Тематичне заняття з сенсорики «Облаштуймо ляльці кімнату. Форма, величина, кольори» для дітей раннього віку

Програмові завдання: продовжувати вчити дітей упізнавати та називати кольори (червоний, синій, жовтий, зелений, рожевий), форму (квадрат, круг, трикутник), величину (великий - маленький, більший - менший); розвивати образну й моторну пам'ять, наочно-дійове мислення, активне мовлення; виховувати позитивне ставлення до пізнавальної діяльності.

Матеріал: 2 ляльки різного розміру; меблі іграшкові різного розміру та форми; геометричні фігури (квадрати, круги, трикутники) різного розміру та форми.

Хід заняття

Психогімнастика.

Діти сідають у потяг і їдуть подорожувати: -Ту-Ту!

Наш потяг їде, їде,

Колеса крутяться, крутяться.

Колеса кругленькі, кругленькі (показують коло)

- Чух-чух-чух, чух-чух-чух!

Коли діти бачать червоний круг - потяг зупиняється, а зелений - рушає. Діти приїжджають в групову кімнату і вітаються з гостями (лялечками).

Вихователь. - Діти, до нас у гості завітали ляльки - Катруся та Оленка. Вони хочуть з нами погратися. Що можна сказати про цих лялечок, чи однакові вони за величиною? Давайте визначимо.

Вихователь садовить лялечки поряд.

- Яка за величиною Катруся? (Катруся велика)

- Яка за величиною Оленка? (Оленка маленька)

- Хто з них більший? (Катруся більша)

- Хто з лялечок менший? (Менша Оленка)

Діти розглядають величину ляльок. Вихователь перепитує на одне запитання 2-3 дітей, спонукаючи їх до відповідей фразами чи короткими реченнями.

Вихователь. - Якого кольору плаття у Катрусі? (Плаття у Катрусі червоного кольору). А якого кольору плаття в Оленки? (Плаття в Оленки синього кольору). Якого кольору колготи у Катрусі? (Колготи у Катрусі жовтого кольору). Якого кольору колготи в Оленки? (Колготи в Оленки зеленого кольору). А якого кольору у лялечок бантики? (Бантики рожеві)          Лялечки прийшли до нас у гості. Їх потрібно посадити за столики. У кімнаті стоїть два столики - великий і маленький. Подумайте і скажіть, за який столик потрібно посадити велику ляльку Катю? (Велику ляльку Катю посадимо за великий столик) А маленьку ляльку Оленку за який столик посадимо? (Маленьку ляльку Оленку посадимо за маленький столик)

 Вихователь пропонує двом дітям розсадити ляльок за столики.

Вихователь. - Діти, подивіться, будь ласка, чи однакові столики у ляльок? (Столики різні). На яку геометричну фігуру схожий столик Катрусі? (Квадрат) На яку геометричну фігуру схожий столик Оленки? (Круг) У Катрусі столик квадратний, а в Оленки який? (Круглий)

Фізкультхвилинка

Ми будуєм дім -

Ось який високий він.

Стіни - це квадрат,

Дах - трикутник. Оце так!

А віконце - буде круг.

Зайченятам буде дім,

Будуть жити зайченята в нім.

(Діти показують в повітрі форми: квадрат, трикутник, круг)

Далі вихователь пропонує дітям розглянути будинок із геометричних фігур, назвати геометричні фігури, з яких він складається.

Вихователь. - Дітки, нашим лялькам дуже сподобався такий будиночок з геометричних фігур. Давайте побудуємо їм багато таких будиночків. Сідайте, будь-ласка, за столи і подивіться, з чого ми будемо будувати будиночки. Перед вами геометричні фігури. Знайдіть, будь-ласка, квадрат. Що у вас в руці? (квадрат). А тепер візьміть трикутник. Що у вас в руці (трикутник). Правильно, молодці! А тепер до квадрата давайте прикладемо трикутник - дах. Що у нас вийшло? (будиночок).

Вихователь перепитує всіх дітей, якого кольору в них будиночки: стіни та дах.

Підсумок заняття. - Молодці, розумнички! Дуже красиві будиночки із квадратів та трикутників ви побудували для ляльок. Лялечкам хочуть ще з вами погратися.

Самостійні ігри дітей з ляльками.

Підготувала вихователь Бідюк В.М.