Вимоги зі створення безпечних умов під час виконання вправ з лазіння та повзання
Пам'ятка для інструктора з фізичної культури та вихователя
Для виконання вправ з лазіння використовують гімнастичну стінку, мотузяну драбину, гірку-драбину, дугоподібну драбину, канат, горизонтальну та похилу дошки тощо. У місцях розміщення спортивних снарядів обов'язково укладають та закріплюють гімнастичні мати.
Лазіння по гімнастичній стінці, мотузяній та дугоподібній драбинах, повзання по похилій дошці
Під час розучування дітьми вправ на лазіння по гімнастичній стінці чи мотузяній драбині слід страхувати кожну дитину, підтримуючи її за спину та руку під час підйому та спуску. Помічник вихователя у цей час має контролювати дії дітей, які чекають черги чи виконують окремі підготовчі вправи. Слід стежити за тим, щоб діти виконували захват рейок драбини хватом зверху: чотири пальці - зверху, великий - знизу.
Якщо діти засвоїли рух, можна використовувати для вправ два прольоти гімнастичної стінки одночасно. При цьому педагог має стояти між прольотами гімнастичної стінки та страхувати дітей зліва та справа від себе.
Під час розучування вправ на повзання по похилій дошці слід страхувати кожну дитину, стоячи з боку від неї та підтримуючи її зі спини. Помічник вихователя контролює дії дітей, які чекають своєї черги.
Під час виконання вправ з повзання по двох похилих дошках, закріплених одним кінцем за рейку гімнастичної стінки на потрібній висоті, педагог стоїть спиною до гімнастичної стінки та страхує дітей за потреби.
Повзання різними способами по похилій дошці потребує особливої уваги педагога:
- під час повзання на колінах та передпліччях по похилій дошці слід стежити за тим, щоб пальці рук дітей були випрямлені та спрямовані вперед і не підгиналися;
- під час повзання в упорі стоячи, коли діти спираються на носки, а руками - на кисті, слід стежити, щоб вони правильно виконували захват з боків дошки (великий палець - зверху, чотири пальці - знизу).
На гірці-драбині та на похилій дошці страхувати дитину слід збоку від неї.
Навчати дітей лазіння по дугоподібній драбині на майданчику слід, страхуючи кожну дитину по черзі. При цьому інструктор з фізичної культури має супроводжувати дитину від початку руху до кінця. Вихователь під час виконання вправи певною дитиною контролює дії інших дітей, що очікують черги.
Згодом, коли діти засвоюють цей рух, їх страхують за потреби.
Увага! Слід забороняти дітям:
- зістрибувати з рейок драбини на прямі ноги;
- пропускати рейки драбини під час лазіння вгору та вниз;
- виконувати вправи з лазіння з вологими долонями;
- лазити по гімнастичній стінці чи мотузяній драбині, маючи потертості на долонях;
- відпускати руки, перебуваючи на гімнастичному снаряді;
- збігати по похилій дошці;
- лазити по одній драбині одночасно кільком дітям;
- виконувати вправи без страхування;
- розгойдуватися на мотузяній драбині;
- виконувати вправи на лазіння, якщо під драбиною не викладено гімнастичні мати;
- виконувати вправи на лазіння на свіжому повітрі у незручному одязі та взутті, а в холодну пору року - у слизьких рукавичках.
Лазіння по канату, жердині
Для навчання дітей дошкільного віку лазіння по канату чи жердині слід використовувати канат чи жердину відповідного діаметру, щоб дитина могла зручно обхопити їх рукою.
Під час виконання вправ на канаті чи жердині слід страхувати кожну дитину окремо, стоячи боком до неї та підтримуючи її спочатку зі спини під руки, а потім - під сідниці і під стопи, допомагаючи при цьому виконувати правильний захват канату чи жердини ногами.
Під час спуску слід звертати увагу дитини на виконання перехвату руками зі збереженням захвата ногами, страхуючи дитину у зворотному порядку - спочатку під стопи, потім під сідниці і під руки.
Навіть коли дитина вже добре засвоїла вправу і виконує її самостійно, інструктор з фізичної культури має стояти поруч, щоб за потреби підстрахувати її.
Увага! Слід забороняти дітям:
- зав'язувати вузли на кінцях канату;
- використовувати канати, які вийшли з ладу та розсотуються;
- з'їжджати з канату чи жердини вниз на руках;
- зістрибувати з канату чи жердини;
- відпускати руки, піднявшись на певну висоту;
- виконувати вправу з вологими долонями;
- виконувати вправи на канаті чи жердині, маючи потертості на долонях;
- розгойдуватися на канаті чи жердині під час виконання вправ.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів