Підсумкове заняття з математики у старшій групі на тему «В гості до лісових звірят»
Програмові завдання: виявити рівень знань та умінь дітей за напрямками:
- кількісна та порядкова лічба в межах 10 (20);
- пряма та зворотна лічба в межах 10 (20), лічба парами;
- склад числа з двох менших;
- порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності;
- суміжні числа;
- геометричні фігури та їх обстеження;
- розв'язання задач на віднімання і додавання;
- вимірювання умовною міркою та за допомогою лінійки;
- орієнтація на аркуші паперу та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу, посередині, попереду, позаду тощо);
- частини доби, дні тижня, пори року, місяці;
-орієнтування на годиннику - визначення часу з точністю до півгодини.
Матеріал: цифрові картки, картки із зображенням предметів, площинні геометричні фігури, схеми-задачки.
Хід заняття
Вихователь. - Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до лісу, щоб провідати та пригостити наших лісових друзів. Але, щоб знайти гостинці, нам потрібно пограти ігри та знайти до них дорогу. Я пропоную полетіти на килимі-літаку. Ой, так він же порвався. Давайте його поремонтуємо.
Дидактична гра «Підбери геометричну фігуру»
Діти підбирають геометричні фігури. Повторюють їх назви та називають їх характеристики.
Вихователь. - Молодці, діти! Килим ми поремонтували, а тепер пропоную стати парами так, як ідемо на прогулянку, зайти на наш літак і вирушаємо. А поки ми будемо летіти, то давайте виконаємо такі завдання (і відразу для кожної пари перше завдання):
-порахуйте, скільки ялиночок росте вздовж стежинки;
-скільки грибочків біля дороги;
-скільки квіточок на галявині;
-скільки пташечок на гілці;
-скільки ягідок на кущику;
-порахуйте парами (через один);
-порахуйте предмети по порядку;
-порахуйте назад від 10 (20) у зворотному порядку.
Вихователь. - Ось ми і прилетіли до лісу. Давайте зійдемо з килима, перешикуємося трійками і роззирнемось навколо. Завдання для кожної трійки:
-поверніться направо і назвіть предмети, які ви бачите;
-поверніться наліво і розкажіть, що ви бачите;
-стійте прямо, назвіть предмети попереду себе (позаду, вгорі, внизу).
Вихователь. - Першою у лісі нас зустрічає Сорока. Вона вихваляється, що все на світі знає. Покажемо їй, діти, що ми теж багато знаємо? (Діти сідають на стільчики)
Вікторина
- Скільки всього є місяців у році?
- Скільки очей у людини?
- Скільки вогнів у світлофора?
- Скільки всього пір року? Назвіть їх.
- Скільки хвостів у Зайчика?
- Що приходить після Зими?
- Який зараз місяць?
- Який наступний, попередній?
- Який день узимку?
- У якої геометричної фігури немає кутів?
- Яка пора року приходить після весни?
- Чому квітень так називається?
- Який день улітку?
- Скільки ніг у людини? А у тварини?
Гра « Хто знає, той далі називає»
- Скільки днів має тиждень?
- Скільки днів вихідних?
- Скільки днів робочих? Яких більше?
- Назвіть вихідні дні, робочі.
- Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)
Дидактична гра «Визнач час»
- На які частини ділиться доба? Назвіть їх.
- День, а потім настає...?
- Що ми робимо ввечері, вдень?
- Що ми робимо зранку?
- По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок?
- На моєму годиннику 10, а на твоєму?
Діти беруть годинники і називають, який час зазначений на них. Вихователь паралельно запитує, що більше година, чи хвилина, хвилина чи секунда?
Вихователь. - Ми заходимо далі вглиб лісу. По дорозі давайте пригадаємо, що в лісі росте?
Фізкультхвилинка «Стали рівно, мов дуби»
Стали рівно, мов дуби.
Потім всі знайшли гриби.
Піднялися, мов смереки,
Потягнулися далеко.
Руки ставимо у боки
І стрибаєм, як сороки.
Ось прогнулись, мов берізки,
Розчесали свої кіски.
Всі плечима повели -
Втомлені мов й не були.
Вихователь одягає маску лисички дівчинці. Лисичка співає «Я лисичка, я сестричка...»
Хто це так гарно співає? Всі ви знаєте, що лисичка - хитрунка і пропонує пограти гру «Задачки від Лисички»
(Діти сідають за столи і складають задачі за малюнками та викладають їх числовими прикладами).
Вихователь. - Дуже гарно ви склали задачі, але лисичка підготувала нам іще приклади, щоб ви їх попробували розв'язати. (Діти розв'язують заздалегідь надруковані приклади).
Вихователь. - Молодці, а тепер відгадайте загадку: « Що за диво-непосида із ялинки шишки кида? З гілки скік на гілку. Угадали діти?» (Білка).
Білочки живуть на деревах, але наша білочка живе у чарівному будиночку і вона пропонує пограти гру «Стрибки з поверху на поверх» (склад числа з двох менших). Будиночки, в яких живе білочка, незвичайні, вони математичні. Пострибайте і ви з поверху на поверх і поміркуйте, як можна по-різному скласти числа, які живуть на даху будинків. Поставте потрібні цифри у віконечка будинків.
А ще наша білочка дуже хороша господиня, у неї дуже багато припасів, вона хотіла їх записати та заплуталася. Давайте допоможемо їй розставити відповідні знаки ( =, <, >). (Діти виконують завдання на картинках).
Вихователь. - Молодці, допомогли для нашої господиньки-Білочки, а тепер ходімо на квіткову галявину (на килимок)
Гра «Зберемо квіти»
На пелюстках записані приклади, діти їх вирішують і кладуть цифру-відповідь у серединку.
Вихователь. - А це хто до нас прибіг:
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м'якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м'ячик.
Хто це, діти? Сірий...(Зайчик).
- І наш зайчик пропонує пограти гру з м'ячиком «Числа-сусіди» (гра на закріплення знань про суміжні числа).
Вихователь. - А тим часом:
Вовчик на базар ходив,
Всім гостинці він купив,
І цукерки й шоколад,
Дуже вовчик цьому рад.
- Та біда, розсипались цукерки. Давайте їх складемо у коробки, але не просто так, а у певній послідовності. Роздивіться уважно, як розташовані геометричні фігури і розкладіть так само.
Гра «Знайдіть закономірність» (закріплення знань про геометричні фігури)
Вихователь. - Добре, що ми допомогли Вовчикові, бо до нього гості поспішають. Вовчик прибрав свою домівку повітряними кульками. Я пропоную виміряти довжину ниточки біля кожної кульки. (Діти вимірюють смужкою, потім лінійкою).
- Наші звірята приготували і нам гостинці, але щоб їх віднайти, потрібно намалювати чарівну карту. Давайте візьмемо свої аркуші паперу і по клітинках попробуємо віднайти наші гостинці.
Графічний диктант
Вихователь. - Ось ми і віднайшли гостинці, які приготували нам звірята. Тож давайте подякуємо їм.
Підготувала вихователь Лазаришина І.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів