Всеукраїнське заняття доброти на тему «У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти» для дітей молодшої групи

Програмові завдання: збагатити знання дітей про домашніх улюбленців та Всесвітній день котів 1 березня; вчити складати коротеньку розповідь про котика та собачку; давати відповідь на запитання за змістом знайомого оповіданням В. Сухомлинського «Покинуте кошеня»;  продовжувати вчити утворювати присвійні прикметники; удосконалювати навички утворення пестливих слів; вправляти у доборі слів з протилежним значенням, слів-ознак; збагачувати лексичний запас дітей словами-назвами тварин та їх дитинчат, антонімами, прикметниками, узагальнювальними словами (дикі тварини, свійські тварини).

Розвивати мовлення, пам'ять, мислення дітей. Виховати любов, гуманне та відповідальне ставлення до тварин, потребу у спілкуванні з  ними, почуття відповідальності за них.

Матеріал: фотографія із зображенням безпритульного кошеняти, лялька Наталка, картки із зображенням тварин, матеріал до дидактичної гри «Хто що їсть?».

Попередня робота: читання оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня».

                                       Хід заняття

Вихователь. - Діти, я рада зустрічі з вами, давайте привітаємося один з одним.

Добрий день, добрий день!

Добрий день усім!

Щастя ми бажаємо і здоров'я всім!

А щоб - отаке! (руки вгору)

А здоров'я - отаке! (розводять руки в сторони)

-  Діти, у кого вдома є котик, чи собачка, можете пригостити їх сьогодні чимось смачненьким. Адже 1 березня, у перший день весни в усьому світі святкують День котів. Це дуже гарне і важливе свято проведіть сьогодні із своїми домашніми улюбленцями. Домовилися?

-  Діти, коли я сьогодні ішла в дитячий садочок, то зустріла кошеня, яке жалібно нявчало. Я його сфотографувала і фотографію принесла вам. (Показую фотографію безпритульного кошеняти).

-  Хочете дізнатися, що було далі? (Так) Тоді спочатку давайте розглянемо фотографію.

       Інтерактивна вправа «Мікрофон» (запитання за картинкою)

-  Хто зображений на картинці?

-  Що робить чорне кошеня?

-  Який настрій у кошеняти?

-  Як ви вважаєте, чи є у нього господар?

-  Як ми можемо допомогти котику?

-  Як би ви сказали про кошеня. Яке воно? (мокре, самотнє, безпритульне, покинуте, засмучене, голодне)

-  А як виглядає другий котик? Який він? (рудий, ситий, доглянутий)

-  Ой, діти, послухайте, здається хтось до нас стукає. Давайте подивимось.

Заходить лялька Наталочка  

Наталочка. - Добрий день, діти! А чи не бачили ви мого кошеняти?

Вихователь. - Ой, діти, яка радість. Насправді наше кошеня не самотнє. Воно випадково вибігло на вулицю. Його увесь час розшукувала Наталка.

-  Давайте пригадаємо оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня»

Запитання за змістом оповідання:

1.  Який вчинок зробила Наталка на відміну від інших людей?

2.  Яким стало кошеня, коли його забрала Наталка? (веселим, щасливим, лагідним, задоволеними)

3.  Яким тваринам живеться краще, тим, що живуть на вулиці, чи тим, що вдома? Чому? (Відповіді дітей)

4.  Як би ви вчинили на місці дівчинки?

-  Ось бачите, яка пригода сталася із цим кошеням.

Фізкультхвилинка

Вийшла кішка на грядку, (ходьба на місці)

Кличе діток на зарядку.

Раз, два, три на доріжку -

Починаємо пробіжку.

А тепер всі присідайте,

Швидко втому розганяйте.

Всі малята засміялись,

Кілька раз понахилялись

Головою покрутили,

На стільці швиденько сіли.

Інтерактивна вправа «Хто як думає?»

1.       Зустрілися хатній і безпритульний коти і почали розмову. Як ви думаєте, про що вони можуть розмовляти? (Міркування дітей)

2.       А тепер уявіть, що зустрілися дві собаки, хатня і безпритульна. Що вони скажуть одна одній? (Міркування дітей)

Вихователь.  - А ви любите розгадувати загадки? Ото ж, слухайте.

Дидактична гра «Розкажи про тварину»

Загадка.  Ця тваринка вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче

Бо сметани хоче.

Що це дітки за воркотик?

Це пухнастий сірий...(котик)

Діти по черзі складають розповідь про котика за запитаннями вихователя.

Загадка.  У дворі не любить ґав,

Каже грізно: «Гав - гав - гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з будки двір увесь

Хто це діти? Звісно...   (пес)

Діти складають розповідь про собачку.

Вихователь. - Молодці! Скажіть, будь ласка, як назвати одним словом тварин, які живуть у бабусі? (домашні тварини). Хто піклується про домашніх тварин? (Дорослі люди, діти). Як вони піклуються про своїх домашніх улюбленців? (Відповіді дітей)

-  А ті тварини, що живуть у лісі, як назвати одним словом? (дикі тварини). Хто піклується про диких тварин? (Дикі тварини самі піклуються про себе)

Дидактична гра «Назвіть малят»

Вихователь. - Діти, тварин потрібно любити і доглядати за ними, а особливо, коли вони маленькі.

У кролика - кроленя, а в котика хто дитинча? (кошеня).

У кобили (хто?)... - лоша             У лисиці... - лисеня

У свині... - порося                       У курки... - курча

У корови... - теля                        У собаки... - цуценя

Дидактична гра «Скажи пестливо»

Кіт, а пестливо - котик.                 Теля... - телятко

Собака... - собачка                        Лоша... - лошатко

Пес... - песик                                  Курча... - курчатко

Цуцик... - цуценя                           Свиня... - поросятко  

Дидактична гра «Який, яка, яке?»

Котик тато (який?)...                      Собака мама (яка?)...

Кішка мама (яка?)...                       Кошенятко (яке?)...

Пес тато (який?)...                         Цуценятко (яке?)...

Дидактична гра «У кожного своє»

У котика хвіст  котячий, а у собаки чий хвіст? (собачий)

У лисиці хвіст (чий?) ...  лисячий

У котика вушко (чиє?) ... котяче

У собаки мордочка (чия?) ... собача

У котика лапка (чия?) ... котяча

У собаки вухо (чиє?)... собаче

Дидактична гра «Скажи навпаки» (гра з м'ячем)

Діти стають півколом. Вихователь по черзі кидає дітям м'яча і пропонує сказати протилежне слово.

Загубити - знайти                      чистий - брудний

Холодний - теплий                     добрий - злий

Щедрий - скупий                       мокрий - сухий

Білий - чорний                           голодний - ситий

Безпритульний - доглянутий    сумний - веселий.

Інтерактивна  вправа «Хто як думає?»

Вихователь. - У собаки нашого сусіда - дідуся Миколи народилося цуценя. Друзі Дмитрик, Сашко та Андрій давно мріяли про собаку. Дідусь кожного з них запитав: «Що ти будеш робити із цуценям?». Дмитрик відповів: «Я зав'яжу цуценяті бантик!». Сашко посміхнувся: «А я буду бігати з ним!». Лиш Андрійко сказав: «Я облаштую собаці теплу будку, наллю молочка в мисочку і доглядатиму його».

-  Хто як думає, кому дідусь подарував цуценятко? (Міркування дітей)

Вихователь. - Скажіть, будь ласка, у кого з вас удома є котик, чи собачка? Як ви піклуєтеся про них? (Відповіді дітей)

Дидактична вправа «Хто що їсть?» (робота з картинками)

Діти вибирають картки із зображенням тварин та їжі для них.

Вихователь. - Наталочка дуже просить, щоб ми погодували тваринок. Розгляньте уважно свої картки та вкажіть стрілочкою, хто з них що полюбляє їсти.

Самостійна робота дітей за столами.

Підсумок. - Наталочці дуже сподобалася ваша поведінка і те, як ви піклуєтеся про домашніх улюбленців.

- А чи зустрічаєте ви, діти, у нашій місцевості безпритульних тварин?

- Як слід поводитися із безпритульними тваринами? (Спільне виведення правил безпечної поведінки)

- Як ви думаєте, чому є безпритульні коти і собаки?

Прислів'я «У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти».

-  Як можна допомогти безпритульним котикам і собакам? (Разом із дорослими мамою і татом підгодовувати тварин, забрати додому і покупати, приютити або здати їх у найближчий притулок)

Вихователь. - Діти, ми з Наталочкою щиро дякуємо вам за вашу доброту і турботливе ставлення до тварин. Дякуємо вашим мамам і татам, які долучилися до збору корму для безпритульних тварин. Ми обов'язково відправимо його у наш притулок для тварин у м. Здолбунові.

Підготувала і провела вихователь Парчук О.М.