ПОРАДНИК ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
Праця - великий творець людської особистості, справжнього духовного багатства, моральної чистоти.
Видатний педагог А.С.Макаренко розробив цілу систему трудового виховання в сім'ї. Він вважав, що особливо важливою умовою для цього є участь дитини в господарських справах. У праці виховується чесність, дбайливість, колективізм, дитина привчається рахуватися з інтересами інших людей. Праця розвиває відповідальність, уміння розпоряджатися своїм часом і планувати свою роботу, привчає поважати буденну, хоч і не завжди цікаву, але необхідну домашню роботу, цінувати й поважати працю старших.
Радимо батькам дотримуватися певних принципів трудового виховання:
- Трудове виховання в сім'ї повинно передбачати підготовку повноцінного громадянина, здатного брати участь у суспільній праці.
- Праця в сім'ї не повинна бути важкою, примусовою; вона має бути творчою.
- Виховання працелюбства у дітей потрібно поєднувати з моральним вихованням, з гуманним ставленням до людей.
- У трудовому вихованні дітей слід виходити з того, що в праці дитина розвивається не тільки фізично, а й духовно.
Залучати дитину до трудових справ сім'ї якомога раніше:
- за дитиною старшого дошкільного віку потрібно закріпити постійні обов'язки, за виконання яких вона має бути відповідальною;
- не допускати відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу до ухиляння від своїх обов'язків;
- не карати дитину працею: праця має приносити радість та задоволення;
- учити дитину працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності - раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та завершення трудового процесу;
- не давати дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;
- не підганяти дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама;
- завжди дякувати дитині за допомогу чи старанно виконане доручення;
- не забувати хвалити дитину за ту роботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.
«Трудове виховання, - це, образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко, прекрасно».
Підготувала вихователь Малютіна О.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів