Як створити для дітей безпечне інформаційне поле в умовах воєнної небезпеки. Консультація для батьків
На сьогодні інтернет є безмежним простором для задоволення найрізноманітніших потреб дитини у навчанні і відпочинку, у комунікації з рідними, у самоствердженні і визнанні серед однолітків, в отриманні чергової порції інформації з фронту. Водночас всесвітня мережа може нести загрози здоров'ю і матеріальному добробуту своїх користувачів, де діти можуть бути як жертвами, так і потенційним джерелом в інтернеті.
Загроза в інтернеті - це ймовірність завдання збитків заподіяних фізичному, психічному здоров'ю людини, соціальному або матеріальному благополуччю внаслідок користування інтернетом.
Найбільш розповсюдженими загрозами інтернету є:
- фейкова інформація;
- кіберггрумінг;
- сексторшен;
- секстинг;
- кібербулінг;
- інтернет-шахрайство;
- небезпечний контент.
Важливою умовою уникнення можливості потрапити у пастку інтернет загроз є безпечна поведінка в інтернеті. Необхідно спільно з дитиною визначити правила, як, коли й де дитина може користуватися гаджетами.
Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет?
- Поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з якими вони спілкуються в онлайні, довідайтесь, чим вони захоплюються і як проводять дозвілля.
- Розміщуйте комп'ютери з Інтернет-з'єднанням поза межами кімнати дитини.
- Цікавтесь, які вебсайти діти відвідують та з ким розмовляють.
- Контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (ігри, фільми, музику, тощо).
- Вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад «Батьківський контроль в WINDOWS».
- Цікавтесь, чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом.
- Наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не зустрічалися зі своїм онлайновим другом без вашого відома.
- Навчіть дітей ніколи не надавати свою інформацію про себе та свою родину електронною поштою.
- Навчіть дітей відповідальному та етичному поводженні онлайн.
Через природну цікавість, довірливість і брак досвіду дитина може, сама того не усвідомлюючи, завдати шкоди, як своїй сім'ї, так і питанням безпеки країни в цілому. В умовах війни інформаційний фронт є максимально активним, зокрема він використовується для планування ворогом нападів та ракетних ударів на українські міста.
Важливо пам'ятати про правила інформаційної безпеки:
- не можна фіксувати й викладати у мережу фото і відео з військовими підрозділами, технікою, роботою ППО та місцями вибухів і прильотів;
- не варто листуватися з незнайомими людьми.
Інформаційні платформи дають нам можливість отримувати доступ до світових подій та останніх новин в режимі онлайн. Це є гарною можливістю дізнатися про ситуацію, яка відбувається у світі. Однак, через велику кількість інформації про війну і бойові дії дитина може бути стурбована тим, що відбувається. Неможливо проконтролювати потік інформації з безлічі сайтів. Це означає, що дитина може зустріти в інтернеті тривожний контент, навіть не здійснюючи його пошук.
Кілька порад,
які допоможуть слідкувати за безпекою дітей в інтернеті:
- вимкніть повідомлення про новий контент, щоб допомогти дитині відпочити;
- підтримайте свою дитину, допоможіть їй зрозуміти те, що вона побачила, і дайте можливість поставити їй питання;
- використовуйте налаштування і фільтри, які допомагають обмежити небажаний контент;
- розкажіть дітям, про те, що інколи інформація в інтернеті не ґрунтується на фактах; це особливо так і для подробиць про війну - існує багато дезінформації та фейкових новин;
- нагадайте дитині не ділитися чутливим контентом, оскільки це може засмутити інших.
Щоб забезпечити безпеку в інтернеті для дітей, дайте дитині знати, що вона може звернутися до вас з будь-якими питаннями чи побоюваннями щодо проблем, з якими вона могла зіткнутися в онлайн-просторі.
Пам'ятайте, що інтернет - одночасно і можливість, і ризик для дітей. Тому дорослим варто робити усе можливе, щоб зробити цифрове освітнє середовище максимально безпечним для дітей. Та найголовніше те, що дитина повинна розуміти - ви не позбавляєте її вільного доступу до комп'ютера, а насамперед, оберігаєте.
Дитина повинна Вам довіряти!
Підготувала вихователь Ольга КРУГЛИК
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів