П Р О Г Р А М А проведення внутрішнього моніторингу якості освіти у Квасилівському ЗДО на 2024/2025 навчальний рік

Квасилівський  заклад дошкільної освіти                                                                                   ЗАТВЕРДЖУЮ

                   (ясла-садок)                                                                                       Директор __________ Ольга ЛИСАК

                                                                                                                            29 серпня 2024 року  

П Р О Г Р А М А

ПРОВЕДЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ 

у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) на 2024/2025 навчальний рік

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.  Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку та її готовність до наступної ланки освіти - початкової школи і життя в сучасному соціумі. Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти (Далі - ЗДО) сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

1.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені у Базовому компоненті дошкільної освіти та освітній програмі Квасилівського ЗДО, за якою організовується освітній процес у закладі.

1.3. Для здійснення ефективної оцінки якості освітньої діяльності у ЗДО використовуються такі засоби (способи) оцінювання, як внутрішній  моніторинг (Далі - моніторинг) і педагогічна діагностика. 

1.4. Моніторинг - це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

1.5.  Моніторинг індивідуального розвитку здобувача дошкільної освіти дає можливість визначити рівень компетентності дошкільників відповідно до змісту освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми (рухова, здоров'язбережувальна, особистісна, предметно-практична, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька, природничо-екологічна з навичками, орієнтованими на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, комунікативна).

1.6.  Моніторинг у ЗДО проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; наказу МОН № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» від 16.01.2020 року, Положення про методичний кабінет Квасилівського ЗДО; листа МОН № 1/9-535 від 06.11.2015р. «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»; Базового компоненту дошкільної освіти (наказ МОН України від 12.01.2021р. №33);  Положення про внутрішню систему забезпечення якості дошкільної освіти у Квасилівському ЗДО, освітньої програми Квасилівського ЗДО, iнших актів законодавства, документів закладу дошкільної освіти, Програми моніторингу (далі - Програма).

1.7.     Програма визначає механізм підготовки та проведення внутрішнього моніторингу якості освіти та освітньої діяльності у ЗДО.

1.8.     Програма розроблена на основі науково обґрунтованої методології з урахуванням вікових особливостей учасників моніторингу.

1.9.     Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.

1.10.  Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників моніторингу.

1.11.     Моніторинг може проводитися у формі:

-      безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, бесід, інтерв'ювання, контрольних зрізів тощо);

-      опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі із залученням батьків тощо).

1.12.    Моніторинг проводиться державною мовою.

2.       ОСНОВНІ НАПРЯМИ МОНІТОРИНГУ

2.1.     До основних напрямів моніторингу належать:

-      Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

-      Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду.

-      Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти.

-      Управлінські процеси закладу дошкільної освіти.

2.2.     Моніторинг здійснюється за різними напрямами залежно від його цілей, рівня здійснення й обстежуваного об'єкта.

3.       ВИДИ МОНІТОРИНГУ У ЗДО

3.1. Педагогічний моніторинг забезпечує педагогів, адміністрацію ЗДО якісною та своєчасною інформацією, необхідною для ухвалення управлінських рішень щодо покращення якості освітнього процесу у ЗДО та надання якісних освітніх послуг здобувачам дошкільної освіти. Педагогічний моніторинг проводять вихователі, музичний керівник, інструктор з фізкультури та інші педагогічні працівники.

Педагогічний моніторинг проводиться за напрямами:

-        моніторинг якості освітнього процесу у ЗДО;

-        моніторинг сформованості ключових компетентностей здобувачів дошкільної освіти.

3.2. Медичний моніторинг забезпечує спостереження за динамікою здоров'я та функціонального стану дитини в різних умовах: у сім'ї, в ЗДО. Важливі  констатація та прогноз розвитку відповідно до сформованих умов і за потреби - коригування певних умов. Обстеження стану здоров'я здобувачів освіти проводить медичний персонал.

Моніторинг медико-соціального забезпечення (визначення рівня відвідуваності дітьми ЗДО та захворюваності - проводить сестра медична; визначення рівня фізичної підготовленості дітей - проводить інструктор з фізкультури за участю сестри медичної відповідно до визначених творчою групою критеріїв/показників для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку; медико-педагогічний контроль на заняттях з фізкультури - проводить вихователь-методист за участю сестри медичної у групах дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку).

3.3.     Психологічний моніторинг дає змогу виявити фактори, що впливають на психологічний розвиток дитини позитивно або негативно, та забезпечити їх оптимальне поєднання, якщо усунути останні неможливо. Психологічний моніторинг проводить практичний психолог.

Психологічний моніторинг проводиться за напрямами:

-      психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного стану;

-      надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу;

-      формування професійної взаємодії педагогів з дітьми;

-      збереження психічного здоров'я дітей;

-      забезпечення психологічного клімату у колективі;

-      психологічна готовність старших дошкільників до навчання у школі та шкільних навантажень;

-      партнерська взаємодія ЗДО і сім'ї:

-      складання соціального паспорту сім'ї;

-      вивчення проблем сім'ї та визначення ступеня задоволеності сім'ї діяльністю ЗДО;

-      корекційно-розвиткова робота з дітьми з особливими освітніми потребами тощо.

3.4.     Управлінський моніторинг організовують таким чином, щоб завдяки рефлексії, поглибленому вивченню проблем, проведенню семінарів, педагогічних рад можна було точно уявити стан керованої системи і скласти тенденції. Предмет діагностування управлінського моніторингу - діяльність закладу дошкільної освіти.

Управлінський моніторинг проводиться за напрямами:

-      моніторинг кадрового забезпечення;

-      моніторинг освітнього та кваліфікаційного рівня педагогів (збір інформації про якісний аналіз педагогічних кадрів - день народження; посада; освіта; педагогічний стаж; з якого періоду працює у ЗДО; кваліфікаційна категорія; атестація; нагороди тощо);

-      моніторинг стану освітнього процесу у ЗДО;

-      моніторинг стану освітнього процесу у педагогів, які атестуються;

-      моніторинг підвищення кваліфікації педагогів (допомагає оцінити фактичний рівень професійних компетентностей кожного педагогічного працівника відповідно до професійних стандартів та виявити професійні запити і потреби, визначити мету роботи й обрати інтерактивні форми і методи її проведення; оцінювання якості інноваційної діяльності педагогів - якість засвоєння освітніх програм, методик дошкільної освіти та освітніх технологій; аналіз/циклограма участі кожного педагога у різних формах методичної роботи на рівні ЗДО, громади, регіону, України);

-      моніторинг ефективності самоосвіти педагогів (визначення рівня самоосвітньої діяльності педагогів, самостійного опанування ними інноваційних педагогічних технологій, перспективного педагогічного досвіду, розширення і поглиблення предметно-методичних знань і умінь, удосконалення рівня професійної підготовки, моделювання і прогнозування якісного освітнього процесу; аналіз та підготовка до участі у дослідно-експериментальній роботі та впровадження освітніх інновацій; аналіз видавничої діяльності педагогів з обміну досвідом роботи);

-      моніторинг матеріально-технічного забезпечення (стану приміщень, будівель, споруд, укриття, фізкультурного та музичного залів, дитячих ігрових майданчиків, спортивного майданчика тощо та забезпеченість їх необхідним ігровим обладнанням, матеріалами тощо);

-      моніторинг навчально-методичного забезпечення (дотримання вимог щодо облаштування предметно-ігрового розвивального середовища у вікових групах, фізкультурній та музичній залі, ресурсній кімнаті; рівень забезпечення вікових груп та методичного кабінету дидактичними посібниками, методичною літературою, іграшками, технічними засобами навчання тощо);

-      моніторинг інформаційно-методичного забезпечення, зокрема: моніторинг передового педагогічного досвіду педагогів (створення умов, необхідних для виявлення, вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду, творчих досягнень педагогів; стан обміну досвідом роботи з колегами ЗДО та на рівні громади, регіону, України);

-      моніторинг використання педагогами ІКТ (створення умов для підвищення ІК-компетентності педагогів; визначення рівня оволодіння педагогами ІКТ; висновки та пропозиції щодо прогнозування результатів впровадження педагогами ІКТ у практику роботи);

-      моніторинг організації харчування у ЗДО тощо.

4.      СЛУЖБА ПЕДАГОГІЧНОГО МОНІТОРИНГУ У ЗДО

4.1.  Директор - збирає інформацію, відстежує відповідність стану і результатів освітнього процесу державним стандартам, виконання освітньої програми ЗДО, а також інші показники якості освітнього процесу; здійснює контрольну функцію, що є невід'ємною складовою управлінської діяльності. Загальне керівництво щодо здійснення внутрішнього моніторингу покладається на директора закладу.

4.2.  Вихователі та інші педагогічні працівники - відстежують динаміку засвоєння здобувачами дошкільної освіти програмного матеріалу відповідно до вимог освітньої програми ЗДО та Базового компоненту дошкільної освіти (заповнюють таблиці відповідно до визначених критеріїв оцінювання здобувачів дошкільної освіти), аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину у віковій групі загалом; роблять відповідні висновки щодо результатів якості освітньої діяльності у групі і розробляють наступні коригувальні дії. Педагогічні працівники несуть відповідальність за дотримання критеріїв здійснення моніторингу, зазначених у Програмі протягом всієї своєї педагогічної діяльності.

4.3.     Вихователь-методист - відповідає за організацію усієї роботи щодо здійснення внутрішнього моніторингу у ЗДО.

4.4.     Сестра медична старша - відстежує стан здоров'я вихованців: фізичний розвиток, захворюваність, відвідуваність; виявляє фактори, що негативно впливають на самопочуття і здоров'я дітей; відстежує виконання норм харчування відповідно до встановлених нормативів, вартість харчування.

4.5.     Заступник директора з господарства - виконує моніторинг матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу у ЗДО.

4.6.     Практичний психолог - проводить моніторинг психолого-педагогічного забезпечення у ЗДО.

4.7.     Моніторингові дослідження проводяться вихователем-методистом, практичним психологом, інструктором з фізичної культури, вихователями, сестрою медичною, керівниками музичними, вчителем-логопедом та директором закладу.

Читати за посиланням

Прикріплені файли