Укриття Квасилівського ЗДО

22.10.2024

Укриття Квасилівського ЗДО, на превеликий жаль, уже стало додатковим осередком освітнього простору для дошкільнят. Діти навчилися спокійно переходити в укриття і продовжувати займатися там улюбленими справами, а педагоги - завершувати освітній процес, розпочатий у групах до сигналу "Повітряна тривога". Педагоги ЗДО докладають максимум зусиль, щоб в укритті дітям було комфортно, спокійно і цікаво...

Укриття в Квасилівському ЗДО відповідає вимогам ДСНС щодо облаштування «найпростішого укриття»:

  • розташоване у складі основної будівельної установи;
  • місткість укриття у Квасилівському ЗДО – 400 осіб (діти та працівники закладу);
  • стіни, стели виготовлені з бетонних блоків, плити та цегли;
  • будівля заглиблена у землю, не має великих отворів;
  • забезпечення електроживленням, штучним освітленням, системою водопроводу та каналізації;
  • забезпечене двома евакуаційними виходами;
  • входи облаштовані посиленими дверима;
  • приміщення мають примусову вентиляцію;
  • в укритті забезпечити задовільний санітарний та протипожежний стан;
  • всі вихованці і працівники забезпечені в укритті ватно-марлевими пов ' язками;
  • укриття забезпечення питною водою;
  • створений запас їжі (сухе печиво).

Об’єднуючи внутрішній простір приміщень у відкриття адміністрації та колективу закладу підбали про безпечність, комфортність та розміщення необхідного обладнання для організації освітнього процесу.  Враховані методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану. Колектив закладав створене освітнє середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, першочергово дбав за безпеку, а ще намагалися зробити простір укриття інформативним, цікавим, змістовним для стимулювання когнітивного, емоційно-ціннісного та діяльно-поведінкового розвитку дітей. Дбали, щоб було достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри. Провели зонування на гамірні та тихі зони, облаштування в ньому осередків за інтересами.

В укриттях нашого закладу обласні так і осередки :

  • безпеки (вуличний рух, пожежна безпека, БЖД);
  • національний (українознавства);
  • куточок творчості - СХД;
  • пізнавальний (ознайомлення з довкіллям);
  • книжковий (куточок казки);
  • сенсорно-пізнавальний (логіко-математичний);
  • сюжетно-рольових ігор (школа, сім , магазин, лікарня...);
  • будівельно-конструктивних ігор;
  • музично-театральний;
  • спортивний;
  • психологічного розвантаження, усамітнення;
  • куточок особистого догляду.

Усі куточки наповнені відповідним обладнанням. Одним із складників освітнього процесу ЗДО є візуальне оформлення простору. Практична значимість розробки мають наші педагоги: Світлани ХРАПКО та Ольги КРУГЛИК щодо налаштування у розкритті яскравих розвивальних посібників «Стіни, що говорять, розвивають…»

  • «Це наша Україна» - знання про Батьківщину, символи України;
  • «Україна – єдина країна» - назви міст-героїв, символи, обереги;
  • «Українці які?» - українознавство, мовленнєві завдання;
  • «Народні іграшки» - українознавство, ознайомлення з довкіллям;
  • «Воїн який?» - патріотичні почуття, словник, граматика;
  • «Пес Патрон на тренуванні» - граматичні завдання;
  • «Просторі Космосу» - всесвіт, планети;
  • «Розумні цифри» - математичні поняття;
  • «Цифровий букет» - кількакісна та порядкова цифра;
  • «Правила дорожнього руху» - безпека;
  • «Сімейка гномів» - дні тижня;
  • «Вітамінний кошик» - овочі, фрукти;
  • «Назви емоцію та відтвори» - розуміння емоційного стану людей;
  • «Парасольки» - пори року, погодні явища;
  • «Веселий потяг» - цифровий ряд, кількість, орієнтування в просторі;
  • «Кульки» - геометричні фігури, кольори, форма; 
  • «Хмаринки емоцій» - мій настрій, та настрій друзів.

В укриттях Квасилівського ЗДО створений сучасний універсальний дизайн, що робить його доступним, безпечним, розвивальним, орієнтованим на особистісний розвиток дитини дошкільного віку.