконання вимог освітньої програми відповідно до БКДО в окремих вікових групах. Проте маємо завжди пам'ятати, що відповідно до посадової інструкції вихователя, професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», за любих обставин, педагог відповідає за вибір освітніх технологій і методів навчання, щоб найкращим чином допомогти кожній дитині успішно розвиватися і досягати результатів, які встановлено Базовим компонентом дошкільної освіти (у різних режимах - офлайн, онлайн чи змішаному).
У ході підсумкового вивчення стану освітнього процесу у ЗДО, рівня виконання вимог освітньої програми відповідно до державних стандартів дошкільної освіти комісією надано ряд пропозицій, які потрібно виконати для підвищення якості дошкільної освіти в ЗДО у новому 2023/2024 навчальному році.
Пропозиції комісії за результатами підсумкового контролю:
1. Взяти до уваги аналіз результатів моніторингу оцінювання рівнів розвитку дошкільників та виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти на кінець навчального року, приділивши особливого значення ефективному вирішенню завдань освітніх напрямів: «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі», «Особистість дитини», «Мовлення дитини». Вихователям усіх вікових груп. Упродовж 2023/2024 навчального року.
2. Ознайомити батьків з підсумками підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі у формі співбесід та провести індивідуальні і колективні онлайн-консультації для батьків майбутніх першокласників. Вихователям старших груп № 4, 8, 13, 14. До 30.05.2023 року.
3. Підготувати пам'ятки батькам випускних груп на літо щодо завдань мовленнєвого, логіко-математичного розвитку дітей на кінець старшого дошкільного віку та напередодні їх вступу до НУШ, розмістивши їх на сайті Квасилівського ЗДО та у вайбер-групах батьків. Вихователям старших груп № 4, 8, 13, 14. До 30.05.2023 року.
4. Обговорити зміст оновлених Державних стандартів дошкільної освіти з батьками вихованців та залучати їх до спільного виконання вимог освітньої програми у кожній віковій групі. Усім педагогічним працівникам. Вересень 2023 року.
5. Продовжувати створювати у групах сучасне розвивальне освітнє середовище, яке сприятиме розвитку природніх сил дитини, реалізації її потенційних можливостей відповідно до вимог БКДО та освітньої програми ЗДО. Всім педагогічним працівникам. Упродовж навчального року.
6. Здійснювати єдиний психолого-педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей, у тому числі з ООП; досліджувати рівень розвитку базових якостей особистості дошкільника як умови успішного навчання у початковій школі; активно застосовувати корекційно-розвиткові технології, методи і прийоми у роботі з дітьми, які потребують індивідуального підходу. Практичному психологу Віннічук Юлії. Упродовж 2023/2024 навчального року.
7. Посилити логопедичну корекційно-розвиткову роботу з дітьми старшого дошкільного віку, що мають вади мовлення. Вчителю-логопеду Овдіюк Анастасії. Упродовж 2023/2024 навчального року.
Довідку-звіт підготувала вихователь-методист Раїса СЕМЕНЮК
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів