ПЛАН проведення Тижня безпеки дитини у Квасилівському ЗДО з 21 по 25 квітня 2025 року в умовах воєнного стану

Квасилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)                                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                                                             Директор  _____________   Ольга ЛИСАК 

                                                                                                                                            11.04.2025 року

ПЛАН

 проведення Тижня безпеки дитини у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) з 21 по 25 квітня 2025 року в умовах воєнного стану

 

Вікові групи дітей

Групи раннього віку № 1, 3, 11

Молодші групи № 7, 10, 13

Середні групи № 4, 5, 14

Старші групи № 2, 8, 19, 12

Понеділок, 21 квітня «Дитина і побут. Пожежна безпека»

Оформлення освітнього середовища груп

  • Заняття «Навіщо нам електро-прилади? Від чого стається пожежа?» (про пожежну безпеку)
  • Заняття з малювання «Вогняні пальчики» (мал. нетрадиц. технікою)
  • Бесіда «Сірники - не для дітей»
  • Дидактичні ігри: «Склади ціле», «Маленькі пожежники»; «Що спочатку, а що потім?» (про причини виникнення вогню); «Безпечні розетки»; «Що для чого?» (про призначення предметів побуту, електроприладів)
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом
  • Моделювання ситуацій: «Хлопчик приніс у дитячий садок сірники»; «Дівчинка довго сидить за комп'ютером», «Рятувальний патруль» (діти рятують іграшки від вогню)
  • Рухливі ігри: «Загасимо вогонь» (ігри з піском і водою); «Передай картинку» (закріплення назв предметів побуту); «Будь обережним!» (ходьба по гімнастичній лаві); «Мавпочки» (повзання по гімнастичній стінці); «Знайди прапорець» (орієнтування у просторі)
  • Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприємностей»; «Сам удома»

*Інформація для батьків (ширма) «Дитячі пустощі з вогнем»

Оформлення освітнього середовища груп

Заняття «Домашні помічники. Про небезпеку неправильного користування електроприладами»

  • Заняття з малювання «Вогняні візерунки - малюємо полум'я»
  • Бесіда ««Сірник маленький, а біда - велика. Заборонні правила пожежної безпеки»
  • Дидактичні ігри: «Що працює від розетки?»; «Що в мішечку?»; «Опиши картинку» (призначення предметів побуту); «Гаряче-холодне» (про нагрівання електроприладів); «Збери пожежну машину»; «Що зайве?» (визначення найпростіших приладів для пожежогасіння); «Горить - не горить»
  • Сюжетно-рольові ігри: «Ми - пожежники» (опанування навичками гасіння малого вогню); «Погасимо кицин дім»
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок; викладання на фланелеграфі «Кицин дім»
  • Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприємностей»; «Сам удома»;
  • Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою (засиплемо піском)» «Димна хмара: як сховатися від небезпеки?»

*Інформація для батьків (ширма) «Дитячі пустощі з вогнем»

Оформлення освітнього середовища груп

  • Заняття «101: рятувальний номер. Професія пожежника»
  • Заняття з конструювання «Червона машина мчить на допомогу»
  • Бесіди: «Іскри, що несуть біду»; «Телевізійна небезпека», «Що працює від розетки?»
  • Дидактичні ігри: «Пожежний патруль - рятуємо іграшки»; «Що у кого?»; «Що потрібно пожежникам для роботи?»; «А що у тебе?» (картинки з предметами побуту); «Можна - не можна?»
  • Рухлива гра «Вогонь - водичка: веселі перегони»
  • Інсценізація казки «Кицин дім»
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
  • СХД «Зліпимо вогненасник»
  • Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприємностей»; «Сам удома»
  • Моделювання ігрових ситуацій: «Димна хмара: як сховатися від небезпеки?»; «Дівчинка почула на кухні запах газу, коли вдома нікого не було»
  • Сюжетно-рольові ігри: «Ми - пожежники»; «Кухарі»
  • Перегляд відео «Уроки обережності» (ІІ пол. дня)

*Інформація для батьків (ширма) «Дитячі пустощі з вогнем»

Оформлення освітнього середовища груп

  • Заняття «Екстрений дзвінок: 101 на зв'язку»
  • Малювання «Пожежа у лісі»
  • Бесіди: «Електро-друг чи електро-ворог?»; «План дій: якщо трапилась пожежа»
  • Дидактичні ігри: «Закінчи фразу»; «Небезпечні предмети в руках дітей»; «Допоможіть Незнайку»; «Що потрібно пожежникам для роботи?»
  • Рухливі ігри: «Юні пожежники»; «Врятуй вірних друзів»; «Вогонь - водичка: веселі перегони»; «Знайди собі пару»; «Пожежники на навчанні»
  • Екскурсія-огляд протипожежного куточка
  • Логічна гра «Ланцюжок слів» (сірник - папір, вогонь, пожежа...)
  • Сюжетно-рольові ігри: «Сім'я», «Пожежники»
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
  • Розгляд ілюстрацій «Сам удома»
  • ДПД зі свічкою «Припинення вогню без доступу повітря»
  • Полілог «Де причаїлася небезпека на кухні?».
  • Перегляд презентації (на вибір): «Рятувальники-пожежники»; «Газова служба-104»; «Пожежна служба-101» *Інформація для батьків (ширма) «Дитячі пустощі з вогнем»

                   Вівторок, 22 квітня «Дитина і вулиця.  Правила дорожнього руху»

  • Заняття «Пішохідна абетка - перші кроки до безпеки на дорозі»
  • Гра-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
  • Конструювання «Вузька дорога»
  • Бесіда «Машини на нашій вулиці»
  • Дидактичні ігри: «Добери за кольором»; «Добери за формою»; «Склади з частин ціле»; «Розкажи про транспорт» (порівняння легкової і вантажної машин); «Збери кубики в кузов», «Куди їдуть автомобілі?»; «Хто такий незнайомець?»
  • Рухливі ігри: «Горобчики і кіт»; «Горобчики і автомобіль»; «Поїзд»; «Перейди дорогу»; «Трамвай»; «Кольорові автомобілі»
  • Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт»; «Як уникнути неприємностей?»
  • Цільова прогулянка до автобусної зупинки біля дитячого садка
  • Сюжетно-відображувальні ігри: «Автобусна зупинка»; «Водії»
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом (на вибір)
  • Моделювання ігрових ситуацій: «Хлопчик грається з м'ячиком біля проїжджої частини дороги»;

«Дівчинка вирішила перейти дорогу без дорослих»

*Інформація для батьків (ширма) «Безпека дорожнього руху»

 

 

 

 

  • Заняття «Маленькі ніжки на великій дорозі»
  • Гра-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
  • Аплікація на тему «Кольорові сигнали»
  • Бесіди: «Коли дитина загубилася»; «Безпека під час поводження з тваринами»
  • Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі»; «Горобці і кіт»; «Веселі перегони» (естафета з використанням машинок); «Горобчики і автомобіль»; Зберемо світлофор»; «Автомобілі»
  • Моделювання ігрових ситуацій: «Колобок на міській вулиці»; «Телефон у руках пішохода»; «До тебе звернувся незнайомець»; «Хлопчики грали у футбол і м'яч відскочив на проїжджу частину дороги»
  • Дидактичні ігри: «Розкажи про транспорт» (порівняння легкової і вантажної машин); «Види транспорту»; «Дорожня пригода» (знання правил дорожнього руху); «Місця для ігор на вулиці»; «Хто такий незнайомець?»
  • Настільно-друкована гра «Ми їдемо, їдемо, їдемо...» (види транспорту: наземний, повітряний, водний, спеціальний (військовий))
  • Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт», «Як уникнути неприємностей»; «Що добре, а що погано?»
  • СХД «Машини на вулиці нашого селища» (розфарбовування)
  • Цільова прогулянка до найближчої вулиці (спостереження за різними видами транспорту; закріплення ПДР)
  • Читання творів художньої л-ри та бесіда за їх змістом; відгадування загадок

*Інформація для батьків (ширма) «Безпека дорожнього руху»

  • Заняття «Вуличний навігатор - світлофор»
  • Гра-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті»
  • Малювання «Безпека на дорозі»
  • Бесіди:«Як ми граємось на вулиці»; «Безпека під час поводження з тваринами»
  • Дидактичні ігри:«На чому люди їздять?»; «Розкажи про картинку» (складання описових розповідей про машини спеціального призначення);«Дорожні знаки - наші помічники»; «Транспортні загадки» (загадки про транспорт); «Правила спілкування з незнайомцями»
  • Рухливі ігри: «Потяг»; «Кольорові автомобілі»; «Горобчики і автомо-біль»; «Знайди свій знак»; «Кмітливі пішоходи»; «Зберемо світлофор»
  • Сюжетно-рольова гра «Школа водіння» (розігрування ситуацій навчанню водінню)
  • Розгляд дидактичної картини «Види транспорту» із серії «Транспорт»
  • Цільова прогулянка до найближчої вулиці (спостереження за різними видами транспорту, закріплення ПДР)
  • Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
  • СХД з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього»
  • Розгляд ілюстрацій із набору карток: «Як уникнути неприємностей»; «Що добре, а що погано?»
  • Моделювання ситуацій: «Червоне світло застало посеред дороги»; «Телефон у руках пішохода»; «Хлопчика вирішив перебігти через дорогу до найближчого кіоска»,

*Інформація для батьків (ширма) «Безпека дорожнього руху»

  • Підсумкове заняття «Школа екстремальних ситуацій» (Ст. гр. №8)
  • Заняття «Ми - пішоходи» (Ст. гр.2, 9, 12)
  • Гра-тренінг «Про сигнал «Повітряна тривога» та правила поведінки в укритті», «Безпечний маршрут» (план маршруту до дитсадка)
  • Заняття з ліплення «Я ліплю із пластиліну для тата-захисника машину»
  • Бесіда з презентацією«Дорожня абетка»(про ПДР); «Правила для велосипедистів»; «Поведінка з незнайомими людьми», «Військовий транспорт»
  • Сюжетно-рольова гра «Регулю-вальник»
  • Дидактичні ігри: «Дорожня вікторина» (перевірка знань дорожніх знаків), «Наш транспорт», «Друже, світлофор!», «Віртуальна ситуація на дорозі» (з використанням ІК), «Правила спілкування з незнайомцями», «Склади речення» (за опорними словами)
  • Рухливі ігри: «Хто влучніший?», «Школа м'яча», «Регулювальник», «Яка команда швидше збереться?», «Перегони» (орієнту-вання за сигналами світлофора)
  • СХД з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього»
  • Моделювання ігрових ситуацій:

«Куди поспішають машини?» (складання творчих розповідей, закріплення знань про військові види транспорту); «Мама намагається пройти з тобою вулицю в недозволеному місці. Які твої дії?»; «Аварія на дорозі», «Пішохід у навушниках переходить дорогу»

Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Правила дорожнього руху»

*Інформація для батьків (ширма) «Безпека дорожнього руху»

Середа, 23 квітня  «Дитина і гра. Мінна безпека»

  • Заняття «Що ховається в коробці? Безпечні та небезпечні іграшки»
  • Аплікація «Кульки з ниточками» (за потреби - заняття в укритті)

або Малювання  пальчиком «Намистинки на ниточці»

  • Бесіда «Вибухонебезпечні предмети. Правила мінної безпеки».
  • Дидактичні ігри: «Кожній речі - своє місце»; «Що у кошику?» (предметні картинки); «Що для чого?»; «Можна - не можна» (сортування предметів на дві купки - безпечних та небезпечних).
  • Рухливі ігри: «Знайди предмет»; «Котик і миші»; «Теремок»; «Хто перший?»; «Каруселі», «Знайди свій колір»; «Біжіть до прапорця»; «Прокоти м'яч у ворітця»; «Хто збере більше стрічок /прапорців»; «Не наступи».
  • Показ настільного театру «Вовк і семеро козенят» (бесіда за змістом).
  • Моделювання ситуацій: «Хлопчик бавився і перекинув чашку з гарячим чаєм на коліна»; «Діти знайшли на вулиці незнайомий предмет/рюкзачок»
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток «Як уникнути неприєм-ностей».

*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)

  • Заняття «Розпізнай небезпеку. Вибухонебезпечні предмети»
  • Гра-тренінг «Склади торбинку для екстреної ситуації»
  • Бесіда «Пес Патрон про вибухо-небезпечні предмети. Правила мінної безпеки»
  • Цільова прогулянка «Перші кроки до природи» (відшукати в природніх умовах небезпечні предмети, речі)
  • Дидактичні ігри: «Туди підеш і те знайдеш» (орієнтування в просторі); «Що на картинці?» (опис предметів); «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, дрібні предмети); «Кожній речі - своє місце»; «Допоможемо Незнайку» (правила користування різними предметами); «Впізнай небезпеку»
  • Рухливі ігри: «Жмурки»; «Хто перший»; «Не наступи»; «Знайди свій колір»; «Біжіть до прапорця»; «Лови, кидай, падати не давай!»; «Хто збере більше кульок»; «Дострибни до прапорця»
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Сам удома», «Як уникнути неприєм-ностей»
  • Моделювання ситуацій: «Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дерев'яних скалок тощо); «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обговорити наслідки від наступання на ці небезпечні предмети); «Хлопчик знайшов на дорозі якийсь пакунок»

*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття (упродовж дня)

  • Заняття «Пес Патрон про вибухонебезпечні предмети»
  • Малювання «Подарунок для мого тата-захисника» (за потреби - заняття в укритті)
  • Бесіда з презентацією «Небезпечні іграшки»; «Як розпізнати вибухонебезпечні предмети?».
  • Дидактичні ігри: «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, вибухоне-безпечні, дрібні предмети); «Склади торбинку для екстреної ситуації»; «Кожній речі - своє місце», «Розклади на дві купки» (безпечні та небезпечні предмети); «Хто яким інструментом працює?» (професії та необхідні для них інструменти; правила безпеки користування інструментами)
  • Гра-лабіринт «Допоможи їжачкам вибратися з небезпеки»
  • Сюжетно-рольова гра «Нагодуємо ляльку» (безпечна поведінка за обіднім столом)
  • Моделювання ситуацій: «Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дерев'яних скалок тощо); «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обговорити наслідки від наступання на небезпечні предмети); «Дівчинка знайшла під кущем іграшку»
  • Рухливі ігри: «Хто далі кине»; «Попади у кошик»; «Збий булаву»; «Знайди, де заховано»; «Підповзи до прапорця»; «Добіжи до прапорця»; «Через місток»

*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття  (упродовж дня)

  • Підсумкове заняття «Школа екстремальних ситуацій» (Ст. гр. №2)
  • Заняття «Пес Патрон про правила мінної безпеки» (Ст.гр.8, 9, 12)
  • Бесіди: «Небезпечні іграшки»; «Мінна безпека - це важливо»; «Ліки, термометр і хімічні речовини - не для гри, дитино!»; «Комп'ютерна небезпека»
  • Дидактичні ігри: «Що в торбинці у Незнайки?»; «Кожній речі - своє місце»; «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, вибухонебезпечні, дрібні предмети); «Небезпечні місця для ігор»; «Будь обачним!» (закріплення практичних навичок у користуванні інструментами, побутовим обладнанням)
  • Рухливі ігри: «Третій зайвий»; «Снайпери»; «Сапери»; «Ми - веселі дошкільнята»; «Займіть свій будинок»; «Козаки-розбійники»; «Хустинка»
  • Моделювання ігрової ситуації «Допоможемо потерпілому» (правила надання першої долікарської допомоги); «Діти знайшли на вулиці підозрілий рюкзачок»
  • Читання «Казки про війну і перемоги над загарбниками» Тетяни Небесної (Ж-л «Дошкільне виховання» 3-4/2022)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Ігри та іграшки»; «Як уникнути неприємностей»; «Сам удома»

*Тренінгове заняття «Одягни маску» з відпрацюванням заходів евакуації дітей з приміщення ЗДО в укриття   (упродовж дня)

Четвер, 24 квітня  «Дитина і природа.  Екологічна безпека»

  • Заняття «Ми - друзі природи»
  • Бесіда за змістом вірша «Коли киця сміється, а коли сердиться?»; «Користь та небезпека від комах»
  • Дидактичні ігри: «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, корівку, гусочку, курочку, півника), «Вилікуємо ведмедика», «Небезпека від комах», «Можна - не можна», «Тварини та поводження з ними» (з «чарівним мішечком» та предметними картинками), «Одягнемо ляльку на прогулянку».
  • Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі», «Ведмідь і діти», «Конячки», «Кіт та миші», «Пташенята і кіт», «Через струмок», «Бджілки до вулика», «Кошенята й цуценята», «Спіймай комара», «Не замочи ніг», «Сонечко і дощик» та ін.
  • Моделювання ситуацій: «Чому киця сердиться?», «Чому собачка гавкає, кусає і в дім не пускає?»
  • Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти - корисні продукти», «Дикі тварини», «Свійські тварини»
  • Екологічна акція «Ми - за чистий майданчик» (генеральне прибирання дитячого ігрового майданчика)

*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»

 

 

  • Заняття «Ми - друзі природи»
  • Конструювання «Паперовий човник» (для спостереження за ним на воді під час «повені»)
  • Бесіди: «Небезпечні ситуації під час ігор з тваринами»; «Лікарські рослини для здоров'я та сили»; «Користь та небезпека від комах»; «Заборонні правила поведінки біля водойми»
  • Дидактичні ігри: «Можна- не можна»; «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, коника, зайчика, лисичку, вовчика); «Хто у кого?» (звірі та їх дитинчата), «Хто що їсть?», «Де чий будиночок?»; «Правила спілкування з домашніми тваринами»; «Отруйні рослини, гриби»
  • Рухливі ігри: «Мисливці та зайці»; «Їстівне - неїстівне» (з м'ячем); «Пташка і пташенята»; «Діти в лісі»; «Спіймай комара»; «Не наступи»; «З купини на купину»
  • Моделювання ситуації: «Хлопчик почав гратися з песиком і жартома намагався забрати у нього миску з обідом»; «Діти розпалили багаття у лісі»; «Дорослі і діти пригощалися біля річки та залишили після себе сміття»
  • ДПД «Як утворюється вітер?» (віяло, вентилятор; подмухати на папірець)
  • Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти - корисні продукти», «Дикі тварини», «Свійські тварини»
  • Екологічна акція «Ми - за чистий майданчик» (генеральне прибирання дитячого ігрового майданчика)

*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»

  • Заняття «Еко-слідопити: правила збереження довкілля та сортування сміття».
  • Бесіди: «Про правила природокористування»; «Де живуть вітаміни? Шкідлива їжа», «Коли на вулиці гроза», «Лікарські рослини для здоров'я та сили»
  • Дидактичні ігри: «Отруйні гриби, ягоди, рослини»; «Свої та чужі домашні тварини»; «Правила поведінки біля водойми у різні пори року»; «Хто скоріше і правильно одягнеться на прогулянку»
  • Рухливі ігри: «Повінь» (лазіння по драбині); «У ведмедя у бору»; «Пастух і стадо»; «Діти і вовк»; «Переліт птахів»; «Лисиця в курнику»; «Горобчики»
  • ДПД «Як пар перетворюється на воду» (накрити склом чашку з гарячою водою)
  • Моделювання ситуації: «Тато просить донечку заховатися під парасольку, а вона все грається під яскравим сонечком у пісочку»; «Діти розпалили у лісі вогонь»
  • Спостереження за птахами, білочкою, собачкою, кішкою на вулиці (визначення в поведінці тварин обачності, реакції на зовнішні чинники)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Комахи», «Плазуни», «Дикі тварини», «Свійські тварини»
  • Читання творів художньої літератури, відгадування загадок.
  • Екологічна акція «Ми - за чистий майданчик» (генеральне прибирання дитячого ігрового майданчика)

*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»

  • Підсумкове заняття «Школа екстремальних ситуацій» (Ст.гр. №9)
  • Заняття «Відпочинок на природі» (Ст. гр.2, 8, 12).
  • Бесіди: «Небезпека в природі»; «Вітер, буря, ураган»; «Гроза - небезпека для життя»; «Лікарські рослини для здоров'я та сили»; «Користь та небезпека від комах»
  • Дидактичні ігри: «Екологічні знаки»; «Розваги на воді»; «Безпритульні тварини та поводження з ними»; «Лікує зелений колір» (про користь першої зелені: петрушки, цибулі, кропиви, кропу); «Отруйні гриби, ягоди, рослини»
  • Рухливі ігри: «Птахи і зозуля»; «Карасі і щука»; «Хитра лисиця»; «Шпаки у шпаківнях»; «Мисливці і зайці»; «Жаби і чапля»; «Горобці-стрибунці»; «Ведмідь і бджоли»
  • ДПД з водою (властивості води)
  • Цільова прогулянка до куточка лісу (безпека ігор на вулиці; спостереження за деревами та явищами природи)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Природні явища»; «Пори року»; «Комахи»; «Плазуни»; «Червона книга України»
  • Моделювання ситуацій: «Собака гризе кістку»; «Ти вдома сам і за вікном розпочався сильний вітер з дощем. Які твої дії?»; «Дівчатка знайшли якийсь кущик з ягодами і вирішили їх скуштувати»
  • Читання творів художньої літератури, відгадування загадок.
  • Екологічна акція «Ми - за чистий майданчик» (генеральне прибирання дитячого ігрового майданчика)

*Пам'ятка для батьків «Про правила поведінки у природі»

                   П'ятниця,  25 квітня  «Здоров'я дитини. Особиста безпека»

  • Заняття «Мильні бульбашки проти мікробів. Предмети гігієни»
  • Сюжетно-відображувальні ігри: «Полікуємо ведмедика»; «Дочки - матері».
  • Бесіди: «Що таке здоров'я?», «Чистота - важлива справа», «Звідки беруться бруднулі?»
  • Моделювання ситуації: «Ведмедик образився» (вчити дітей способів поліпшення настрою); «Посварилися-помирилися»; «Наш друг захворів»; «Хлопчику щодня дають по одній смачній вітамінці, проте йому закортіло їх з'їсти всі відразу, щоб швидше одужати»; «Наш друг захворів»
  • Дидактичні ігри: «Скажи комплі-мент (лагідно)»; «Що для чого?» (предметні картинки); «Корисно - шкідливо»; «Що тут зайве?»
  • Рухливі ігри: «Сонечко і дощик»; «Ведмідь і діти»; «Іменинний пиріг»; «Хлібчик»; «Чий віночок кращий?»; «Ми - веселі діти»; «Поїзд» (поліпшення функцій дихання), «Хмари і вітер» (поліпшення функцій дихання), «Пузир».
  • Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Протиепідемічні правила для дошкільників»; «Як уникнути неприємностей?»

*Консультація для батьків «Про користь та шкоду інтернету»

  • Заняття «Атака мікробів».
  • Бесіда «Люди похилого віку. Ознаки здоров'я - нездоров'я»
  • Дидактичні ігри: «Знайди місця, де чатує небезпека» (відбір карток з іграми в небезпечних місцях); «Корисна і шкідлива їжа»; «Лабораторія чистоти», «Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями), «Я - хлопчик, я - дівчинка», «Маски настрою» (дитина зображує різні настрої у дзеркалі)
  • Показ на фланелеграфі казки «Котик і півник» (вдосконалення навичок самозбереження)
  • Сюжетно-рольова гра «Моя лялька захворіла»
  • Рухливі ігри: «Піжмурки» (вчити дітей долати свої страхи); «Сонечко і дощик»; «Ведмідь і діти»; «Через струмок»; «Сортуємо овочі»
  • Моделювання ситуацій: «Незнайо-мець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людьми); «Шкідливі звички» (про небезпеку від шкідливих звичок); «Хлопчику щодня дають по одній смачній вітамінці, проте йому закортіло їх з'їсти всі відразу, щоб швидше одужати»
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Протиепідемічні правила для дошкільників»; «Режим дня», «Сам вдома»
  • Читання творів художньої літератури; відгадування загадок (на вибір)

*Консультація для батьків «Про користь та шкоду інтернету»

  • Заняття «Лабораторія мікробів. Мій розпорядок дня»
  • Бесіди: «Хто нас лікує? Добрі та злі мікроби»; «Чорнобильська трагедія»; «Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь, дерев; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями, ліфтом); «Комп'ютерна небезпека»
  • Дидактичні ігри: «Корисна і шкідлива їжа»; «Мікроби-хулігани», «Я - хлопчик, я - дівчинка»; «Добре чи погано» (про добро і зло), «Допоможи знайти маму» (вчити дітей правильно звертатися до людей у форменому одязі по допомогу); «Мій настрій» (зображення різних настроїв)
  • Інсценізація казки «Вовк і семеро козенят» (вдосконалення навичок самозбереження)
  • Сюжетно-рольова гра «Лікарня»
  • Рухливі ігри: «Піжмурки» (вчити дітей долати свої страхи); «Через струмок»; «Передай м'яч»; «Сортуємо овочі»; «Цілься краще»
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Протиепідемічні правила для дошкільників»; «Режим дня»; «Сам удома»
  • Читання казки «Троє поросят»

(визначення наслідків легковажної поведінки)

  • Моделювання ситуацій: «Незна-йомець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людьми); «Падіння з висоти» (обговорення наслідків падіння яєчка (людини) за казкою «Курочка ряба»

*Консультація для батьків «Про користь та шкоду інтернету»

  • Підсумкове заняття «Школа екстремальних ситуацій» (Ст.гр. №12)
  • Заняття «Ось я який!» (зовнішня будова тіла, функції органів, здоро-вий спосіб життя) (Ст. гр. 2, 8, 9)
  • Бесіди: «Небезпечні хвороби. Мої особисті речі»; «Чорнобильська трагедія», «Допоможи собі сам!», «Чистота - запорука здоров'я»
  • Дидактичні ігри: «Ознаки здоров'я та хвороби»; «Корисні і шкідливі звички»; «Оціни вчинок»; «Назви емоцію»; «Особиста безпека дитини»; «Корисна та шкідлива їжа»; «Я такий складний»; «Екстремальна ситуація»; «Друзі та вороги здоров'я», «Збери аптечку»
  • Рухливі ігри: «Сортуємо овочі»; «Перейдіть калюжу в калошах»; «Передай м'яч»; «Посадимо картоплю»; «Піжмурки»
  • Цільова екскурсія до пам'ятника постраждалим унаслідок Чорнобиль-ської катастрофи.
  • Ігровий тренінг «Правила надання першої допомоги»
  • Сюжетно-рольова гра «Лікарня»
  • Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Протиепідемічні правила для дошкільників»; «Режим дня»
  • Моделювання ситуацій: «Виклик служби порятунку: 101, 102, 103, 104»
  • Підсумковий моніторинг знань з БЖД: дидактичні ігри - «Продовж розповідь», «Правильно-неправильно», «Добери риму»

http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=1599

*Консультація для батьків «Про користь та шкоду інтернету»

Мета ТБД: закріпити у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації техногенного, природного, медичного, біологічного характеру та відпрацювати стереотипи поведінки дошкільників під час виникнення надзвичайних ситуацій в умовах правового режиму воєнного стану.

Основними завданнями ТБД є:

  • Підвищити ефективність освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя в умовах воєнного стану.
  • Удосконалити теоретичні знання і практичні навички педагогічних працівників ЗДО з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій.
  • Формувати у дітей безпечний стиль поведінки в екстремальних ситуаціях в умовах воєнного стану. Навчити їх користуватися телефонами служб безпеки (101, 102, 103, 104, 112), вивчити домашню адресу.
  • Формувати навички елементарної першої домедичної допомоги, вміння надавати собі та ближньому першу допомогу (за вимогами БКДО).
  • Продовжувати знайомити дітей з правилами поведінки під час повітряної тривоги, правилами пожежної та мінної безпеки, дорожнього руху, поведінки на вулиці, в укритті, у побуті.
  • Продовжити знайомити дітей з правилами поведінки на природі; формувати навички, орієнтовані на сталий розвиток.
  • Формувати у дошкільників основи здорового способу життя. Пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків.
  • Пропагувати кращий педагогічний досвід з проблем виховання та організації заходів із запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.

Заходи Тижня безпеки дитини повинні формувати у дітей:

  • розуміння цінності власного життя та здоров'я, основ здорового способу життя;
  • правила безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках;
  • правила безпечного перебування на вулицях, та правила поводження з незнайомими людьми;
  • навички безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих;
  • уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби;
  • уявлення про стихійні природні явища (землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо), ознайомлення дітей з їх характерними ознаками;
  • уявлення про основні правила поведінки в екстремальних ситуаціях здобувачів освіти;
  • обережне поводження з ліками, хімічними, речовинами та побутовою хімією;
  • відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму і правил пожежної безпеки;
  • обережне поводження при виявленні вибухонебезпечного предмета. 

Форми роботи з дітьми:

-      Тематичні заняття з основ здоров'я (валеології, БЖД)

-      Інтегровані заняття (різні розділи програми + БЖД)

-      Комбіновані заняття (малювання на тему БЖД, читання художньої літератури відповідної тематики та ін).

-      Заняття-гра в укритті

-      Ігрова діяльність з елементами БЖД (руханки, рухливі ігри, дидактичні ігри, сюжетно-рольові ігри, настільно-друковані ігри)

-      Театралізована діяльність

-      Розваги, дозвілля, конкурси, естафети, змагання (які сприяють відпрацюванню стереотипів можливої поведінки в екстремальних умовах).

-      Екскурсії, цільові прогулянки

-      Бесіди (індивідуальні, колективні)

-      Читання художньої літератури з використанням українського фольклору

-      Творча діяльність дітей (малювання, ліплення, аплікація; художня праця (у старших групах)

-      Психологічні тренінги

-      Психогімнастика

-      Пошуково-дослідницька діяльність

-      Моделювання ситуацій правильної поведінки у надзвичайних ситуаціях

-      Розв'язування логічних завдань, аналіз небезпечних ситуацій

-      Перегляд відео, мультфільмів тощо.

-      Зустріч з фахівцями  служб цивільного захисту,  ГУ ДСНС України у Рівненській області, НМЦ ЦЗ та БЖД Рівненської області, тощо.

ДОБІРКА ВІДЕО МАТЕРІАЛИ до Тижня безпеки дитини:

РЕКОМЕНДОВАНО ВИКОРИСТАННЯ СЕРІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНИХ ПЛАКАТІВ

«ГРАТИСЯ І НЕ БОЯТИСЯ» відповідно до тематики дня:

  • «Руханка з тваринами» (для інтерактиву під час ранкового кола; для руханки під час занять; для рухової діяльності в ігровому просторі)
  • «Веселі комахи» (під час бесіди про користь та небезпеку від комах)
  • «Я маю право говорити», «Ні», «Це моє», «Люди навколо мене» (для бесід на теми «Я та однолітки», «Я та дорослі»; для формування вміння безпечно відстоювати власні кордони)
  • «Мої суперсили спокою», «Правила гри» (для занять із здобуття навичок дошкільнят; для створення дружньої взаємодії в групі; для заспокоєння та опанування своїх емоцій)
  • «Мої органи чуття», «Що ти зараз відчуваєш» (для тематичних занять «Органи чуття», «Моє тіло»)
  • «Веселка їжі», «Збалансована тарілка» (під час бесіди про здорове харчування та харчові звички, здоровий спосіб життя)
  • «Мий руки та співай» (для щоденного засвоєння правил гігієни)
  • «Я дбаю про себе» (для актуалізації теми «Я та мої потреби»)

 Творча група: Ольга ЛИСАК, Раїса СЕМЕНЮК, Галина БЕРНАЦЬКА, Тамара МОМОТОК, Лідія ГУДЗІКЕВИЧ