ПОЛОЖЕННЯ про конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток
Квасилівський заклад дошкільної освіти ЗАТВЕРДЖЕНО
(ясла-садок) Директор _________ Ольга ЛИСАК
01.04.2024 року
ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури
та навичок, орієнтованих на сталий розвиток
1.Загальні положення
1.1. Конкурс-огляд дидактичних посібників для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток (далі - конкурс-огляд) - форма методичної роботи, яка стимулює мотиваційні та рефлексійні процеси діяльності педагогів, їх професійний розвиток.
1.2. Конкурс-огляд сприяє удосконаленню розвивального середовища закладу дошкільної освіти (далі - ЗДО) в цілому і кожної групи зокрема.
2. Мета й завдання конкурсу-огляду
2.1. Метою конкурсу-огляду є створення оптимальних умов для розвитку пізнавальної діяльності та виховання природничо-екологічного світосприйняття дітей у групах в рамках вивчення програми «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку».
2.2. Завданнями конкурсу-огляду є:
- стимулювати вихователів до творчої діяльності;
- збагатити природничо-екологічні осередки у групових приміщеннях відповідно до викликів і реалій сьогодення;
- забезпечити ресурсами реалізацію проблеми формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток, якісну організацію освітнього процесу з даної проблеми;
- обмін досвідом та підвищення професійної майстерності педагогів;
- залучення батьків вихованців до розв'язання проблем виховання у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток
3. Учасники та строки проведення конкурсу-огляду
3.1. У конкурсі-огляді беруть участь педагоги усіх вікових груп ЗДО.
3.2. Строки проведення конкурсу-огляду 08-09 квітня 2024 року.
3.3. Підбиття підсумків і нагородження переможців відбудеться на педагогічній годині 11 квітня 2024 року.
4. Критерії оцінювання дидактичних матеріалів
4.1. Оформлення:
- місце розміщення матеріалів та його доступність;
- естетичність та змістовність наочності, що відбиває природничо-екологічну та фінансово-економічну тематику;
- оригінальність та новизна;
- відповідність віку дітей.
4.2. Обладнання:
- наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темами: «Охорона природи», «Збереження ресурсів», «Добрі справи для природи», «Фінансова грамотність» тощо;
- наявність атрибутів для ігор з природним матеріалом;
- наявність матеріалу для дитячого експериментування, праці, виготовлення поробок з природного матеріалу, календарів природи;
- наявність ілюстративних матеріалів для ознайомлення дітей з правилами поведінки у природі, різними порами року, природними явищами;
- створення дидактичних матеріалів та обладнання для сортування сміття (допустимого), наявність схем з поясненнями;
- картотеки дидактичних ігор зі сталого розвитку та споживчої культури;
- збірка казок та віршів для роботи з дітьми до інтегрованого курсу «Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку».
4.3. Ефективність використання дидактичних матеріалів протягом дня:
- чи займаються діти з дидактичними матеріалами у вільний час (самостійно, під керівництвом вихователя);
- чи використовують діти у самостійній діяльності атрибути та доступні матеріали зі сталого розвитку та споживчої культури.
5. Порядок оцінювання
5.1. Оцінювання проводить журі конкурсу-огляду. До складу журі входять:
Лисак Ольга - директор ЗДО;
Семенюк Раїса - вихователь-методист;
Віннічук Юлія - практичний психолог;
Ольга Денисюк - вихователь;
Аліна Нестерчук - вихователь.
5.2. Оцінювання здійснюється відповідно до розроблених критеріїв за 4-х бальною шкалою:
· 4 бали – відмінно (високий рівень наповнення осередку дидактичними матеріалами)
· 3 бали – достатньо (достатній рівень)
· 2 бали – посередньо, задовільно (середній рівень)
· 1 бал – незадовільно (низький рівень)
· 0 балів – показник відсутній (осередок дидактичних матеріалів не організований)
5.3. Результати оцінювання можуть бути доповнені заохочувальними балами: за творче втілення ідей; за ефективне керівництво самостійною діяльністю дітей, доцільне використання безпосередніх і опосередкованих методів педагогічного впливу.
6. Підбиття підсумків конкурсу-огляду й нагородження переможців
6.1. Підбиття підсумків відбудеться 11 квітня 2024 року на педагогічній годині.
6.2. Нагородження переможців конкурсу-огляду відбудеться на педагогічній годині.
6.3. Переможці нагороджуються грамотами.
Додаток 1
КАРТКА
оцінювання дидактичних матеріалів і змістового наповнення осередку
для формування у дошкільників основ споживчої культури та навичок, орієнтованих на сталий розвиток
Вікова група |
Критерії оцінювання (за 4-х бальною шкалою) |
Оцінка
|
Примітка |
|
Старша група № ___
|
Оформлення |
Місце розміщення матеріалів та його доступність |
|
|
Естетичність та змістовність наочності, що розкриває природничо-екологічну тематику |
|
|
||
Естетичність та змістовність наочності, що розкриває фінансово-економічну тематику |
|
|
||
Оригінальність та новизна матеріалів |
|
|
||
Відповідність віку дітей |
|
|
||
Обладнання |
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Охорона природи» |
|
|
|
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Збереження ресурсів» |
|
|
||
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Добрі справи для природи» |
|
|
||
Наявність дидактичних ігор та наочних посібників за темою «Фінансова грамотність» |
|
|
||
Наявність атрибутів для ігор з природнім матеріалом |
|
|
||
Наявність матеріалу для дитячого експериментування, праці, виготовлення поробок з природного матеріалу, календарів природи |
|
|
||
Наявність ілюстрованого матеріалу для ознайомлення дітей з правилами поведінки у природі, різними порами року, природними явищами |
|
|
||
Створення дидактичних матеріалів та обладнання для сортування сміття; наявність схем з поясненнями |
|
|
||
Наявність картотеки дидактичних ігор зі сталого розвитку |
|
|
||
Наявність картотеки дидактичних ігор зі споживчої культури (фінансово-економічної освіти) |
|
|
||
Наявність збірки казок та віршів для роботи з дітьми до інте-грованого курсу «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» |
|
|
||
Загальний середній бал |
|
|||
Заохочувальні бали |
|
|||
Всього |
|
Висновки і пропозиції ___________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ
- 4 бали – відмінно (високий рівень наповнення осередку дидактичними матеріалами)
- 3 бали – достатньо (достатній рівень)
- 2 бали – задовільно (середній рівень)
- 1 бал – незадовільно (низький рівень)
- 0 балів – показник відсутній (осередок дидактичних матеріалів не організований)
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів