Як проводити ігри-хвилинки для дітей в укритті. Групова консультація для вихователів
Розпочати й завершити заняття, утримати увагу дошкільників з різним ступенем працездатності допоможуть так звані «швидкі» ігри, або ігри-хвилинки. Для того, щоб зацікавити дітей та вони з великим бажанням виконували різноманітні види діяльності в закладі дошкільної освіти, необхідно створити ігровий формат навчання. При цьому кожен педагог повинен врахувати вікові можливості дітей.
Під час повітряних тривог усі ми повинні перебувати в укриттях або бомбосховищах. Проте дітям тяжко перебувати в таких місцях, адже немає такої рухової діяльності, активність дітей потребує місця для своєї реалізації. Аби розважити дітей, відволікти від сумних думок, зняти емоційне напруження та ефективно використати потенціал їхньої активності потрібно використовувати ігри-хвилинки.
Дані ігри можна використовувати в різних аспектах діяльності в укритті та й не тільки, зокрема:
- ігри для розминки - це ігри, які сприяють активізації уваги, знімають напругу та дають дитині змогу розслабитися. До таких ігор належать: «Кульгава мавпочка» та «Липучки»;
- ігри на концентрацію - стимулюють у дітей розвиток сприйняття, уваги, оптимізують емоційний стан дитини, розвивають невербальне мислення й креативність та виховують посидючість. До таких ігор належить: «Чорний ящик», «Побудуй за хвилину», «Баскетбол»;
- ігри, щоб налагодити взаємодію - дані ігри зміцнюють взаємодію й допомагають позбутися негативних емоцій, окрім цього, така гра сприяє співпраці, розвиває навички невербальної комунікації, до таких ігор належить: «Балансир», «Парашут» та «Одна рука»;
- ігри що сприяють розвитку мовлення - такі ігри активізують мовленнєву діяльність дітей дошкільного віку, розвивають увагу, сприяють формуванню вербального мислення, поліпшують емоційний стан дитини, викликають позитивні емоції;
- ігри для активізації взаємодії - група даних ігор вчить дисциплінованості, розвиває увагу, поліпшує настрій та підтримує психологічне здоров'я дітей і оптимізує психологічний клімат у колективі.
Серед найпростіших ігор-хвилинок, які ефективно використовуються в укритті є такі:
1. Покажіть дітям предмет (іграшку, листівку, пакетик соку) і попросіть перерахувати всі кольори, які вони бачать.
2. Малюйте пальцем у повітрі фігури, і нехай діти вгадають, що ви намалювали.
3. Зобразіть пантомімою якусь діяльність (приготування їжі, чищення зубів, одягання) і нехай діти вгадають, що це.
4. Поки діти не бачать, поставте іграшку на чільне місце. Після цього попросіть знайти її.
5. Попросіть дітей називати різні фрукти. А самі з'єднайте руки півколом, зображуючи кошик і ловите кожен фрукт. Через хвилину подякуйте всім, повідомивши, що кошик наповнилася.
6. Встаньте за спинами дітей, щоб вони вас не бачили. Задавайте питання про колір вашого одягу, кількості ґудзиків, прикраса, перевіряючи увагу і пам'ять.
7. Запропонуйте дітям тупати, коли ви говорите «бум», і плескати в долоні при слові «шмяк». Після цього вимовляєте ці слова в довільному порядку, прискорюючи темп.
8. Кожному з учасників назвіть ознака предмета (сонячний, мокрий, запорошений), і нехай він підбере до нього іменник (день, підлогу, горище).
9. Виконуйте смішні руху (наприклад, зображуючи тварин, людей різних професій, всі види транспорту) і нехай діти за вами повторюють.
10. Витягніть руку, розгорнувши її долонею вгору. Нехай діти поставлять на неї вказівні пальці, примовляючи «По полях скакали зайці і кричали «Ховайте пальці!». На останньому слові стискайте долоню, намагаючись зловити чийсь пальчик.
Отже, використання ігор-хвилинок знизить напругу під час повітряної тривоги, поліпшить організацію освітнього процесу та створить якісний психологічний клімат, як для дітей дошкільного віку, так і для дорослих.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Стаєнна О. Ігри-хвилинки на кожен день Вихователь-методист дошкільного закладу. 2023. №1 С. 29-34.
Підготувала вихователь Тетяна Рудяк
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів